Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Černý pasažér v Kralupech vlezl na lokomotivu, do Děčína dojel mrtvý

Děčínská policie vyšetřuje neobvyklou smrt na železnici. Na nádraží přijel rychlík od Prahy a na lokomotivě ležela mrtvola neznámého mladíka. Podle všeho chtěl cestovat načerno, zabil ho však proud z trolejí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M47a34r85t82i94n52a 62M87a54r81t35í10n26k97o93v94á 5237945214298

Tak to byl doslova a do písmene "černý pasažér";-) Jo, za blbost se platí a někdy i životem!!

+1/0
17.4.2013 0:27

P27e29t33r 35V52a22c66l59a38v78i10k 4666513575442

nojo, ten ve fronte na smrt predbehl hodne lidi8-o

0/0
16.4.2013 17:12

J91a85r63o33m65í27r 32M13a46s35á80k 3813915496757

že by finalista Darwinovy ceny byl tady od nás z Kralup? No aspoň by se o nás jednou psalo, kdo z vás to má :-)

+7/0
16.4.2013 14:12

J49a21n 48N49e97š21p80o73r 4256448236832

Škoda mladého života, ale na druhou stranu, šel tomu hodně naproti... To je skoro na Darwinovu cenu.

+3/0
16.4.2013 14:01

J87i86ř40í 76Z64ý34k22a 9399713561760

Na jednu stranu je ta zpráva poměrně legrační, na druhou velice smutná - že má někdo potřebu kvůli pár ušetřeným korunám takto riskovat, případně si myslí, že dráty nad kolejemi jsou asi jen pro ptactvo - aby nesedali na koleje.

mimochodem - nebyl z Indie? Tam je takový způsob jízdy poměrně obvyklý.

+5/0
16.4.2013 13:45

J88i26r79k93a 52D53v59o71ř90á19k 4275390593688

To jistě nebylo kvůli pár korunám ale z advanturismu.

+2/0
16.4.2013 13:50

M39a75r69t76i51n 50P48l77z40á90k 2357819118674

batůžkář ;-D

+1/0
16.4.2013 13:44

J97a60n 93P67š55e54n67i30č12k34a 2340958533382

ale prd. Hobo.

http://cs.wikipedia.org/wiki/Hobo

+3/0
16.4.2013 13:58

V27l10a10d93i57m69í88r 32H78o46l96ý 8904971926837

hobo, co si stopnul svůj poslední vlak.

+1/0
16.4.2013 14:24

M12i39c79h92a58e32l 71L14u23k71a55v67s51k27y 6539941488221

To je holt přirozený výběr.

+5/0
16.4.2013 13:38

M90i35l86e53n 97L61e97n22a 5618624138695

z nouze zapomenou nekdy lide i myslet a takhle to dopada, kdovi odkud je kdyz nema ani doklady

+1/−1
16.4.2013 13:35

E70d65u90a32r41d 74B73l81a33z14e38k 1543350155525

jen jestli ta nouze (casto vidivam spise  "nouzi"...) nebyla z neschopnosti nebo z lenosti?! Mam jej litovat nuzaka???...

0/0
16.4.2013 17:37

T45o37m40á33š 16K65u20č48e85r49a 1419664403948

Jezdit načerno na elektrické lokomotivě může jenom totální magor. Docela by mne zajímalo, kolik kilometrů jízdy byl živý. Můj tip jsou nelahozevské tunely.

+14/0
16.4.2013 13:08

J28a12r51o52m15í63r 45M20a51s78á22k 3253185626797

můj tip ještě než projel kolem kralupskýho bazénu

+1/0
16.4.2013 14:11

D61a48v54i26d 70P81r38a56ž47á58k 6224832262596

Asi to nebyl Bond

+2/0
16.4.2013 13:04

M64i10c79h54a79l 81P60i32n89d88j93a11k 5653244257247

Chtel cestovat na cerno..a povedlo se, zcernaal.:-P

+16/0
16.4.2013 12:49

M53a84r58t10i41n 32S70o83u12š47e80k 8528383679885

Kdybych tenhle hnusný cynický vtip napsal do diskuse, tak mě smáznou, ani nemrknu.

.

Tak už to chodí. Co je dovoleno Jovovi, není dovoleno volovi.

+2/0
16.4.2013 12:30

P14e79t20r 70J34a42r43o57š 2394891715537

dalsi finalista souteze o Darwinovu cenu R^

ale stejne se nam ten genofond cisti nejak pomalu :-/

+17/0
16.4.2013 12:30

L53a59d55a 66N23o13v62a10k 4212523927

jak víš, že neměl potomky...?8-o

+4/0
16.4.2013 13:32

P88e79t96r 41J73a36r52o91š 2424841195827

To mate pravdu, to nevim, ale jiste je, ze dalsi uz nesplodi :)

+1/0
16.4.2013 15:22

P39e41t80r 80T66y23č94k85a 6565862729242

Tak ale dojel kam potřeboval a ještě ušetřil.

+12/0
16.4.2013 12:12

P27e88t44r 27H52a26n25á95k 9251981222381

Černý pasažér... hmm... jak to lupa myslela?;-D

+37/0
16.4.2013 11:43

J59o16s89e64f 95N14o62v69á23k 9285739841550

No, další Alžířan to nebyl, toho lupa už předem vyloučila a další národnost, jak má ve zvyku v jedom případě, neuvedla.

+1/0
16.4.2013 13:26

M66i23c64h64a29l 73B62e18n96e55š 8826359762454

Kandidát na Darwinovu cenu.

+18/−2
16.4.2013 11:35
Foto

M69í19r70a 10K80l74a90s 9122267909336

V článku je nesmysl. Mezi Prahou a Děčínem je v troleji jmenovité napětí 3000 V stejnosměrného.Těžko 22 000....

+19/0
16.4.2013 11:25

R85a73d53k49o 41K42ř54i60v39á61n59e75k 7500463135410

Ano, 3000 V ss. Na střídavé soustavě (jižní část republiky) je 25 000 V, 50 Hz.

+8/0
16.4.2013 11:33

L14e32o64š 86D59v44o52ř98á22č47e97k 4936532710755

22 000 střídavého je na jihu ČR, ale v tomhle případě je to prašť jako uhoď (doslova)

+10/−3
16.4.2013 11:34

R88a78d90k75o 34K30ř75i51v94á53n73e26k 7690283725670

Ne 22, ale 25 kV. Jinak souhlas. Ale na 3 kV ss je větší procento přeživších.

+8/0
16.4.2013 11:46

J68i75ř52í 35Š24v65e56h80l86a 1604164502476

A proč se ty napětí líší? Vůbec netuším, jsem naprostý laik v tomto.

+1/−1
16.4.2013 12:09

V87l81a83d49i81s68l10a26v 25A36d88a18m77e90c 2695898251798

To je z historie. Dřív bylo jednodušší regulovat výkon a tím rychlost na straně lokomotivy u stejnosměrného zařízení. I ochrana proti velkemáu napětí je jednodušší. 25kV střídavých se zase lépe přenáší do lokomotivy, lépe se to převádí a jsou menší zráty na vedení. Takže s pokrokem zařízení u lokomotiv se přešlo u nově elektrifikovaných tratí na toto napětí. Stačí vám to tak?

+10/0
16.4.2013 12:25

J40i53r70k55a 67D39v16o29ř18á90k 4405690823828

Dále, nízké napětí je problematické pro přenos dostatečného výkonu. Vlaky s vysokým příkonem je mnohem lepší mít na 25 kV, protože stačí méně ampérů. Když se jezdilo jen 100 km/h a nebylo potřeba velké zrychlení (a i u nákladních vlaků byla nějak vyřešená jízda do kopce - třeba otravným připojováním dalších a dalších lokomotiv) tak to tolik nevadilo, ale na dnešních koridorech na 160 km/h to je na stejnosměru  už dost našponované.

+2/0
16.4.2013 14:04

L87u69k21á13š 90T57ó68t12h 6568403787662

Jednosmerne zariadenia su jednoduchsie a lacnejsie, lahsie sahsie sa reguluju, rekuperacia naspat do siete je jednoduchsia a pod.

Na striedavu sustavu 25 kV sa a (asi) preslo z dovodu uspor, stacia mensie prierezy vedenia, napajacie stanice vo vacsich vzdialenostiach...

Teraz vsak existuju dve sustavy, co si vyzaduje mat aj vozidla, ktore su schopne jazdit v oboch sustavach. Pocul som, ze na Slovensku chcu pri rekonstrukcii prestavat usek Zilina - Kosice na ~ 25 kV, ale ci sa to vyplati, kto vie...

+5/0
16.4.2013 12:38

M74a44r53e75k 40Š10i55m16o44n 2944787588758

Soustav v Evropě je pět, z nichž dvě jsou v provozu na území ČR a SR (3kV-DC a 25kV-AC). Německo a Rakousko používá systém 15kV-AC@16,7kHz). 1,5kV DC je v provozu v Nizozemí a v jížní části Francie, 750kV je v provozu v jížní Anglii.

Další soustavy jsou v provozu na tramvajových tratích, trolejbusových tratích, tratích metra, různých zvláštních, ozubnicových a úzkorozchodných tratích. Ve světě je v provozu ještě dalších několik desítek soustav.R^

+5/0
16.4.2013 13:03

M63a41r90e38k 39Š42i42m48o29n 2964737988228

eh, omyl - 750kV není, mělo být 750V. 750kV by za mokra práskalo do země samo. :-)

+3/0
16.4.2013 13:04

J30a23k32u98b 74Š13a79f33a84n39d88a 7175457331341

Ještě se tuším v ČR používá 1,5kV na trati Tábor-Bechyně.

0/0
17.4.2013 3:45

P87e13t38r 92N56o71v10o29t39n68ý 5247914590691

U te stridavé trakce je problém s napájením z veřejné třífázové sítě(nesymetrické odběry, nulová pole). Tak nevím, jestli se to opravdu na tom Slovensku vyplatí.

+1/−1
16.4.2013 13:05

L10u44k41á54š 27T76ó55t41h 6418243557722

Ono sa to mozno niekomu vyplati, taka pekna zakazka... ved vieme, ako to v nasich koncinach chodi :-) ... alebo skor :-/

+3/0
16.4.2013 13:09

P45e74t33r 55N14o14v53o38t19n35ý 5507124980911

On je to asi požadavek pro případné budoucí VRT. V tom případě by to ale mělo být se vším všudy jako třeba v Rakousku - vlastní 1f elektrárny a vedení :-)

+1/0
16.4.2013 13:17

L90u53k17á17š 24T43ó79t87h 6538843717402

Idealne veterne ;-)

+1/0
16.4.2013 13:20

J88i90r92k72a 57D65v56o81ř47á53k 4245340243858

Větrné vůbec nejsou ideální. Mají spolehlivě nejhorší poměr tun betonu k vyrobené energii a jsou dost antiekologické. Navíc mají hodně nevyrovnaný výkon, který se musí draze vyrovnávat něčím jiným. Za bezvětří a příliš slabého větru to nejde a při silném větru také ne.

+3/0
16.4.2013 13:55

L82u33k28á96š 44T48ó62t72h 6688483267962

To mala byt hnusna sarkasticka poznamka :-)

Tu u nas, hned za hranicou, strasia cele zastupy vrtuliek.

+3/0
16.4.2013 13:59

J44i66r29k60a 13D92v65o22ř21á80k 4805520783678

Aha, jo tak to jo.;-D

+2/0
16.4.2013 14:05

Z64b54y76n66ě38k 31P33o90p24o81v53s14k31ý 9976708497743

Bylo to kvůli čs. průmyslu (zejména Škodě Plzeň,) která dodávala lokomotivy do zemí RVHP, kde byly jiné napájecí systémy. Mělo to vést ke zvýšení konkurenceschopnosti Škody na zahraničních trzích.

+2/0
16.4.2013 13:33

L94u37k89á45š 95K78o53c87i12á22n 1430143396541

Je to dáno historicky, za Rakouska - Uherska bylo více provozovatelů dráhy, později sice došlo za první republiky ke sjednocení, ale původní správní rozdělení zůstalo . Stejnosměrnou trakci začal zavádět prof. František Křížík, měla výhodu jednoduché regulace a konstrukce hnacích jednotek, střídavá trakce je mladší a na jejím zavedení se podílel prof. František Jansa, každý začal na jednom konci dráhy a až se potkali, byly oba systémy natolik rozšířené, že nebylo ekonomické je přebudovávat. Tak se nejprve přepřahalo a pak vznikly vícesystémové lokomotivy ....

0/−1
16.4.2013 12:33

M59a42r88e71k 95Š43i47m24o35n 2824627238248

Ještě zajímavější je situace v Německu, kde byla dráha sjednocena již před elektrickou erou, elektrifikaci zaváděl Siemens systémem střídavým na 16 a 2/3 Hz, protože se to dobře převádělo z běžné 50Hz sítě. S rozšiřující elektrifikací se ale stávalo, že tato nižší frekvence (1/3 z 50) negativně rezonovala s civilním elektrickým rozvode, proto se frekvence zvýšila na 16,7. Elektrický výzbroj lokonmotiv se kvůli tomu nemusela moc měnit, frekvence je pro ně v toleranci, měnila se ale výzbroj rozvoden, původní Siemensův princip už nefungoval, ale v době polovodičů (byť začínající) už to tolik nevadilo.

+4/0
16.4.2013 13:11

J38a14k31u25b 47Š25a52f89a17n81d88a 7205667741531

Ale proč se vlastně šlo na takto nízký kmitočet?

0/0
16.4.2013 15:09

P94e26t93r 46N63o49v63o42t35n63ý 5337354480221

protoze železo bylo levne :-)

0/0
16.4.2013 23:42

J74a75k30u66b 73Š32a71f63a96n89d24a 7325717701311

Samozřejmě, trafa pak vychází o mnoho větší. U lokomotivy asi žádný problém, stejně musí mít nějakou minimální hmotnost. Ale stále proč? Menší ztráty ve vedení?

0/0
17.4.2013 3:34

J31a95k52u48b 30Š30a88f28a23n58d81a 7135507971891

Tak už jsem to našel.

0/0
17.4.2013 3:38

J97i12ř77í 23K85a24r25o87u94b 5204562142124

To Kocián

.

... a zazvonil zvonec a pohádky byl konec.

+2/0
16.4.2013 13:40





Najdete na iDNES.cz