Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Velikonočních „smrťáků“ je nejméně za 14 let, paradoxně pomohlo počasí

Počet lidí zemřelých při autonehodách o Velikonocích bude letos asi nejnižší minimálně za posledních 14 let. Zatím zahynuli čtyři lidé, dosud nejméně bylo v loňském roce pět obětí. Vyplývá to z předběžných údajů za prodloužený velikonoční víkend od pátku 29. března do velikonočního pondělí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

I69v80o 44P94e74t75e61r48k12a 4326615697959

Vzhledem k tomu, kolik jsem přes velikonoce potkal na silnicích šílenců, mě to celkem udivuje.

0/−1
2.4.2013 8:53

S94e85i79d98l 44P37e49t20r 1841811555874

To není až tak otázka víry. Faktem prostě je, že  omladina, která se dostala k řízení během 90. let byla jednak o hodně početnější než generace před ní a pak hlavně dostupnost aut se i pro tuto skupinu stala podstatně  jednodušší než byla pro jejich rodiče.. Nyní dochází k návratu ku normálu, kdy jednak ona generace již opravdu dospěla a dělá méně vylomenin a pak auta se všemi těmi dnešnímí fičurami jak stran aktivní ale i pasivní bezpečnopsti jsou přece jenom o několik koňských délek jinde, než byly žigully, škodidivky 105/120 či favority ... Je na tomto vývoji  něco až tak k nepochopení?8-o

+4/−1
1.4.2013 22:41

J19a79n 26N33o59v94á34k 6444284

Ameeeeeriiiiikaaaaaaaaa

0/−2
1.4.2013 22:46

D69a24v94i54d 76P45r24a65ž48á15k 6554572692676

Ovšem zapomněl jste na několik skutečností. Výkony motorů jdou výrazně nahoru, takže všechna ta elektronická udělátka a konstrukce karosérie se musí vypořádat s nárazy ve vyšších rychlostech. Dále se výrazně zvýšila hustota provozu (i oproti 90. létům). Ve větším množství "řídí" ženy a jiná individua, která pro řízení nemají vlohy. V neposlední řadě sedí za volanty rozhodně větší počet starších obyvatel, kteří při vší úctě by již řídit neměli. A přes to všechno dlouhodobě klesá počet nehod, které končí smrtí a těžkými úrazy.

...

Z toho všeho mi vyplývá, že se přece jen kvalita řidičů zlepšit musela. Anebo se musela zvýšit účinnost policejních kontrol. :-)

0/−11
1.4.2013 22:55

P56e20t60r 73H50o49r49á84k 1989873179654

Zlepšila se auta, takže ze stejných nehod je polovina mrtvých.

+4/0
1.4.2013 23:10

S95o45ň25a 52S36o37u35k76u35p70o84v54á 3674914356546

Tady za to nikdo nemůže, že Vaše žena neumí řídit. A také .... a jiná individua.... to myslíte všechny své milenky?

Vychovejte si je!

+7/−3
1.4.2013 23:55

K45a76m10i39l49a 22K68a22l97e31n82s94k78á 9846257167468

Pan Pražák patří zřejmě k těm podivným individuím. 8-o

+2/0
2.4.2013 9:59

J20o49s77e49f 95B77r27o32ž92k42a 6844352168157

Když třeba uvádíte tu škodidivku, tak zajisté víte, že to auto mělo za dobrého TS a řidiče kratší brzdnou dráhu ze 100 km/h. (hmotnost, koncepce), než ty dnešní. Ani nemuselo mít ABS.  Ještě bych se vrátil k té době. Kolik z těch tehdy havarovaných aut bylo tak zdeformovaných, zdemolovaných, rozervaných, jako jsou po dnešních nehodách? Uvádím z praxe pojišťovny.

+1/−2
1.4.2013 23:17

A58n23t93o48n32í87n 76L26e82j75s13e54k 1153539397975

To se těžko porovnává, dnešní auta jsou záměrně stavěna tak, aby se deformovala. Dřív se autu zase tak moc nestalo, ale řidič to měl za sebou. Dneska je to naopak.

+2/0
2.4.2013 1:45
Foto

I49v55o 77P17e56t51e56r15k49a 4976815177569

No chtěl bych vidět, jak taková Škoda 105 zabrzdí ze stovky na kratší dráze než auto s kotoučovkou na každém kole. 8-o

+1/0
2.4.2013 9:13

S79e83i86d90l 25P34e80t83r 1451921275684

Nikolivěk pane redaktore.

Co v průběhu času "pomáhá" je,  že husákovy děti již taky mají děti a vyrostly ze svých jalových let, auta jsou pořád bezpečnější jak aktivně tak pasivně a lidé najíždí více km/rok. No a v neposlední řadě auto/řidičák je dnes naprostou nezbytností ku běžnému životu a tudíž si každý rozmyslí dělati voloviny a chová se obecně zodpovědněji   ...:-)

+3/−2
1.4.2013 22:18

T93o65m12á46š 50K71n73a91i93f91l 6383570977580

Tomu sám nevěříš, vis? :)

+5/−2
1.4.2013 22:25

J16o66s88e97f 33B16r68o68ž12k91a 6264622898297

Děti nikdy nevyrostou z jalových let, protože je následují další a další. Auta jsou sice bezpečnější, ale řada zejména mladých řidičů a suverénů jezdí stále jako blázni, tak jak jim to umožňuje ta aktivní bezpečnost. Prostě nebojí se vlka, ničeho a spoléhají na to. Nevím, kolik toho najezdíte po frekventovaných silnicích.

+6/0
1.4.2013 22:39
Foto

J58a23n 13K62o59v47a61ř85í54k 4675979352188

Nejlepší řidiči jsou ty pražští, naše znalosti a dovednosti jsou denně prověřovány na nejvytíženějších komunikacích v republice, kde denně projede tolik aut, co na u Vás za rok. Kdo nemá na SPZ Áčko, před ním je třeba se mít na pozoru. !!

+4/−15
1.4.2013 21:49

J25o61s87e54f 38N91o66v28á23k 6943470682219

dobrý trolling. až dojedeš na křižovatku bez semaforů, co uděláš? hlavně nepanikaž

+11/−2
1.4.2013 22:00

D10a34v62i19d 29P87r81a53ž42á80k 6874752962596

Vždyť má pravdu. Navíc pražští řidiči jsou mnohem ohleduplnější :-)

+5/−5
1.4.2013 22:56

J95o30s22e30f 98P97a97l52a17t24a 1473862691325

s tou ohleduplností nevím;-D

+7/−1
1.4.2013 23:16

G11a45b28r65i92e47l 47H36o32r44t47e20n 9521639823794

Nikde jinde nezažívám tak často, aby si lidé dávali přednost i tam, kde nemusejí. I když zip nezvládá vešina řidičů ani v Praze.:-(

+4/0
1.4.2013 23:17

V10á77c41l42a70v 96M11e73r47g70l 5231560271480

Jojo velmi dobre to fungovalo na Prumyslove kde se napojovala Objizdna. Jet z ni do Hostivare znamenalo prejet asi na 50m oba pruhy do Hloubetina a pak se zaradit bez pripojovaku do leveho pruhu smerem na Hostivar. Pokud byla jedouci kolona tak zip tam fungoval temer vyborne. Bohuzel nejakej ourednik potreboval vykazat cinnost a tak tam dal betonove bloky a je po ptakach. Me se to prakticky netyka, vetsinou jezdim po Prumyslove rovne a tuto trasu jsem vyuzil jen parkrat, ale i tak me to nas..lo uz jen z principu ;-ORv

0/0
1.4.2013 23:30

G71a42b27r59i52e96l 62H31o81r58t22e68n 9961769813884

Kdybyste o Praze něco věděl, tak byste takové kraviny nepsal. Netuším, kolik je tady neznačených křižovatek celkem, ale jen z Dejvic na Letnou a zpět, kudy jezdím pravidelně, je to 5 - 7 kousků, podle trasy.:-P

+2/−1
1.4.2013 23:15

R54o44b69i37n 24Ž68i54ž37k61a 2138434536286

Je to trošku přehnané, ale je stoprocentní fakt, že nejstresovější zážitky za volantem prostě v Litomyšli nezažiješ.

+1/0
1.4.2013 22:45

D32a34v90i19d 82P72r15a92ž92á20k 6844262772956

Ani při Smetanově Litomyšli:-)?

0/0
1.4.2013 22:57

P81e29t11r 10H33o90r57á26k 1789853889344

Ty si asi myslíš, že nejlépe se naučiš jezdit na čtyřproudovce od semaforu k semaforu 50 km/hod. ;-D

+3/0
1.4.2013 23:12

P13a86v89e97l 49N62o18v12á59k 7341316589233

To je dost diskutabilní. Největší prasarny co na silnicích většinou mimo Prahu vidím tak nejčastěji dělají právě lidí s ackem na značce a většinou se závodními polepy firmi za kterou kopou. Auto není jejich a tak se k tomu tak chovají. Na druhou stranu jednou jsem jel s "vidlakem" do Prahy a u Mirošovic na nájezdu na D1 borec zastavil a rozhledl se jestli náhodou něco nejede místo aby na to šlápnul a zařadil se normálně do pruhu... Jinak ja jsem taky vidlák mám na značce "S" a řekl bych že umím jezdit nadprůměrne dobře (aspoň podle reakci spolujezdcu) a nedělá mi problém levostrany provoz ani taková silniční jungle jakou jsem zažil na Filipínách takze v klidu mužů říct že na tom kdo má co na značce vážně nezáleží...

+2/0
2.4.2013 8:15
Foto

I14v76o 95P60e33t83e20r45k71a 4726175597139

A proto když se v Praze na semaforu rozsvítí zelená, tak se nejdříve deset sekund nic neděje a pak se ta kolona teprve začne rozjíždět. ;-)

0/−1
2.4.2013 9:10

P20a62v70e16l 54M14i30c58h68a27l 9130946700328

vlastenci se dílem již porazili metylem, dílem si to nechávají na návrat

+1/0
1.4.2013 21:16

J17a75n 46H57a97v52r85d28a 4231619644549

Zase april? Nebo pravda?

+2/−2
1.4.2013 21:15
Foto

H12o78n87z40a 24P81r47o46v51a55z41n52í78k 8278381647447

To je apríl nebo se ptáte vážně?

+3/0
1.4.2013 21:28





Najdete na iDNES.cz