Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Za srážku drezíny s autobusem mohli řidič i výpravčí, zjistila policie

Policie uzavřela vyšetřování nejhoršího železničního neštěstí na Jihlavsku za posledních deset let. Za srážku autobusu a drezíny na železničním přejezdu v Třešti mohla podle policie výpravčí i řidič autobusu. Hrozí jim tři až deset let za mřížemi.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P12a62v81e66l 12O25d60r42a44z53i67l 6764399917420

Podle předběžného závěru DI funguje signalizace vždy, kdyžtak se to případně později dementuje.

Nicméně ano, řidič se měl řádně rozhlédnout.

0/0
26.2.2013 22:02

J59a19n 11S60l65o98v55í78k 7447912465851

Neumím si představit, že bych u každého přejezdu i se světly nebo dokonce se závorami musel zastavit, rozhlédnout se a pak jet dál, aby mne alibistický zákon nepotrestal za to, že nefungovala drážní signalizace nebo jí prostě nezapnuli. :-(

0/−3
26.2.2013 15:11

M29i71r43o82s53l77a47v 25F86r40i77d77r83i41c49h 1805696770539

Pravděpodobně nemáte řidičský půkaz, jinak by jste věděl, kdy může řídíč vjet na želedniční přejezd a nepsal do příspěvku takový blábol.

+3/0
26.2.2013 15:51

J45a68n 75S28l81o21v56í84k 7537322285881

Možná blábolím, ale na přejezd nesmíte vjet, pokud vidíte nebo slyšíte houkat vlak. Jedině pokud bliká bílé světlo, můžete. Tak praví vyhláška. Takže pokud nechcete zastavovat, musíte se za jízdy stačit rozhlédnout a vyhodnotit situaci ještě před přejezdem (kde nebliká bílé světlo). Proto je tam třicítka. Jenže ne u každého přejezdu máte tak dobrý rozhled. A ruku na srdce, kdo se na přejezdu se světly nebo závorami rozhlíží ? Každý počítá s tím, že vše funguje jak má.

+2/−1
26.2.2013 17:46

P30a26v95e88l 97O60d98r88a38z23i14l 6114819407270

No, počítá a počítá, až se ucho utrhne.

+1/0
26.2.2013 22:02

Z29d25e27n84ě11k 90Z56a76b19a10v89a 1322354686344

a) jako železniční ing. se rozhlížím vždy 

b) víte, nikdo nedokáže 100% garantovat, že nějaká, byť nakrásně dvouvláknová žárovka, bude vždy svítit, když zrovna má. Z mnoha důvodů...

0/0
27.2.2013 12:01

J25a96n 97S20l60o80v93í43k 7877812795481

No právě. My se třeba rozhlédneme, známe situaci, ale většina lidí to nebere jako samozřejmost, hlavně na přetížených silnicích, aby nezdržovali provoz. Viz např. přejezd na silnici I/33 u Smiřic, tam zpomaluji na 30 snad jen já a protože je přejezd šikmo, nejde se ani pořádně za jízdy rozhlédnout. Spousta lidí to tam fičí klidně i 90.

0/0
27.2.2013 13:06

J39i40r67i 93J86a63v91u40r66e67k 7306372422526

A vy zas nemáte přehled o normách. Jinak byste věděl, že rozhlížení na přejezdech se signalizací vám bude spolehlivě fungovat jen při rychlosti vlaku do 10 km/h. Na tuto rychlost jsou povinné rozhledové poměry. Při vyšší rychlosti vlaku je to jen o tom jaký přejezd, jaké štěstí...

0/0
27.2.2013 12:08

M17i94r97o75s34l40a64v 23F26r16i90d30r59i32c84h 1365456140619

Nevím, jestli také znáte normu ČSN 736380, která řeší rozhledové poměry na přejezdech, ale prvotní přispěvek byl o povinostech řidiče uvedených v Pravidlech silničního provozu, které musí řidič splnit, aby mohl vjet na železniční přejezd a to s výše uvedenou normou ani s dalšími drážními přepisy nemá nic společné.

0/0
27.2.2013 15:10

J60i25r19i 24J23a35v39u93r11e66k 7936682652666

No má a nemá společné. Jde o to, že je na řidiče kladena určitá povinnost a zároveň jiné předpisy vylučují, aby tuto povinnost mohl vždy splnit (tj. i v případě, že někdo jiný něco zvorá), což je od toho zákona krapet alibismus.

Jinak jasně - logicky "vlak nepřetlačíš", takže je v zájmu řidiče, který tam strká svůj krk, se přesvědčit, jak nejlíp to jde.

0/0
27.2.2013 15:53





Najdete na iDNES.cz