Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Za třináct zraněných v převráceném rychlíku hrozí vězení řidiči kamionu

Policie po roce uzavřela vyšetřování nehody na železničním přejezdu u Kaštic na Podbořansku, kde vjel naložený kamion před rychlík. Ve vlaku se tehdy zranilo třináct lidí. Policisté nyní státnímu zástupci navrhli obžalovat řidiče kamionu z ublížení na zdraví a obecného ohrožení z nedbalosti.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

S58t92e96p62a48n 70T28o79t82h 8188129865938

Jasny je, ze... "to stihnu"...

0/0
25.2.2013 15:55
Foto

M50a44r66t87i19n 92Š72i58m58e79k 5955759292325

Čistě technicky by mě zajímalo, jak se zjišťuje že signalizační zařízení zpětně fungovalo

+1/0
25.2.2013 12:20

M49a36r30t90i87n 46V16o11t73a44v95a 6438528371235

Hodně záleží na tom, o jaký typ zabezpečení se jednalo. Starší systémy jsou primárně spojeny s nejbližší stanicí, kde svítí žárovka, když přejezd funguje (tuto informaci může ukládat počítač), novější typy jsou vybaveny paměťovou kartou, na kterou ukládají přesný čas a událost, která nastala (např. že byl aktivován výstražný signál) a všechny poruchy.

Vlastní přejezd je zapojen tak, že všechny prvky jsou zdvojovány - např. každá žárovka je dvouvláknová (atd) a je dělán tak, aby v případě, že zjistí svojí poruchu, automaticky rozsvítil červenou pro auta. Navíc když je propojen se zabezpečovacím zařízením, tak hlásí zabezpečovačce svůj stav stav a pokud nenahlásí korektně zabezpečený přejezd, tak zabezpečovačka neumožní vlaku vjet do úseku s přejezdem. V zahraničí (západním směrem) jsou přejezdy, které nejsou zapojeny do zabezpečovačky nebo nejsou ovládány manuálně, vybaveny vlastním semaforem (přejezdník), který udává strojvůdci stav přejezdu - pokud by přejezd nebyl zabezpečen, tak fíra nevidí "OK" signál a musí zastavit vlak.

PS: Jedná se o souhrné vysvětlení, je více různých typů a konkrétní řešení závisí hodně na výrobci, typu a stáří přejezdu.

+9/0
25.2.2013 12:38

Z50d55e34n52ě60k 32Z56a49b18a90v92a 1502894986224

jako ing. z oboru (VŠDS) dovolil bych si dovolil doplnit - přejezdníky nejsou jen na západ od nás, ale i na východ, sever a jih od nás, ba i u nás ;-) Pravda - vzácně, ale zlepšuje se to. U poruch platí to slavné fail safe - le to zde je zbytečné rozebírat. Samozřejmě prosté přerušení vlákna žárovky nespustí plnou výstrahu - ale je (mělo by být, pokud to není hooodně staré PZZ) signalizováno do sousední dopravny.

Co ale hlavně chci napsat - i kdyby PZZ bylo "mrtvé", tedy nesignalizovalo, třeba z důvodu výpadku napájení (tedy síť i AKU), tak to vinu řidiče nijak nezmenšuje. A to se v těchto článcích málokdy - nikdy - neobjevuje. Tedy připomenutí povinnosti vždy se přesvědčit, že se vlak neblíží... atd atd. viz. silniční zákon.

+3/0
25.2.2013 15:14

P10e85t29r 48V77o53k62á27č 1244502875484

Nehoda na přejezdu Kaštice na trati Plzeň - Most dne 29.2.2012,

řidiči kamionu měli na místě spálit řidičák, tak jako to dělají v Japonsku

a žádné vězení, kde ho bude stát živit. Oni by si  oststní řidiči dali pozor.:-)

0/0
25.2.2013 15:59
Foto

M70a31r90t75i49n 45Š45i18m34e71k 5335689102915

Díky za vysvětlení, jen mi opravdu nebylo jasné, jak dokáží něco vyčíst, když zpravidla v takových případech je samotný kříž smeten

+1/0
26.2.2013 14:39

L85a21d98i93s95l26a12v 60H44r19ů24z14a 8581696870376

ad přejezdníky, jak už bylo řešeno, jsou i u nás. Počkej příští semestr na předmět ZELP.

0/0
25.3.2013 13:00





Najdete na iDNES.cz