- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Normální zdravé dítě umí rozdělit koláč na osminy už před nástupem do školy. Takže jde asi jen o to, aby školní výuka měla nějaký vztah k reálnému životu a reálným dovednostem dětí. Totéž platí v podstatě i pro střední a vysoké školy.
Nevidím na tom nic víc než efekt jednookého krále mezi slepými.
Metoda vypadá velmi dobře, ale představila jsem si její výuku v synově třídě, kde mají hned několik "integrovaných" dětí (podotýkám že bílých, abych nebyla automaticky smazaná) a už vidím jak si hrají s kolečkem: zmačkat, kulička, vyhodit, zbytek hodiny řev. Na volné hravé metody musí být i rozumné děti, a ty pak logicky mají též výborné výsledky. Btw nevíte někdo, jak v novém návrhu dopadly speciální školy? Nechají je, nebo nám do třídy kromě integrálů přibyde i kulturní obohacení?
a pak prijdou plosne integraly a transformace a vsichni budou tam, kde predtim. No jo kdyz matiku nekdo vysvetli tak je lehka a logicka a kdyz ne tak uz se od treti tridy bifluji matiku nazpamet.
Integrály jsem nepochopil ani na střední, ovšem nejsem si jistý, jestli s jejich znalostí by byl můj život lepší.
Ta metoda ovsem predpoklada, ze se ve skole vyskytuje krome deti i nejaky pedagog a ne jen ucitel.
To je skvělá zpráva. Tak rychle zavést plošně. Výuka matematiky je u nás koncipována zcela špatně. Česká populaci žije v bludu, že matematiky jsou jen příklady. Matematika je přitom především o způsobu přemýšlení. Už aby to bylo. Problém bude vyškolit kantory a sehnat na to peníze :-(.
Způsob přemýšlení je vám v matematice k ničemu, pokud neznáte definice a věty a neumíte je použít v příkladech.
Jestli se od biflování přesune výuka k vysvětlování, tak jsem jen pro.
Ono se to hlavně přesouvá k tomu, že si dítě na všechno má přijít samo, učitel má být jen jakýmsi průvodcem. Tady na tom ovšem budou zase bity děti, které jsou "pomalejší".
Mají to ty dněšní děti snazší. Vše je jim lépe a snáze pro jejich pochopení vysvětleno. Nám byla do hlavy vtloukána holá fakta a vzorce bez toho aby se profesoři snažili vysvětlit podstatu. a dnes když něco neví, snadno naleznou na netu...
a jaká je prosím podstata matematiky, resp. algebry? Ona dneska s wikipedií je každý jaderný inženýr.. a podle toho to taky vypadá. Liší se metoda procvičování a používání. Ale jestli si představujete, že to co jste se učili vy nazpaměť se oni nějakým zázrakem učit nemusí, tak to ne.
Učit se dopředu, to je ale nesmysl, pouze to dětem způsobí pozornostní problémy
Oni ale přece neučí děti nic dopředu, v článku je pouze řečeno, že díky nové metodě chápou učivo dříve a lépe. Jinak řečeno, pokud by se tato metoda používala všude, budou mít děti lépe a rychleji rozvinuté logické myšlení a chápání. A to je přece dobře.