Diskuze

Díky nové metodě učení zvládají páťáci matematiku pro sedmáky

Základní školy v Neratovicích či v Lysé nad Labem učí žáky matematiku metodou profesora Milana Hejného. Díky názorným ukázkám a držení se zásady škola hrou děti lépe chápou matematické principy, zákonitosti objevují samy a dosahují excelentních výsledků. Hejného metodu podpoří v rámci reformy školství i ministerstvo.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
BK

Normální zdravé dítě umí rozdělit koláč na osminy už před nástupem do školy. Takže jde asi jen o to, aby školní výuka měla nějaký vztah k reálnému životu a reálným dovednostem dětí. Totéž platí v podstatě i pro střední a vysoké školy.

0 0
možnosti
JN

Nevidím na tom nic víc než efekt jednookého krále mezi slepými.

1 1
možnosti
DH

Metoda vypadá velmi dobře, ale představila jsem si její výuku v synově třídě, kde mají hned několik "integrovaných" dětí (podotýkám že bílých, abych nebyla automaticky smazaná) a už vidím jak si hrají s kolečkem: zmačkat, kulička, vyhodit, zbytek hodiny řev. Na volné hravé metody musí být i rozumné děti, a ty pak logicky mají též výborné výsledky. Btw nevíte někdo, jak v novém návrhu dopadly speciální školy? Nechají je, nebo nám do třídy kromě integrálů přibyde i kulturní obohacení?

4 0
možnosti

a pak prijdou plosne integraly a transformace a vsichni budou tam, kde predtim. No jo kdyz matiku nekdo vysvetli tak je lehka a logicka a kdyz ne tak uz se od treti tridy bifluji matiku nazpamet.

9 0
možnosti
MH

Integrály jsem nepochopil ani na střední, ovšem nejsem si jistý, jestli s jejich znalostí by byl můj život lepší.

1 3
možnosti
MK

Ta metoda ovsem predpoklada, ze se ve skole vyskytuje krome deti i nejaky pedagog a ne jen ucitel.

11 0
možnosti
JR

To je skvělá zpráva. Tak rychle zavést plošně. Výuka matematiky je u nás koncipována zcela špatně. Česká populaci žije v bludu, že matematiky jsou jen příklady. Matematika je přitom především o způsobu přemýšlení. Už aby to bylo. Problém bude vyškolit kantory a sehnat na to peníze :-(.

9 3
možnosti
KN

Způsob přemýšlení je vám v matematice k ničemu, pokud neznáte definice a věty a neumíte je použít v příkladech.

0 5
možnosti
TZ

Jestli se od biflování přesune výuka k vysvětlování, tak jsem jen pro.

3 0
možnosti
KK

Ono se to hlavně přesouvá k tomu, že si dítě na všechno má přijít samo, učitel má být jen jakýmsi průvodcem. Tady na tom ovšem budou zase bity děti, které jsou "pomalejší".

2 0
možnosti
KK

Mají to ty dněšní děti snazší. Vše je jim lépe a snáze pro jejich pochopení vysvětleno. Nám byla do hlavy vtloukána holá fakta a vzorce bez toho aby se profesoři snažili vysvětlit podstatu. a dnes když něco neví, snadno naleznou na netu...

1 1
možnosti
TS

a jaká je prosím podstata matematiky, resp. algebry? Ona dneska s wikipedií je každý jaderný inženýr.. a podle toho to taky vypadá. Liší se metoda procvičování a používání. Ale jestli si představujete, že to co jste se učili vy nazpaměť se oni nějakým zázrakem učit nemusí, tak to ne.

1 0
možnosti
PH

Učit se dopředu, to je ale nesmysl, pouze to dětem způsobí pozornostní problémy :-P

1 6
možnosti
JZ

Oni ale přece neučí děti nic dopředu, v článku je pouze řečeno, že díky nové metodě chápou učivo dříve a lépe. Jinak řečeno, pokud by se tato metoda používala všude, budou mít děti lépe a rychleji rozvinuté logické myšlení a chápání. A to je přece dobře.

5 0
možnosti