Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Díky nové metodě učení zvládají páťáci matematiku pro sedmáky

Základní školy v Neratovicích či v Lysé nad Labem učí žáky matematiku metodou profesora Milana Hejného. Díky názorným ukázkám a držení se zásady škola hrou děti lépe chápou matematické principy, zákonitosti objevují samy a dosahují excelentních výsledků. Hejného metodu podpoří v rámci reformy školství i ministerstvo.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

B54o59h10u21s19l77a81v 47K71r16á53l16í33k 2231240839746

Normální zdravé dítě umí rozdělit koláč na osminy už před nástupem do školy. Takže jde asi jen o to, aby školní výuka měla nějaký vztah k reálnému životu a reálným dovednostem dětí. Totéž platí v podstatě i pro střední a vysoké školy.

0/0
9.2.2013 11:03

J84o36s42e73f 13N60o10v60á61k 1920313135

Nevidím na tom nic víc než efekt jednookého krále mezi slepými.

+1/−1
8.2.2013 19:23

D96e77n95a 32H24o84j15s93á46k32o15v52á 9603472160965

Metoda vypadá velmi dobře, ale představila jsem si její výuku v synově třídě, kde mají hned několik "integrovaných" dětí (podotýkám že bílých, abych nebyla automaticky smazaná) a už vidím jak si hrají s kolečkem: zmačkat, kulička, vyhodit, zbytek hodiny řev. Na volné hravé metody musí být i rozumné děti, a ty pak logicky mají též výborné výsledky. Btw nevíte někdo, jak v novém návrhu dopadly speciální školy? Nechají je, nebo nám do třídy kromě integrálů přibyde i kulturní obohacení?

+4/0
8.2.2013 15:52

P21a12v79e40l 74Š23e19s51t48á73k 3509970108

a pak prijdou plosne integraly a transformace a vsichni budou tam, kde predtim. No jo kdyz matiku nekdo vysvetli tak je lehka a logicka a kdyz ne tak uz se od treti tridy bifluji matiku nazpamet.

+9/0
8.2.2013 14:10

M59a57r84t59i44n 73H38o57r82á19k 8387187895

Integrály jsem nepochopil ani na střední, ovšem nejsem si jistý, jestli s jejich znalostí by byl můj život lepší.

+1/−3
8.2.2013 14:21

J38a61n 31N88o23v65á53k 7125494598237

integrál je jen nástroj, jako skalpel. Pro ty co ho neumí používat je úplně na nic.

+4/−1
8.2.2013 14:36

M90a38r83t67i53n 82H49o43r16á93k 8867747295

Chápu, že kdybych byl chirurg, tak potřebuju sklapel, ale co musím být, abych potřeboval integrál?

+2/−2
8.2.2013 14:39

V92l25a72s76t48i37m92i50l 31F84i84a57l30a 1582601834

Inženýr (myslím tím skutečný ne jen titulovaný)

+1/0
8.2.2013 15:19

M53a96r20t96i71n 68H16o89r70á14k 8107687935

Tak teď už vím, že snaha je pochopit, byla naprosto zbytečná.

+1/−3
8.2.2013 15:38

V12l94a51s86t11i95m96i92l 75F62i21a66l71a 1692531984

Ano, pokud nemusíte přepočítávat nějaké dynamické jevy, integrál nepotřebujete. Ovšem, zase když to nevyzkoušíte, tak nevíte jestli vám to půjde nebo ne. mimoto jsou už dnes docela mocné nástroje na výpočty integrálního a diferenciálního počtu. Stejně je vždy dobré vědět podstatu výpočtu, abych se pak nespokojil s kdejakou blbinou co leze z PC

0/0
8.2.2013 15:50

M20a32r33t88i59n 61H95o76r76á57k 8347197815

Souhlasím, proč si to nevyzkoušet, ale maturovat z toho mi nepřijde ideální.

+1/−2
8.2.2013 15:54

V16o44j37t33ě56c28h 88H42u70b28k62a 6628905768448

Jestli jste maturoval z integrálů, tak to jste byl asi na matematickým gymnáziu...

0/−1
8.2.2013 16:15

M97a40r10t97i62n 90H60o80r75á79k 8447497985

Já maturoval z jazyka, abych se vyhnul inttegrálům :) a gymnázium to fakt nebylo.

0/0
8.2.2013 16:19

B74o19h53u71s87l20a69v 28K82r42á25l50í63k 2651480149706

Já chodil sice na matematicky zaměřené gymnázium, ale k integrálům jsme se nedostali vůbec (a nejsem si teď jistý, jestli jsme měli aspoň nejjednoduší derivace). A na vysoké ve fyzice od začátku předpokládali, že už obojí umíme, zatímco v matice nás to o měsíc později začínali učit.

0/0
9.2.2013 11:08

M68a83r61t77i45n 57K35a56r90á55s62e61k 9528213778888

My jsme meli integraly u maturity i na "normalnim" gymplu....

+1/0
8.2.2013 17:02

K67a60r74e89l 73N79o17v25á25k 1970833560970

Derivace a integrály jsou u maturit na spoustě gymnázií. (Nemůžu s jistotou říct, že na všech, ale předpokládám, že tak nějak to bude.)

+1/0
8.2.2013 20:24

M34a21r76t14i53n 74P65a47u95l 4724959461417

Stačí, když budeš počítat výkon motoru. A už počítáš s integrálem. Ale nejde o to dohadovat se, zda je nějaký nástroj k něčemu. Kdo trénuje mozek, ten se rychleji učí i všechno ostatní.

+3/0
8.2.2013 19:25

K29a24r65e30l 88N13o71v74á96k 1860383800600

Kydač-hnojič. ;-D (Boha jeho!) 8-o

0/0
8.2.2013 20:25

T87o76m45á62š 47Z72e77m57a65n 3435848574985

Stačí abyste počítal plochu či objem..

0/0
8.2.2013 23:28

B45o22h50u70s86l78a53v 42K59r92á58l93í18k 2801840329376

Třeba objem hovnocucu s elipsoidní cisternou? A šéfovi popelářů se zase může hodit, když si umí orientačně spočítat, jestli se směny někde nezašívají.

0/0
9.2.2013 11:12

M33a47r33t91i85n 87K12o43t35e32k 6679823637791

Ta metoda ovsem predpoklada, ze se ve skole vyskytuje krome deti i nejaky pedagog a ne jen ucitel.

+11/0
8.2.2013 13:58

V79l72a89d66i59m34í35r 10K59o37n28e38č83n86ý 6675380918929

no presne

+1/0
8.2.2013 14:29

B35o38h20u47s33l16a59v 33K48r37á61l55í84k 2581950229786

Anebo nějaký skutečný učitel a ne jen pedagog. Pokud se tedy děti mají něco naučit a nejen být voděny.

0/0
9.2.2013 11:16

J30a28n 23R34i97c11h33t87e94r 7735570141242

To je skvělá zpráva. Tak rychle zavést plošně. Výuka matematiky je u nás koncipována zcela špatně. Česká populaci žije v bludu, že matematiky jsou jen příklady. Matematika je přitom především o způsobu přemýšlení. Už aby to bylo. Problém bude vyškolit kantory a sehnat na to peníze :-(.

+9/−3
8.2.2013 13:45

K74a95r40e74l 57N35o69v42á48k 1830173350850

Způsob přemýšlení je vám v matematice k ničemu, pokud neznáte definice a věty a neumíte je použít v příkladech.

0/−5
8.2.2013 14:02

Š97t47ě13p51á69n 41F70r18a47n20c77l 8674369374850

No tak to je, s prominutím, konina. Profesor Jarník vždycky říkal, že v matematice musíte věřit jen tomu, že 1+1=2. Zbytek už si dokážete odvodit.

Definice a věty vám ten výpočet zrychlí, případně zjednoduší. Ale nemusíte je znát (konec konců na to jsou tabulky a učebnice, abyste si je měl kde dohledat).

+6/−1
8.2.2013 14:28

K58a37r42e11l 28N33o61v64á25k 1200103700520

To platí jen v případě, že jste matematický génius.

+1/−3
8.2.2013 14:45

Š45t80ě44p16á97n 22F12r84a83n53c13l 8254439164370

No, to Jarník byl :-)

+2/0
8.2.2013 14:55

M85a61r16t30i96n 82P82a20u50l 4164179611467

Jarník byl super, učí se z něho dodnes. Ale přeci jen šlo o bonmot. :-)

0/0
8.2.2013 19:30

K82a86r41e68l 70N28o71v65á75k 1710683240340

To jistě šlo. Ale, jak vidíte, někteří by takové bonmoty brali doslova a pak by z matematiky nejraději vypustili veškeré učení a nahradili jej jen veselýma obrázkama. ;-D Spíš bych řekl, že hodně lidí si tady s sebou nese jakousi nechuť k matematice danou vysokýma nárokama a nedostatkem vlastní iniciativy.

+2/0
8.2.2013 20:21

M10a73r83t38i84n 84P26a33u78l 4634139781727

Tak tak. Matika se nedá nabiflovat ani ukecat. A také je to tak trochu póza, občas podporovaná i rodiči. Kolik máme dnes vysokoškoláků vzdělaných ve speciální pedagogice jen proto, že se tam nemusí učit matiku! ;-D

0/0
8.2.2013 22:13

K68a61m69i92l98a 90K59a65l12e95n21s43k54á 9256447707198

To je pravda, ale v minulosti škola učila pouze věty, definice, ale neuměla to vše převést do skutečného využití v praxi v životě ...

+6/−1
8.2.2013 14:28

D88u46š16a72n 82P19a36v21l30í31č45e22k 4134336370895

Základní a střední škola ve mně přesně tento omyl pěstovala (a s matematikou jsem kvůli tomu strašlivě bojoval) a až na vysoké jsem konečně pochopil, že matematika opravdu JE hlavně o způsobu myšlení, a NE o vzorečcích. A najednou byla základoškolská a středoškolská matematika vlastně hrozně jednoduchá.

+4/−1
8.2.2013 14:34

M97a59r20t95i81n 72K77a64r68á96s76e71k 9948403698808

Pro stredoskolskou matiku vam tech definic a vet staci par (VS matiku se uci jen par procent lidi) a pokud vas nauci u matiky spravne premyslet tak si je bez problemu zapamatujete.

+2/0
8.2.2013 17:05

K61a68r74e65l 72N98o84v52á43k 1800783680230

Asi záleží jakou SŠ student navštěvuje. Ano, některé věty se dají poměrně lehce odvodit, když "používáte hlavu", ale u většiny jsou důkazy dlouhé a složité a je lepší si zapamatovat jejich celou podobu.

0/0
8.2.2013 20:18

T52o98m72á82š 53S55k64á34l74a 6368267

na základce se především matematika neučí. A není možné změnit celé školství. Každý stupeň učí něco jiného a základka prostě učí dělat věci tak jak prostě jsou. Učňáky učili jak se dělají. Střední školy proč se věci dělají. A vysoké školy jak nové věci vznikají. Každá z nich potřebuje jinou úroveň abstrakce. Na základce můžete v 5. učit to co v 7., protože je to v podstatě to samé. Ale abstrakce končí u toho, že proměnná reprezentuje číslo. A ani jedničkáři, ani sebelepší metody je nemohou naučit, že proměnný může být operátor, nebo že písmenko označuje skupinu funkcí splňující nějakou vlastnost. Tak se prostě nazpaměť naučí, že 1+1 jsou dvě a nepřemýšlí nad tím proč to je zrovna takhle.

+5/0
8.2.2013 14:07

B68o50h13u84s41l63a26v 89K61r63á60l43í57k 2701270979736

Kdo má jistou úroveň abstrakce a logického myšlení, ten potom snad chápe, čím se liší "učňáky učili" a "učňáky učily", tedy logiku větné stavby a gramatiky.

0/0
9.2.2013 11:22

T66o61m11á92š 18Z51e26m97a14n 3875518834145

Jestli se od biflování přesune výuka k vysvětlování, tak jsem jen pro.

+3/0
8.2.2013 13:39

K56a85r42o58l96í31n95a 10K21y78s64e88l16o58v91á 9642242221355

Ono se to hlavně přesouvá k tomu, že si dítě na všechno má přijít samo, učitel má být jen jakýmsi průvodcem. Tady na tom ovšem budou zase bity děti, které jsou "pomalejší".

+2/0
8.2.2013 15:15

M57a90r66t23i35n 32P60a98u86l 4854369741747

Biflování v matematice? 8-o

+1/0
8.2.2013 22:10

K15a57m17i73l11a 98K73a94l12e73n55s81k45á 9146117917348

Mají to ty dněšní děti snazší. Vše je jim lépe a snáze pro jejich pochopení vysvětleno. Nám byla do hlavy vtloukána holá fakta a vzorce bez toho aby se profesoři snažili vysvětlit podstatu. a dnes když něco neví, snadno naleznou na netu...

+1/−1
8.2.2013 13:26

T42o88m75á25š 36S23k88á72l16a 6358457

a jaká je prosím podstata matematiky, resp. algebry? Ona dneska s wikipedií je každý jaderný inženýr.. a podle toho to taky vypadá. Liší se metoda procvičování a používání. Ale jestli si představujete, že to co jste se učili vy nazpaměť se oni nějakým zázrakem učit nemusí, tak to ne.

+1/0
8.2.2013 13:45

P32a18v23e83l 14H89o82u58s51k28a 3631245470408

Učit se dopředu, to je ale nesmysl, pouze to dětem způsobí pozornostní problémy :-P

+1/−6
8.2.2013 13:04

J55i26ř21í 40Z88a27p59l16e62t53a47l 2976589778446

Oni ale přece neučí děti nic dopředu, v článku je pouze řečeno, že díky nové metodě chápou učivo dříve a lépe. Jinak řečeno, pokud by se tato metoda používala všude, budou mít děti lépe a rychleji rozvinuté logické myšlení a chápání. A to je přece dobře.

+5/0
8.2.2013 13:16
Foto

M27a10r93t73i38n 71G92r59o71c77h55o31l 7516508166781

Chápou učivo dopředu, a logicky určí odpověď na otázku "7 a 5 je 13" nebo "7 a 5 jsou 13" ... je 13 ... a přitom to celé ve výsledku je nesmysl, když správně je 12 ...

0/−1
8.2.2013 13:24

P73a38v83e80l 95H77o42u27s18k85a 3261555690458

To se dá říct o čemkoliv, co se učí dopředu.

0/0
8.2.2013 13:56





Najdete na iDNES.cz