Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Italové tajně přemalovali havarované letadlo. Kazí nám reputaci, tvrdí

Jeden den havarovalo na římském letišti letadlo v barvách italské společnosti Alitalia, druhý den už na místě ležel jenom bílý stroj s rumunskou vlaječkou. Přepravce se chtěl vyhnout negativní publicitě, tak přes noc letoun přemaloval.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

H33u60g36o 60K26o66n65e58č18n63ý 3228413625548

Je to hodně zvláštní praxe.

V jiných odvětvích by se jednalo o nekalou soutěž, klamání spotřebitele atp.

V zákaznících to přinejmenším vyvolává na letištích klamný dojem, že Alitalia má více letadel, než jich skutečně má.

0/0
5.2.2013 12:31
Foto

O30n28d71ř67e42j 53V79a81r57o19š25č81á68k 3134447393

většina cestujících kteří si kupují letenku zjevně ignorují drobnou poznámku "Operated by..."

0/0
5.2.2013 13:58

Z92d72e86n45ě36k 42M90á16č56a86l12a 1983645829880

....a prý už taky tajně přebarvují i Costa Concordii na barvy Egyptského námořnictva.

+2/0
5.2.2013 8:52

J52i97r14i 92P34r21a44j12z 1693393517134

Koukal ze si letadlo Niki Laudy už půjčuji i Italové. Bohužel ty ho i rozbili :) narozdíl od afrických států :)

0/0
5.2.2013 7:24

M27a45r44e96k 61F23l77e69k48a54č 2270274872363

cožeto??

0/0
5.2.2013 8:17

D64a20v55i50d 79K26a73z30i72l 6838642208192

A není to jedno. Já nepoznám itala od rumuna.

0/0
5.2.2013 5:45

V27á58c70l26a15v 84V39á73v70r22a 5886499841857

Pokud byla posadka rumunska.. nedivim se jim.

Premalovat havarovane letadlo j dobry napad. (ba i dobra investice). Dnes je trochu problem zjistit kdo Vase letadlo vlastne ridi, a jakou ma praxi. Rumuni nejsou zrovna duveryhodni v oboru.

Rad letam s KLM, Delta, AA, v USA SouthWest. Uz pro jejich miniaturni az nulove poplatky za zavazadla. To se dnes uz nevidi.

0/−1
5.2.2013 2:08

M22a49r96c79e86l 15J96a55v34o56r28s58k34y 9383952717590

koho to zaujima,otce,cim ty ilietas?Cely ten tvoj vyplod,ktory tu prezentujes,hovori o tebe,kto si zac.Ty duveryhodny v oboru

+2/−2
5.2.2013 3:50

D42a51v13i60d 21M77u37n21z42a57r 3618932974666

marcel ?;-D

0/0
5.2.2013 4:44

M11a93r40t61i79n 74H13o76u14b21a 6713331249978

Takze nulove poplatky je znamka duveryhodnosti a jistota kvakitniho pilota

+2/0
5.2.2013 6:12

P56e59t10r 77J98i61l55e97k 8807357119718

a je to letadlo teda rumunský nebo ne?

0/0
5.2.2013 1:06

P68a68v53e56l 45R61i35e88d27e64l 4930763267968

...hmmm a to jsem myslel,že ital v létě spí(bo je horko) a v zimě tančí(bo je zima). A on je vlastně zdatný fasádmajster...česky: sprejer !!!

Asi opravdu umí pracovat. ;-D

+1/0
5.2.2013 0:49

M56a65r46e90k 88F86l63e39k64a82č 2570834942453

To nastříkali tunisané na pod dozorem Italů

0/0
5.2.2013 8:17

P21e12t22r 14H60a18n15á43k 9331571752191

Já jsem vůbec nepochopil. To jako je letadlo a linka naprosto jiné společnosti, než s kterou si myslí cestující, že letí? To je asi dost velký nesmysl. Tohle hodně smrdí. Hlavně právně. To se u Alitalia někdo hodně po... Jsem ještě neslyšel o takovém outsorcingu.

+2/0
5.2.2013 0:04
Foto

P34a80v91e64l 33Č60e11r14n89í60k 1898465230170

Já v tom nevidím problém. Pokud se dvě firmy domluví, že jedna bude fungovat navenek a druhá se postará o technický provoz, tak je to jen věcí smluvního vztahu který si dojednají. Protizákonné na tom snad nic není. V podstatě je to stejné, jako to, co budou dělat virtuální operátoři, nebo to, co dělají dnes šedí operátoři.

0/0
5.2.2013 1:06

M39a14r70c98e60l 66J89a77v24o51r89s26k17y 9903232427880

tak potom preco ludia ,ako ty(ktori sedia v taliansku a chcu dat ruky od lietadla prec) v tom,ze lietadlo lietalo pod ich taktovkou,vidia problem v tom,ze tam sedeli Rumuni?To akoze o tom nevedeli,ze stroje budu riadit rumunski piloti?V Blave sadas do taxika ,ktory riadi Rumun.To je rumunsky taxuk?

+1/0
5.2.2013 3:54

Z25b78y88n38ě57k 71B27r34á32z92d41i30l 5505326673469

Jenže když "spadne" operátor tak si nezavoláš (krom tísňového volání), když spadne letadlo, tak to máš jasné. Pokud by pasažéři o tomto outsorcingu věděli, tak by si určitě tak nadšeně letenky nekupovali.:-P

+1/0
5.2.2013 7:01
Foto

P10a75v39e61l 57Č25e52r17n56í66k 1498745160530

Já myslím že srovnání s telefony je právě velmi přesné. Když spadne operátorovi síť, můj virtuál s tím nebude schopný nic udělat a bude od toho samozřejmě taky dávat ruce pryč, protože to nezavinil. Nevím co je těžkého na tom pochopit :) Outsourcovat hlavní činnost firmy je sice neobvyklé, ale není to ani nelegální, ani nelogické.

0/0
5.2.2013 10:24

V20á90c57l71a73v 66V33á78v81r41a 5526749371737

tak to jsi viděl moc málo.. a viděl jsi jak Cesti piloti litaji za KLM? Ne? Já se jen bojím aby za KLM nelítali Rusové. A pofidérní SKY

Kde jsou ty zlaté americké letecké společnosti s obrovskou praxí a jednoznačně nejlepší obsluhou cestujících a na kvalitně udržovaných letounech...

Dnes už běřím jen Deltě, KLM, snad předražené Lufthanse, pak je značná propast a za ní Alitalia, Swiss jestli ještě existují, France už je moc průměr, a pak je podprůměr kde se někde dá najít i ČSA.. Létal jsem s nimi a vím o čem je řeč. Můžete si být jisti že ti poslední Vás mají na háku od samého staru (i před ním) až do přistání zaručeně zpožděném kdekoliv, kdykoliv... jednou ČSA zmizí úplně a jen špatná pověst zůstane. Z pofiderního Skyteam věřím jen dvěma. Ostatní je charter. Mimochodem jsou to? Aeroflot, Argentina, AeroMexico, Air Europa, Air France, Alitalia, China Airlines, China Eastern, China Southern, Czech Airlines, Delta, Kenya Airways, KLM, Korean Air, MEA, Saudia, Tarom, Vietnam a Xiamen.

0/−2
5.2.2013 2:20

P57a56v72e28l 31N78o16v25á82k 7791406989363

Nvm jak moc a čím teda litate, ale za poslední rok a půl mám za sebou 14nact letů a jediný zpoždění co jsem zatím zažil zpoždění tak jednou asi hodinu jsme u Wizz čekali až přijde náhradní steward jinak jsem vždy dolétl na čas nebo dřív...

0/0
5.2.2013 6:43

P80a81v90e31l 52O27d78r81a49z72i77l 6574109237310

No to by bylo zvláštní, aby si Thyronx nekopnul do něčeho českého, i když to s článkem nesouvisí.;-D

0/0
5.2.2013 9:00
Foto

M92i96c18h82a86l 77Ř59e98h92á31č52e37k 8465947188

Je to naprosto běžná situace. Když si koupíte letenku z Prahy od KLM, Air France, nebo Lufthansy, taky nepoletíte s KLM, AF, nebo DLH, ale s KLM Cityhopper, AF Regional, či Lufthansa Regional.

0/0
5.2.2013 7:45

P76a41t74r40i51k 95Š90e19b10e56s58t90a 4183832936705

Já nevím, stačila by parta mladíků a vsadím se, že žádné letdlo tam ráno není :-)

+2/0
4.2.2013 22:26

P31a65t83r31i84k 70Š56e22b57e31s82t96a 4103982896415

btw. toto je božská scéna, jak může zmizet přes noc letadlo :-)

http://www.youtube.com/watch?v=mQgdZTgpczM

0/0
4.2.2013 22:29

T86o41m94á46š 82B69í70l35ý 2125870187

Nejvtipnější byla informace ČT1, že se jedná o letoun ANTONOV ATR72, rumunské společnosti.

+2/−1
4.2.2013 21:46

H36u38g86o 50K25o98n59e31č70n62ý 3728323165848

To to těm Rumunům prodali v noci po havárii jako před-šrot?

Že to mělo znaky a barvy Alitalie při letu a přistání?

+3/−1
4.2.2013 20:47

T61o81m29á23š 92K18n10a66i26f14l 6753870577860

Byl to let operovaný carpatairem pro alitalii...

0/0
4.2.2013 21:23

H61u93g58o 29K96o62n30e82č70n79ý 3678963495778

Můžete rozvést, co to přesně znamenalo? Zejména:

Kdo dlouhodobě servisuje to letadlo? Čí zaměstnanci letadlo pilotovali?

0/−3
4.2.2013 21:41

T28o78m23á19š 88K60n30a86i50f22l 6183780177690

Znamená to, ze letadlo bylo carpatairu, posádka byla carpatairu a servis si delal carpatair (a nebo ten, kdo mel s carpatairem smlouvu). Jedna se o v letectvi běžnou záležitost.

0/0
4.2.2013 21:43

H21u81g74o 36K51o72n69e76č13n53ý 3358523645788

A proč tedy mělo znaky Alitalie?

+3/−3
4.2.2013 21:46

T21o48m54á94š 67K32n47a47i90f66l 6973950657730

Protože carpatair zajišťoval pro alitalii (a jejím jmenem) některé její lety...

+3/0
4.2.2013 21:48
Foto

M52i46c20h27a54l 60Ř71e88h15á40č55e76k 8185517748

Protože se tak společnosti Carpatair a Alitalia dohodly. Na letadlo si provozovatel může namalovat víceméně co chce (za splnění jistých podmínek, jako že musí být vidět registrace, že kolem statických portů se nemaluje, atd.) V případě velké aerolinky (Alitalia) a menšího regionálního dopravce (Carpatair) zajišťujícího některé lety pro většiho dopravce je pro obě strany výhodné, aby letadlo měnšího dopravce vypadalo (skoro) stejně jako letadla dopravce většího.

Technicky vzato, ono to pomalování letadla regionálního dopravce bývá maličko jiné (byť jsem nestudoval livery Aliatalie - takže nemůžu mluvit o tomto konkrétním případu). Třeba letadla KLM Cityhopper (nebo KLM Asia) vypadají skoro stejně jako KLM, akorát že mají menší nápis Cityhopper nebo Asia. Totéž pro Air France - Regional, Lufthansa Regional, a většinu dalších společností, které využívají regionální aerolinky.

+2/−1
4.2.2013 21:56

M69a83r45c95e51l 75J11a66v22o20r84s31k72y 9903182387540

dobre je tych biednych Rumunov objednat,nadiktovat im co maju robit,ako maju robit.ale akonahle sa cosi stane,tak ruky od nich prec.Nech tahnou spiny!No nie?

To je nas svet - plny svinstva a pretvarky.V pripade toho lajosa,co prevratil lod,by mali vsetci posudzovat tento skutok,ako taliansky hnoj?Zvlastne vnimanie .Ako slachta potrebuje mat ciste ruky,ale ze si k tomu ich zisku najimaju biedu,im akosi nesmrdi.Len ked nastane problem.

+3/0
5.2.2013 3:58
Foto

M16i94c33h66a42l 17Ř97e13h16á31č43e24k 8495907248

Ano, Alitalia se chová trochu pokrytecky. Na druhou stranu - pasažéři dopředu věděli, kdo bude jejich let operovat (měli to napsané na letence a na webu, když si letenku objednávali), a do havárie to ani jednomu z nich taky nevadilo. Chápu, že by si cestující třeba stěžovali na to, že měli havárii, ale proč si stěžují na to, že letěli s Rumuny, když to doteď nikomu nevadilo a když o tom věděli dopředu?

0/0
5.2.2013 7:48
Foto

O95n71d31ř82e62j 98V23a97r50o78š97č16á68k 3384977963

protože noticku "Operated by ..." skoro nikdo nečte..

+1/0
5.2.2013 14:03

A96n12t10o69n22í27n 18S36v75o46b92o45d53a 8676522723293

Koukám, berou si inspiraci z české politické scény :-)

+1/−1
4.2.2013 20:42

M70i35r11e69k 34T74u55r92e96č82e86k 4443102390742

No, nam kazi reputaci "nejlepsi" ministr financi Kalousek, a nemyslim si, ze by premalovani pomohlo.

+8/−17
4.2.2013 20:16

M18a34r46t22i48n 31M11e78l63k93a 2169258162772

Naprosto irelevantní příspěvek, nulová vypovídací hodnota. Proč?

+9/−4
4.2.2013 21:16

J53o82s36e34f 86L97e13b96d37u71š36k54a 4762253443305

Vypovídací hodnota je naopak moc vysoká.

+4/−8
4.2.2013 21:20

J90a74n 17P28š37e29n31i39č34k96a 2680568463742

Leda o Mirkovi T. Ze je to priblblej troll ne-li neco za dukaty.

+5/−1
4.2.2013 21:40

J28i59r49k24a 52H98o60n19c23ů 2414704201968

Pro méně chápavé jistě ... :-)

+1/−2
4.2.2013 23:53

J73o84s92e54f 85L43e43b12d40u17š87k50a 4342603953105

Přemalování mu zcela jistě pomohlo. V vždyť s novým lakem to dotáhl až na ministra. ;-)

+7/−1
4.2.2013 21:19

M88i38l56a60n 61R53e75s 1149613710445

Já teda nevím, ale s Alitalia jsem nalétal stovky kilometrů a nikdy jsem neměl sebemenší problém...

+1/−10
4.2.2013 20:09

M81i61l75a56n 26R31e56s 1549403520825

To by mě teda zajímalo, za co mi dotyčný dal to mínus, za pravdu, kterou jsem napsal??? šmarja to jsi takový chudák?

0/−11
4.2.2013 21:26

J22a12n 72P86š52e61n72i27č47k63a 2190338133232

A ty jses takovej chudak, ze te tocej nejaky minusy?

+5/−4
4.2.2013 21:41

M59i45l30a18n 87R91e23s 1989733300785

A ty seš takovej chudák, že na to musíš reagovat? Takže jseš...

+1/−11
4.2.2013 21:46

J41u40r34a13j 13V51á68c46l54a44v57í87k 9659330525876

To mínus jsem Vám sice nedal já, ale myslím, že mohu klidně odpovědět: Protože je normální, že pokud tady diskutujete, problém nebyl, jinak byste tady nejspíš nebyl Vy. Ovšem v daném případě Alitalia udělala obvyklou prasárnu, tedy outsorcovala svoje služby, aby se nemusely platit zbytečně vysoké mzdy a zbylo trošíčku na příliš malé platy ředitelů a tantiémy. No a když z toho vylezl průšvih a začal jim dělat ostudu, tak to vyžehlili štětkou ve stylu my nic, my muzikanti.

+7/0
4.2.2013 21:59

J54o95s15e72f 38V72a42l65a 9850363453513

cili Skoda Auto je prasarna, protoze bere praci nemeckym delnikum, pokud tomu dobre rozumim ? to je prece jasny outsourcing, stejne jako Dacia v Rumunsku. A pokud vim, tak vetsina ceskych vyrobcu obleceni outsourcuje v Cine ( a ne jenom ceskych vyrobcu...) A kdyz to takhle v CR pujde dal, tak se treba stavba dalnic zada Cinanum (ti uz stavi dalnici v Polsku) - Chapu celkem dobre zadavatele zakazek, ze se v pripade prusvihu zpusobeneho smluvni firmou od spolku distancuje.....

0/−3
4.2.2013 22:17

J60i68ř23í 38K51a17r21o30u48b 5244442222494

Vlastně tomu rozumíte zcela špatně. Jeden z mnoha vámi uvedených příkladů :

.

V Rumunsku se sice vyrábí s podporou, technologiemi, a pod křídly Renaultu, ale není to Renault a nikdo to za Renault nevydává. Je to marketingově svébytná značka Dacia. (S kterou se navenek snaží mít Renault co nejméně společného). S tím není problém. Je to Rumunská automobilka, a dělá v Rumunsku Rumunská auta.

.

Problém by byl v tom, pokud by se vše navenek hrdě prezentovalo stylem : "Originální, pravý a nefalšovaný kvalitní francouzský vůz Renault". (kvalitní - ROFL; poznámka autora)

. A v případě prvního bezpečnostního problému by se otočilo o 180 stupňů a začalo vykřikovat : "Za to my frantíci nemůžeme, to vlastně žádný Renault není, za to můžou ti Rumuni". To už je vepřovina.

+1/0
5.2.2013 7:55

J86a57n 78B12a56u63e84r 1456136685124

Tak  pokud jen stovky, tak to není zrovna měřítko....

+1/0
4.2.2013 22:19





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.