Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Studenti Harvardu švindlovali, desítky jich musejí ze školy odejít

I studenti nejprestižních škol podvádějí. Slavnou Harvardovu univerzitu tak bude nyní muset opustit zhruba sedm desítek studentů, byť zřejmě jen na čas. Pedagogové zjistitli, že potrestaní žáci odpovídali v ročníkových testech identickým způsobem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Z11l87a54t10a 66Z88b91o12r48i51l97o27v43a 6880292895

Ten trest se nám na naše poměry může zdát přísný, ale přiznám se, že je mi na něm něco sympatického.Jasně, že jsme demotivovaní tuneláři, korupčníky atd, ale i malé podvádění je nečestné, amorální a není dobré nad ním mávnout rukou.Protože to může znamenat nebezpečný začátek.To, že ostatní opisují, kradou, lžou...atd mě přeci neopravňuje dělat totéž.Elitní škola vychovává ty, kteří by měli jít příkladem.A když selhalo svědomí...

+1/0
2.2.2013 23:25

J20i18ř60í 87D58v96o69ř37á79k 7111400837361

ještě jsem neslyšel a nepotkal NIKDY žádného studenta, který by nešvindloval. A zdaleka nejenom studenta. Stačí se podívat na "dávkaře" a státní úředníky.... atd.atd.atd.:-)

+2/−6
2.2.2013 14:43

O82l75d98ř12i23c26h 85H74o30r69á55k 2604609481495

A teď si představte těch rádoby manažerů, ktyrým materiály na MBA zpracovávají podřízení? A potom se tím titulem pyšní ;-)

PS: o naší Plzni ani nemluvě.

+2/−1
2.2.2013 14:31

V51í86t43ě19z92s67l88a90v 41B70u42k41o59v73s97k36ý 2145645286721

Vida z Harvardu podvodnící museli odejít, z Plzně dostali vstupenku na politické funkce.Jo,jo  my  součástí evroy de-facto nikdy nebudeme,protože furt musíme mít v něčem prvenství...;-O

+9/0
2.2.2013 13:24

B51ř94e14t26i13s53l69a50v 62Š10í37m20a 9564281502

Je v tom rozdíl, v Plzni nešvindlovali běžní studenti, ti to nakonec za ty podvodníky jako Xindl/Kindl a další (většinou politické kličky) odnesou, 4. ročník neví, kde dokončí studia 5. ročníku.

+8/0
2.2.2013 14:01

J91i47t25k46a 91Č43e37r69n81á 4669217754931

Pan Bukovský má zřejmě na mysli právě ty studenty, kteří si tituly zaplatili. Ti, kteří to mají vydřené to odnesou. Věřím tomu, že všem to tak snadno neprošlo jako těm protekčním.

+2/0
2.2.2013 14:14

V64a89c41l87a95v 53K47u70b39i64s 5331271369897

Nejvetsim souperem Harvardu je Yale a Princeton. Lokalni Rivalove. Stanford je rival z opacneho konce USA. Jako lokalni rival muze byt bran jeste MIT, ktery je take z Bostonu, sidli pres si;lnici, ale tam lze, to brat jako CVUT a UK u nas. spis se jedna o bratrskou skolu s jinym zamerenim. Oxford rozhodne neni rivalem Harvardu. Oxford ma svou Canbrdge.

+8/−2
2.2.2013 12:41

P13a60t84r23i19k 36Š16e88b88e28s35t38a 4243352316585

mno tak soupeřem Harvardu je celá Ivy League + Oxbridge a pár dalších na světě :-)

+3/−3
2.2.2013 12:46

P91a76t74r84i71k 67Š49e23b12e79s78t17a 4363232966195

vcelku by mne zajímalo, co je na tomto zcela nekontroverzním příspěvku na mínus.....

+1/−8
2.2.2013 13:01

P11a40v76e83l 68K57r83á69l 5150749704168

Co jsem tak vypozoroval, tak nejvíc mínusů je vždy u zcela nekontroverzních příspěvků. A nejvíc červené jsou diskuze o naprosto neutrálních tématech.

+3/−2
2.2.2013 13:06

P58a81t28r25i21k 47Š87e57b41e63s32t63a 4463822426395

tedy léčba komplexů...

+1/−2
2.2.2013 14:28

M78i74l91a18n 33N97o47v50o62t11n17ý 1168694205117

V článku mluvi o soupeřích v rámci žebříčku nejlepších škol. Vy mluvíte trosku o něčem jiném.

+1/0
2.2.2013 13:44

J61i89ř41í 82K64u66b69í48č65e64k 3541780757395

Dnešní studenti 90% vysoké školy nějak očůrají. Protože kdo by se učil 80% věci, které v životě nevyužijete a máte vůči nim odpor. Jenže bohužel je to postaveno zatím všechno tak, že panuje dojem že ten kdo má VŠ má daleko lepší šanci na trhu práce. Opak je bohužel pravdou, aspoň naši absolventi vysokých škol jsou na tom opravdu špatně po dokončení studia. Uvědomí si, že těch 3-5 let vlastně zahodili zbytečně, zatímco mohli sbírat praxi někde ve světě, pokud neuvažují nad akademickou dráhou.

+4/−11
2.2.2013 12:27

D10a35v27i64d 90P40e82t62r 7810606440765

Je to proto, že dnešní mladí nechodí studovat kvůli znalostem, ale kvůli papíru. Často se někde uvádí, že mladí jsou vzdělanější, ale není to pravda (pouze  často mají papír Bc; Mgr. Ing, či PhD, ale dřívější středoškolák by je v úrovni znalostí strčil do kapsy. Je jasné, že dokážou ovládat lépe počítače, ale jen proto, že se s nimi starší nesetkali dříve. Já tvrdím, že vysokoškolky VZDĚLANÝCH je u nás čím dál méně, je jen více lidí s papíry o ukončení VŠ.

+10/−3
2.2.2013 13:03

P61a19v39e80l 87K31r62á69l 5720159984778

Jenže to je u nás hlavně chyba zaměstnavatelů, kteří většinou koukají jen na papír, a na některé pozice ho přímo vyžadují, i když je to zcela zbytečné.

+5/0
2.2.2013 13:08

A59l39e18x36a62n54d31r 17K49o36s83t51k25a 5399376479786

Bohužel, nejde jen o situace s vysokými školami. Papír je naprosto nesmyslně vyžadován i jinde. Například, proč by měl mít skladník maturitu? Nebo řidič? Výsledkem není národ vzdělanců, ale školy se přizpůsobily a chrlí papírově vzdělané ynteligenty.

0/0
3.2.2013 8:02

B39ř96e16t12i57s39l66a77v 43Š90í18m13a 9344111572

Na akademickou dráhu nemůže každý hlupák, kdo tu školu sotva proleze. Úplně s Vámi nesouhlasím, některé profese se bez VŠ dělat nedají.

Situaci by už mělo konečně vyřešit školné jako jinde v cizině.

+5/−2
2.2.2013 14:08

M54a15r60e31k 55H98r36u39b36y 6367352341878

Školné se na soukromých školách platí od jejich počátku a k čemu to vedlo, víme:'(

+2/−1
2.2.2013 20:58

R65o57m92a24n 89S43i17l92n75ý 3247292719401

V tomhle se máme od američanů hodně co učit.

+11/0
2.2.2013 12:04

M92a70r45e28k 82K48a78l39i46n63a 3189804485528

Američané jsou v těchto věcech až hysteričtí. Přitom i opsaný test něco studenty naučí, konkrétně zvládnout úkol s vynaložením minimálního čau energie. Stejně na VŠ člověk to důlažité musí umět u státnic, nějaké průběžné testíky nemají význam. Totéž i opsané diplomky. Dělá se z toho buhví co, ale šikovného právníka neudělá to, že ztratí spoustu času psaním nějakého pro praxi irelevantníh slintu, sběrem pramenů a podobnými nesmysly. To jedině pro ty, co se po škole hodlají věnovat vědě a ne byznysu...

+9/−24
2.2.2013 11:43

J69a78n 75Z32e51l11e29n49k76a 2276686268175

Kromě toho to "opisování" je vlastně získávání, příp. oživení informací uložených na externí paměťové médium (tahák, kniha, atd.) A i vědci nebo byznysmeni se můžou při své práci kouknout do cizích materiálů, knihoven, atd. Není nutné mít všechno v hlavě, je důležité vnímat souvislosti.

+3/−3
2.2.2013 11:46

M81a39r84e87k 89K62a37l90i20n53a 3869564945508

Je to tak. |U nás se opisuje naprosto běžně, a to i v dřívější době a nezdá se, že by právě toto přsipívalo k nějaké fatální nevzdělanosti. Nehledě na to, že se opiují nejvíce nesmyslné a pro praxi irelevantní předměty, které ani dobrý student nemá moc proč se učit... Naopak, je naučen, že v životě je důležitý time management a efektivní výdej energie na skutečně podstatné věci...

+5/−5
2.2.2013 11:51

J11a49n 22V75o47s43a47h24l98i91k 4773698211520

Pánové,  při vší úctě jste úplně mimo. Vůbec nesouhlasím s tím, že opisování je správné. To, že se u nás běžně používá, je špatně a to, že to nikomu nevadí, je ještě horší. A v tomto případě jsou liché i argumenty o memorování nesmyslnych dat - oni opisovali při take-home exam, takže to rozhodne není tak, ze by sedeli hodinu nad pisemkou a lovili znalosti z hlavy.

+17/−2
2.2.2013 12:06

M93a28r58e65k 41K95a10l60i75n27a 3289214605888

Tak asi tento předmět neměl pro ty studenty skutečnou váhu a nespatřili v něm nějakou přidanou hodnotu. Z opsování netřeba dělat drama. Zde je odjakživa běžné a žádné fatální následky to nemá. Spíš to líp připraví tudenty do skutečného života...

+3/−11
2.2.2013 12:44

J26a90n 29V37o10s10a78h37l10i78k 4353788911820

Z osobni zkusenosti si myslim, ze studenti vetsinou nedokazi vubec posoudit, jestli pro ne ma predmet pridanou hodnotu. Navic, na Harvardu jim opravdu nikdo nerika, co maji studovat. Tento predmet si vybrali dobrovolne a pokud ho nechteli, urcite si ho nemuseli zapisovat. 

A k druhe casti Vaseho prispevku - ono to opravdu nasledky ma. Nesoudim ted, zdali se pripravou tahaku clovek uci nebo nikoliv, tady jde o elementarni princip. Na US univerzitach pred kazdou zkouskou podepisujeme prohlaseni, ze budeme praci zpracovavat bez cizi pomoci - je to dost podobne prohlaseni, ktere se objevuje v bakalarskych pracich v CR. A jde o to, ze u nas doma se od malinka ucime to, ze podvod je akceptovatelna cesta k tomu, jak dosahnout nejakeho vysledku. Tahaky a opisovani nejsou drama jiz od ZS, male deti si tento vzorec chovani nesou sebou cela studia a pak jej samozrejme aplikuji i na situace v realnem zivote. A pak se vsichni divime, kde se u nas bere tolik korupce.

+5/0
2.2.2013 20:32

P47a17t27r77i19k 42Š72e61b86e55s59t94a 4883342326925

největší vtip je ten, že pokud jsme si opravdu dělal tahák, tak jsme se tomu musel věnovat a napsat výcuc + body k zapamatování... paradoxně jsem jej potom nepotřeboval :-)

Horší je to při kopírovaném taháku... to se člověk nenaučí nic...

+7/0
2.2.2013 12:48

E53r30i32k 78D63r76a69g42o25m92i48r33e86c48k23ý 2611533577489

možná to nepřispívá k fatální nevzdělanost, ale přispívá to k úpadku společnosti. Postě je to podvádění a je to chyba studentů. Že to lidem nevadí, je poměrně smutné

+12/−1
2.2.2013 12:19

M19a78r87e37k 39K45a68l42i21n75a 3559434465918

Jak voidít, zde je to běžné a společnost ve srovnání s jinými společnostmi nijak neupadla... Prostě je třeba oprostit se od patosu a podívat se na věc reálně a pragmaticky...

+1/−5
2.2.2013 12:46

E80r58i69k 13D82r39a57g45o92m48i33r37e98c16k46ý 2421453767829

to ze lidem dneska prijde normalni podvadet a lhat je proste upadek spolecnosti. Divam se na to realne, vidim to kolem sebe

+4/0
2.2.2013 13:47

J83a97n 26N89o86v19á31k 7655934858807

ale vzhledem k tomu že tam ti měli ty testy identické tak se žádných externím materiálů ani nedotkli.

+4/0
2.2.2013 12:01

L55u51k38á78š 20H77a23m10b13á25l40e64k 5983400387321

"Není nutné mít všechno v hlavě, je důležité vnímat souvislosti." - to je bohužel velmi běžný omyl a výmluva. Samozřejmě, že není nutné mít všechno v hlavě, ale jestliže mezi dvěma jevy vůbec nějakou souvislost vnímat chcete, musíte je oba znát, nastudovat, zkrátka v hlavě je mít. Někde na externím médiu vám jsou na nic. Až je nebudete potřebovat, klidně je zapomeňte, potom vám postačí vědět o těch studiích nebo knížkách, dokud ale na tom úkolu či projektu pracujete, musíte je znát, a proto si je i nastudovat. Přesně toto se právě od studentů vyžaduje, tedy ne nutně pamatovat si něco nadosmrti, ale znát to pro ten úkol, kdy to je potřeba: zkouška, písemka, diplomka, výzkumný úkol atd. Proto podle mě opisování nikoho nic nenaučí.

+9/−1
2.2.2013 12:19

M75a98r72e59k 61K93a64l67i81n92a 3609734635598

No jitě, ale zdaleka ne všechno, co po Vás škola chce k naučení je jakkol upotřebitelné. A opiování naučí celkem dost, a to, že úkol je třeba vyřešit s maximálním efektem a minimální investicí, pokud je to možné.

0/−6
2.2.2013 12:48

L21u90k76á85š 69H37a35m63b31á75l79e68k 5533430267591

Co je a co není z VŠ nebo školního učiva obecně upotřebitelné, je nanejvýš spekulativní otázka. V posledních letech většina VŠ oborů prochází poměrně velkými změnami právě s ohledem na praxi, dle mého názoru bohužel mnohdy ke škodě toho, co by mělo být skutečnými hodnotami opravdového univerzitního vzdělání. Chci tím říct, univerzitně vzdělaný člověk by měl být mnohem víc, než jen schopen dobře dělat svou práci.

A pokud jde o to opisování - to učí tak akorát podvádět. Vyřešit úkol s maximálním efektem a minimální investicí je sice správná zásada, ale musí to probíhat v mezích zákona, etiky a morálky!

+6/0
2.2.2013 14:01

M57a86r32e88k 94K23a31l93i61n86a 3709954265278

Ta Vaše polední věta - nevím, zda to je ta nejužitečnější výbava pro byznys praxi... Škola by neměla vychovávat k naivitě...

0/−8
2.2.2013 14:13

B48ř45e53t13i48s86l23a69v 11Š95í44m53a 9324911892

Marek Kalina

Naznačujete, že pro byznys praxi platí nemorálnost? Naštěstí nejsou jen VŠ pro manažery, ale i pro techniky a lékaře a ti se musí naučit svou profesi pořádně.

+6/0
2.2.2013 14:22

M17a60r47e18k 34K16a38l83i68n45a 3889954255988

Že se ve škole dobře připravíte na praxi není v rozporu s tím opsat někdy nějaký test... I většina lidí, co to opravdu někam dotáhla někdy ve škole něco opsala, a stalo se snad něco?

0/−2
2.2.2013 15:11

L40u19k46á81š 40H36a65m15b55á13l88e55k 5893860457711

Takže podle Vás je neetické jednání, případně i porušování zákona přijatelné, pokud se tím dosáhne požadovaného cíle? Vaše odpověď tak vyznívá. Potom mi ale povězte, jestli taky někdy nenadáváte na politiky, tuneláře, nepoctivé obchodní jednání jiných atd. Pokud ano, usvědčujete sám sebe, protože tito lidé, aby dosáhli svého cíle, se vlastně jenom drží Vaší zásady "maximální efekt, minimum investic" bez ohledu na ostatní. Opisování je ve srovnání s tímto sice jen marginálním problémem, protože nikoho nijak vážně nepoškozuje, jenže přesně takový přístup spoluvytváří kulturu korumpovatelnosti v naší společnosti. A ano, v tomto jsem idealista, byť by to mělo být za cenu jisté naivity.

+3/0
2.2.2013 15:20

P30a41t85r11i48k 61Š71e20b87e64s76t17a 4233512716245

třeba Docent Vopálka (správní právo) běžně vyhazuje lidi, kteří u zkoušky citují pouze zákon a "básničkují" judikaturu. Jeho cílem u zkoušky je pochopit smysl dané materie a vysvětlit jej.

Legendární větu nezapomenu, když jedné holčině řekl "paní kolegyně, já správní řád znám, dokonce jsem jej i částečně napsal, ale můžete mi vysvětlit, co je tímto ustanovením myšleno?" - Holka sklapla a konečná...:-)

Od Doc. Vopálky mám i potvrzenu legendu (tedy nejde o legendu, ale stalo se tak), že jedna studentka při státnicích(!) dostala otázku pozitivní právo atd. Přišla z knihou, kde se dotázala, zda jí může mít u zkoušky. Bylo jí přisvědčeno, že ano, tak nalistovala první stranu po úvodu a začal číst - pozitivní právo je........... Doc. Vopálka jí přerušil v půlce odstavce a zeptal se, co je opakem pozitivního práva. Při odpovědi, že právo negativní - studentka letěla od státnic :-)

Další kolega při parlamentarismu (postavení parlamentu, vývoj, komparace apod.) u dalšího učitele, když nechal rozpustit senát, tak mu bylo sděleno, že po pěti letech studia by měl student vědět, že senát je nerozpustitelný - vrátil mu index a viděli se za měsíc:-)

atd. atd.

+1/0
2.2.2013 13:00

P69a70t86r97i71k 91Š65e34b12e14s44t28a 4773262506485

sorry za překlepy.. s..z... atd. ještě mám vopici :-)

0/−1
2.2.2013 13:02

P95a25v57e20l 24K59r46á67l 5970579274628

Jenže to jsou výjimky. Většina chce citovat "telefonní seznamy".

0/−2
2.2.2013 13:13

P29a51t62r83i87k 28Š84e12b88e72s79t64a 4163832956135

to je fakt.... jednoho teď taky znám... normální ko...ot, který chce přesné citace statí, které napsal do nějakých skript.

Takový člověk nemá co na akademické půdě dělat a má vystupovat v cirkuse nebo v Superstar, jako ten klučina, co znal všechny časy odjezdů vlaků zpaměti...

0/0
2.2.2013 14:31

A43l93e93n47a 25N80o91s64k41o56v63á 7337123885499

milovana je tez krvava Dasa, aneb prof. Cisarova, ta vyzaduje vse, souvislosti i citace :))))

0/0
2.2.2013 14:01

P53a38t46r81i49k 30Š56e98b91e24s60t74a 4253592506355

to je již fosilie socialistického práva...

0/−1
2.2.2013 14:36

A56l13e73n14a 20N11o81s37k86o31v36á 7337943815239

stale v cinne sluzbe, ale myslim, ze ted v lednu poprve nezkousela u statnic...

0/0
2.2.2013 17:49

P29a51v28e34l 43K74u56r44a11l 5791854490640

V USA ovšem státní zkoušky je v podstatě každý jeden předmět. tam nejsou závěrečné státnice jako u nás.

+1/0
2.2.2013 12:17

A41l23e15n38a 17N29o38s83k39o52v56á 7197943285929

Dovolim si nesouhlasit. Znalost urciteho objemu zakladnich, pro obor relevantnich informaci (byt zdanlive nesouvisejicich) je nutna... Nejsem fanousek sahodlouheho memorovani napr. matematickych vzorcu, dlouhych taxativnich vyctu, ale proste jista znalost ke vzdelanosti patri, k te vysokoskolske obzvlaste (a  limitace na jeden obor je hloupa,dnes je potreba znat i neco malo pribuznych ved, prave kvuli pochopeni ruznych procesu napr. v ramci spoluprace)... osobne jsem fanouskem tzv. open-book testu a rada je take pri testovani znalosti vyuzivam...student muze pri testu pouzivat zdroje, ktere uzna za vhodne, prokaze timto nejen schopnost resit konkretni problem, ale take schopnost orientovat se v oboru. Open-book testy nejsou testy opisovaci,jsou to testy vysoce analyticke a nasledne synteticke, a patri k tomu nejtezsimu, co jsem jako student absolvovala (pamatna ctyrhodinova zkouska z biostatistiky s resenim konkretnich ukolu,kde casovy limit byl nakonec prodluzovan podle potreby resitelu tak,aby predevsim odevzdali spravne reseni.....)a co jako vyucujici zadavam (a studenti to radi podcenuji,prave proto, ze si mysli,ze se v zivote da vsechno ochcat, kor kdyz je vyucujici takovy blb,ze jim "tahaky" nejenze nezakazuje,ale dokonce jeste nuti,protoze bez nich by test nemohli zvladnout)

+4/0
2.2.2013 12:49

J32a13n 20Z10e20l55e73n41k26a 2916526108675

No to je zase "aféra"... Tohle se děle úplně všude na celém světě, že studenti občas nco opíšou z taháků, nebo že jsou předem známy (a na internetu ke stažení) výsledky testů, které škola používá každý rok znovu.

Kdo nikdy ve škole nic neopsal, ať mi dá mínus ;-)

+10/−3
2.2.2013 11:42

M34a33r60e26k 94K72a25l96i26n74a 3529384205768

Přesně tak, zváště ve Státech se dělá v tomto velbloud z komára. A nejhorší jsou ty patetické řeči o "podvodu", apod.. Z toho e chce celkem zvracet. Mají testy zadávat tak, aby to dělat nešlo... NAvíc o žádný podvod nejde. Student prostě využije logicky každé mezery, kterou mu systém umožní... Páni profesoři by se měli zamyslet nad sebou, co dělali, když se ten test psal...

0/−5
2.2.2013 11:45

Z93d19e38n25a 81H33v40o89z78d74e93n90s10k96á 6233857177616

Tak opory basketbalovehu tymu podvadely? To mne zrovna neprekvapilo...

+7/−7
2.2.2013 11:40

M66a58r15t90i39n 23P31l12a95t15i37l 9671713101788

U nás je spíš divný ten, kdo nepodvádí.

+1/−2
2.2.2013 11:31





Najdete na iDNES.cz