Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Poplují po řece Moravě tankery? Stát zjišťuje smysluplnost průplavu

Staré plány na kanál Dunaj-Odra-Labe, díky němuž by se i Zlínský kraj spojil s mořem, už nejsou pokryté prachem. Brusel totiž poskytl peníze na studii, která řekne, zda je obří projekt smysluplný.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M30a13r31t21i44n 14K55o92u87t33n55i79k 4963337367209

Tak nevím, na baťův kanál můžou malá plavidla a to ještě minimální rychlostí plavby, kvůli podemílání břehů a s minimálním ponorem, to co může plout od Přelouče po Labi by tady uvízlo a navíc je to samý nesplavněný jez, úseky mezi sebou nejsou vzájemně propojeny funkčními stavidly, prostě megautopie pár bláznů co sosají dotace, nevím jak bych reagoval, kdybych v otrokovicích na baťově uviděl říční nákladní loď, asi bych si myslel něco o fantasmagorech

0/−1
3.2.2013 14:14

T88o34m64á36š 19K28o48l80a71ř23í68k 9815298331851

Oficiální odhady hovoří, že cena vodního koridoru Dunaj-Odra-Labe by měla být 230 milard Kč, novináři to rádi zaokrouhlují na 300 miliard. Ale právě čtu, že 6 km nového metra A v Praze bude stát přes 22 milard Kč (http://zpravy.e15.cz/byznys/doprava-a-logistika/evropska-unie-posle-na-dostavbu-prazskeho-metra-7-4-miliardy-953275). Za tyto peníze by získal náš stát spojení s Dunajem výstavbou vodní cesty mezi Hodonínem a Bratislavou nebo by se Ostrava napojila na Oderskou vodní cestu!!

+3/0
1.2.2013 15:32

M63i66c72h67a91l 45P25a10v41l69á43t 9533833404969

To by bylo bezva. A za kolik stoleti se to podle Vas zaplati?

0/−1
1.2.2013 19:00
Foto

J59a49n 68A41d59l86e13r 2116271126646

To byste ale musel mít přinejmenším prvorepublikované přerozdělování daní a ne to německé-komunistické-dnešní + funkční průmyslovou ekonomiku.

Vše jde k dobru stále více centralisovaného státu, Pražáci řeší, co kde postavit, Moravané, co kde podepřít.

+1/0
4.2.2013 16:45

J50a49n 30B44e72n72e63š 7467915227332

Není možné napsat vše, co k tomuto tématu existuje,proto jen ve zkratce. Všechny dopravní prostředky by se měly doplňovat, tedyvodní, silniční, železniční a letecká. Nejsem fanatický zastánce této stavby,ale po prostudování všech + a – si nemyslím, že to je utopie. Prostudovánínetrvalo týden, měsíc, ale několik měsíců, než se prokoušete studiemi, faktyatd. Republika by mohla velice výhodně čerpat z tranzitu Asie x Evropa.Jsme přece jenom země orientovaná na export a místním podnikům by to taképomohlo. Navíc tento vodní koridor není jednoúčelová stavba!!!! Velmi často seskloňuje rychlost přepravy k cílovým zákazníkům, užívá se pojem „Just intime“. Mrzí mě, že se to špatně překládá a správný překlad je „Právěv čas“!!! A při dnešní logistice to není problém. A teď k samotnémuvodnímu koridoru. V době výstavby železnice, taky všichni nadávali, že toje zbytečné atd. Opak byl pravdou, podél železnice začaly vznikat průmyslovépodniky a celá Morava začala zkvétat. Hodně mě mrzí, že se vytahují stále penízea uvádí se jedna celková částka, která bude rozdělena do období 10-15 let,záleží podle postupu výstavby. Navíc 85% proplatí EU, a věřte, že EU podporujetyto druhy dopravy!! Takže kdo umí počítat, tak mu vyjde roční platba navýstavbu ze státního rozpočtu cca 1-2 mld Kč. Opravdu je to tak strašnáčástka??? Navíc by byla práce pro hodně lidí a rozběhla by se ekonomika.Nejdříve je nutné si prostudovat fakta a potom tady dávat komentáře. Brzdírozvoj obcí, no někde asi ano, ale myslím, že vodní koridor je pro dané obcelepší, než nějakej hyper super market a podobně.

+6/−1
1.2.2013 10:42

J65a43n 73Č73e33k33a66l 7749735634504

přepravy Asie-Evropa že by jezdily napříč Evropou severojižně? Máte asi trochu křivý globus... ;-)

+1/−2
1.2.2013 10:44

T73o63m29á23š 87K73o98l59a64ř55í64k 9375948741791

Jestli jste si nevšiml, tak vodní koridor D-O-L bude navazovat na Dunaj, Odru a Labe, a tím tedy na námořní přístavy tří moří, tedy i námořní obchod Asie-Evropa. Navíc překládky námořní loď-říční loď jsou v námořních přístavech běžnou záležitostí a dají se provádět např. plovoucími jeřáby bez nutnosti využití pozemního terminálu.

0/−1
1.2.2013 12:03

P95e95t69r 88H47r47o84m35á82d34k66a 1849632795448

Dost pochybuju, že EU bude platit takovýhle nesmyslný projekt... On už totiž jeden podobný kanál existuje. Dunaj-Mohan-Rýn.

0/−1
3.2.2013 14:43

D51a37v10i10d 75K66a25z59i84l 6888472418562

Není to špatný nápad. Jen by to nemělo stát 300 miliard. Při dnešní nezaměstnanosti by se to mohlo kopat ručně. Stát stejně platí dávky tak by se mohli lidé zapojit. I kdyby měli kopat za 30 tis.měsíčně. A kdyby se to nepovedlo tak by to zase zasypali. Rozhodně by si udrželi pracovní návyky.

+3/−2
1.2.2013 9:40

J77a10n 16Č77e97k53a37l 7709145834264

ježiš, neříkejte to nahlas, nebo s toho ještě někdo chytí...

+1/0
1.2.2013 10:37

J12a88k37u46b 87R30y87š45á79n30e13k 5365366945985

no ikdyž tady vidím spíše kritiku tak tento projekt mi příjde jako jeden zmála opravdu zajímavý

+5/−2
1.2.2013 9:29

A22n80t46o84n10í98n 16K37o56l81á28ř 7878865197512

A nakonec si někde někdo postaví hlavu a jeden jez se neudělá, protože nějaký zelený šílenec se bude stále odvolávat a vše bude v pr... Nedodělaný úsek dálnice se dá nějak objet, nesplavněný kus řeky ne.

+1/0
1.2.2013 9:20

J73a46n 52K83o96m85á38r77e70k 5645118129603

já naopak jsem přívržencem studie o proveditelnosti studie o proveditelnosti kanálu

+2/0
1.2.2013 9:07

T36o74m72á78š 82K97o40l56a33ř29í83k 9265948611791

Jsem rád, že se vede takto bohatá diskuse, nicméně vidím, že jsou to stále ty samé pochyby jako "co se po tom kanále bude vozit?", "kde se vezme voda na jeho provoz", "kolik to bude stát a kde se na to vezmou peníze?" atd. atd. Z tohoto důvodu, aby existovaly i fundované odpovědi na tyto podstatné otázky, jsme před pár lety zřídily webové stránky www.d-o-l.cz , konkrétně odpovědi na tyto otázky najdete tady: www.d-o-l.cz/index.php/cs/nejastji-dotazy-a-odpovdi-faq

Základní odpověď, která není v ČR takřka známa: V moderních evropských státech existují vnitrozemské vodní cesty jako základ dopravy stejně tak jako silnice a železnice (např. Belgie, Francie, Nizozemí, Německo, Švýcarsko, Rakousko, severní Itálie atd.). I v Belgii mají těžké podmínky pro stavbu vodních cest podobné těm našim (členitý terén, kopce, nevodnaté řeky) a přes to všechno zvládli vybudovat více než 2 000 km vodních cest. V ČR máme vodních cest kolem 500 km a z toho ta hlavní část Labsko-vltavská vodní cesta je bohužel čast roku nesplavná u hranic s Německem, neboli se dá říci, že i když by náš stát k efektivnímu rozložení dopravy mezi jednotlivé dopravní módy potřeboval funkční vnitrozemskou vodní dopravu, tak ji dnes nemáme!

+2/−2
1.2.2013 8:59

J63a69n 41Č10e35k37a56l 7659825524964

nějak jste zapomněl na to, že Belgie, Holandsko a spol jsou U MOŘE!! ;-D

Má smysl něco přeložit v přístavu na malou loď a vézt 100km, ale ne to na ní vozit napříč kontinentem...

+1/0
1.2.2013 10:39

J23a83n 12Č74e29k97a96l 7549105814194

A Rakousko? Švýcarsko?? ;-D;-D Rakousko pouze na Dunaji (a ten je trochu jiná liga než Morava), a Švýcarsko kromě horního toku Rýna od vodopádů po Basilej taky nic, jen turistické lodi na jezerech...

+1/0
1.2.2013 10:42

T48o15m88á77š 94K49o27l68a66ř12í34k 9585248111321

No vidím, že něco psát je asi opravdu zbytečné, cokoliv není dostatečný argument ;-)

Vnitrozemská vodní doprava se podle evropských studií vyplácí tím více čím větší je přepravovaná vzdálenost, neboli pro nás je vzdálenost od moře dostatečně výhodná a navíc vodní doprava státům bez moře pomáhá eliminovat nevýhodu toho, že nemáme námořní přístavy - na vodních cestách se neplatí poplatky za průjezd cizími státy, tedy aspoň na Labi to díky Versailleské smlouvě takto je.

Pro Švýcarsko je jejich veliký přístav na Rýně v Basileji klíčový pro jejich průmysl, měli bychom si z ních vzít příklad, vždyť Německo, Rakousko a Švýcarsko také museli investovat velké prostředky, aby dnes měli vodní cesty včetně Rýna a Dunaje tak splavné, jak jsou dnes !

0/−1
1.2.2013 13:58

T10o75m33a79s 18N88o36v84o84t56n54y 3581986848299

Dejte už s tím nesmyslem pokoj, objeví se to co pár let, aby si zase znovu pár lidí nahrabalo na těchto studiích nějakou tu dotaci a pak je zase chvíli klid. Ale obávám se, že při těch hloupostech, které padají z evropských byrokratů, by to ještě mohlo i projít.

+2/−1
1.2.2013 8:51

M49i60l96a54n 30D35v21o57ř42á17k 9480241842947

Hádejte, kudy jezdí všechno zboží z Číny do ČR. Přes Hamburk. A proč? Protože je to nejlevnější. Je levnější objet celou evropu než např. přeložit na říční loď a vézt třeba do Bratislavy a to i pro Slováky. Je to levnější než přeložit v Terstu na vlak a přivízt do ČR. Nějakej kanál na Moravě na tom nic nezmění.

+2/0
1.2.2013 8:31

K87a34r86e72l 96K97o30š31ť30á73l 8297211290145

Ten kanál je samozřejmě nesmysl z mnoha důvodů. Ta myšlenka se drží při životě především díky politikům, jejichž spřátelené firmy už na tom vydělaly desítky milionů na nekonečných studiích, nebo stavební firmy, když každý most musí mít parametry, jako by Odra nebo Ostravice byly splavné... Teď někdo vydělá nejmíň dalších 6 melounů. A myslíte, že se to rozhodne? Kdepak, kanál je zlatý důl tak jak je, na papíře.

Přitom se stačí podívat do Polska, kde je spousta kanálů, splavných řek a těžkého průmyslu, takže je co převážet, ale lodě se využívají minimálně. Ani ČD Cargo nemá co vozit, natož lodě.

+3/−2
31.1.2013 23:06

P30e50t89r 27R82ů46ž61i72č60k69a 8792953873286

Jsem rozhodně pro to, aby se vypracovala studie a potom došlo i na realizaci stavby. Jednoznačně to prospěje rozvoji ekonomiky!!!

+3/−6
31.1.2013 21:49

J89i72n68d74r51a 89D95u31r66a84s 8125860980286

A v čem vidíte příčinu toho "rozvoje ekonomiky"? Máte nějakou konkrétní představu?

Právě tohle je jedna z věcí, co by měla řešit ta studie proveditelnosti. Snad autoři studie nepodlehnou silnému tlaku zájmových skupin a napíšou to podle skutečnosti...

+3/−1
31.1.2013 22:08

T40o32m35a19s 16N17o36v90o26t31n41y 3481436248739

;-D;-DR^ vtip roku

+3/−1
1.2.2013 8:52

T27o91m10á19š 11Z40e57m15a54n 3695398174975

Jestli stavbu tohohle (až po Labe) někdo prosadí, tak to bude ten největší zelený tunel, pardon kanál v hostorii. Co tím chcete vozit? Rudu? Uhlí? Odkud a kam? Ropu a plyn? Vždyť máme produktovody. Jiné zboží? Vždyť v době JIT je i vlak pomalý natož říční plavba.

Ano, leckce na obrovských tocích se to vyplatí, ale na menších kanálech s milionem stavidel už funguje jen rekreace a turismus. A jako turistická atrakce je to moc nákladné.

+13/−2
31.1.2013 19:53

D83a15v24i94d 46M42u42n38z43a70r 3898802914986

turistika ! ricni cruise jsou nejrychleji rostouci odvetvi lodni turistiky! !!

+1/−2
31.1.2013 20:45

J13i55n80d57r48a 91D11u77r97a86s 8815270800496

Netroufám si odhadnout, kolik by se muselo navozit turistů, aby se budování toho kanálu zaplatilo - to by nevytrhla ani invaze z Číny :o). Taky dost pochybuji, zda okolí tohohle kanálu je turisticky atraktivní. Asi ne, co?

+5/−1
31.1.2013 21:43

T75o98m37á17š 20K16o45l11a10ř80í45k 9825318201371

No tak jestli si myslíte, že okolí D-O-L nebude atraktivní, tak to se podívejte jak je dnes "neatraktivní" okolí Baťova kanálu. Největší atrakce co v oblasti mají. Podobně by mohla velká vodní cesty přitáhnout ještě více turistů (větší lodě, větší rozsah, napojení na další vodní cesty atd.), viz: www.d-o-l.cz/index.php/cs/prinosydol/cestovniruch ;-)

0/0
1.2.2013 9:05

J18a41n 11Č68e21k66a83l 7369505444224

a jaký je z toho turismu příjem navíc? pár milionů ročně? při 300 miliardách nákladů??;-D to nezaplatí ani údržbu...

+1/0
1.2.2013 10:43

T60o20m62á31š 24K81o64l90a45ř39í95k 9115548981221

Nebavíme se tu o několika stanech, nebo lodičkách, ale rozvoji celého území podél vodního koridoru, tedy měst, obcí, průmyslu, zemědělství, o nových možnostech Moravy, o snížení rizika povodí atd. Nejdřív se podívejte jak dneska prosperují z existence průplavu Rýn-Mohan-Dunaj regiony, obce a města podél této vodní cesty a pak si budeme povídat ;-)

0/0
1.2.2013 14:01

T65o70m90á49š 88Z55e80m58a68n 3825908724855

Ano, na kanálach, které zaplatilo v 17-19. století přepravou uhlí, bavlny, rudy a pod. Dnes už se platí jen jejich údržba.

Vemte si vytíženost slavné korupční paroplavební cesty mezi Budějovicemi a Hlubokou - nejezdí tím skoro nikdo a stálo to.. radši nemluvit.

+2/−2
1.2.2013 9:08

T72o96m92á28š 62K54o30l34a29ř98í94k 9555538491651

Vodní cesta z Českých Budějovic na Orlík ještě není hotová, proto tam toho tolik nejezdí, letos na jaře přibude na této vodní cestě 19 km a za 2 roky bude možné aby se tisicíce plavidel z Orlíku a Slap plavily až do Budějic. Nemůžete očekávat u nedokončeného projektu nějaké zázraky. Ale i když je vodní cesta hotová, trvá několik let než si na ni lidé zvyknou, než kolem ní vzniknou maríny, restaurace, hotely, atrakce atd. viz. Baťův kanál kolem kterého před několika lety nebylo vůbec nic!!

+2/−2
1.2.2013 9:33

M38i24c64h38a36l 37P77a51v31l76á58t 9983783614939

Statisice? Nebudte troskar - miliony plavidel to budou! Moc jste pobavil, diky.

0/0
1.2.2013 18:59

T48o32m18á77š 28K47o45l77a48ř10í77k 9875458711951

V roce 2011 mělo stálé kotviště na nádrži Slapy 886 plavidel, na nádrži Orlík 744 plavidel. K tomu tam jsou další stovky plavidel, které tam připlují na letní sezónu.

Jen za minulý rok přibylo v celé ČR 600 plavidel, a to číslo je každým rokem větší a větší, takže se nebojím, že by o Vltavskou vodní cestu nebyl zájem, jen se ta Budějovicko-hlubocká část musí napojit na tu část na které jsou plavidla z Orlíku a Slap. Čili tam můžou plout tisíce plavidel, to je fakt ;-)

0/0
3.2.2013 13:46

J92a45k15u25b 29R53y27š62á46n58e93k 5555716505145

no když to propojí celou evropu tak vozit můžete co chcete btw. ne jen z evropy a ne jen do čr či z čr - aspoň tak jsem pochopil Váě příspěvěk

+1/0
1.2.2013 9:32

V54í51t 71B35r59z72o46b74o30h27a91t46ý 7250382573491

můžete mi tedy říct jak jinak než na lodích se velkoobjemové zboží z asie a do asie tedy převáží? Problém lodní dopravy je, že končí v zahraničních přístavech a odtud putují kamiony do (z) ČR, což zatěžuje nadměrně naše silnice. Ano mohlo by se přepravovat pomocí vlaků, ale do by musela být zdlouhavá nakládka a vykládka kompenzovaná nižší cenou, která je mnohdy u vlaku vyšší než u kamionu.

+1/0
1.2.2013 9:39

J41i79n34d83r22a 93D63u42r49a30s 8685710290346

Přátelé, větší propast na prachy už tu dávno nebyla! Je to neuvěřitelný, kudy všude to zkoušejí protlačit! 300 mld. Kč?! K tomu běžné náklady na údržbu vodní cesty + provoz plavidel, zdymadel atd. atd.?! Snad tu není takovej optimista, kdo by věřil že se ty náklady mohou alespoň částečně vrátit - v době, kdy se od vnitrozemské přepravy v podobných krajinných podmínkách obecně ustupuje, protože je těžce nerentabilní a má negativní dopady na vodní ekosystémy.

Baťa byl hlava otevřená, ale svět už je dneska někde jinde! Všechno musí být všude rychle a operativně - proto lodě nikdy nebudou moci (kromě uhlí či rudy) konkurovat kamionové dopravě. Ale to je po Evropě známá věc. V článku uváděná "velká plavidla osobní dopravy" - pojede někdo někam na jednání přes půl republiky lodí? Co to je za blbost?!

Hejtman to podporuje - bodejť by ne, když prachy potečou kolem něj. A že to podporuje Zeman, to mě fakt nepřekvapuje. Bohužel...

A katastrofa bude, že se řekne, že na celé teď peníze nejsou, tak alespoň část tady a část tamhle => zájmové skupiny ty prachy prožijou, my je zaplatíme a výsledek nula. Hlavně že neni na důchody, na léky a na školy!

Je to smutek. Kruci to mi zase našťouchli...

+17/−3
31.1.2013 19:31

M90i73r37e44k 54B36u26c20h21t33í55k 7709844964379

R^

+2/0
31.1.2013 21:31

T17o12m34a87s 19N61o75v46o66t90n60y 3861396848389

R^

0/0
1.2.2013 8:54

T13o74m55á95š 35K28o19l79a82ř30í33k 9315678111371

Jsem rád, že se vede takto bohatá diskuse, nicméně vidím, že jsou to stále ty samé pochyby jako "co se po tom kanále bude vozit?", "kde se vezme voda na jeho provoz", "kolik to bude stát a kde se na to vezmou peníze?" atd. atd. Z tohoto důvodu, aby existovaly i fundované odpovědi na tyto podstatné otázky, jsme před pár lety zřídily webové stránky www.d-o-l.cz , konkrétně odpovědi na tyto otázky najdete tady: www.d-o-l.cz/index.php/cs/nejastji-dotazy-a-odpovdi-faq R^

0/0
1.2.2013 9:02

F50i19l66i14p 41R28o44m82a19n71i25u36k 5691524927

Já bych to všechno naložil na ty zpropadené kamiony, co jsou všude po cestách, stejně jezdí, jen proto, že chcou ;-O

+2/−2
31.1.2013 19:22

J49a85n 34Z81b29o80ř24i87l 3709197979

Nebylo by levnější postavit z Ostravy přes Olomouc - Zlín - Kroměříž a dál opravdovou vysokorychlostní železnici ? Ušetří se jak příroda tak peníze a ještě se vydělá na osobní dopravě.

+10/−2
31.1.2013 18:54

T31o50m67á85š 40K17o45l39a49ř51í30k 9345538201671

Jojo, všespásná vysokorychlostní železnice vyřeší všechna trápení, převede kamiony, odveze nadrozměrné náklady, vyřeší povodně a turisté u ní budou stanovat a opékat si špekáčky ;-D

+1/−1
1.2.2013 9:06

J90a45n 33Č20e91k48a36l 7889805464954

a průplav snad vyřeší povodně??;-D spíš způsobí...

0/−1
1.2.2013 10:37

T84o81m55á35š 30K94o94l42a95ř92í25k 9335418171891

Nejdřív byste si o tom projektu měl něco přečíst než vypustíte něco takového 8-o O tom že vodní cesty a protipovodňová opatření způsobují povodně snad mluví jenom zapálení ekologové, kteří už neví co by proti vodním cestám našli!

Pokud Vás to bude vůbec zajímat ta se mrknětě sem: www.d-o-l.cz/index.php/cs/nejastji-dotazy-a-odpovdi-faq

Pomůže vodní koridor ochránit obce a města podél jeho trasy před povodněmi?

ANO. Hlavní přínosy vodního koridoru Dunaj-Odra-Labe ve sféře protipovodňové ochrany spočívají jednak v transformaci povodňových vln (snížení kulminačních průtoků) a jednak ve zvýšení průchodnosti povodňových průtoků kritickými místy, ve kterých dochází v důsledku nedostatečné kapacity říčních koryt k nejvážnějším povodňovým škodám. Využitím součinnosti technických děl a přírodních retenčních prostor lze účinně a skoro přirozeně eliminovat nepříznivé účinky povodní, a to i těch největších, tzv. stoletých. Proto je třeba přistupovat k protipovodňovým opatřením komplexně. Vodní koridor Dunaj-Odra-Labe nabízí sdružení finančních prostředků z více zdrojů pro jejich maximální užitek a návratnost.

+3/0
1.2.2013 13:53

R40a13d51i28m 61P80o71l60á88š78e63k 9606263599939

Až po Přerov by to mělo jít docela dobře. Morava a potom Bečva je docela vodnatá.

Horší to bude mezi Přerovem  a Ostravou a vůbec nejhorší v nejvyššším úseku mezi Hranicemi a Suchdolem nad Odrou. Kde bude zřejmě velký nedostatek vodních zdrojů anebo bude nutné velké zahloubení kanálu do terénu.

+3/−2
31.1.2013 18:39

K61a85r49e43l 31K62o82š23ť30á34l 8397201230745

Přesně tak, je to zcela nereálné. A to jste ještě nepočítal, přes kolik to má jít chráněných území a rezervací. To neprojde ani ve snu.

+1/−1
31.1.2013 23:09

V75l21a91d12i11m18í33r 47F61i83b25i22g30e65r 5564661441774

No myslím si že je to smysluplnější projekt než ten tunel na Jadran co se o něm mluvilo v Zašlapaných projektech. Otázkou je jestli by bylo dost vody pro lodě(dnes je za sucha se splavností problém.

+4/−2
31.1.2013 18:34

T12o41m39á83š 97Z84e37m56a88n 3305938324695

Ten tunel na Jadran si s tímto může podat ruce. A skoro bych řekl že by měl i své výhody narozdíl od plavebního kanálu přes Vysočinu - Už jen proto, že na konci tunelu mělo být pobřeží - český přistup k moři.

+6/0
31.1.2013 19:55

T58o85m23á67š 71K57o25l51a69ř24í33k 9645278181421

www.d-o-l.cz/index.php/cs/nejastji-dotazy-a-odpovdi-faq

Bude dost vody pro provoz vodního koridoru Dunaj-Odra-Labe?

ANO. Vodní cesta vůbec nezatíží vodohospodářskou bilanci. Může naopak zvýšit disponibilní vodní zásoby v povodích Moravy, Labe a Odry a přispět k podstatnému omezení výstavby dalších přehradních nádrží.

0/−1
1.2.2013 9:08





Najdete na iDNES.cz