Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Američané testují novou vzducholoď, vypadá jako stříbrná velryba

V kalifornském Tustinu se odlepil od země prototyp vzducholodě, do které Pentagon vkládá velké naděje. Stroj společnosti Aeroscraft by podle propočtů inženýrů měl unést více nákladu než jakýkoliv jiný vzdušný dopravní prostředek.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P38e81t41r 72Š14e81v48č82í10k 3478876

Tím, že nasaješ vzduch pod tlakem, tak je těžší než vzduch nevztlačený. Má větší hustotu. Tímto způsobem ovlivňuješ hmotnost vzducholodě.

0/0
2.2.2013 12:43

J57a90n 28K79r87p63e71c 5326533714772

fákt jó? Hindenburg vybouchl? já myslel že shořel...

+2/−1
1.2.2013 9:32

M42a75r29t44i56n 35S50e30d80o31n40a 2845856456889

Vetsinou po vybuchu nastava pozar. A kdo ma zaklady chemie tak vi, ze vodik (plyn v Hindenburgu) je ve styku se vzchuchem vybusny.

+1/−2
1.2.2013 15:06

M55a79t69o19u49š 46B92á47r89t72a 4316500216808

"Když posádka chce stoupat, vypustí vzduch,když potřebuje klesat, vzduch naopak nabere. Stroj může startovat vertikálnějako helikoptéra, ale může také změnit svůj vztlak, čímž se stane těžší nežvzduch a dosedne na zem."  To se autor alespoň nezeptá kolegů z Technetu, jestli tam nemá nesmysly?

0/0
1.2.2013 9:06

J21a14k74u12b 59Š49a65f52a68n35d22a 7415797651661

Co je tam vyloženě špatně?

0/0
2.2.2013 8:22

J27a16n 41P43e98k18a 5903613433

nedovedu si představit, jak by vzducholoď mohla stoupat po vypuštění vzduchu. A to o tom vztlaku mohli lépe vysvětlit a nechápu, proč to dávají do souvislosti s vertikálním startem.

0/0
3.2.2013 9:44

J32a41k49u38b 39Š70a34f83a39n48d69a 7275647811351

Úplně jednoduše. Jelikož se jedná o vzducholoď s pevným pláštěm (vzducholoď má stále stejný objem, není to balón) tak musí nějak měnit svoji hmotnost aby mohla klesat nebo stoupat. A jak vzducholoď ve vzduchu zatížit? Třeba tak, že stlačím lehké helium na na místo něj nasaji vzduch (ten jediný je kolem). A když chci stoupat, naopak vypustím vzduch a místo něj vyplním objem dříve stlačeným heliem. Je to úplně stejné jako u ponorky kde se mění vzduch s vodou a naopak.

0/0
3.2.2013 10:16

J95a32n 12N21o44v95á17k 3665363806729

pěkný článek o této vzducholodi je i zde :

http://www.armadninoviny.cz/aeroscraft-vojenska-vzducholod-pro-21-stoleti.html

0/0
1.2.2013 7:35

J66a88n 16P21e72k29a 5523403793

"Stroj společnosti Aeroscraft by podle propočtů inženýrů měl unést více nákladu než jakýkoliv jiný vzdušný dopravní prostředek. "

"Firma počítá s tím, že stroj, který nakonec dodá armádě, bude 137 metrů dlouhý a unese až 66 tun nákladu."

..do Airbusu A380 se vejde 526 lidí. Pokud každý z nich s bagáží váží 100kg, máme skoro 53 tun.  Bombardér Tu-160 unese až 40 tun výzbroje. 

Ta vzducholoď tedy možná unese nejvíc, pokud se předpoklady inženýrů splní, ale oproti ledadlu bude velice pomalá. Na druhou stranu, pokud bude bezpečná, mohl by se jednat o levný způsob přepravy.

0/0
1.2.2013 6:33

A28l10e37x23a96n11d38r 12K40o95s48t61k33a 5169476759156

Pomalá. Nu podle toho jak deinujete rychlá. Klasický Zepelin měl maximálku někde kolem 140 km/h a toto bude určitě o něco rychlejší. Minimálně už kvůli nižšímu tření velmi hladkého mylaru. Takže ekonomicky výhodná rychlost někde ned 100, maximálka řekněme 150. Plus letí přímo, kde to auto musí objíždět. A levné to bude, mnohem levnější než letadlo. Spíš bych očekával náklady jen o trochu vyšší než má lodní doprava. A jen takový detail: 75 m dlouhá unese 30 tun, 137m 66 tun, tudíž 800m by unesla zhruba tisícituniový náklad třeba mezi Evropou a Amerikou, doba letu cca 2 dny. To už stojí za zamyšlení ne?

0/0
1.2.2013 7:10

T79o27m47á24š 73J22u57r66e14č44k77a 3273752509733

Navíc dokáže stát ve vzduchu bez pohonu jak dlouho chce....

0/0
1.2.2013 7:35

Z34d12e16n95ě94k 88W23e42r67n15h36a40r41t 6207435822678

Všechno záleží na ceně. Ono taky záleží, jak se to bude používat, jestli na transport vojenského materiálu přes půl planety... Docela si dovedu představit, že někde v terminálu přístavu nafouknou vzducholodě a s němi dopravují kontejnery vyložené z lodí k jednotkám kousek od bojiště, na plácek někde u základy, kde nejsou cesty, natož letiště...

+1/0
1.2.2013 7:46

J45a66n 48N35o92v64á54k 3865793566929

pokud bude uveden tento typ vzducholodě do provozu v armádě ve větším množství zcela to změní logistiku, a ta jak známo je jedním ( ne-li hlavním) z faktorů které vyhrávají války...

+2/0
1.2.2013 7:32

P66e59p84i64k 54U74h37e30r 6103516809268

An124 Ruslan unese kolem 120 tun An225 Mria okolo 200 tun

0/0
2.2.2013 21:07

P66e83t78r 19S47v80o26b56o69d60a 9197808180112

Hindenburg vzplál kvůli hořlavé barvě, vodík jenom přiživil plameny. Já myslím, že s moderními nehořlavými materiály by se dala udělat poměrně bezpečná vodíková vzducholoď. Přece jenom únik vodíku by neměl být takový problém. Vítr by měl unikající vodík rozfoukat než dosáhne výbušné koncentrace.

+1/−5
1.2.2013 0:23

M48a40r46t60i18n 25N41e29r75m18u29t 9707857668819

myslím že poslední vyšetřování vedlo k tomu, že při složitém přistávacím manévru praskla přetížená vnitřní výztužná lana, prošvihla jeden balonet a unikající vodík ve směsi se vzduchem zapálila statická el. (svod z pláště p5E)lkruci tiOHLE ÝPŘES kostru k zemi přistávacím lanem) (sorry, s psaním mi pomáhají potkani)

0/0
2.2.2013 23:20

T22o82m26á63š 50K80a50p24l55a17n 8163639103323

chytří lidé - to opravdu existuje jen vodík a helium, které jsou lehčí než vzduch? Helium za posledních pár let zdražilo snad na 30 násobek a jeho zásoby má zkoupená jedna mocnost, vodík bouchá. Nejsem chemik/fyzik, ale nejde udělat třeba nějaká levná směs s vodíkem, co nebouchá?

0/−3
31.1.2013 23:53

M13a56r52t35i96n 83J48i43r65o83u46s17e70k 7886755945598

Vakuum.

+3/0
1.2.2013 0:12

P83e37t44r 82S97v65o44b43o52d66a 9417218130352

Teď ještě vymyslet dost lehký materiál který ten podtlak vydrží a nesplaskne. Vakuum dokáže zmačkat i ocelový barel.

http://www.youtube.com/watch?v=IarMZeTPYGA

+1/0
1.2.2013 0:27

T73o36m57á85š 88J32u37r79e92č93k41a 3133522499453

navíc by to opravdu , ale opravdu neletělo.

0/0
1.2.2013 7:39

M72a60r61t28i88n 29N43e19r28m11u84t 9647727338229

viz František Běhounek - Tajemství polárního moře

0/0
2.2.2013 23:15

M88a57r16t32i44n 19N39e35r19m13u14t 9447497508939

jde, ale je v ní tuším jenom kolem 12% vodíku

0/0
2.2.2013 23:14

D23a93v96i49d 93M79u58n84z45a54r 3918472664876

vypada to, ze Cargolifter C - 160 nasel cestu za more....berlinska firma zavrela brany, ale vykresy jeste nespalila....

0/0
31.1.2013 20:33

M47a71r17t69i80n 51R55o45s27o11l 4920423352521

Cargolifter delal poloztužené blimpy, tady tvar udržoval tlak plynu. Taky měl  horší poměr objem nosnost. Tohle podle rozměrů, nosnosti a nevypnutému povrchu bude plnoztužený stroj s atmsferiským tlakem uvnitř. Tady jako staré Zeppeliny, což byly stroje hodné okopírování. Létaly za každého počasí, na pól, naprosto nezničitelné. Bohužel kvůli válečným ebargům plněny vodíkem, tj hořely.

+2/0
31.1.2013 21:37

D24a84v84i92d 68M33u86n89z67a33r 3388422404716

Američané testují novou vzducholoď, vypadá jako stříbrná velryba

oproti tem starym, ktere vypadaly jako velryba stribrna !!!

+1/−1
31.1.2013 20:24

Z69d77e51n71ě72k 47W71e40r95n73h67a97r48t 6767765942558

ty vypadal jako stříbrný plejtvák...

0/−1
1.2.2013 7:48

V60l54a16d70i60m68í98r 78M42a10c56a14n 4828403481214

Asi takhle, u zdejších "noviářů" mě už nepřekvapí nic. Za posledních cca 14 dní jsem se nestačil divit nejen formě, ale především obsahu některých tendenčních článků a témat...

+1/−1
31.1.2013 19:49

M82i75l48a59n 31V69i86k 1807825873213

"které se budou soustředit" :-(

Krásná čeština!;-€ Proč nenapsat "které se soustředí"?? Že toto slovo je tak problematické .....

+1/−6
31.1.2013 18:49





Najdete na iDNES.cz