Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Liberečané chystají petici proti tramvaji. Všechno se tu klepe, říkají

Obyvatelé centra Liberce si stěžují na novou tramvaj, kterou v běžném provozu testuje Dopravní podnik. Vadí jim, že je příliš hlučná a když projíždí kolem jejich domů, všechno se chvěje a drnčí. Chystají proto protestní petici.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J76a71n 78Š54p24e14c24i26á46n 2860220199699

Daleko levnější je renovovat T3, zázrak Českého strojírenství - českého-našeho, stroj jezdící po celém světě (a na východ od nás pořád jezdí). V Praze jezdí pořád a tam už se dávno ví, že i nejnovější tramvaj je pořád horší než T3 VV

Řešením by byly nové koleje v tlumeném uložení, ale kde na to vzít ? ;-D

+2/0
25.1.2013 19:44

J21a46n 94K22u24č88e11r56a 8655278267160

T3 není nízkopodlažní.

0/0
25.1.2013 21:41

J10a27n 18Š83p42e27c69i76á84n 2500610969829

jezdi upravené T3 s nizkopodlazným prostorem uprostřed a musíme přiznat že na kočárky a vozíčkáře to stačí :-P Viděl jste někdy 10 vozíčkářu v tramvaji najednou ? ;-D

+1/0
25.1.2013 22:10

M40i37r49o98s50l73a32v 65J34a39n50o17u28š82e89k 9324861217

Tedy já v Praze momentálně bydlím a musím vaši zprávu dementovat, neb For City je výborná tramvaj a velmi oblíbená. Porsche, špatně prostorově řešená, je, pravda-že, příkladem práce toho, jak se to dělati nemá, však je to stejné jako příklad Liberecký, protože Evo2 je také, především díky své FakeLowFloor podlahy, víceméně tramvají nepoužitelnou a špatně rozvrženou s ohledem na místo. Kladným příkladem toho, jak na to, je právě Škoda ForCity, případně, ač ne tolik, postarší RT6N1.

0/0
26.1.2013 0:42

J53i62ř48í 24S85v15i41t14á68k 1522411830699

Pro :Jitka Adamová.  Dcera bydlí zřejmě v balónu,když bydlí v Ruprechticích nad kostelem. / pro vysvětlení,kostel je ůplně na vršíčku /  ;-D

+1/0
25.1.2013 15:42

K83a96r38e82l 61K61o57š25ť52á93l 8507741870675

Je to problém. Kvůli nízkopodlažnosti se různě odrbává odpružení a to je výsledek, že nové tramvaje bývají hlučnější. O Astře a jejich následovnicích, mimo jiné Porsche se říká, že jejich zvuk připomíná jedoucí krabici Merkuru (dětská kovová stavebnice). Je to také v kolejích, které většinou zůstanou staré, kolikrát v havarijním stavu a pak se všichni diví.

0/0
25.1.2013 15:10
Foto

T76o24m44á78š 53J96a38n17a44t44a 8264501

Ani mi nepřišlo, že by tranvaj dělala velkej rachot, vytadá hezky, ale uvnitř, je špatně řešené místo a i když je poloprázdná, tak se v ní mačkáte. Nicméně bych raději napsal stížnost na ty nové autobusy. Není tam zakrytá ta otáčecí tyč u dveří a mojí dvanáctileté sestře to zlomilo ruku. DPMLJ samozřejmě vůbec nic, snad ani omluva. Projektant téhle šílenosti by měl dostat padáka. Má tam být nějaký kryt aby si tam člověk nemohl vůbec sáhnout!!!

+6/−2
25.1.2013 13:56

K43a66t45e15ř79i33n49a 68P66é20r88o10v38á 6701391955116

první brázda u hlučné ulice má skoro vždycky funkci hlukové bariéry pro ostatní. 

ideální by bylo obsazení neplatičema anebo jedinci, podobný hluk produkujícími. 

takže - koleje ukládat do gumy a tramvaje zase menší jako kdysi, když se dalo ještě naskakovat. dnes to už spíš připomíná příměstskou železnici.

+4/−1
25.1.2013 13:37

W67a96l48t97r 47S64e88d34l72á87k 8850413755629

Dnes je moderní organizovat petice, a to i na tramvaj, která je zřejmě ve zkušebním provozu. Nutno doplnit, že pět seniorů není celý Liberec.

+6/−4
25.1.2013 12:58

K93a65t20e27ř89i78n47a 24P27é34r28o11v66á 6341431505816

ahoj Waltře! tak teďs jim to konečně vysvětlil. na tebe ty lidi z ulice 5. 5. celou dobu čekali

+6/−4
25.1.2013 13:26

P67e42t16r 75Č46i76h51á95k 2128550790160

Liberečané podepisují... ? Ale, ale to je titulek to podepisují jen ti co bydlí v okolí tramvajové tratě ne? Mě nepřijde tak hlučná o nic více než T3.

+4/−2
25.1.2013 12:34

M44a63r37t89i56n 94M43u27s53i49l 4270621533791

Změřme hluk a pak pišme. Je tak velký problém změřit hluk modernizovaných T3 a téhle Evy? Myslím, že a ne. A náklady by možná utáhla i redakce. Abychom měli k vyjádření pána nějaký věcný argument. Pokud by měl pravdu, považoval bych to za velký problém při nakládání s penězi DPMLJ. I když kdo ví zda nějaký parametr hluk nové tramvaje někdo smluvně řešil. Možná bylo v zadání k prototypu jen - kola, skříň a dveře - smontovat a rozpohybovat. :-P

+2/0
25.1.2013 12:20

K23a79t45e97ř64i89n32a 16P28é97r68o86v57á 6871681305866

právě že problém v objektivitě. vibrace a duněnění se tak lehce měřením decibelů zjistit nedá

+2/0
25.1.2013 13:22

M32i66c17h81a70l 90P20a19v39l10á32t 9373273254539

Vibrace se daji zmerit uplne snadno - merenim vibraci. :o)

Duneni jsou ty "decibely", ktere povazujete za snadno zmeritelne i Vy.

Ale clanek je zajimavy z jineho hlediska: Media obvykle pri kydani hnoje na IAD zapominaji na zjevna negativa MHD. Tohle je jedna z mala vyjimek.

+1/0
25.1.2013 14:56

K31a65t63e71ř59i14n90a 89P82é38r45o39v30á 6691471545586

pane, není tomu tak. ty různé druhy rámusu se objektivně změřit nedají. snad jedině kombinací z měřením duněnometru, rachotoměru, vibrometru, skřekotoměru a skřípotoměru, případně i tónoliše

0/−3
25.1.2013 15:37

J33a62n 93K94o45h97l 4513887351874

dá se zjistit, jak a kdy ta nová tramvaj jezdí? abych taky případně mohl posoudit její hlučnost a vlastnosti obecně. díky.

+1/0
25.1.2013 12:20

K35a89t10e77ř10i81n25a 64P90é34r95o69v81á 6401761345536

prý stačí naslouchat

+2/−1
25.1.2013 13:16

J35i61ř89í 48F91o54r72s14t 5643303582

Když jsem se dozvěděl že v Liberci jezdí nová tramvaj, tak jsem se těšil a říkal jsem si že by mohla bejt alespoň z části jako ty nový tramvaje co jezděj v Praze. Ale ono ne, je ještě hlasitější než ty přes 30 let starý tatry a třicet let života jim rozhodně nedávám.

+6/−2
25.1.2013 11:01

L85u67k21á82š 34H26l65o10u82c60a44l 6562150151554

chápu, že to může být obtěžující, na druhou stranu, ti lidé bydlí v úplném centru města, v ulici která je důležitá dopravní tepna.

+6/−3
25.1.2013 10:36

P30e61t63r 79N62e27c21h54a26n37i45c48k43ý 7443366738440

Dnes už není problém udělat koleje tak, aby je neslyšeli ani chodci na chodníku (což teda také není zrovna bezpečené)

+6/0
25.1.2013 11:37





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.