Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Tramvaje vyjely v Liberci proti sobě, zastavil je bezpečnostní systém

Horkou chvilku zažili v úterý po poledni cestující v tramvajové lince 11 mezi Jabloncem nad Nisou a Libercem. Jeden z řidičů totiž nepočkal na křižování a vjel na trať. Proti němu však jela druhá tramvaj. Tramvaje zastavily jen asi dvacet metrů od sebe.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J88a36r59o52s94l14a86v83a 58Ř66e24z93á94č47o80v72á 7415382570715

Kdyby se řidiči viděli na 400 metrů museli by vidět za roh a ještě za kopec !!! Tak že první blbost. Ten řidič který to zavinil byl za vyhýbkou,tak že se pohyboval rychlostí do 10 km. Tramvaj není rychlý sporťák a rozjíždí se pomalu.. A za třetí. Zabezpečovací zařízení vypnulo proud až když už obě tramvaje  stály a řidiči na sebe gestikulovali. To že občas někdo zapomene vykřižovat je průšvih, ale opravdový prů...r  je to ,že zabezpečovací zařízení nevyhodilo  proud hned jakmile ta tramvaj vyjela ze zastávky. Vypínací sekce je těsně za označníkem zastávky. To znamená,že jakmile se pantograf dotkne tohoto zařízení,tramvaje zastavují. tady ale obě soupravy jely vesele dál. Ale o tom se zde nikde nepíše. Jako obvykle samé zkreslené údaje.

0/0
25.1.2013 22:17

T48o42m76á80š 50G61r67o16s22s26m88a14n86n 6594248552901

Na to bude potrebovat ridic znalecke posudky aby dokazal kde je vina.. v tom mu odbory ani jiny organ nepomuze to si bude muset zaplatit sam a prokazovat vinu zarizeni nebo nekoho jineho a svoji nevinu obhajovat.

0/0
29.1.2013 14:55

J32a85n 21Š22p73e27c21i22á12n 2600550579589

Ta práce je strašně nudná, ani se řidiči nedivím... při představě nekonečný směny furt sem a tam... !

+1/0
24.1.2013 22:10

J89i91ř84í 91B53a55u58e78r 4124426458800

Snímek je z které doby?Všude zeleň.

0/0
24.1.2013 21:05

S41t77á19ň17a 44L32o34u81n18o51v46á 3598731241650

Že by to byl tygr (ilustrační foto)?

0/0
25.1.2013 2:17

T67o47m10á21š 57B63r35z95o29b94o16h67a96t22ý 3307530747402

Tramvaje zastavily jen asi dvacet metrů od sebe.

"Oba řidiči se viděli asi na 400 metrů, navíc jeden vyjížděl

ze zastávky, takže nenabral ještě takovou rychlost. Tramvaj zastaví na

30 metrech," dodal Zapp

Zdroj: http://liberec.idnes.cz/u-liberce-se-malem-srazily-tramvaje-d60-/liberec-zpravy.aspx?c=A130124_161742_liberec-zpravy_tm#utm_source=rss&utm_medium=feed&utm_campaign=zpravodaj&utm_content=main

Tady něco nesedí :-P

+8/0
24.1.2013 18:08

D12a85v43i13d 94K26r32e32j76č80í 9492470416784

Taky jsem nad tím přemýšlel ;-D řidiči asi zkoušeli funkčnost zabezpečovacího zařízení a tak nebrzdili ;-D

+4/0
24.1.2013 18:41

Z41d91e21n63ě41k 33Z33a17b15a80v89a 1222374646374

Na rozdíl od metra, kde třeba při pádu člověka znamená použití NZV vyslání signálu nulové rychlosti proti vlaku, a tedy okamžité brzdění, tak u tramvaje (i trolejbusu, vlaku atd.) prosté vypnutí trakčního napětí neznamená z hlediska brzdění nic.

0/0
25.1.2013 12:09

J68i87ř97í 70E28r71b38e32n 1643524836877

A nemůžou jí třeba spadnout kolejnicové brzdy, do té doby přidržované elektromagnetem?

0/0
25.1.2013 15:29

M34a85r53t55i80n 62R36u36z14i11c65k21a 1512178946797

ano, tak to totiz normalne funguje...

0/0
22.5.2013 23:26

Z61d22e82n88e67k 93V17r92b51a 8769225173127

Ono je nutno si uvědomit, že tento systém vznikl jako reakce na velmi časté incidenty na jednokolejných tratích tady v Liberci již za komunismu. Tenkrát co se pamatuji to byla doslova "údernická" práce - když se někomu řeklo, kolik voltů je v troleji, tak od toho dával každý ruce pryč. A tohle bylo účinné řešení. To není jako dneska, kdy řeknete chci to a za pár stovek mega si to koupíte. Tady byly jednokolejky dvě - jedna do Jablonce a dnes již zdvojkolejněný úsek trati od stanice Vápenka do Horního Hanychova. Vypnutí trakčního vedení je dostatečné. Úseky u výhyben jsou přehledné, nejezdí se tam už tak rychle a vypnutí napájení zabrání tomu, aby tramvaj zrychlovala a pokračovala v jízdě do nepřehledného úseku. Mezi Libercem a Jabloncem se jezdívalo až 80km/h (dnes tam jezdí tuším jen 60) a když se dvě tramvaje řítí touhle rychlostí proti sobě tak to nemají šanci ubrzdit. Hodně mě překvapila lajdácká práce drážního úřadu v Ostravě. Za srážku tam zaplatil tramvaják Hroch, ale on byl spíše obětním beránkem. To že se tam něco takového stane byla jistota, jedinou neznámou bylo kdy.

0/0
25.1.2013 17:31

J69a56r21o57s44l97a30v60a 34Ř19e58z10á37č33o67v32á 7855292210765

Tušíš blbě. Při rychlosti 60 km by  se liberecké tramvaje rozpadly.

0/0
25.1.2013 22:20

J58i69ř51í 69E94r30b39e78n 1603134146497

Jediné, co mě napadá, že řidič viděl zdálky přijíždět do výhybny vlak v protisměru a nějak mu nedocvaklo, že musí počkat až ta druhá souprava bude vedle něj, a vyjel z výhybny rovnou.

No, snad se časem něco dozvíme třeba na www.dicr.cz...

0/0
25.1.2013 15:34

K29a34r43e53l 53S63t16r19ž73a28n36o12v33s87k40ý 1708485705

Taky tu zprávu čtu tak, že je tam dobré zabezpečovací zařízení, protože člověk se občas spltete, a nic se nestalo.

+2/0
24.1.2013 17:50

R65a56d11i40m 53Z10á14t51o62p24e67k 2517102302157

Jednou větou: Nic se nestalo, protože bezpečnostní systém zafungoval a i kdyby ne, tak by se taky nic nestalo :D  Novinařina pytcho!

+4/−2
24.1.2013 17:10





Najdete na iDNES.cz