Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Zlomky se přesunou na první stupeň, přibude další cizí jazyk

Od září přibude žákům na základních školách druhý cizí jazyk. Zlomky se přesunou z druhého na první stupeň. Rozšířit by se mělo i vyučování finanční gramotnosti. Od nového školního roku totiž nabude účinnosti upravený Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V90l74a82s17t83i85m52i72l 77H62a32l44b18i60c25h 8333285706228

Chce to naučit angličtinu a korupci.Potom vyhnat do světa aby rozradené republice něco přinesli.

0/−1
22.1.2013 11:55

F88r42a26n32t84i64š35e17k 75E73l62i90á50š 6907693335496

Po dalších jazycích volají pologramotní. Lidé, kteří se těžko učí cizím jazykům a mají nepatrné zkušenosti s komunikací v zahraničí. Jinak by věděli, že se všude nejlépe domluví anglicky a že naši středoškoláci zvládnou angličtinu jenom s potížemi. To je stejné, jako s počítači. Do výuky je snaživě zavádí ti, kteří trpí nízkou počítačovou gramotností.

+1/0
22.1.2013 9:05

J42i69ř67í 98J28i36ř27í94k 2336432300949

Bohužel opět ukázka toho, že po čistkách na MŠMT jsou tam lidé, kteří o praxi nevědí vůbec nic. Ty lidi snad ani nemají děti. Jinak by věděli co všechno už se dneska na školách učí. Ekonomickou a finanční gramotnost mají moje děti už dávno. Druhý jazyk je v nabídce ZŠ naprostou samozřejmostí.

Nechápu jen ty zlomky, v TV říkali, že je chtějí přesunout do třetí třídy - ta je však už dneska pro děti strašně těžká - vyjmenovaná slova, slovní druhy, násobilka atd. atd.

Ty děti si už dneska nemají ani, kdy hrát. Všimli jste si například, že děti na druhém stupni mají týdně o 4 hodiny více, než za nás. 

Jestli je tady společenská poptávka po tom, aby děti trávili co nejvíce času ve škole a byli tak zničení, že už s nimi nemá pracující doma žádnou práci, tak já říkám, že mám své děti rád a chci si s nima odpoledne užívat také jiné aktivity než šprtání. Jestli je někdo blhloupej a pro kariéru odkládá své děti, tak ať je to volitelné. Proč to dělat všem dětem povinně. To je zase plánované hospodářství8-o? Důraz na výchovu k OBRANĚ VLASTI, je tam snad jako recese, nebo se nějakej ouřada zapomněl v jiné době8-o?

0/−1
22.1.2013 8:41

M58a53r74e60k 65K65r61o73l51l 5961512570770

Ty deti neumi poradne cesky a skoro vubec anglicky. Pritom tyhle dva jazyky jim v zivote budou bohate stacit. Jaky dalsi asi tak budou absolventi zakladky potrebovat? Cinstinu?

+4/−1
21.1.2013 22:34

J76i97ř25í 71E80r52b47e37n 1753904576127

Čeština a angličtina budou bohatě stačit v zemi, která je z poloviny obklopena německy mluvícími národy? Pchá...

+1/−1
22.1.2013 7:13

F22r70a16n98t37i60š31e14k 21E27l30i86á39š 6847343185586

V německy mluvících zemích se nejlépe domluvíte anglicky. Nebudete směšný kvůli špatnému přízvuku.

+1/0
22.1.2013 9:06

I96n44k27a 19H31o51l37í12k33o51v89á 5810670814617

No, ale pokud bude zvolen kníže pán prezidentem, zřejmě bude jako první jazyk na ZŠ  němčina a ne angličtina, aby bylo rozumět nejen jemu, ale i jeho manželce;-D.

0/0
22.1.2013 17:03

G26a57b53r94i55e74l24a 46F30o53l65t59y77s37o41v95á 3279398771773

Přesouvají zlomky na nižší stupeň? Já jsem nastoupila na základku v r.97 a až moc dobře si pamatuju, že zlomky jsme se učili ve 4-té třídě, jelikož mě zrovna učila matematiku "oblíbená" učitelka. Proč to tedy pak přesunuli na pozdější dobu, když jsou zlomky základ rovnic, které jsme my brali v 6-té třídě? Další jazyk jenom vítám, sama lituju, že jsem se nezačla učit druhý jazyk dřív.

+2/−3
21.1.2013 16:41

F56r39a91n90t29i77š95e14k 18E40l32i53á44š 6677693805416

Domluvím se německy i anglicky. V Německu, Rakousku a Švýcarsku doporučuji angličtinu, nevadí tolik český přízvuk. V některých částech Maďarska užijete lépe němčinu, ale vždy objevíte někoho, kdo mluví anglicky.

+2/0
22.1.2013 9:10

D39a61v83i82d 97M96u65n64z91a59r 3738902554726

Uste se jaziki, pudete to potsebofat !

+2/0
21.1.2013 16:13

P52e89t14r 15P86o64t61ů75č77e77k 3201372881319

Děkujeme zase za další problémy. Já z pohledu rodiče vidím jen to, jak se škola přesouvá do domácího prostředí. Nic víc a nic míň. Vše je zcela zmatečné a nepochopitelné. Dementní je 9-letá docházka ,kdy děti v 9. třídě se jen poflakují a nic pořádného se neučí. Cpeme jim do hlavy toho tolik, že ještě víc jim ve zmatku, vyleze z hlavy ven. Třetí jazyk jako povinný je zhovadilost nad zhovadilostí. Dítě neumí pořádně česky a bude si do mozku cpát něco co ani nevyužije ,třeba. Proč?

Jazyk už od třetí třídy je zhovadilost. Sám jsem zažil ruštinu od 5. třídy a myslím, že v tom tolik zmatku nebylo. Teď řeším běžné věci s dětmi a přijde mi celá koncepce tak akorát, jak v tom starém filmu: Umím, to na půl. Nic nemají vžité, jen jedou, jedou a jedou.

Někdo by měl konečně oprášit socialistickou koncepci, kdy koncepce byla naprosto jednotná a uniformní a i ten největší blbec ze třídy znal základy. Dnes ani premiant třídy neví, co naši spolužáci se 4-kama. To je dosti bolestné zjištění. Zeptejte se např. na trojčelnku a každý svěsí bradu a neví.

 Z VŠ mi kamrádka jen hlásí, že nemůže ani požadovat po studentech, co požadovali po nás, jelikož by záhy uzavřeli obor jelikož by tam nikdo nebyl. Prostě je vidět, že to nadále řídí jen parta diletantů a hrají si snaší budoucností a budoucností našich dětí. Jsme vzdělanostní ostuda!;-O;-O;-O

+6/−9
21.1.2013 14:43

J22a25k19u67b 60M63a87r76k92v94a58r42t 9362353365282

a určitě je to všechno vina systému? :-P

já bych povinný jazyk zavedl už ve školce...!! Ono občas poslouchat čechy, jak se domlouvají s cizincem...... argumenty typu "mají mluvit česky, když sem jedou" občas slyším i v zahraničí - "chtějí abychom sem jezdili, ale nemluví česky" ;-D;-D;-D

+4/−1
21.1.2013 14:53

P32e22t61r 67P78o62t39ů62č82e25k 3781632831169

Tohle je spíš než o škole, o buranství a hlouposti. Souhlasím s tím, že kdo chce zde žíti a pracovat musí umět jazyk. Venku je jasné, že my máme umět jazyk a když ho neumíme tak se alespoň snažit.

0/0
22.1.2013 6:26

R72u69d18o44l51f 76K49l16u40s91a84l 8747954199561

Tak ono jo i ne; já hlavně vítám, že "se něco děje". Já bych hlavně zavedl třeba psaní všema deseti už ve druhé -- možná nejpozději třetí třídě. Od malička jsou děti na počítačích, tak proč to neumět rovnou pořádně.

A ne, že "informatika" znamená, že se učí udělat tučně nadpis ve Wordu, k tomu nepotřebujou školu, to mají nápovědu a zkusí to a přijdou na to. Ale aby se děti učily, co je na internetu ohrožuje, jak se mají chovat, jak správně napsat mail, jak správně členit text do odstavců a tak podobně. To jsou důležité věci a ne, jestli umím kontingenční tabulku (neumím, nikdo kdo to nepotřebuje, to neumí a zapomene to 10 minut po testu...)

+2/−1
21.1.2013 15:01

F38r36a48n58t55i96š74e31k 51E58l84i56á83š 6447843345926

Stálý pokles znalostí je vidět i u počítačů. Dnešní studenti ho umí zapnout a hrát hry a chatovat

0/0
22.1.2013 9:12

L86i31n87d33a 90Z83w59a77s26c81h69k82o14v66á 7307166380864

To je přece všobecně známo, že úroveň vzdělání klesá. To co musel dřív zvládnout učeň při odborných závěrečných zkouškách, je dneska maturita. A maturanti před 20 lety by hravě strčili do kapsy všelijaké bakaláře. kteří se poflakují po vysokých školách a i VŠ učitelé snižujou svoje nároky, aby se daný studijní obor na fakultě udržel. To vám jistě kamarádka potvrdí.

+3/−1
21.1.2013 15:11

P52e24t34r 60P74o93t85ů92č91e90k 3921312951179

Ano, dnes a denně

+1/0
22.1.2013 6:12

S60v81a19t86a67v30a 46D52u87r80a38n25o14v48á 3469919634491

ad a), prosím, zopakujte si gramatiku jazyka českého, za b) osobně jsem se učila ruštinu od 4. třídy a na to, že mám spíše matematické buňky a logické myšlení, rozumím dodnes, za c) rodiče mě ve stejnou dobu dali na angličtinu a od SŠ jsem měla ještě navíc francouzštinu a také to na mě nezanechalo negativní následky. Angličtinu používám denně v práci. Francouzsky to mám stejně jako s ruštinou. d) za mé éry se zlomky a trojčlenka učily již na prvním stupni a to nejen v matematických třídách a malou násobilku (dělení) jsme zpaměti zvládali levou zadní již nejpozději po 3. třídě. Nejzajímavější na tom je to, že jedno z mých dítek je absolventem 8letého gymnázia a v primě prošli neskutečným matematickým drilem. Tím myslím zmechanizováním některých početních úkonů.  e) za kvalitu dnešního školství jsou mimo jiné zodpovědní i rodiče, protože takových jako já, kteří od učitelů vyžadovali kvalitní výuku je málo, většina si dnes stěžuje na náročnost školní výuky. Ale ruku na srdce, dnešní nároky jsou asi na jedné desetině toho, co musely zvládnout děti před rokem 1989. Pak už to šlo jen s kopce. Jak říká můj strýc vysokoškolský profesor, někteří absolventi středních škol nemají v matematice ani základní znalosti 2. stupně základní školy, to je neumí trojčlenku, zlomky a jednoduché rovnice. V diskuzích a při čtení novin mi hrůzou stávají vlasy na hlavě, protože tolik gramatických chyb na malé ploše textu je neuvěřitelné (za mé případné se omlouvám ;-) ).

+3/0
21.1.2013 15:52

P55e57t41r 19P67o36t55ů92č47e97k 3901672841939

To je o čem mluvím jen jinými slovy. Není tam nic o povinnosti vzdělávání se v jazyce. O tojde, že jeden cizí jazyk stačí. Kolik jich studuje dalších jazyk dobrovolně je jen  jeho věc. Závěrem jestli někomu vyčítáte gramariku tak se za ni neomlouvejte, je jasné jak na tom sama jste a "votom to je". Jinak s pedagogem moc nehnete, ale to asi ani netušíte.8-o

0/0
22.1.2013 6:11

P84e62t31r 32H57r43o47m17á49d10k35a 1539312595898

Máte docela problém s interpunkcí. :-P

Umím, to na půl

 ještě víc jim ve zmatku, vyleze z hlavy ven

0/0
21.1.2013 23:25

R47u55d98o37l52f 75K48l74u50s24a81l 8407734829481

Jo, to se mi líbí! Jsem rád, že se školství vyvíjí a děti konečně nestráví půl roku u jednoho tématu, které je pak po právu nebaví. 

S těmi jazyky je to taktéž fajn, jazyk byse děti měly učit co nejdříve. Samozřejmě, že když v první třídě ještě neumí písmenka pořádně, nemá to smysl -- ale jazyk se dá učit i hravě a ne (jak je obvyklé, nudné a naprosto trestuhodné) metodou "Open your textbook on page 152." Na výuku angličtiny není potřeba obrázkový "textbook", hlavně dobrý učitel, který je schopen vysvětlit gramatiku. Samozřejmě, že děti potřebují obrázky, ale řekněme, že já se nikdy, myslím tím NIKDY nenaučil jazyk tím, že jsem četl fiktivní rozhovory v bublinách u roztomilých obrázkových postav, ale vždy jen tím, že jsem tvrdě bifloval gramatiku, četl texty (třeba pohádky) a tak podobně. 

No, trošku jsem odbočil -- ale chápete, co tím chci říci, doufám. 

Resumé: Jsem tedy velmi rád, že se takové změny dějí, ještě by to chtělo ale dotáhnout k dokonalosti -- což půjde pomalu, protože dodnes u nás převládá přesvědčení, že "kluk je na autíčka" a "holka na barbíny" (tedy kluk umí fyziku, holka dějepis). Jenže měnit výchovu dětí a situaci v rodinách nejde jen tak ze dne na den. Myslím, že za takových 20--30 let bude ale už situace jiná. Já jen doufám, že nám mezitím neujede vlak.

+1/0
21.1.2013 14:41

P60e29t94r 44P39o51t26ů24č44e30k 3111472171419

Akorát, že jiné učebnice než obrázkové dnes nejsou. To se ještě cpou tam kde nebyli. Takže je vidět, že jste dosti mimo. Hlavně aby jsme uměli česky a pak ten zbytek.

0/−3
21.1.2013 14:47
Foto

J82i23r15i 95P13o98t51u90c40e42k 4281467874794

Co takhle začít s češtinou u sebe?

+6/0
21.1.2013 14:51

P74e12t73r 34P10o48t16ů58č86e29k 3481312401649

Naštěstí se najde chytřejší Potůček

0/0
22.1.2013 6:26

R17u50d37o40l43f 67K10l76u44s70a82l 8957684889621

To je ale blbě. Je jasné, že pro děti jsou obrázky zajímavější -- a já to vítám, ale proč by se s obrázkovými knížkami měly učit děti v sedmé třídě třeba. To je špatně. Natož na střední či VŠ. Je to nepraktické, neefektivní. 

Ale jsou učebnice, jen se člověk musí podívat do "archivů" :-) Např. já tu mám učebnici ruštiny někdy ze 70. let -- je tam jeden obrázek u začátku kapitoly, zbytek jsou prostě gramatická pravidla, slovíčka, procvičování. Jedna kapitola cca 4 strany (A5) a je tam všechno. Když se podívám do dnešních učebnic, vidím akorát obrázky, doplňovačky a nesmyslné hry, které děti stejně nebaví.

Ale samozřejmě je to způlky i o učiteli, jak daný materiál dokáže použít. Netvrdím, že je to něco lehkého.

Ano, češtinu BYCHOM měli umět všichni...

+1/0
21.1.2013 14:59

P25e91t62r 45P16o68t28ů37č23e16k 3911762631289

Jenže, mne nezajímají archívy. Mě zajímá současnost a tam takové učebnice prostě nejsou a zřejmě ani nebudou.;-€

0/0
22.1.2013 6:20

R75u64d77o20l36f 33K90l90u16s53a22l 8167974669131

Ano, to souhlasím. Že nejsou. Mohou být v budoucnu, ale též pochybuji. Nicméně nevím, proč bychom se měli archivním materiálům bránit :-)

0/0
22.1.2013 14:42

F50i13l78i26p 95H70r37b84e84k 2344940876230

Cpou se tam, kde nebyly (nikoli "nebyli"). Hlavně abychom (nikoli "aby jsme") uměli česky. Sám vidíte, že je s tím školstvím potřeba něco udělat, protože na vás (vámi vychvalovaná socialistická) výuka bohužel žádné stopy nezanechala Rv.

+3/0
21.1.2013 15:01

T24o33m50á89š 46S57k68á15l15a 6858427

já na tom spíš vidím, že lidé se dohodnou i bez stovek hodin strávených ve škole.. evidentně zbytečně. Protože čtení příspěvků na netu zblbne i toho, kdo jinak psát uměl.

0/−1
21.1.2013 15:57

P65e70t34r 85H19r32o98m70á60d34k71a 1129222605678

Co místo toho číst knihy?

0/0
21.1.2013 23:25

P56e48t79r 91P85o41t44ů77č75e81k 3131322691499

Nebyli = oni všichni, proto i .  Tak ti nevím člověče

0/0
22.1.2013 6:16

L97i96n45d27a 46Z60w34a45s50c74h61k34o33v37á 7877516300384

Nic nového pod sluncem. My jsme se na ZDŠ učili povinně ruštinu, nepovinně neboli jako volitelný předmět němčinu a zlomky na 1. stupni také. Dnešní mladá generace neovládá azbuku, což je při rozvíjejících se hospodářských vztazích škoda.

0/0
21.1.2013 14:35

J39a77n 10H29l34e22d98í11k 4309922578142

cizí jazyk na tzv. Měšťankách-- byl vždy normální věcí i za vlády TGM ((to jest od  šestého postupného ročníku školy))====  všichni absolventi pak v dospělosti hořce plakali,, že se učení cizí řeči nevěnovali třikrát snaživěji

0/−1
21.1.2013 14:26
Foto

L15a10d39i30s62l36a35v 84V75ý98s43m21e96k 9140391614179

Já měl zlomky už na prvním stupni a to jsem chodil na jednu z nejhorších státních základních škol v Česku, finanční gramotnost velmi chválím a druhý cizí jazyk bych na základku opravdu necpal, už z toho jednoho jsem měl nervy a každý hold není na jazyky talent.

+8/0
21.1.2013 14:19

R17o88b34e60r73t 91B91a49l77a71b32á28n 9452393402

Takže tři jazyky. Němčina bude po volbách povinná, snad zůstane Čeština a třetí volitelný.

+4/−15
21.1.2013 13:56

J87a46n 69H61l93e13d74í60k 4259452628392

toužíte zřejmě po ruštině, to jest po řeči pokrokových dělníků a vojáků

+5/−4
21.1.2013 14:27
Foto

M43a88r32t30i81n 47G92r23o14c33h52o40l 7176468806831

A vy oba jste klasická ukázka lidí, kteří neopominou každou diskuzi zvrtnout k politice ...

+4/0
21.1.2013 14:42

R64u13d65o39l69f 13K32l60u44s77a66l 8147424379181

Vždy se někdo takový najde...

+1/0
21.1.2013 14:43

P24e21t62r 58P59o55t51ů50č79e51k 3251362641929

Myslím, že výuka ruštiny je prozřetelnost a správná volba do budoucnosti. S dělníky a vojáky to nemá nic společného;-€

+1/−1
21.1.2013 14:49
Foto

V38i54k57t31o89r 95B22a78l32e69k 4409658708848

Mě nevadí zlomky na prvním stupni, ani druhý jazyk - obojí považuji za velmi prospěšné.

Ovšem věřím, že stejně jako já a moje děti, má každý člověk nějakou kapacitu, do které je schopen příjmat nové informace (až na geniální vyjímky). Spolu se syny ve druhé a čtvrté třídě si připomínám, co všechno jsme se učili a kolik těch informací byl pouhý balast, který mi (i jim) zbytečně ubíral kapacitu. A to každý den děkuji, že mají oba velmi inteligentní učitele, kteří se sami snaží filtrovat nesmyslné možství informací na optimální množství.

Pokud se do sklenice vejde litr vody, tak pokud už je plná, další dvě deci nepřiliju, aniž by nevytekly. Při učení je pak energie a finance vynaložené na učení těch vylitých "2 dcl" promrhané.

Vím, že mozek jako sval a cvičením se zvětšuje. Proč ale nezvětšovat hodnotnými informacemi z praxe? Nebudou pak snad naše děti v mezinárodním měřítku konkurenceschopnější? Nemyslíte si, že se dnes ve školách podstatná část informací rovná balastu?

+3/−3
21.1.2013 13:55

M14i79r88o80s75l25a38v 29S54i87n31d38e23l61a85r 2875547764672

Nekdo tomu rika balast, nekdo rozhled.... Ono to s tou omezenou mozkovou kapcitou nebude tak horke. Ale pokud nekdo zjevne nestiha, je nesmysl do nej lejt dalsi a dalsi informace a je lepsi se zamerit jen na ty dulezite.

+6/0
21.1.2013 14:06

R67u16d32o19l81f 51K40l94u44s88a92l 8287924849651

Může to být balast, ale myslím, že je to z většiny potřeba. Ono se totiž mozek trénuje i tím, že se učí věci, které zrovna aktuálně nepotřebuje.

Tedy nejsem si jist, co si přesně pod tím "balastem" představujete, ono přece jen na ZŠ (v prvním stupni) moc informací navíc není. Myslím, že velká část problému je v tom, co píšete -- nekvalitní učitel, který dokáže dětem zhnusit i zábavní park :-) 

Mám třeba jednu kamarádku, která (už je Mgr., pedagožka) když šla na VŠ (obor čeština, angličtina) potřebovala kvůli (debilním...) SCIO doučit matematiku. Co jsem zjistil, to bylo šílené, jak tenhle člověk mohl zmaturovat, to nevím. Jako chápu, že každý má trošku "buňky" na něco jiného, u ní to však bylo hlavně tím, že "matika mi nejde, tak se jí učit nebudu." Klasický případ pozitivní zpětné vazby, která zákonitě končí krachem...

Takže je potřeba kvalitních učitelů a výchovných poradců, kteří takové hloupostí z dětí vymlátí. Je potřeba zvýšit práva učitelů a snížit práva dětí, dnes je všechno hrozně "prodětsky" zaměřeno, nad dětmi nevisí žádnej bič, kterého by se bály. Půlka problému je v rodině, ale druhá je v tomto. Děti nemají vzor, chovají se jak idioti, protože prostě můžou. 

Takže nepomůže změnit jednu nějakou věc, ale musí se celé systematicky.

+1/0
21.1.2013 14:49

R45a10d61e43k 59P48o63s18p98í69š10i60l 8820591925438

Trochu zmatek s tou šestihodinovou dotací(....šest hodin týdně se žák bude učit nový nebo zdokonalovat si první jazyk.... dotace je na celý druhý stupeň.... ) Pokud to dobře chápu, bude muset žák zvládat najednou tři ročníky a tím pádem pak bude mít šest hodin týdně navíc?! Ale od slovíčkaření k hlavnímu tématu. Druhý cizí jazyk ano, ale pouze jako volitelný pro zájemce, ostatním nabídnout alternativu (přírodní vědy...). Raději zvednout dotaci u českého jazyka a navýšené hodiny použít pouze a jen na pravopis!!!

+5/−1
21.1.2013 13:40

J24a62n 97H12l78e80d70í17k 4389442298932

ČR má obyvatel méně než jedno jediné město v Číně, Indii, Malajzii, Brazílii, Mexiku atd atd,, český jazyk bych ponechal jako volitelnou alternatívu ke zpěvu

0/−5
21.1.2013 14:30

P39e61t69r 37P53o56t26ů84č36e20k 3261282141969

A to je právě ono. Takový ten šum trávy v našich uších

0/−1
21.1.2013 14:51

D32a48v80i89d 57D44o50b54e77š 3645942817

To mi připomíná ten vtip: "Po mnoha letech potká rabín svého žáka Icika. Ten přijede v drahém bouráku, luxusně oblečen a ověšen zlatem. Rabín se ptá: "Tak co, Icik, jak se daří?" "Ale, docela dobře." "A co děláš?" "Obchoduju." "Obchoduješ? A jak to děláš? Matematiku jsi nikdy neuměl." "To máte jednoduché, rábi - za 1 dolar koupím, za 11 dolarů prodám, no a těch 10 procent provize mi stačí.". Zkrátka: škola není všechno, i když to může být skvělý základ :-)

+5/0
21.1.2013 13:30

M85i63r39o53s14l25a29v 69S78i47n10d71e17l35a43r 2185177144462

Jako vtip fajn :-). Ve skutecnosti ma vyrazne vetsi sance uspet ten, co neco umi. A umet neco navic, neni nikdy na skodu....

+3/−1
21.1.2013 14:10

P78a97v81e57l 31S35l47a86d84o52v83n83í14k 6427703707616

Když školy zajistí a zaplatí kvalitní pedagogy, kteří děti druhý jazyk na plyyné úrovni skutečně naučí, tak prosím. Ale jestli se bude jednat o předělané ruštinářky, které si tím budou přivydělávat k důchodu, tak je to celé hloupost, tudy cesta nevede.:-/

+20/0
21.1.2013 13:20

P55e81t15r11a 98V43a28ň84k48o18v82á 4314104426472

přesně tak R^

0/0
21.1.2013 13:23

B73a27r25b82o14r15a 17D27o65s38k44o27č93i63l94o38v45á 3641800616342

někdy v blízké budoucnosti (tak rok až dva) má začít platit nějaký ustanovení (vyhláška, dodatek či co), podle kterýho musí učit předmět jen ten, kdo na to má aprobaci - tzn. rychlokuzr na angličtinu už by stačit neměl.

Navíc mám dojem, že předělaný ruštinářky už jsou nad hrobem (nebo v něm) a neučí

+1/0
21.1.2013 13:26





Najdete na iDNES.cz