Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Z Liberce do Jablonce se svezete tramvají pohodlněji. Za 300 milionů

Dopravní podnik měst Liberce a Jablonce nad Nisou pokračuje v rekonstrukci meziměstské tramvajové trati. Modernizace se dočkají úseky z Nové Rudy na konečnou ve Vratislavicích a od Měnírny k Brandlu. Celá akce vyjde na 300 milionů, velkou část pokryjí evropské peníze.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L13u16c81i69a43n 67P63a36p28a36z77i49a51n 5804877491795

Ani hlasy jeho rodiny a členů ODS mu nepomohly. Prohrál.

0/−1
12.1.2013 22:12

A47n37t27o43n60í85n 77K94a11t56z66e35r 8972703856470

Než tuto trať zmodernizují,tak budu hodnou řádku let v důchodu pokud to půjde tímto tempem.A bude to stát přinejmenším jak znám naše firmy cca 1,7miliardy!!!To aby se spřátelené firmy napakovaly.

+1/−2
12.1.2013 8:04

J13i27ř69í 69E52r22b41e22n 1803734126337

Jako kdyby to dřív bývalo lepší. Stavba té dvanáctikilometrové meziměstské trati trvala 6 let a to ještě některé práce proběhly jako brigáda a akce Z. Profesionální rekonstrukci trati na rychlodráhu začal podnik SSŽ v roce 1972 a dokončena byla až v roce 1989!

0/0
13.1.2013 18:27

J98i71ř13í 20L19a26m36a37č 4465695511307

Co na těch pár kolejích a maximálně vysypání nového podlaží stojí 300 miliónů? takovou částku bych odhadoval za celou trať né za dva úseky..Rv

+3/−5
11.1.2013 15:07

J14i74ř41í 20E96r10b30e65n 1903124486627

No, jde o nějakých 7-8 km meziměstské trati, rekonstrukce většiny drážního tělesa, pravěpodobné drobné přeložky, nové výhybny nebo zdvojkolejnění, výměna zabzař... Nepochybně se v těch rozpočtovaných 300 milionech nějaká ta malá domů nalézá.

0/0
13.1.2013 18:31

K27a78r36e35l 94S14t62r86ž82a53n94o39v52s55k26ý 1808435585

Z tramvaje by se časem dala udělat skvělá turistická atrakce. Tramvaj mezi městy tu a tam jezdí, ale úzkorozchodnou meziměstskou tramvaj jinde nenajdete. Chápu, že opravy širokorozchodných jsou levnější, protože je mají všude, ale je to škoda, že už v Liberci úzké tramvaje nejezdí a časem asi přestanou jezdit i do Jablonce. Ty uzoučké koleje jsou prostě krásné.

+3/−3
11.1.2013 13:54

J10a43n 75Š48p65e77c79i30á25n 2800530469429

Díky tomu tam jezdí doposud modernizovaná tramvaj T2 z padesatych let :) viz wiki. Protoze na uzkokolejku novou tramvaj neposadi tak snadno, tak radsi budou překopávat koleje ... ale to bude daleko dražší ..

0/0
11.1.2013 21:57

J96a33n 49Š92p39e88c11i41á42n 2170640479599

Jinak já jsem pro modernizování starých tramvají a pro zachování kolejí.

0/0
11.1.2013 21:58

J79i12ř66í 50E82r48b31e42n 1113144866777

Krásné ano, ale technicky nevýhodné. Na metrovém rozchodu jsou větší problémy s příčnou stabilitou vozu - například centimetrový propad jedné kolejnice na rozchodu 1000 mm způsobí o dost horší rozkymácení vlaku než stejný propad na rozchodu 1435 mm. Lze to řešit třeba použitím stejně dlouhých pražců, ale pak tomu musíme přizpůsobit celé drážní těleso a nakonec bude celkem jedno, jaký rozchod na ně přišroubujeme. Vzhledem k menšímu počtu a celkové délce úzkorozchodných drah je jasné, že i vyráběné komponenty vyjdou o něco dráž než sériové díly pro standardní rozchod. A tak dál...

Ale rozumím, co chceš říct. Nostalgie má něco do sebe a to kývání a hrkání T2 přes Vratislavice je nezaměnitelné ;-)

0/0
13.1.2013 18:18





Najdete na iDNES.cz