Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Na silnicích zemřelo nejmíň lidí za 50 let. Zabíjeli hlavně mladí řidiči

Jako historický označuje policie uplynulý rok 2012. Na silnicích totiž zemřelo 681 lidí, což je nejnižší číslo od roku 1961, kdy se začala statistika vést. Hlavní problém policie vidí ve stavu silnic, které jsou mnohdy přetížené.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P37e67t85r 61J52a27n28s71a 8468174844125

Tržile, Tržile...komu tím prospěješ.??...to chceš snad říci, že sociálnědemokratičtí hejtmani špatně pečují o silnice????....no ale hezky se hlásíš o tučnou prémii od policejního prezidenta za něco, co si ani neumíš spočítat a tak to blbě interpretuješ ve svůj prospěch....

0/0
8.1.2013 14:48

P33e24t39r 98J66a92n84s33a 8878214594515

No určitě to není prací policie....vedení evidence nikomu život ještě nezachránilo...je tam spousta jiných faktorů: jak zde již někdo poznamenal, rychlá pomoc díky mobilům, lepší vybavení a lepší techniky péče v lékařství, bezpečnější auta, mírná loňská zima - prakticky bez sněhu, drahé pohonné hmoty - jezdí se méně a úsporněji, řada vybodovaných řidičů....atd....a policie.?..tak ta ani náhodou, při jejím nesoustavném a nesystémovém stylu práce bez jakékoliv invence postihovat právě ty nebezpečné řidiče, to policie nikdy nebude....

0/0
8.1.2013 14:30

L88u49d30ě85k 42N34o45v46ý 2731479303261

řidiči ve věku 18-35 let zavinili 25% nehod. No, když bych vzal, že aktivně se jezdí zhruba do 70 a pak se přestává jezdit nebo se rozhodně najezdí mnohem míň, pak mi vychází, že mezi 18 a 35 lety je asi třetina řidičů. (35-18=17 a 70-18=52 --> 52/17=3,06) a to ještě nezapočítávám, že v této skupině je mnohem obvyklejší, že řídí ženy, než třeba ve skupině nad 50, takže bych se nedivil, kdyby řidiči ve věku 18-35 let tvořili podstatně více, než třetinu řidičů. Z takového úhlu pohledu už 25% zaviněných nehod nevypadá tak hrozně, což? :-) Pro pořádný výpočet by bylo ještě třeba znát i číslo, kolik toho řidiči ve které kategorii najezdí. Nicméně takto na první pohled na mě to číslo působí tak, že mladí řidiči ze statistiky nijak zvlášť nevybočují..

+4/0
8.1.2013 14:07

V91i74k39t32o26r 30J52o77h22á57n89e85k 4924224308510

Také jsem si toho nesmyslu všiml a spíše mě napadlo, že tam zřejmě mělo být kategorie 18-25 let.

0/0
8.1.2013 14:17

P29e14t31r 64J68a82n27s47a 8258184914465

...a vy si fakt myslíte, že u Policie ČR by mohl být někdo, kdo umí počítat???

0/0
8.1.2013 14:44

T88o93m 39K49o80u33d12e84l70k48a 5974234781761

Jednu velkou zásluhu prassaty skutečně mají, mohlo to být 680!

A ještě mají ti dva šmudlové při chvále prassatů drzost mluvit o bezohledných řidičích, kteří nedají přednost nebo nedají blinkr. Tomu říkám kanonáda do vlastních  řad! Kromě toho všeho, co již diskutující zmínili - lepší bezpečnost aut, mobily, vrtulníky, je třeba stále opakovat že příspěvek policie je v lepším případě nula, v horším případě to dopadne jako v Dobříši!

+3/−2
8.1.2013 13:26
Foto

A19l79e26š 20P64r28e44s56l32e39r 5754844331912

Jestli to už sem někdo napsal, pak se omlouvám. Kromě lepší bezpečnosti aut jsou hodně důležité mobily. Když někdo boural na okresce v dobách předmobilových, pak hozně dlouho trvalo, než někdo dojel k telefonu (a ten nebyl všade) a zavolal pomoc. Dneska je pomoc na místě během pár minut a to je hrozně důležité.

+5/0
8.1.2013 13:09

M21a84r10e21k 59H40r33u63b59y 6467222871278

Proto je take nalezite upravena statistika umrtnosti. Poslednich cca 5 let se jako obet dopravni nehody pocita jenom ten, kdo zemre behem 24 hodin po nehode. Do te doby se pocitaly obeti do 30 dnu. To tam to pak pekne klesa ;-)

+2/0
8.1.2013 13:13

J66a38n 80M15o17t85ů91r72e47k 7310152521729

No kolik lidí si myslíte, že zemře až třicet dnů (resp. později než za 24h) po nehodě? Nemyslím si, že jich zase bude nějaké závratné číslo.

+1/0
8.1.2013 13:18

M12a42r70e98k 72H95r10u20b73y 6857472851638

staci udrzet par hodin na pristrojich, nebo poseckat s podpisem umrtniho listu. Hned se nam to presype do jine kolonky ;-)

+1/−3
8.1.2013 13:22

R47a52d55e29k 78N97o76v10a76k 9274503339680

Myslíte že by chtěl někdo v nemocnici schválně čekat s podpisem UL,  jen aby se změnila statistika dopravy?

To myslíte opravdu vážně?

+1/0
8.1.2013 14:08

J98a40k28u72b 63S94e68m85e38r90á92d 2607726251871

obavam se ze mysli..holt lide jsou ruzni :-)

0/0
8.1.2013 16:33

L17u92d51ě42k 28N53o47v48ý 2271279513171

to druhé nikdo nedělá.. ovšem souhlasím s tím, že pokud se to změnilo (o čemž nevím, ještě nedávno jsem četl, že je to stále těch 30 dní), mělo by to významný vliv na statistiku

0/0
8.1.2013 14:10

K75a72r34e24l 29P74o14d96h68o91r10s32k52y 3275763182615

Kazdopadne se to zmenilo jednou, pocet mrtvych klesa porad...

0/0
8.1.2013 15:26

T62o68m16á81š 88Z92e82m74a18n 3155248604915

Něco okolo 10-15%, někde jsem viděl srovnání v grafu, jen to nemůžu najít v podkladech.

0/0
8.1.2013 14:45

R11o55m21a87n 91Č23e14c75h72u84r68a 6282289257929

Blábolíš...

0/0
8.1.2013 19:46

J29a89n 11M75o38t85ů64r57e44k 7340862781509

Těch věcí, které to výsledné číslo ovlivňují je spousta. Rozhodně je kravina svést to jen na práci policie a uvědomělejší řidiče.

+2/0
8.1.2013 13:16

I48v21a69n 88Z45y75k89á53n 9200643349636

Nižší úmrtnost osob ve vozidlech až na výjimky (viz. níže, akce proti podnapilým řidičům) nesouvisí s vyšším počtem bezpečnostních akcí. Smrťák se většinou stává kvůli nepozornosti, vysoké rychlosti a předjíždění a nebo nezohlednění stavu vozovky, tzn. opět vyšší rychlost. Je-li někdo nepozorný, tak tím spíš nevnímá, jestli je ten den Krištov a Policie hlídkuje. Má-li někdo potřebu spěchat a musí už předjíždět, tak kvůli respektování značek, rychlostních limitů, z obavy před policií, se mu zužuje počet úseků, kde může začít předjížděcí manévr. Menší výběr = pro spěchače větší stres a větší šance k chybám, bohužel i těm fatálním. No a nepřizpůsobení rychlosti vozovce, tam už vůbec není žádná vazba na hlídky. Policie mě nepokutuje za to, že na okresce s 90tkou dostanu smyk při 70tce a naperu to do stromu. Takže tam nefiguruje žádná preventivní role policejních akcí. Objektivně jediné, kde může Policie a bodový systém sehrát pozitivní úlohu, je tlak na dodržování limitů v obcích, tzn. šance na snížení nehodovosti s chodci a městskými cyklisty. Zde to smysl nepochybně má. Tohle vše se týká řidičů střízlivých. Kde mohou mít policejní akce smysl, uznávám, jsou akce zaměřené na řidiče pod vlivem. Diskořidiči o víkendech, Velikonoce atp. V tom ostatním si ale Policie přisvojuje zásluhy, které jí reálně nenáleží.

0/0
8.1.2013 13:07

M14a84r88e83k 46H62r69u77b89y 6557272131478

Jinak doporucuji rozlisovat nezi vysokou rychlosti a neprimerenou rychlosti - zabiji ta druha

+1/0
8.1.2013 13:08
Foto

K31u16b45a 97R76ý62d15l 6435639376607

Copak ty ses nedíval na BESIP videa? Kde vždy platí, že pomalu=bezpečně a rychle = pirát?

+1/−2
8.1.2013 13:11

M24a78r82e51k 34H49r18u34b75y 6227342111748

Dival jsem se co jsem mohl, ty vydarene Rencovy klipy s prekvapivou zapletkou, barvitym dejem a uveritelne lidskymi postavami. Ale at delam co delam, nevidel jsem vic, nez vyhozenych 300 milionu :-/

+1/0
8.1.2013 13:15

R73a97d71e26k 11N59o92v92a65k 9504233699540

Renčovo klipy stály 150.

Nicméně to není jediné video, ještě má BESIP několikaminutovky v televizi snad několikrát každý den.

0/0
8.1.2013 14:22

M55i43c12h28a30l 50P57a37v68l67á79t 9283523504479

"Policie mě nepokutuje za to, že na okresce s 90tkou dostanu smyk při 70tce a naperu to do stromu."

Tak to se velice mylite. Pokud Policie bude nehodu resit (treba kvuli pojistce), o par tisic Vas oberou.

+2/0
8.1.2013 13:12

I91v36a35n 96Z14y69k33á77n 9900883419136

Řešil jsem něco jiného, než Vy. Jedu v limitech, podle zákona, tak se jako že nemusím policie bát. A bumho, nezvládnuté vozidlo např. na ledu. Tzn. smrťáky se mohou stávat bez ohledu, jestli za bukem stojí policista nebo nestojí, pokud to auto nezvládnu a je šuma fuk, že jsem nejel v danou chvíli v rozporu s předpisy. Prostě fyzika je na prvním místě, i před zákony. Nehraje roli, jestli jsem jel s vědomím, že nesmím naprdnout policii.

0/0
8.1.2013 13:39

M43a66r57e37k 68H80r79u92b73y 6327562901828

Jaky smysl ma nasazeni passatu, kdyz dalnice jsou dlouhodobe nejbezpecnejsi komunikace? A ony byly nejake bezpecnostni akce? Za cely 2012 jsem policajta venku nepotkal :-/

+3/−1
8.1.2013 13:06

M52i47l14o40š 90B97é58m 6194549112383

Jediný smysl - výběr peněz. ;-)

+2/−1
8.1.2013 13:08

M25i26c65h83a31l 64P21a39v87l46á23t 9693203394219

Prachy, prachy, prachy, sakra hodne PRACHU! A propaganda taky neni k zahozeni.

+2/−1
8.1.2013 13:14

R46a72d56e72k 69N79o44v23a61k 9324293479980

Že jsou nejbezpečnější ještě neznamená že po nich nejezdí šílenci a prasátka.

Stačí jet z Prahy do Mirošovic a přestupky okolojedoucích řidičů nespočítáte

+1/0
8.1.2013 14:23

T89o82m92á87š 65Z28e22m51a25n 3945718194215

Ano, jízda v levém a prostředním pruhu a pravý je volný, toho vidím dost.

0/0
8.1.2013 14:48

J26a13n 46M38o76t92ů10r79e60k 7840622811419

"Hlavními důvody jsou podle policejního prezidia jak bezpečnostní akce, tak i změna chování řidičů. " ;-D - jo jo, není nad to si vycucnou závěr z prstu z nějaké statistiky ;-D - Hmm, a co třeba to, že dnešní auta jsou mnohem bezpečnější?

+3/−1
8.1.2013 13:01

J58i80r12i 13K61m12o26t21r 4494142531341

EU a stát nás všechny tak ochrání až umřem na rýmu:-)

+2/−1
8.1.2013 13:01

G13e90o26r68g 31K77o84m63b57e62r40e76c 9324551356471

jak pan reditel tak pan prezident policie se placej jen po ramenou. Aktivni a pasivni bezpecnost se neustale zvyuje a tim klesa i pocet mrtvych. Nehod pritom bylo o 6000 vic. Proste stary krapky postupne mizi ze silnic a jsou nahrazovany auty novejsimi a modernejsimy kde pri celnim narazu uz neodpochoduje motor az na predni sedacku. Vetsina  aut ma nekolik airbagu, asp, esp, abs, etc. Mizi smrtici aleje, rozsiruji se a odstranuji nebezpecne useky, etc. Po havariich je stale rychlejsi a kvalitnejsi osetreni lekarem. Tech veci je spousta co prispiva k zachrane lidskych zivotu co driv nebylo nebo nedostatecne. Ty jejich rychly Pasaty jsou knicemu kdyz vam na okrsce ze zatacky vyjede magor co ma misto svetel oslnovadla diky nepovolenym zarovkam a navic svetla neserizeny. Staci 1 sekunda co nic nevidite a ujedete pri 60 km/h 16 metru ktery muzou byt na konci smrtelny. A tech oslnovacu stale pribyva. Hlavne ze policajti cihaj jestli nejedete po dalnici nahodou 140 nebo jestli nemate 10m za ceduli kde zacina obec 54 km/h aby si vylepsili prijmy

+3/0
8.1.2013 12:58

M29a39r97e40k 16H34r68u41b48y 6217432691918

A kdyby se to nahodou nehybalo spravnym smerem, staci zase poupravit metodiku mereni ;-)

0/0
8.1.2013 13:07

J98a76k97u91b 13S72e12m82e20r38á17d 2767286821951

no nechci teda oslnovace nejak obhajovat, ale myslim si ze opravdu jen zlomek nehod je zpusoben timto

0/0
8.1.2013 16:36

L49u35d79ě16k 75N78o91v19ý 2161229283781

On byl rozdíl vysekat se ve stodvacítce a v dnešních autech.. víc bych v tom určitě nehledal. Co tam máte dál?

+5/−1
8.1.2013 12:40

M31i84l30o19š 43B24é70m 6574849422833

Nene, můžou za to passaty. ;-);-D

+3/−1
8.1.2013 12:56

L28u81k33á63š 18H10a89v62l87í51č72e91k 6238402373928

Co zvyšující se bezpečnost aut? Nemá vliv? Možná jsme konečně došli do bodu, že bezpečnost aut stoupla natolik, že předčí i narůstající hustotu dopravy. Porovnávat současnou dopravu s rokem 1961 je scestné. Vlivy jako stav komunikací se určitě také projevují, ale nemyslím si, že by dříve byly zásadně lepší nebo horší. V současné době jsou navíc výrazně více ničené - opět hustější dopravou.

+4/−1
8.1.2013 12:33

J23i17r66i 90S79i84m93a79k 9978888298723

tak pokud se jako etalon vezme Skoda 1000 MB, Skoda 100-110 a skoda 105-120, tak to byly vsecko stejne vergly, celni naraz do jineho auta=jista smrt, nejaky mensi naraz=velke riziko tezkeho zraneni, o aktivni bezpecnosti jako treba moznost srovnat smyk, brzdit, zrychlit, zatocit ani nemluvim.

Dneska to je tak, ze celni naraz do jineho auta je velke riziko tezkeho zraneni a mensi narazy se obejdou casto uplne bez nasledku, pricemz neni problem brzdit zrychlovat a zatacet i na tech tankodromech co tento stat nazyva cestami.

;-D

Ale policie ma jasno, je to tim, ze pouzivaji buzeracni metody ala radar u tabule konec obce a Prassaty.

+2/−1
8.1.2013 12:43

J62i56ř35í 21E16r50b61e33n 1523244826197

1000 MB a 100/110 ano, navíc s palivovou nádrží vpředu. Ale 105/120 bariérovou zkouškou prošla úspěšně a vyhověla předpisům EHK, jinak by se ani nemohla v desetitisících exportovat na západ!

0/−2
8.1.2013 12:50

J25i59r40i 37S58i92m17a77k 9168318578503

105/120 byla nahodou tak "bezvadne" vyvazena a mela tak "bezvadne" odladeny podvozek, ze od 110 km/h beznadejne plavala i na dalnici a o tech crashtestech si nedelam iluze, k cemu bezpecnostni sloupek volantu, kdyz se tomu po ofset narazu  v 40 km/h lamala strecha a predni kolo skoncilo prirazene az k sedadlu... ne nadarmo maji moderni auta v ramci deformacnich zon vyztuhy z vysokopevnostni oceli a pricne ulozene motory vepredu... s motorem vzadu je to mnohem obtiznejsi zadani.

+2/0
8.1.2013 12:54

J27i50ř14í 43E87r53b65e29n 1803274106407

Přední kola jdou ale mimo zónu ohrožující nohy a jako deformační zóna slouží celý předek bez nedeformovatelného motoru, zato s účinně pružícím rezervním kolem ;-) Najděte si na internetu originální záběry z crashtestů v 70. letech...

0/−1
8.1.2013 13:09

M25a60r84e71k 78H13r50u97b33y 6577742291548

105/120 byla navrzena na jiny druh provozu, za krapet jine doby. Nezapomente, ze 110 byla tehdy maximalni povolena rychlost na dalnici a po okreskach se jezdilo do 80.

0/0
8.1.2013 13:10

J66i30ř15í 81E50r65b41e98n 1833924646467

No to bezpochyby ano, v tom souhlasím (akorát že mimo obec se smělo až do roku 1989 jezdit 90, stejně tak v obci mezi 23. a 5. hodinou). Jen jsem chtěl říct, že 105/120 byla oproti MB a 100/110 mnohem bezpečnější. V pasivní i aktivní bezpečnosti byla o dost výše.

Samozřejmě s dneškem se to srovnávat nedá... stejně jako nelze poměřovat bezpečnost tehdejších peugeotů, volkswagenů a fiatů s dnešními.

0/0
9.1.2013 15:51

J27i45r97i 58D63o37b97r58ý 9988219963

"Na deset mrtvých cyklistů připadá jeden s ochrannou helmou a devět bez ní,"

To je silne zavadejici argument. Predstavte si, kdybych rekl ze pouze jeden z dvaceti cyklistu pouziva hlemu. Snadno bych pak odvodil, ze cykliste s helmou maji 2x VYSSI sanci na smrtelnou nehodu nez bez ni. Priklad je smysleny, ucelem je jen poukazat na zavadejici tvrzeni z clanku.

+7/−1
8.1.2013 12:24

O17n45d97ř12e79j 58P27u68t75n83a 9881304321605

Stejně tak mi přijde zavádějící, že čtvrtinu nehod způsobí mladí řidiči od 18 do 35 let. To by byl nadprůměr jenom v případě, že tito řidiči představují na silnici méně než čtvrtinu všech řidičů, což podle mě nemusí být pravda. Pokud jde na druhou stranu o ty cyklisty, řekl bych, že mnohem víc kilometrů se u nás celkem najezdí s helmou, než bez ní. To už o něčem vypovídá...

+4/−1
8.1.2013 12:33

J46i39r60i 68S41i41m67a29k 9348618678513

no to je sice fakt, ale pokud ohelmeny profi cyklista na zavodnim silnicnim kole ujede za hodinu 35 kilometru a ozralej deda jede z hospody na neosvetlenem kole bez prilby 5 kilasku skoro taky hodinu a po ceste jeste 10x spadne do prikopy a dojde tim k nejakemu zraneni, tak jaksik fakt ze ma nebo nema prilbu a ze toho najede malo na kilometry neni moc smerodatne...

problem je, ze jede ozralej na neosvetlenem kole..... ;-D

+1/−2
8.1.2013 12:39

T49o68m29á76š 70Z54e55m32a96n 3465518634605

Je logické že dědek v černém kabátu na ukrajině motající se v 1 v noci z hospody bude přejet s větší pravděpodobností než někdo kdo na kole jezdí pro radost v pestrém oblečení s odrazkami, blikačkami, světlem s kterým se dá jezdit i v nočním lese a s helmou na hlavě..

+3/−1
8.1.2013 12:42

J49i66r33i 88D61o38b24r75ý 9968279963

Pokud to postavite takto, mate pravdu. 

Ale jak to dopadne, kdy porovnam "strejce" jezdiciho kady den na kole do prace bez helmy a cyklistu, co s helmou pro radost objizdi hospody.

Tim nechci rict, ze je helma zbytecna. Jen rikam ze clanek a konec koncu i ja delame zavery z nedostatecnych dat.

+1/0
8.1.2013 12:50

J46a89r67o78s39l87a20v 46N44o38v19á57k 4488970238432

Řekl bych, že doplnění dat do dostatečna je v kompetenci každého slušně uvažujícího jedince. Statistická otázka poměru nehodovosti (je divné, že se nikde nepíše o počtu usmrcených) u "mladých" řidičů je v podstatě blbost (aspoň podle čísel v článku), naopak poměr zabitých cyklistů s helmou a bez ní jednoznačně vypovídá o oprávněnosti jejího používání. Protože helmu používá určitě víc než 10% cyklistů.

0/0
8.1.2013 13:54

J74a10r62o10s87l96a17v 90H74r43o39b71a32ř 2525751517513

Pro MV není problém ,tak jako s kandidáty na prezidenta, udělat z 9  třeba 6-ku,

a rázem je tu vynikající výsledek.Samá manipulace jako za totality.

0/−1
8.1.2013 13:03





Najdete na iDNES.cz