Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

VIDEO: Pilotovi upadl ve vzduchu podvozek, přesto šťastně přistál

Jedenadvacetiletý čínský pilot měl štěstí v neštěstí, když se mu v Austrálii podařilo bezpečně přistát s malým letadlem i přesto, že stroji ještě ve vzduchu upadlo z podvozku kolo.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P31e19t59r 12S70e63d45l56á69k 3894395561524

Zajímalo by mě, jak se stane, že za letu upadne podvozek...

0/0
8.1.2013 7:36
Foto

M25i70c56h98a12l 57Ř51e71h76á45č14e40k 8665777258

Třeba střet s ptákem. U letadel se zatahovacím podvozkem to může být i let s vysunutým podvozkem / vysouvání podvozku při vyšší rychlosti, než je limit (pak na podvozek působí aerodynamické síly vyšší, než na to je stavěný).

Pravděpodobnější ale je, že to bylo během vzletu - tam je možností na poškození podvozku více, zvláště při vzletu z měkké plochy.

0/0
8.1.2013 12:50

P20e16t85r 87S10e96d10l42á51k 3844195361594

Ale tohle není RG. Za prvé má příďák papuči a za druhé jsou vidět pevně přidělané nohy hlavního podvozku s aerodynamickým tvarem nohy. Takže podvozek musí vydržet i Vne a myslím si, že i zásah nějakou slepicí. Letěl z Melbourne. Pochybuju, že z trávy. Austrálie není Česko. Tady se stalo něco jinýho než překročení rychlosti, nebo srážka s ptákem.

0/0
9.1.2013 8:56

P36e24t79r 30S48e12d13l76á55k 3234315201124

Určitě bych nenechával běžet motor. Kdyby to nevydržel příďák, aby to nesekalo vrtulí do země.

+3/−4
7.1.2013 16:07

O59n42d23ř96e39j 96K67o40l59á82ř 1523685523621

Přistávat s vypnutým motorem je daleko náročnější a nebezpečnější.

+4/−1
7.1.2013 16:08

P24e37t14r 24S91e30d90l44á61k 3654835911634

Pročpak?

0/−4
7.1.2013 16:10

O73n48d63ř92e64j 76K96o47l67á29ř 1533545223671

Motor vytváří tah - regulací výkonu lze regulovat rychlost klesání, snadno se jím opraví chyby při přiblížení se pádové rychlosti, nebo se dá zachránit nezdařený pokus, což obzvláště v takových situacích jako tato bývá časté.

Bez motoru nemáte na výběr, letadlo se chová jinak než jste zvyklý, i malá chyba může skončit tragicky. Samozřejmě že při náletu 10000 je možné ledasco, ale toto není ten případ.

+5/0
7.1.2013 16:16

P28e76t41r 36S61e94d48l87á49k 3504985381884

Nouzák. Když mi chcípne motor, taky to musím dát na poprvé. Já jsem ale nemluvil o finále bez motoru. Stáhl bych mu mix těsně před přechodovým obloukem.

+2/−2
7.1.2013 16:21

O20n24d79ř57e23j 47K42o92l91á94ř 1893875903541

OK

0/0
7.1.2013 16:25
Foto

M25i56c17h60a68l 79Ř61e72h66á30č38e32k 8955247848

Pan Sedlák má pravdu. Motor se v takovém případě skutečně vypíná, a to těsně před dosednutím v okamžiku, kdy se normálně stahuje plyn na volnoběh. Kromě vypnutí motoru se ještě zajišťuje letadlo - vypíná se palivový systém, elektrika, atd. Vše za účelem zmenšení pravděpodobnosti požáru a zabránění poškození motorového lože při násilném zastavení motoru vrtulí.

0/0
7.1.2013 16:21

O98n22d92ř36e86j 85K32o87l71á40ř 1173785743361

To máte pravdu, že těsně před dosednutím by motor mohl vypnout. Jenže když dosedl tak tvrdě, evidentně měl práci s něčím jiným. Nezkušený pilot. Nic ve zlém.

+2/0
7.1.2013 16:25

P81e51t48r 69S49e33d41l41á89k 3404585361474

Ano, ano, všechno to je v příručce. Pan Kolář ji buď nečet, nebo není pilot :D

0/−1
7.1.2013 16:26

O56n58d28ř89e51j 28K17o92l81á96ř 1613145683921

Obojí je správně.;-)

+6/0
7.1.2013 16:30

O68n45d29ř61e10j 86K46o84l78á88ř 1623555903531

To přistání odpovídalo malému náletu pilota. Posadil to velice tvrdě a prakticky hned na poškozenou nohu. Profík by zlehka přistál na dvě zdravé nohy a držel by letadlo co nejdéle na "levém náklonu", takže by poškození letadla ve výsledku bylo mnohem menší.

+4/−2
7.1.2013 14:46

R66o32b61e76r59t 47P74a38c52i49n65a 7604669425981

Tak na 120 hodin a totalni vynervovani to bylo asi dobry. Hlavne ze to nerozesmal na kusy a ze vylezl po svych. Profik jako takovy z nej teprve bude, ale zase uz vi, ze to dokaze. Kazdopadne R^

+4/0
7.1.2013 16:04

O53n86d65ř80e40j 72K94o70l78á57ř 1493115713791

Víc štěstí než rozumu. Ani se zdravým podvozkem se tak tvrdě nepřistává, natož s poškozeným - to se každý snaží sednout jak do peřin.

+2/0
7.1.2013 16:07

P39e37t94r 36S63e35d59l44á83k 3534305271394

Bál se Zeměkoule, tak to utrápil a pal upadl...Po dvou hodinách, co byste chtěli? Stres, únava, špatný odhad výšky, to všechno se na tom podepíše...

+2/0
7.1.2013 16:17

E92d78a 94D48r30á13b84e34k 7119952743607

podle videa foukal docela silný vítr, ale je fakt že s tím praštil jak kdyby se mu chtělo na wc;-D

0/0
7.1.2013 22:48
Foto

M80i71c60h81a29l 20Ř46e12h58á23č22e69k 8335127178

Podrovnal vysoko, proto mu to nakonec šlo tak k zemi.

Pravé křídlo ale držel nad zemí skoro až do poslední chvíle; křídlo začal dřít o zem až teprve po vyjetí na trávu a po otočení skoro o celých 180 stupňů. Že se ta plandající noha tře o zem nemá na nic vliv, a ten první dotyk kusem pravé nohy, pokud se vůbec stal, tak neměl zásadní vliv. Skoro po celý dojezd křídlo držel nad zemí.

Levý náklon lze držet jen při vysoké rychlosti; jednak je třeba, aby pravou část držel vztlak, a jednak je třeba, aby směrovkou byl schopen vyrovnávat větší odpor toho křídla, které chce držet nahoře; obojí jde tím hůř, čím pomaleji jede.

Mně přijde, že až na to podrovnání se mu to docela povedlo.

+1/0
7.1.2013 20:22

P49a19v13e21l 60M22i42k12u90l82a 6188283976867

Perfektně zvládnuté přistání, snad ani nebyl nutný zásah hasičů. I když nevím, třeba doutnal spodek letounu...

Každopádně dobrá práce R^

+7/−1
7.1.2013 13:48

V54i37k40t30o75r 82W63o97l61f 8642428833246

Nejspíš preventivní opatření.

+2/0
7.1.2013 14:06

Z80d78e66n35e25k 28L95o44v25e97c84e23k 5479475686699

Urcite

0/0
7.1.2013 15:51
Foto

M98i20c91h47a25l 13Ř84e80h49á56č29e52k 8515567488

Požár v takových situacích způsobí většinou palivo, které se dostane na rozpálené kovové části - ať už části motoru, horké brzdy, nebo spodek karoserie, který by byl zahřátý díky tření o zem. Proto se to většinou stříká pěnou i v případě, že žádný oheň nevznikne. Benzín vytékající z naprasklé nádrže může chytnout třeba až po několika minutách.

+1/0
7.1.2013 20:26

J78a75n 96K61á33r33n57í92k 6985124517392

Spíš víc než štěstí, než rozumu. Seknul s tim jak s prací a přitom nevypnul před dosednutím ani palivo, ani elektriku. Zaplať pánbůh, že to dobře dopadlo.

0/0
7.1.2013 22:38





Najdete na iDNES.cz