Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Ledovka ráno pokryla silnice, na Vysočině uvázly autobusy i kamiony

Na silnicích i chodnících se v celém Česku po ránu tvořila ledovka. Nejhorší situace byla na Vysočině, kde u Jihlavy uvázlo několik autobusů. Někde je odstavili sami řidiči, kteří odmítli jet dál, aby neohrozili cestující.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M64a12r89e22k 33F66l54e88k56a50č 2360144742323

loni se na stejném místě vybouraly uplně stejná auta. Aspon podle fotky

0/0
2.1.2013 11:46

M84i68l45o58s37l34a34v 14K14a53n47t77o70r50e68k 1199767301729

S tou "češtin"  běžte do Brusele pane T.

0/0
2.1.2013 10:22

P90e35t46r 65B39u33k62a83l 8567782533451

Karvinsko - drobne snezi a namrza to.

0/0
2.1.2013 10:11

T95o54m34á56š 93K33n16a70i46f62l 6593970467730

a tak oproti lonsku zima opravdu není :)

+1/0
2.1.2013 9:17

J54a95n13a 29P46o73l16á41š83k95o47v13á 5167352748504

předpověď počasí je zase nějak mimo...říkali, že zima nebude;-)

+2/0
2.1.2013 9:01

T77o34m60á17š 50K33n45a92i73f85l 6703590357380

a tak oproti lonsku zima opravdu není .)

+1/0
2.1.2013 9:17

V74l48a29d64i77m65í79r 36F42i78b39i63g70e37r 5194901261794

Ráno to klouzalo pěkně, na chodníku to vypadalo jako posypané pískem ale byl to natátý sníh. Pěkně to klouzalo a to jsem šel jen pěšky:-)

0/0
2.1.2013 8:56

P94a95v84e34l 46D38e33u31t59s19c55h 8602139551169

Čeština je krásná

... hlavní tahy sypou solí a silnice nižších tříd drtí...

Já bych formuloval trochu jinak, takhle to vypadá, že silnice jsou drceny ;-D

+3/0
2.1.2013 8:44

J55a31n98a 83P51e56t18ř69e50k91o80v77á 5863615170832

Valašsko - sněží a teplota je -1°C!

+1/0
2.1.2013 8:18

J82a68n 89K63ř39í52ž 6495113905418

Rožmitálsko-nevím,ještě jsem nebyl venku.

+4/0
2.1.2013 8:53

R56i16c69h80a80r74d 82P57o25d16z19i16m74e33k 2861357436

No to by mě zajímalo kolik pak tam jeli. Na tomhle je to tak 70-80 km/h bez ohledu na to kolik je na dálnici povoleno. Jestli na tom někdo jede víc než 100 tak se pak nedivím, že to rozvěsí po pangejtě.

+1/−3
2.1.2013 7:58

S42t64e59p46a68n 52T35o71t90h 8238909765128

i 30 muze byt hodne, pokud je to ledovka opravdu ledovkou... to je proste rozmar pocasi, se kterym neudela nikdo nic.

+7/0
2.1.2013 8:00

M80i96r92o20s10l12a10v 69K20r16a93t38o46c10h73v75í93l 8658769144194

Přesně tak. Po ledě se jet nedá, snad jedině na pneumatikách s hroty. :-) Jinak není ani ve dvacítce problém skončit v příkopu.

+3/0
2.1.2013 8:30

R17i45c40h93a86r62d 44P18o89d60z90i80m22e35k 2221237636

ještě jsem nejel po rovný silnici aby tam bylo 30 hodně. Možná tak ve vesnici kde je předpoklad, že mi někdo vleze pod auto, ale ne na 14 metrů široký dálnici.

+1/−1
2.1.2013 10:08

J33i84r34i 72S31i58m64a17k 9328528608943

na hladkem ledu se uvadi koeficient treni 0,05, na suchem asfaltu az 0.9.

Brzdna draha z 30 km/h na vodorovne rovne ceste na suchem asfaltu je 13 metru.

Ted si to ponasob cca 18x, coz odpovida 18krat mensimu treni na hladkem ledu oproti asfaltu a jsi na teoreticke brzdne draze 200 metru!!!!!!

V praxi asi zadna ledovka neni jako hokejove kluziste, tak dejme tomu, ze ti bude stacit na bezpecne ubrzdeni z 30km/h polovicni draha, tedy sto metru.

Jeste porad ti to prijde, ze se v 30km/h na hladkem uklouzanem  ledu nemuzes vybourat ? Pan je asi teoretik...

+1/0
2.1.2013 11:00

R96i57c24h71a92r72d 61P61o25d22z48i64m60e30k 2541127576

Na suchým asfaltu stojí auto z 30 prakticky na místě. Boural jsem na dálnici na suchu a z rychlosti 90 km/h co mi naměřila policie podle brzdné dráhy a co jsem skutečně jel jsem za 22 metrů (brzdná dráha) dobrzdil skoro na nulu. Auto bylo sice poškozené, ale jen pár plechů, světlo, kapota (neprorazil jsem si ani chladič) S autem jsem pak normálně odjel. Mít o 5 metrů víc zastavil bych úplně. Takže mám představu o tom z jaký rychlosti se dá jak rychle zastavit. Čili teoretik si asi ty pokud mi tu tvrdíš, že z 30 km/h se na zledovatělým povrchu zastavuje 200 metrů. Větší nesmysl jsem ještě nečetl. Netvrdím, že se ve 30 nedá na ledu vybourat ale rozhodně to není adekvátní rychlost na dálnici kde vidím desítky ne li stovky metrů před sebe (pokud není mlha) Nikdy jsem nejel po dálnici která by byla v takový stavu, že by se po ní nedalo jet aspoň 60.

0/0
2.1.2013 13:14

J33i73r61i 62S39i42m91a78k 9458848868743

z 30 ky zastavit prakticky na miste je prave tech 15 metru o kterych pisu vyse. Pokud by jsi uz jo neco chtel napadnout, tak reakcni dobu, ktera bude na ledu i na asfaltu stejna, takze nemuzu beztrestne nasobit brzdnou drahu 18ti, ale jestli jsis toho vsiml, ja to pak jeste podelil dvema...

Na ledu to fakt klouze pekelne.. viz treba ti borci co pri curlingu hazeji zulove bloky..  draha meri 42 metru , podle tvoji teorie tresku plesku by ty bloky museli hazet rychlosti tak 60 km/h... realita bude nekde kolem 5 km/h a kolikrat to doklouzou jeste dost rychle.

Jeste mi muzes namitnout, ze auta nemaji pneumatiky ze zulovych kamenu, ok, ale mezi ledem a pneumatikou se tvori mikrovrstva vody diky zatizeni tlakem, a voda je za danych okolnosti perfektni mazivo, takze za techto podminek (ledovka, teplota lehce pod nulou) to zadna pneumatika nevytrhne, leda se snehovymi retezy nebo hreby jako maji na rallye. Tohleto neni zadna teorie, ale mnohaleta praxe.

0/0
2.1.2013 16:01

R86i64c20h83a23r91d 13P76o18d29z62i60m60e48k 2201457696

Srovnávat curling s pneumatikou mi nepřijde úplně nejštastnější přirovnání. Curlingové kameny jsou dělané tak, aby po ledu klouzaly. Pneumatiky díky různým příměsím, vzorku a lepivým vlastnostem gumy naopak, aby neklouzaly. Za další namrzlá silnice není ideálně hladký led, nýbrž hrbatá plocha o kterou se dezén pneumatiky může zachytit. Vypočítat teda brzdnou dráhu z 30 km/h za základě čísel vycucaných z prstu 200 metrů je holý nesmysl. Možná by to platilo na upraveném kluzišti pokud by auto mělo místo kol curlingové kameny, ale ne na silnici a pneumatikách. Pokud by to platilo jsme všichni sebevrazi, protože i v zimě jezdíme po namrzlé silnici víc. Jinak z 30 zastavit na 15 metrech je údaj včetně reakční doby ne brzdná dráha. Pokud vezmu že reakční doba bude vteřina tak za tu dobu auto ujede 8 metrů. 7 metrový brzdný dráze už by se dalo věřit.

0/0
3.1.2013 9:02

V22l11a13d62i58m97í77r 97F42i66b24i32g92e56r 5864731861374

Ale porosim vás nač se omezovat se zimními gumami ty přece vyřeší vše;-D

+1/−1
2.1.2013 8:55

J57a38n 80Z47e37l51i35n49a13r 3216115117906

?

0/0
2.1.2013 9:32

V31l55a18d33i83m82í22r 38F65i41b85i79g35e87r 5544241721744

Někteří lidi si myslí že se zimními pneu mohou jezdit po sněhu a ledu jako normálně a tím se chovají riskantněji než by měli. A média to podávají tak že bez zimních pneu na silnici nikdo nepřežije. Já je používám ale na sněhu nebo ledu jezdím stejně opatrněji ale ne každý jsou lidi kteří i tak jezdí jako za sucha a pak se diví že to klouže ale to bývá pozdě.

0/0
2.1.2013 10:10

R85i73c20h62a17r88d 73P73o61d36z18i93m66e95k 2411757926

Spousta lidí si to bohužel myslí a pak trčí v pangejtě. ;-)

0/0
2.1.2013 10:09

P75a83v32e13l 90K74o98š91u95t 5948672121624

Prosím zprávaře, aby se naučil česky. To je hrůza.

+3/0
2.1.2013 7:43

K80a35t40e45r25i37n79a 67M48a29t59t20h31e84w30s 3704744885471

Mám pocit, že využívají čtenáře na kontrolu pravopisu. Aspoň ta zrůdnost v nadpisu je již pryč...

0/0
2.1.2013 7:51

M58i93c77h39a49l 71S93l97u21c70k20y93j 8164702976550

odmítli, aby neohrozily, fajna věta8-oR^

+2/0
2.1.2013 7:57

P82e63t30r 79D14v94o35ř37á63k 7721921690889

krásná shoda pdmětu s přísudkem ;-(

+1/0
2.1.2013 8:04

M78i30r31o15s29l52a67v 12K94r90a73t30o38c68h96v38í35l 8528489324384

Já bych to viděl na shodu schopností editora s důvěryhodností tohoto plátku. ;-D

+2/0
2.1.2013 8:31

P46a17v53e18l 43D62e68u50t75s75c78h 8342189411499

To je "genderově korektní", páč nepoznáš, jestli se píše o řidičích mužích, či řidičkách ženách. Nové nařízení EU.

+6/0
2.1.2013 8:58





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.