Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Havárie tupolevu má už pátou oběť, Rusové zkoumají černé skříňky

Počet obětí sobotní havarie tupolevu na moskevském letišti Vnukovo vzrostl na pět. V nemocnici v neděli zemřela zraněná letuška. Ruští vyšetřovatelé nyní zkoumají černé skříňky. Předběžně se domnívají, že nehodu mohla zavinit porucha brzdného systému stroje, případně chyba pilotů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J65i88ř44í 94N31o97v52o64t77n87ý 7578612

Tady to někdo zachytil na palubní kameru na oné dálnici, o kterou bohužel nakonec zastavili.

http://www.youtube.com/watch?v=dWONT47LFZM&feature=youtu.be

0/0
30.12.2012 22:12

P93a49v84e93l 54O82d70r89a85z10i96l 6154749617400

V Rusku prý pojišťovny dávají velké slevy, když je v autě taková kamera. Není to špatná věc, při vyšetřování to pomáhá.

0/0
31.12.2012 15:15

P75a38v11e85l 87N95o33v51á42k 7741696219293

tak hlavně na internetu je mraky videi z ruska, kde chodci umyslně skáčou pod auto. Je tam zákon v tom smyslu že pokud někdo někoho srazí autem a musí se o něj pak nějakou dobu starat (neznám podrobnosti možná by někdo osvětlil pořádně) takže taková kamera se i dost vyplatí...

0/0
1.1.2013 22:11

M69a81r60c32e59l 53H51e25r58b44o94l49t 1240369524643

Boze,taj sa zase seslo odborniku na letectvi.Proste co je made in Russia je spatne...ale ja si radsi pockam na vyjadreni tech nymandu,co maj v kolonce zamestnani letecky inzenyr...

+2/−3
30.12.2012 18:47

D91a38v30i68d 66M76a36l76i11n69a 1640693960513

To, ze co je made in Russia je spatne, s tim nesouhlasim a uz vubec ne, je-li pod tim podepsan OKB Tupolev. Ale I mistr tesar se muze utnout. Me vadi spis to, ze ten letecky inzenyr prijde k nehode a prvni, co pronese bez blizsiho zkoumani je "chyba pilotaze!" To mam potom zase pochybnosti ja o nezaujatem vysetrovani. A to, ze tady se jen spekuluje je normalni. Od toho jsou prave Ti "neumetelove" :D aby to rozlouskli.

+2/−1
30.12.2012 18:59

M28a83r71c51e30l 14H48e74r54b30o20l24t 1260929154463

ale u každé, včetně automobilových, havárií, je prvotní předpokládaná příčina... a to že se to a priori háže na pilota je normální, stačí hodit vokem na jakýkoli díl Leteckých katastrof.

0/0
30.12.2012 19:22

D73a69v79i86d 50M46a49l52i61n91a 1540833300893

Pripady jako DC-10 v Sioux City, nebo B747 el-al v Amsterodamu? A takovych je vic!!! Kolikrat je to zanedbana udrzba? Kolikrat je to vadna soucastka z vyroby? Kolikrat je to jen blbost, jako prelepeni snimace statickeho tlaku vzduchu stribrnou paskou za 20 centu?

+2/−1
30.12.2012 20:21

M88a80r28t16i26n 21J76e71z15e48r26s27k82ý 7987585522597

" Profesionálny pilot Aleksandr Akimentov však pre denník Komsomolskaja Pravda vyslovil špekuláciu, že na palube mohlo dôjsť ku konfliktu, keďže lietadlo má tri samostatné brzdové systémy a počasie v čase havárie bolo podľa neho normálne.

.

"Moja teória je, že došlo ku konfliktu na palube. Lietadlo sa snažilo pristáť na druhýkrát. A niekto - kapitán alebo druhý pilot - povedal 'teraz pristaneme', zatiaľ čo druhý sa ho snažil presvedčiť, aby urobili tretí pokus...

.

Predpokladám, že to trvalo až do poslednej chvíle a ďalšie dva brzdové systémy jednoducho neboli zapnuté," povedal Akimentov "

0/0
30.12.2012 18:11

V42l71a64d94i93m89í20r 11M80e44n28d89i 3382589641536

Pan Jezerský ,ale na rozdiel od Vás v tej svojej teorii Aleksander Akimentov nehovorí nič o alkohole... Fakt si radšej počkajme na výsledky vyšetrovania a dúfajme , že sa dočkáme objektívnej správy...

+1/0
30.12.2012 18:32

D64a40v38i95d 20M76a93l68i12n64a 1410703320633

Take me napadla ta rychlost. Je mozne, ze by se "sekli" pri vypoctech pristavaci rychlosti a vzhledem k vahovemu rozdilu bod dosednuti preleteli. Ale pak si rikam, ze to pristani nacvicovali 2x.

0/0
30.12.2012 18:47

M49a93r19c41e22l 22H64e94r93b90o18l14t 1440759584803

Cira spekulace,ale bracha je ted v meste cca 200km za Moskvou a denne hlasi tak -27,to nema zaden vliv?Bavime se o teplote na zemi,ne 10000m nad zemi.

0/0
30.12.2012 18:50

D76a88v60i72d 28M67a30l55i49n64a 1760953920393

Samo, ze je to z me strany jen cira spekulace. Zapomel jsem otazniky. Ale ta teplota je hodne pravdepodobne predpoklad min. Namrazy na RWY, a pripocitam-li nefunkcni reverz tak je myslim si zadelano. (ma spekulace) ale je znamo, ze letecke nehody jsou vzdy dilem souhry nekolika spatnych udalosti najednou a nemaji jen jednu pricinu.

0/0
30.12.2012 19:08

M57a49r77c27e93l 34H80e95r45b51o87l69t 1460469874153

tak to byla tentokrát spekulace, ale z mé strany, já se spíš ptal, jestli to tak být mohlo:-)

0/0
30.12.2012 19:24

V42l27a20d30i86m51í19r 59M45e80n73d62i 3912579441686

Ktovie , tých možností je tam strašne vela. Mohli pristávať proti vetru, mohli pristávať po vetre, keď je tá rýchlosť po dosadnutí o to vyššia. Mohla byť namrznutá dráha, nezapli ,alebo nefungoval reverz, alebo to o čom sa domnieva Akimentov... atd. Ktovie čo sa mohlo stať. Naozaj treba počkať na objektívne vyšetrenie nehody.

0/0
30.12.2012 19:00

D11a64v43i67d 35M26a81l33i10n80a 1530193830583

Souhlas.

0/0
30.12.2012 19:11

M31a82r67t43i31n 59J84e71z51e15r40s28k81ý 7227605282137

napadá mě ještě jedna ne zcela vyloučená varianta......

.

letadlo se vracelo do Ruska prázdné. na palubě bylo pouze 8 členů posádky - žádná odpovědnost za cestující, prostě nuda - co když si posádka nahoře vyhodila trochu z kopýtka ? Svědci nejsou, policie s Dragerem taky nehrozí ......

.

náznaky tu jsou - letadlo před přistávacím manévrem nějakou dobu kroužilo nad Vnukovem a o přistání se pokoušelo dvakrát, když se nemohlo trefit na ranvej - a když se to podařilo, tak to dopadlo jak je popisováno - nepřiměřená rychlost při přistání, následné vyjetí z ranveje a rozlomení stroje .....

+1/−7
30.12.2012 16:02

V87l17a29d67i81m13í29r 78M25e45n86d29i 3162979101746

Žiadna zodpovednosť za cestujúcich... A čo tak zodpovednosť za seba , za svojich kolegov, za mnohomilionový stroj ? Ja chápem že v Rusku sa asi chlastá trošku viac ako je inde zvykom, ale zas tieto konšpiračné teorie ma vedia fakt pobaviť...

+6/−2
30.12.2012 16:30

J86a59k89u93b 57Š35a83f82a38n22d37a 7375177441681

Já bych to zas tak nereálně neviděl. Stačí se třeba podívat i u nás na řidiče (prázdných) autobusů. Telefonování, kouření, jídlo.... A zde ještě k tomu rusové....

0/0
30.12.2012 17:44

V71l81a76d65i11m64í89r 49M79e48n63d16i 3242979511456

Viete, pokial sa to potvrdí, tak prosím pustite sa do nich , ale obviňovať , resp. špekulovať o tom že chlastali je max. neetické už aj len z úcty k tým nebohým. Nechcem tu kaziť medzisviatočnú atmosferu, ale asi by ste dosť ťažko niesol podobné "teorie" pokial by niektorí z tých pilotov bol Váš blízky...

+2/0
30.12.2012 18:00

J17a39k52u94b 62Š70a34f54a61n32d45a 7385687741901

Nevím, co se vám na tom nelíbí. Je to spekulace, ne obvinění. Je to stejné jako když ruské orgány spekulují jako o příčině selhání pilotů. Je to jen jedna možnost z mnoha a nikdo neříká, že to tak bylo.

0/0
30.12.2012 19:09

V71l79a75d24i47m38í41r 97M20e95n19d20i 3542929281696

Ano, máte pravdu. Tak poďme do toho . Je tu ďalšia alternatíva, možno počas pristávacieho manévru prebiehal v kokpite neskutočný grupáč. do ktorého sa zapojil aj autopilot... Lebo špekuláciám sa medze nekladú. Ide len o to , že by mali mať aj svoje hranice...

0/0
30.12.2012 19:19

J83a85k75u29b 96Š63a49f15a11n56d32a 7135787281611

Tady už to dál nemá cenu.

0/0
30.12.2012 19:25

V79l14a57d91i35m47í83r 14M17e75n41d42i 3972529601786

Ale veď sa nemusíte uraziť. Vy nesúhlasíte s mojimi argumentmi a ja s Vašimi. No ale o tom sú diskusie. Predpokladám , že zistiť prítomnosť alkoholu u pilotov netrvá až tak dlho, takže ak by ho v sebe mali, asi by sa už o tom vedelo.

0/0
30.12.2012 20:02

D60a42v61i60d 51M91a55l92i18n40a 1700233890153

Jenze ta pitva jde v techto pripadech vic do hloubky. Takze I tady v tomto pripade si naopak pockame na zaverecnou zpravu.

0/0
30.12.2012 20:31

J37a28k91u44b 38Š15a96f11a92n31d10a 7815687531651

Neurážím se, jen to nikam nevede.

Zjistit alkohol u mrtvého až tak jednoduché není (nemůže na místě dýchnout do balonku). Dělá se to z krve. Odběr asi na pitevně, vzorek se rozebere na jiném pracovišti, pak ta zpráva putuje přes bůh ví kolik instancí kde se to různě zdrží, nakonec se to může zdržet i v publikování. Možná to dostane jen vyšetřující komise a tak se to můžeme dozvědět až za několik měsíců.

Rusové mají k alkoholu dost blízko, a to včetně pilotů (bohužel).

0/0
30.12.2012 22:42

O31n50d61r50e77j 70B70o27c66e19k 3866572632826

To video s tou zraněnou letuškou je vážně hnus, to to musí vystavovat na internetRv

+4/−2
30.12.2012 15:30

M94a76r70t23i11n 47J23e49z63e24r54s80k58ý 7497395602687

brrr, teď jsem to zkouknul a bez ohledu na jakoukoli příčinu katastrofy je mi té letušky líto ;-(

+2/−1
30.12.2012 16:11
Foto

M33i12r37o86s89l18a71v 22Z44a66p11l34e34t50a56l 3437285978543

Co to tam píšou za hloupost se zatažením podvozku a tak možné záchraně?  Mě někdy připadá, že "experti" žijí v akčním filmu....

+1/−1
30.12.2012 15:23

F39i68l66i15p 51K80ř85í47ž 9951951216308

Možná kvůli tření? Zase by to bylo riskantní z hlediska požáru. Pokud to nemohli vědět předem, tak to podle mého není nejlepší řešení.

0/0
30.12.2012 15:24

J86a16k50u63b 55S35e95č14á68n97s10k66ý 6790223252393

jak na zemi zatáhneš podvozek ? zavře se možná tak přídák

0/0
30.12.2012 15:31

V72l96a47d40i51m84í31r 98M65e95n85d16i 3132699751256

No podla mňa by nezavrel ani ten příďák, lebo predpokladám, že keď je zaťažený časťou váhy lietadla ,asi by ho neodistilo...

+1/0
30.12.2012 16:41
Foto

M32i46r24o27s82l86a11v 17Z32a92p84l40e68t10a34l 3397645558743

No tření na betonu možná, mimo dráhu už je to jedno, trup louže po trávě, jenže přistání bez podvozku vždy zavání těžkým výbucuem, stačí chytit křídlem, motorem, čímkoliv a už se všechno točí... Prostě takové experty nechápu, navíc podvozek se nezatáhne hned...

0/0
30.12.2012 15:31

F97i58l80i77p 11K84ř50í96ž 9591491886108

Jasně, to chápu. Však on se snaží jenom zviditelnit.

0/0
30.12.2012 15:34

R98o32m84a43n 43K97r96a55t84o95c39h18v58í10l 6896407656704

Bude tam pojistka proti zatáhnutí podvozku na zemi.

0/0
30.12.2012 16:59

J56a50n 57K93u76č66a 9517675229420

Pane Kratochvil žádná pojistka proti zatáhnutí na zemi není stačí dát páku podvozku do polohy UP mít hydraliku zaplou a je to hned, už se to stalo jednomu pilotovi ve Švýcarsku jak školil personál a omylem dl páku do UP a byla mašina na břichu byl to typ Saab 340

0/0
30.12.2012 20:19

R42o89m50a66n 42K91r85a18t83o66c90h40v67í98l 6896127286714

V době elektroniky, kdy auta nenastartují pokud nemáte zapnutý bezp. pás bych očekával, že na zemi nepůjde zasunout podvozek. 

Ale u 20 let starého TU 204 to opravdu třeba půjde.

0/0
30.12.2012 22:02

O94n19d40ř88e92j 48Č52a14p54k27a 6901751843644

Ten Saab bude spíš výjimka, většina moderních letadel má proti tomuhle pojistky...

0/0
30.12.2012 23:57

D23a93v54i72d 74M65e23l80k56a 6985782251820

http://youtu.be/ss3my7hsN1E

0/−1
30.12.2012 15:13

R57o14m74a47n 78K47r21a47t32o58c61h73v93í48l 6816637656744

Už to tady je po sté.

0/0
30.12.2012 17:04

H25o55n13z85a 94P57r55i96b62y86l 8236620410195

jakou rychlost mohlo to letadlo mit pri narazu? 150km/h?

0/0
30.12.2012 15:00

D77a64v94i98d 78M78a21l37i73n26a 1900453910973

Pristavaci je 160 knots. Neco snad ubrzdili.

0/0
30.12.2012 15:07

V80l27a41d27i90m34í63r 69M79e70n19d27i 3912819831336

No to záleží podla váhy lietadla pri pristávaní. Keďže leteli prázdny a predpokladám , že neboli ani nafutrovaný palivom, tak tých 160 kts sa mi zdá byť privela. Odhadoval by som to tak okolo 140...

0/0
30.12.2012 17:32

D34a68v27i52d 94M38a53l81i83n85a 1620863800853

Take pravda. Zapomel jsem, ze nic nevezli.

0/0
30.12.2012 18:27

J94a58n 64B56a25č45o55v94č71i17n 1542184845335

Pani Drazanova.Jak dlouho a proc tu nehodu budete rozmazavat?Dokud nezemre posledni clen posadky?Proc,ze to startovalo u nas?Nedavno se v Nemecku? srazili 2 Cessny,mrtvych bylo vice a stacil na to 1clanek.

+1/−3
30.12.2012 14:57

M89a61r86t39i52n 49J91e31z28e48r12s51k72ý 7587425142707

jako kdybych to včera neříkal ;-O - i ruští vyšetřovatelé nyní dospěli k předběžnému závěru, že chyba je jednoznačně na straně pilotů !!

.

já to tvrdím od začátku, že způsob a charekter přistání je jedině chybou pilotů - žádná technická závada tohle nemůže způsobit !!

.

jediné, v čem si nejsem jist, zda pilot při přistání nedostal infarkt, pak by ta chyba byla výjimečně omluvitelná, páč druhý pilot už nestíhá převzít řízení .....

0/−4
30.12.2012 14:15

P75e87t92r 75T59y61č45k66a 6475762389962

Já myslím, se může.

0/0
30.12.2012 14:22

V19l97a86d52i29m91í32r 98M33e44n40d93i 3732409251536

A neuvažoval ste nad tým, že radšej to hodiť napilotov ,ako riskovať povesť značky a ohroziť biznis ?

+1/0
30.12.2012 14:28

P72e72t96r 61T66y45č77k29a 6915562399982

To je hloupost.

+1/−2
30.12.2012 14:30

V71l14a72d62i33m18í50r 25M97e52n65d19i 3152479411566

Ale veď sa v tom článku jasne píše, že jednou z možných príčin môže byť aj poruchana obracači ťahu motorov tzv. reverz. Je to zariadenie, ktoré pri pristávaní znižuje rýchlosť lietadla. Keď to nefungovalo a dráha bola namrznutá, tak to brzdenie kolesami bolo asi pramálo účinné. V každom prípade treba počkať na výsledky vyšetrovania a na to, čo nám bude ponúknuté ako príčina nešťastia.

+3/0
30.12.2012 14:43

J98a12k28u46b 90S92e74č79á75n40s73k29ý 6660603722623

to neznamená že to nemůže být chyba pilota , případně výcviku. Na každou situaci by měli být připraveni , bohužel  sou furt jen lidi.a ti dělají chyby.Škody na značce Red wings budou tak jako tak ohromné a letadel rodiny TU-204 se používá asi 40 a vyrobeno jich bylo kolem 70 za 16 let. Sloučením výrobců letadel značka tupolev postrádá význam ( pro civilní letectví)

0/0
30.12.2012 15:39





Najdete na iDNES.cz