Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Zvrat v případu Concorde: soud zprostil aerolinky viny za smrt 113 lidí

Odvolací soud ve Francii zprostil trestní odpovědnosti americké aerolinky Continental Airlines za havárii letounu Concorde, která se stala před dvanácti lety. Při tragické nehodě u Paříže zemřelo 113 lidí. Verdikt zrušil i odsouzení dvou zaměstnanců aerolinií a bývalého manažera francouzské letecké civilní správy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P93a86t42r26i17k 80M51a45r49e30k 8232277928986

je vina aerolinky jejichz lamela zpusobila prorazeni pneu a nasledny pozar vetsi nez vina konstruktera, ktery s takovou moznosti nepocital ?!?!

veci se stavaji .. a hledat viniky a soudit se o miliony neni vzdycky zrovna koser ...navic to nikomu z poskozenych nic nevrati

neco jineho je kdyz jde o umyslene zanedbani .. ale tady to podle mne byla souhra nahod se kterymi nikdo nepocital

+3/−4
29.11.2012 21:18

K23a95r55e67l 82B50a26r51t36a82k 9526901175886

Tento názor se nesetká s kladným ohlasem zdejších "odborníků".

0/−1
29.11.2012 22:21

P37a45t56r84i37k 86M21a33r43e57k 8592697898956

at si na.... :) .. vsak vime co :)

0/0
29.11.2012 22:46

P82a46t80r66i92k 95M42a98r26e97k 8552917458516

rozhodne to bylo megasuper letadlo a je strasna skoda, ze uz dnes nelita ... letet s nim by byl obrovsky zazitek

+4/0
29.11.2012 22:52

J59a59r72o26s73l61a18v 13B73u37r89s15í86k 8889615964182

Technik co tam dával tu lamelu nedodržel postup, takže došlo k úmyslnému zanedbání.

+1/0
29.11.2012 23:16

P59a29t67r88i11k 85M96a20r56e37k 8282577388456

jenomze lamela sama osobe by nic nezapricinila .. ano .. byla soucasti retezce udalnosti na jejich konci byla havarie

to je jako kdyz Franta v sevise spatne pripevni poklici na auto, ta upadne .. prejede pres ni nakladak ktery ji odhodi ze silnice a ta nekoho zabije .. taky budete vinit Frantu ze zabiti z nedbalosti ?!?

+1/−2
30.11.2012 0:06

M51i68c72h83a83l 43M95i38l87l79e72r 9526752879182

pokud Franta "spatne pripevnil poklici na auto", je to lajdactvi a nedbalost. Pokud nedbale pripevnena poklice zacala retezec dalsich incidentu a na jeho konci je umrti, Frantova nedbalost prispela k zabiti.

+1/0
1.12.2012 2:22

P52a46t28r89i43k 41M25a82r69e57k 8852287628156

on nikdo nepopira Frantovu vinu .. ale mel by jit sedet na tvrdo a dostal 10 milionu pokutu? .. protoze svym jednanim zpusobil neco, co ani v nejbujnejsich snech nemohl predpokladat ( .. i kdyz u toho auta se da predpokladat VIC ze kdyz spatne pripevnim poklici ze odleti a nekomu ublizi .. ale to je jedno)

nikdo nepopira ze kdyby ten zamestnanec odvedl svoji praci dobre, ze by letadlo nespadlo .. ale nebyla to jeho prima pricina ... byl to pouze prvni krok .. navic jak sem rikal .. temer stejnou vinu muze mit konstrukter, ktery nepocital s moznosti protrzeni penumatiky, ktera prorazi nadrz ... a konstrukter podvozku zase udelal spatne kabelaz, ze jeji pretrzeni gumou vyvolalo jiskry, ktere zapricinili pozar

ono bez jiskty by pozar jaksi nebyl ze ? ...

stejne tak bez protrzene nadrze by nemelo co horet, ze?

uz vite co tim myslim ?

0/0
1.12.2012 3:03

M79i83c25h97a54l 63M28i25l77l23e73r 9256312419872

jde o rozsah a humanni i ekonomicky dopad nehody. Frantova nedbalost prispela svym podilem k smrti jednoho cloveka a soud to vezme v uvahu u rozsudku.

Nedbalost technika byla soucasti kolektivniho retezce, ktery zavinil umrti 113 lidi (mezi nimi rady zivitelu rodin) a mnohamilionovou skodu, takze vyjadreno v hodnote lidskych zivotu i mega $$$ skody, jeho podil je vyssi. Jak vysoky, to je na technickych odbornicich a soudu.

+1/0
1.12.2012 4:45

P26a57t20r19i12k 14M90a10r67e94k 8132357848136

dobre, beru

ale co konstrukter nadrze? co konstrukter podvozku ? bech jejich "pochybeni" by se to taky nestalo

0/0
1.12.2012 4:59

M35a97r25t43i33n 18V94y57s54k31o33c89i36l 3682158265270

Umyslne zanedbani? To je neco jako schvalne omylem?

+2/0
30.11.2012 15:28

M20i83c94h53a98l 75M19i60l10l88e83r 9566132509372

Umyslne zanedbani je sabotaz.

Kdyz nedodrzel postup, je to zanedbani zavinene lajdactvim nebo neznalosti (nedostatkem profesionalni kompetence), nikoliv sabotaz.

Za sabotaz by technikovi hodili na hlavu vrazdu, za zanedbani ne vic nez podil na nehode vedouci k umrti.

+1/0
1.12.2012 2:18

P42e22t51r 25K58o81l97á33ř 4928685135878

V tomto letadle jsem osobně byl a celé si ho prolezl.Bohužel jsem v něm neletěl. Jinak je to něco úžasného a výjimečného.

Jinak letecké u letiště Le Borguet v Paříži, mají tam dva kousky.R^

+5/−4
29.11.2012 20:16

V84l21a76d31i93m51í77r 92M51e89n58d35i 3312159821326

Bližšie je to do Sinsheimu (asi 30 km za Heilbronom A6) do múzea dopravy , tam majú Concorde tiež a hneď vedla neho je TU 144....

+4/0
29.11.2012 20:20

P28e20t10r 50K79o94l56á23ř 4268895665448

Vím o tom,jde to vidět z dálnice.R^

+2/−1
29.11.2012 20:21

O21t59t11o 83S95t86r33o48h32s66c89h15n34e57i85d51e62r 9264929526982

Proboha věnuj se řízení vozidla a nedívej se po krajině. Takovýto způsob jízdy je nebezpečný!!

+1/−4
29.11.2012 20:28

O75t14t81o 68S61t18r88o63h63s14c13h83n42e81i90d87e74r 9394439806432

jak jinak než osobně bys tam mohl být?

0/−2
29.11.2012 20:49

K98a61r30e93l 26B32a19r15t59a10k 9956241455456

A to se máme z toho po? Komediante, to zkoušej na ....

0/−2
29.11.2012 22:19

J55o29s25e43f 78K44o83l68á61ř 7853318915758

Nějak nesedí animace s textem. V textu se píše, že do nádrže narazila odražená lamela, ale v animaci vidím jen odraženou pneu. No, jinak nevím, jak se k tomu vyjádřit, to je samé možná, co se řekne, je následně vyvráceno. Nemám na rozhodnutí soudu názor.

0/−1
29.11.2012 20:02

P94e63t87r 85T59y70č64k75a 6615732799582

Lamela zničila pneu a kusy pneu vrazili do křídla.

+5/0
29.11.2012 20:41

K14a16r68e96l 45B44a68r58t94a64k 9466591395986

Děkuji za krásné a zábavné příspěvky;-D

0/−2
29.11.2012 19:49

M43a72r34t56i23n 50H70o23f46e52r 7792685138664

Concorde bylo krásné éro. Sice Lupo nebylo supermoderní, protože je to konstrukce let sedmdesátých... Nicméně úžasná konstrukce. Ale žádná přetechnizovaná hračka... Poctivý analogový cockpit a vše, co s tím souvisí...

+8/−3
29.11.2012 18:47
Foto

M51a97r91t63i34n 64V57a78l61i93n39a 6592935391909

a to tu bylo plků jak až bude nutná registrace, že sem nebudou chodit, a znovu se sem vrátili a obtěžují chytrými názory......jak všude byli, všemu rozumí....

+1/−11
29.11.2012 18:20

K94a33r15e46l 52B28a11r21t39a65k 9186411895696

Ahoj moudrý s chytrým názorem;-D

+2/−1
29.11.2012 19:45

O26t27t75o 41S12t17r96o71h82s34c74h51n63e20i39d26e63r 9564419326512

Tak tam bylo jen otázkou času, kdy se automatická výkyvná turbohřídel natočí nesprávným směrem a způsobí katastrofu.

+4/−8
29.11.2012 17:17

R28o73m32a59n 48K49r85a62t96o26c32h66v19í45l 6766627276914

Jaká turbohřídel ?

+2/−3
29.11.2012 17:37

O31t93t32o 50S80t70r11o63h90s81c22h12n60e10i67d28e96r 9524539806632

Několik konstruktérů bylo proti použití tohoto typu turbohřídele v Concordu. Ale byly to jen dohady, nebylo  možné nějak prokázat, že to nebude správně fungovat. Dokonce to i většinou správně fungovalo, jen občas ve spojení s nevhodnými podmínkami došlo k výpadku a nesprávnému směrovému natočení této turbohřídele.:-/

+4/−8
29.11.2012 17:43

J66a20k19u84b 17Š51a83f54a73n62d63a 7465637201381

A co to tedy je ta turbohřídel? A kam se má natočit?

+2/−3
29.11.2012 19:13

M29a77r92t60i58n 83H58o14f49e94r 7642325988904

Turbohřídel? Concorde měl proudové motory... Turbohřídelové se používají ve vrtulnících nebo k pohonu generátoru APU (Auxiliary Power Unit)... APU Concorde neměl. Šetřilo se hmotností. Potom se počítalo jen z provozem na velkých a vybavených letištích, kde se dá pro systémy i motory použít externí zdroj elektřiny a tlakového vzduchu... Taky by mne zajímalo co myslíte tou "turbohřídelí..."

+7/−1
29.11.2012 19:40

O48t33t19o 46S38t64r82o22h64s73c29h26n18e26i28d58e64r 9964889386982

Turbohřídel pro náběh s lamelovým odpružením se používala u Concorde a používá se i v dnešní době, ovšem od lamel se už odstoupilo.

+3/0
29.11.2012 20:05

M29i59c91h31a78l 17M15i69l89l51e28r 9836632359382

az na to, ze lamela, ktera zpusobila poskozeni pneu nebyla z Concordu, ale letadla pred nim.

0/0
29.11.2012 23:12

O53t98t35o 54S54t16r22o29h41s41c74h41n84e89i39d67e42r 9694909296732

to je pravda, ale v Concordu se pouzivala lamelova turbohridel. A to byl asi ten konstrukcni problem.

0/−1
29.11.2012 23:39

T27o24m59á56š 76K52n74a31i10f42l 6543900897150

Boha jeho. Už to nehulte.

0/−1
29.11.2012 19:43

O64n71d44r83e91j 16B40o59c88e13k 3756302782596

Škoda že se tímto strojem dnes nemůžeme proletět :-/

+10/−3
29.11.2012 17:10

O83t85t23o 71S15t63r36o84h74s97c76h63n47e96i41d98e30r 9504939846732

proč škoda, vždyť to bylo nebezpečné letadlo. Několik jich havarovalo přesně stejným způsobem, který je v článku popsán.

+5/−16
29.11.2012 17:19

V95l97a85d98i22m43í66r 34M55e80n56d72i 3242479241286

Kolko je prosím Vás to několik a stejným zpusobem ? Naozaj by ma to zaujímalo. Nemýlite si to s Tu 144 ?

+4/−5
29.11.2012 17:28

O81t84t36o 78S79t95r45o16h38s67c42h28n88e81i34d35e93r 9854879866372

zdokumentovany jsou 4 pripady. U jednoho ale neni jiste, jak k nehode doslo.

+5/−10
29.11.2012 17:30

T72o91m30á68š 60K28n27a30i90f33l 6593260807470

Boha jeho. Co to tady v té diskusi plkáte? Havarovalo jedno jediné ... a to právě toto :)

+3/−3
29.11.2012 19:43

P64a67t16r93i98k 62M79a70r54e10k 8482447738556

taky vim jenom o tomhle .. a pro aerolinky to bylo svym zpusobem vysvobozeni, protoze byl prilis drahy na provoz .... a tohle byla konecne zaminka ho zrusit

+1/0
29.11.2012 22:48

T31o77m37á58š 36K90n19a91i16f19l 6283760287840

samozřejmě, že to bylo jenom tohle :)))

On ... předřečník je s prominutím vůl, a co čtu zbytek diskuse, tak je to jen troll, který o letadlech ví .. tak maximálně to, že má křídla (možná že ani to).

+1/0
29.11.2012 22:50

P46a43t81r11i18k 44M69a66r87e90k 8872347568116

z wikipedie " On 25 July 2000, Air France Flight 4590, registration F-BTSC, crashed in Gonesse, France after departing from Paris Charles de Gaulle en route to John F. Kennedy International Airport in New York City,

killing all 100 passengers and nine crew members on board the flight,

and four people on the ground. It was the only fatal accident involving

Concorde."

byla to jedina nehoda kde byly ztraty na zivotech

+1/0
29.11.2012 22:51

M47i29c30h26a54l 70M98i22l94l10e88r 9896372719612

treba neumi anglicky, nemuze si to nagooglovat a musi spolehat na JPP;-)

0/0
30.11.2012 6:53

R95o75m32a43n 93K33r20a28t46o35c38h85v63í89l 6456707126434

Ano, bylo několik incidentů, ale bez velkých škod i obětí.

+6/−3
29.11.2012 17:38

P17e54t85r 87T11y31č56k85a 6345482809212

Až do této havárie v Paříži neměl Concord jedinou smrtelnou nehodu.

+10/−4
29.11.2012 17:41

O27t16t96o 15S90t25r65o89h61s77c36h11n83e89i25d84e45r 9314599396862

Opravdu to tak není. Můžeš si to sám vyhledat, údaje by měly být na internetu dostupné.

+4/−13
29.11.2012 17:44

V55á30c27l74a17v 73K10a86f18t98a71n 7465349183326

tak já si to vyhledal :) no a Tyčka má zdá se pravdu :)

+7/−6
29.11.2012 18:03

J87a57r98o29s15l21a80v 39B27r84ü14m21m16e71r 7504123886

Vy tady sdělujete věc, kterou neví nikdo na světě, takže byste měl dát zdroje vy.

+11/−4
29.11.2012 18:04

I51g34n71á85c 79N40o82v51o64t13n53ý 3775642647589

Citace Wikipedie:"Concorde byl po patnáctiletém vývoji zařazen do letové služby a až na neštěstí v roce 2000 nedošlo během 27 let jeho provozu nikdy k větším nehodám nebo problémům. Byl považován za krále vzduchu."  .....  takze pokud se nejedna o konspiracni teorie,prosil bych link,kde se prectu o dalsich havariich tohoto stroje ;)

+7/−4
29.11.2012 19:19

O81n92d95r86e32j 39B33o75c73e89k 3986892132616

Bože kdo to tady kliká, může mi ten blboklikač teda laskavě dát odkaz na další smrtelnou nehodu s Concordem kromě této ;-€

+5/−2
29.11.2012 19:52

O93t24t66o 96S82t93r10o45h46s18c27h26n77e49i17d36e60r 9614309556382

Chovej se slušně.

+2/−8
29.11.2012 20:20





Najdete na iDNES.cz