Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Česko potrápily první přívaly sněhu, teď mu hrozí problémy s náledím

Až třiceticentimetrová sněhová peřina pokryla vrcholky Krušných a Jizerských hor. Na severozápadě Čech husté sněžení výrazně zkomplikovalo dopravu i v nižších polohách. Jen v Karlovarském kraji hasiči likvidovali desítky popadaných stromů. Uzavřeno muselo být několik silnic, do odvolání je neprůjezdný i hraniční přechod na Hoře Svatého Šebestiána.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M83i64l91u84š14e 75R30a44a25b49o39v39á 1885172822597

je pomalu prosinec a až do včerejška nemuseli silničáři vyjet. Meteorologové se tentokrát trefili, tak jak je možné, že na silnicích je taková spoušť? Proboha vyvezte je někdo za hranice a ukažte, že tam se solí v noci ještě před příchodem námrazy, oni nečekají do rána, aby vyjeli. Jo a kde je napsáno, kolik už ušetřili? Kdyby to bylo naopak, tak se řve, že zima je hrozná a oni už utratili všechny peníze.

0/0
30.11.2012 8:09

M44i75r96o17s44l40a80v 86U94r91b26a82n 1496877301829

Doporucil bych chytrakum, kteri porad neco melou o zimnich pneu na kamiony, aby s vzali svuj vuz, nasadili si na nej zimni pneu dle vlastniho uvazeni ,zaprahli prives, plne ho nalozili  a pak zkusili vyjet kopec na zasnezene, eventuelne podmrzle vozovce..

+4/−1
29.11.2012 23:27

B50l74a59ž50e29j 40M97o19t95y26č61k80a 8847787675840

to by museli bejt blbci, protože je každému normálnímu člověku jasné že to nevyjede. Ovšem řidič kamionu má jiný názor.

+5/0
30.11.2012 0:04

M52i11r20o61s61l17a17v 53U83r14b88a22n 1586467931369

no mozna to pijde jasne Vam nebo me, ale z nekterych prispevku tu ctu myslenky "nojo, frajeri na letnich gumach" apod. Tak jen aby pochopili, ze jedna naprava na tuhle hmotnost je jak s prakem na tank..

0/−1
30.11.2012 0:12
Foto

P29e55t88r 24P57r42o39c14h76á87z21k28a 3772986122264

Normálně uvažující řidič kamionu kde to jde nazuje řetězy a pokud odhadne,že to nepůjde tak se tam necpe.To nemluvím o záběrové pneumatice která je na některých kamionech takřka bez cvzorku.Navíc jim žádný předpis nenařizuje aby měli dobré gumy na přední nápravě a spousta s nich sama uznává,že na tom co jezdí se zkrátka na sněhu jet nedá.Většina má dost zkušeností a zůstane stát,pár expertů vyjede a pak blokují cestu všem ostatním včetně dokonale připravených silničářů.

+2/0
30.11.2012 5:41

M33i41r40o47s77l67a31v 42U67r15b65a25n 1506857591589

S tim mate naprostou pravdu a plne s Vami souhlasim

0/0
1.12.2012 22:19

V31l35a61s39t88a 53Č37e20c70h 9156843722952

Někde jsem četl, že řídit kamion je to samé jako jet s osobákem a vozíkem, který má stejnou váhu jako řízený osobák. Chápu, že to je obtížné. Co, ale nepochopím po uváznutí kamionu vyskakující řidiče v pantoflích a nasazující řetězy. Ještě bych to pochopil u nějaké Turka, který nezná terén, ale ty co jezdí přes kopce pravidelně bych věšel za elipsy do průvanu.

+4/0
29.11.2012 23:03

B87l75a83ž12e72j 87M27o15t55y58č60k33a 8567557515750

jediný kdo nás trápí je řidič kamionu. Vlastně parkovač kamionu.

0/−1
29.11.2012 22:27

P24a62t89r37i61k 95M52a47r71e36k 8792147308756

kdyz vas to tak trapi, tak bezte ten kamion ridit vy ... jsou vsichi chytri jak radio .. ale to by bylo nadavani ze neco nekomu nedovezli

0/−1
30.11.2012 1:02
Foto

P71e82t58r 45P78r39o81c22h76á97z41k53a 3752756102154

Nechci se zastávat ani jedné ani druhé strany.Tam i tam jsou "experti".Faktem je,že s příchodem zimi je těch malérů kolem traků víc než dost a někteří a to jak naši tak cizinci to dost podceňují.Zajímavé je,že na západ od bnašich hranic se tak nechovají.Většinou poslušně stojí a čekají až je cesta sjízdná a ti co jedou kopce jsou náležitě vybavení a také chování na silnicích v Německu a Rakousku je u kamionistů jiné než u nás.To co si někteří dobvolí by jim tam neprošlo.To je ale hlavně dáno rozdílem v práci naší a tamní policie.

+1/−1
30.11.2012 5:45

R41e96n84a43t56a 51H93a45v44l90í32č46k39o45v17á 3239846783865

Podpis+kulatý razítko! Jezdím s malou dodávkou(tranzit), ale šéfa dost tlačím k včasnému přezutí na zimní gumy a sakramentsky si hlídám vzorek! Jezdím po celé republice, takže vyjíždím od nás(VČ), je sucho, ale v cíli může být vše úplně jinak! Kdyby profi řidiči trvali na dobrém stavu alespoň pneu, když už ne celkový stav vozidla, byla y na silnicích pohodička - polovina kamionů y vůbec nemohla vyjet, nebo by je na hranicích do republiky nepustila obava z mastného flastru.

+1/0
30.11.2012 6:40

L77u74k21á76š 21K93e11l85l91e94r 6189303753465

Tak ano, policie to zřejmě nezvládá, ALE mělo by se už taky něco dělat s majiteli spedičních společností. Řidiče se dá nahradit, dostane flastr že si to za rámeček nedá, seberou mu papíry, ale to je tak vše. Pořádně mastnou pokutu Provozovateli ale nikdo nedá. A dle mého názoru je tady problém. Pouta by měla být tak vysoká aby se majitel vzpamatoval, případně podnikání nechal, když je to takový *****. Neustálým pokutováním řidičů se ničeho nedocílí.

0/0
30.11.2012 7:42

J65i94ř82í 28B85a29u29e87r 4224106868160

Vždy před příchodem zimy silničáři hlásili že jsou na zimu přpraveni letos mi to nějak chybí nebo jsem to nezaregistroval?

0/0
29.11.2012 22:21

L44u82b41o89š 27Z68a96o88r32a40l 3300292720499

To už nestihli, zítra již přijde obligátní: takovou zimu nikdo neočekával, posypový materiál došel.

0/−1
29.11.2012 22:57

V54á65c12l49a36v 70P55c10h72á50l34e94k 8976582671882

Řidiči MKD nerespektovali zákaz silničářů ??? Jak je to vůbec možné? Kolik dostali pokut???

+5/−2
29.11.2012 21:09
Foto

M61i20r88o15s58l28a53v 12Z76a48p33l86e24t35a73l 3627545458743

Abych osvětli situaci kolem zimních gum kamionů, u nich nejde rozlišovat zimní a letní gumy. Na hnané nápravy se používají tzv záběrové gumy, coz je hrubý, celoroční dezen myšlený i na sníh. Jediné co jde rozlišovat je ojetá a neojetá pneumatika, ojetá každopádně nemá takové záběrové možnosti jako nová, právě proto je minimální hloubka dezenu u nákladního auta 6mm (a to už je opravdu na hraně)

Daleko zásadnější než pneumatiky je ale hmotnost a rozložení nákladu, u kamionu zabírá jen jedna náprava, jedno kolo pokud nemá zapnutou uzávěrku, na toto kolo při celkové hnotnosti 40tun tlačí jen cca 5tun, to je jen 12,5% váhy celého vozu, u běžného osobního vozu vám na hnané kolo tlačí 25% hmotnosti vozu. Pokud zapnete uzávěrku (hrabou obě kola, ale ne každý kamion uzávěrku má) tak hrabe cca 25% zatížených kol. To je ale při velkých hnotnostech a velkých odporech ve sněhu většinou málo, navíc je auto těžce řiditelné (nezatáčí) a hnaná náprava má tendenci ujet do boku (nejčastě příkopu) proto se

+11/−1
29.11.2012 21:01

O85t72t73o 26S59t43r20o89h64s32c69h47n31e42i78d20e40r 9674899356222

To je tak, kdyz chce nekdo usetrit a nehledi na bezpecnost. To se pak nemuzeme divit, ze se stavaji takoveto katastroficke nehody. Ojete gumy, nebo i v zime kamiony jezdi na letnich gumach, to je jasne, ze pak dojde k nehode.

0/−5
29.11.2012 21:20
Foto

M98i71r86o47s68l85a47v 76Z71a49p61l83e14t13a87l 3457725548253

Kdybyste četl pozorně, tak by ste věděl, že letní gumy na kamion NEEXISTŮJÍ!!!! nikdy taková guma nebyla vyrobena, takže těžko na ni kdokoliv může jezdit.....

+9/0
29.11.2012 21:33

O18t62t47o 54S78t84r65o80h56s62c32h86n54e48i50d85e11r 9854779906572

Existuji. Proc by neexistovaly. To, ze to majitele a ridici kamionu ignoruji, je uz jina vec. Zahravaji si s velkym nebezpecim...

+1/−3
29.11.2012 21:38

O72s23k92a82r 17K62o26v39a89ř74í66k 8230743275580

v jednom pořadu na Discovery hovořili o zimních pneumatikách pro kamióny.Ony opravdu existují,ale používají se výhradně v oblastech pokrytých celoročně sněhem.Kdyby prý byly použity v našich zimních podmínkách (prosolené popř.suché silnice,výkyvy teplot),tak je můžou po pár stech km vyhodit.

+2/−1
29.11.2012 21:43

O61t27t18o 61S12t15r89o23h49s62c17h44n63e26i86d58e93r 9624669456492

no jo, tak jen pro to, ze ridici kamionu nechteji kupovat zimni pneumatiky, dochazi k ohrozovani ostatnich ridicu. to je zlocin!!

0/−7
29.11.2012 22:01

O54s71k70a31r 49K51o65v87a64ř72í79k 8300903345820

Martin Krása

tyto gumy jsou pro provoz na sněhu, na trvalé vrstvě sněhu. Pokus s nimy vyjedeta na naše silnice, tak vydrží pár set kilometrů. Dají se používat pouze ve Scandinávii

0/0
30.11.2012 13:02

P77e26t87r 52M81a98r53e30č10e28k 1613221129258

A jak to že na netu nabízejí nákladní zimní pneu třeba Continental SCANDIN  .. ?? Tak jak to je a jaký je běžný kamioňácký rozměr ?

0/0
29.11.2012 22:02

M72a59r17t81i19n 17K55r47á39s62a 1629336353833

tyto gumy jsou pro provoz na sněhu, na trvalé vrstvě sněhu. Pokus s nimy vyjedeta na naše silnice, tak vydrží pár set kilometrů. Dají se používat pouze ve Scandinávii

0/0
29.11.2012 22:07

V88l36a24s71t91i13m80i77l 73P24r62a49u10s 6504690136864

Mají vzorek označen jako M+S, na hnací nápravě. Přezovali jsme je u nás ve firmě vozy kategorie N. Jsou to směs univerzálek se vzorkem M + S. Musí to být na boku gumy označeno.

0/0
29.11.2012 23:10
Foto

P63e72t90r 22P71r48o81c27h37á39z85k35a 3882576732684

Řekl jste to pěkně a správně.Pominu li,že spousta traků využívá toho,že na přední nápravě může mít stejně jako osobák hloubku vzorku 1,6 a tudíž s kopce to neuřídí,tak stále zůstává lidský faktor.Zkušený řidič si vše, co jste vyjmenoval uvědomí.Metne to ke kraji nebo na parkoviště a počká až to silničáři uklidí a pak vyrazí.Ti ostatní bez ohledu na situaci a na druhé jedou i když fyzikální zákony tomu brání.Pak to dopadá jak to dopadá.

+1/0
30.11.2012 5:50

O40t73t14o 89S30t97r43o93h85s91c28h68n16e14i77d35e74r 9344699626912

Lide by si meli uvedomit, ze neustala honba za penezi a neucta k prirode se vymsti. Pak vznikaji takoveto obrovske prirodni katastrofy, ktere jsou jasnym znamenim, ze takovato situace je neunosna.

+1/−8
29.11.2012 20:43

O75s64k74a88r 74K75o50v91a47ř35í15k 8740413195950

říkat trošce sněhu a pár bouračkám přírodní katastrofa?;-D

+1/−1
29.11.2012 21:49

P98e96t18r 65H38a96j36n78ý 3294238202336

A opet je tu kalamita K123, centimetr snehu, 2 stupne mrazu a tri pr.... starostí

+3/−2
29.11.2012 20:13

M61a59r59t64i86n 21V75a64n18ě38k 9104547322923

Jaké překvapení, to sněžení na přelomu listopadu a prosince, že milá redakce. Kdo by to byl řekl?

+4/−6
29.11.2012 20:05

R12o47m66a23n 93Č73e93c80h36u77r25a 6142339947489

Možná jen neumím číst, ale kde je v článku něco o překvapení?

+3/−2
29.11.2012 20:20

K85a55r75e63l 51B87e41d87ř70i27c63h 9655544861700

No jo další trumpeta, který nerozezná zpravodajství od "překvapení". Téměř vždy se zde podobný trumpeta objeví. To jako o tom nemají psát, protože je to normální? Jednou by zde měla být prázdná stránka s něčím jako "nic zvláštního se neděje, všechno co se stalo je normální".

+4/0
29.11.2012 21:58

O96s62k43a45r 93K88o21v16a29ř45í39k 8790333815480

a tu v Ostravě ani vločka....:-/

+1/−1
29.11.2012 19:20

P82e86t79r 25K32o81š33í90č79e14k 8691590955941

Chybí mi u té on-line reportáže jedna důležitá informace. A to, kolik má slečna Kateřina z Malečova na Ústecku přes prsa.

+6/−1
29.11.2012 18:44

M40i18r49o93s64l80a62v 70B87u10d59a 9732492567282

Co budou psát až budou čtyřmetrové závěje;-D

+5/0
29.11.2012 18:42

M22i17l17a15n 31Č44e75r84n38ý 5643879729712

Že jsou čtyřmetrové závěje.;-)

+11/−1
29.11.2012 18:47

M62i40r34o38s25l20a88v 37B88u85d67a 9102852227972

Jsou, to by ses divil. Ty jsi asi z Prahy, že;-D?

+2/−9
29.11.2012 18:55

M79i65l58a42n 76Č72e66r95n61ý 5533749609632

Nejsem z Prehé. Jsem skoro Plzeňék.:-P

+1/−2
29.11.2012 18:59

M32i20r39o76s18l89a17v 57B75u31d57a 9392672897322

Myslíte si, že nemám pravdu? Klidně vám pošlu fotky z Krušných hor z roku 2005. Jsou tam i šestimetrové závěje!!

+1/−1
29.11.2012 18:59

M31i49l15a44n 31Č76e15r72n15ý 5553959989952

Však se nikdo nehádá.

0/−1
29.11.2012 20:32

V44l71a84d50i58m34í14r 78M56e90n91d94i 3142509131446

... ale už sa roztopili, že ?

0/−1
29.11.2012 20:35
Foto

P10e13t18r81a 43H73a22j48s39k38á 6866275473336

Vy jste byl na Přebuzi?

0/0
29.11.2012 21:10

M30i21c90h21a23l 14S45l17e79z43á85k 5531746577221

Jak je to se zimními gumami na kamiony? Jsou nějaké? Jsou povinné? Nebo ti kamionáci je maj, ale nezabíraj? Příjde mi zvláštní, že každý rok kamiony kloužou a blokují cestu. U prázdného to chápu. Ale co naložený? Ten je přece zatížen a musí se normálně rozjet i po této břečce.

+2/−6
29.11.2012 14:55

J49i27ř35í 11V38y15š52í86n 6269623695589

Pokud se nepletu kamiony pouzivaji celorocni pneumatiky, zimni se pouzivaji pouze na kamionech ktere celorocne jezdi v zimnich oblastech, ona prezout kamion neni zadna levna zalezitost :-) nato pneu v akce nekde z kauflandu nesezenete ;-D

+7/−2
29.11.2012 15:44

P46e20t30r 47M86a40r33e69č79e13k 1923371989978

To je myslím stejný nesmysl jako když chce řidič osobáku ušetřit na zimních gumách. Ojíždí přece vždy jen ty které ma zrovna nasazené. Když vydělávám na autodopravě tak musím mít na obutí a jiné provozní náklady!

0/−1
29.11.2012 22:08

V91l33a74d94i88m98í64r 35M88e21n60d25i 3192279771346

Nie je to také jednoduché,ako sa to zdá. Na kamione je vo väčšine prípadov poháňaná len jedna náprava a okrem nej sú tam ešte štyri, ktoré poháňané nie sú. Pri naloženom kamione by ste museli mať nadštandardne zaťaženú ťažnú nápravu, aby ste mali dostatočnú adhéziu ,ale to by ste potom mali problém pri prípadnom vážení súpravy na nápravové tlaky. Ak si zoberieme príklad prázdnej súpravy cca 14 ton (7,5 ťahač, 6,5 t náves ) a  prepravovaného nákladu napr. 22 ton, tak pri ideálnom rozložení nákladu by to bolo podla jednotlivých náprav 7,5 t predná , 9,5 t ťažná a na každú nápravu návesu by pripadlo niečo cez 8 ton. Aj pri tomto ideálnom rozložení váh však býva v zasnežených kopcoch problém a keď už raz zastanete rozjazd býva otázny. A to už nehovorím o prípadoch, keď to ideálne zaťaženie náprav charakter prepravovaného nákladu neumožňuje...

+8/0
29.11.2012 17:11
Foto

J73i57ř52í 55K98e95c58l95í98k 4225509861418

Nevím přoč se pořád řeší kamiony,proč se neřeší cestáři a prevence.Ta je,ale jen v mediích,všichni rok co rok vědí,že bude sněžit,jen našim cestářům to nikdy nikdo včas neřekne.Takhle to je min 27let co jezdím jako řidič náklaďáku(kamiónu),několikrát jsem zažil cestu na Cínovec(po staré cestě))zavřený z CZ strany a z D strany normálně sjízdný!!!!!!!!!!!Z naší strany žádný cestář z německé alespoň čtyři.Jednou jsem jel z Brna do CB a za celou cestu jsem potkal jediného cestáře,za Táborem u pumpy se divili kde jsem se tam vzal,já taky.[>-]

+4/−2
29.11.2012 19:37

V45l33a97d12i40m22í29r 22M31e72n69d93i 3202319181856

Bohužial mám podobné skúsenosti. Asi v tom Rakúsku ,alebo Nemecku padá iný sneh, nejaký taký čo sa topí sám od seba. Neviem ako to vypadalo v okolí KV, ale zrovna včera večer na ČR 1 dávali rozhovor so šéfom dispečingu správy silnic v Nejdku a ten sa dušoval , že sú v plnej pohotovosti, sypače ,posyp, všetko nachystané, tak by som bol zvedavý ako to zmákli....

0/0
29.11.2012 20:34

M70i31r15o91s55l38a44v 83B53u97d94a 9732782957752

Podlehl jsi mediální masáži a věříš, že jsou zimní pneumatiky "samospasitelné"?;-D Kdepak, na kamionech se používají tzv. záběrové pneumatiky na hnací nápravě a tzv. vodící na ostatních nápravách. Ono utáhnout 36 tun a další 3 - 4 nápravy na sněhu pouze s jednou hnací nápravou není žádná sranda a prostě to nejde i kdyby na ní měl ty nejlepší pneumatiky na světě!!

+6/0
29.11.2012 18:41

M58i76l92a52n 87Č61e22r78n15ý 5583229529842

Kamioňákům je to jedno, používají stejné gumy v létě i v zimě. Většinou značky Durex, Pepino či Primeros.:-P

+3/−1
29.11.2012 20:31





Najdete na iDNES.cz