Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Obří turbogenerátor vyjel na cestu z Plzně do Rijádu, podívejte se

Rozměrný turbogenerátor o hmotnosti 211 tun se v noci na úterý vydal na cestu z Plzně do Saúdské Arábie. Zařízení tam bude sloužit v paroplynové elektrárně. Dvacetiosý trajler ho veze do přístavu v Lovosicích. Odtamtud kolos popluje po Labi do Hamburku a pak po moři až do přístavu v Džiddě.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

M31a61r84c57e94l76a 85S87t62e92i21n37i50n77g48e52r72o67v69a 3936425649360

jeje to je koleček :-) pánové klobouk dolů :-) na tak malém prostoru - takové manévry - je vidět, že už to někdy dělali - škoda, že je tak málo fotek. Přeji příjemnou cestu

+1/0
28.11.2012 9:37

O97t20t37o 32S73t57r66o68h54s20c27h25n65e84i24d75e57r 9774289186112

Proc to nevezou vrtulnikem do Lovosic. Bylo by to rychlejsi a levnejsi. Za 2 hodiny letu by tam byly. Takhle to trva tri dny.

+1/−6
27.11.2012 16:33

V20o59j49t14ě35c60h 92V74i46n77c74z65e 4342866460669

Jasně, běžně létají vrtulníky s nosností 211 tun...Leda tak Antonov An-225 nebo něco podobného.

+2/−1
27.11.2012 16:53

O54t21t39o 94S33t65r26o32h62s81c67h57n90e22i26d24e55r 9354869596872

4 vojenske vrtulniky by to zvladly bez problemu.

+1/−3
27.11.2012 17:15

V28o47j95t73ě92c18h 41V52i58n41c97z77e 4182126660879

Neplácejte nesmysly. Nevýkonnější sériově vyráběný vrtulník Mi-26 unese max. 20 tun...

0/−3
27.11.2012 17:22

O23t76t54o 43S27t51r53o92h45s82c33h61n60e19i98d10e85r 9784369736422

Ale ty jsi snad odbornik na vrtulniky? i kdybys mel pravdu, tak by se tedy zapojilo 11 vrtulniku a problem by byl vyresen. Ani to vlastne zadny problem neni, vzdyt park kilometru odtamtud je vojenske letiste.

+1/−2
27.11.2012 18:49

V31o39j57t83ě78c13h 50V69i79n81c20z59e 4352426570419

Nemusím být odborník na to, abych věděl, kolik unese vrtulník nákladu.. 11 vrtulníků :-) Jako fór dobrý

+2/−1
27.11.2012 18:54

J26i69n76d92ř13i37c20h 83B79e91l48l41i96n90g 9397755916544

Táááááákhle.

0/−1
27.11.2012 19:07

O91t46t96o 58S47t47r13o33h65s10c23h12n34e76i50d67e69r 9184589796392

nevidel jsi nikdy nekolik vrtulniku najednou? Takto se prevazeli naklady napriklad v nemecku nebo kanade.

0/0
27.11.2012 20:04

O92t29t72o 14S86t63r18o71h87s52c43h66n79e49i20d44e66r 9324389896792

prevazely

0/0
27.11.2012 20:07

R70o19m70a76n 66Č71e90c39h30u30r26a 6212259987279

Používáš taky mozek? ;-D

0/0
28.11.2012 2:39

O33t54t59o 82S94t60r76o56h78s45c53h36n39e32i12d85e30r 9894599316202

ja ano. dokonce i letam letadlem i vrtulnikem.

takze vim, jak to funguje....

0/0
28.11.2012 5:01

J12o36s29e91f 26D41v67o32ř27á54k 9644501923210

A není to málo, Antone Pavloviči, jen dva póly na tak velký generátor...? ;-D

+5/−1
27.11.2012 14:54

J22i71n55d93ř28i93c61h 90B41e23l44l60i16n28g 9447955306654

Zkuste to bez drátů, milý Marconi.

+1/0
27.11.2012 19:08

M76a17r30e27k 40T90e77s29i19n34s61k89y 4876847467218

Chtěl sem napsat něco podobného.. R^

0/0
27.11.2012 14:40

J88i23ř74í 95E40r37b57e21n 1943164566647

Blahopřeji k zakázce a kontruktérskému umu. Jediná škoda, že na tom generátoru už nebude značka ŠKODA :-/

+5/0
27.11.2012 14:34

O35t48t87o 30S33t98r73o85h89s94c41h64n25e98i83d36e38r 9514349596242

To jo, ale kdyby to byla porad Skoda, tak by to nikdo nekoupil, protoze by to nebylo konkurenceschopny...

+2/−1
27.11.2012 16:34

M94i38c31h31a34l 34N49o58v19á31k 1344437232934

Teda ale to je trasa! Vzdušnou čarou 4000 km, po vodě ~8500 km... (předpokládám, že se pojede Hamburg - Gibraltar - Jeddah). Kdyby byl kanál Dunaj-Odra-Labe, bylo by to ~5500 km...

+3/−2
27.11.2012 14:31

J70a46n 40M65u88c21h60a 8309926802206

pochybuju, že česky je to "Jeddah" :-) hlavnímu městu SA taky neříkáte Riyadh :-)

+1/−2
27.11.2012 14:09

D79a41n52i30e82l 53K80r96o49n39e19r 7664984986747

...tomu bych nechtel prezouvat gumy...

+2/0
27.11.2012 13:18

P34e36t80r 73N17ě30m12e15c 4235892962847

a rucne pumpickou nafukovat - vsechny

0/0
27.11.2012 13:19

K45a47t63e73ř45i49n21a 53P91é95r37o35v77á 6521451725636

ani dotknout by ses nesměl! to obstarají mechanici F1 za minutu

0/−1
27.11.2012 13:51

J78i41ř65í 23V86a33c49o29v72s88k77ý 2365391399852

A já měl za to, že Brush děla generátory. Turbogenerátor je tak trochu jiný stroj. Redaktor iDNES zase pobavil..

0/−11
27.11.2012 12:43

J67o45s59e85f 65Č73e26r87v54e81n37i98c54k95ý 9639834391503

Dovolil bych si citovat z www stránek firmy Brush Sem:

BRUSH SEM s.r.o. vyrábí vzduchem chlazené dvoupólové turbo-generátory typových řad DAX6, DAX7, DAX8, DAX9 a DAX10 s výkonem od 30 do 305 MVA.

Ta pomlčka je snad marginální. Nebo to je to pobavení?

Pokud nevěříš, tak zde (jsou tam i jiné turbo-generátory):

http://www.brush-sem.cz/produkty-sluzby.htm

+12/0
27.11.2012 12:57

J62i21ř65í 29V31a60c40o33v26s75k31ý 2755651669962

Tak jen pro info: Turbogenerátor je zařízení složené z turbíny a generátoru. Pokud to někomu není jasné, wikipedia nabízí pěkně sepsaných pár řádků. To, že to má Brush na stránkách je pravděpodobně jen díky překladu z angličtiny. Nicméně ať už odvezli z Brushe cokoli, výkon 162 MW to bude mít těžko.

0/−6
27.11.2012 15:21

J49o20s17e85f 86Č97e85r62v52e21n41i58c34k94ý 9339194141483

Jen jsem citoval. Že by si firma neohlídala, co mají na webu? Ona ta Wikipedie nemusí být vždy směrodatná.

0/0
28.11.2012 6:10

J84o75s28e30f 48Č23e97r54v41e57n49i65c77k25ý 9709114141853

A ještě maličkost. Když už by mělo být po vašem, tak by turbogenerátor neměl být stroj (jak jste uvedl v původním příspěvku), ale soustrojí.

+2/0
28.11.2012 6:12

T56o96m51á52š 75K58n22a17i88f11l 6163370917660

Jiří vacovský pobavil :) hraje si na chytrého, a přitom .. prd .)

+10/0
27.11.2012 14:33

P26e37t80r 89N77ě29m70e92c 4865412662387

a to je hezke

0/0
27.11.2012 12:34





Najdete na iDNES.cz