Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Řidič zpomalí o 20 km/h, když vidí policistu. Těch je však u silnic málo

Český řidič je pod dohledem policistů, jejich radarů či kamer vzorný občan. Ale když se nikdo nedívá, stává se z něj někdo úplně jiný. Předpisy pro něj přestanou existovat. MF DNES zjistila, že stačí, aby u silnice stál člověk oblečený jako policista. Řidiči pak v průměru zpomalí o 20 kilometrů v hodině.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

G77u57s79t44a71v 83S36l35a63m51a 4679494498166

na serveru dfense-cz.com je krome vinikajici reakce na tento clanek, tak k videni vtip na vedce:

vedec tleskne a blecha vyskoci - vedec si poznamena "blecha reaguje na tlesknuti"

vedec urizne blese nozicky a tleskne - a poznamena si "blecha ztratou koncetin pozbyva sluchu"

...

to uzasne vystihuje podstatu tohoto clanku. ja videt nejaky trotly u silnice v reflexni veste, tak zpomalim, ne proto ze bych se obaval mereni, ale proste proto ze uzpusobim rychlost okolnostem - trotl muze naprosto bez varovani (jineho nez jen ta vesta) vstoupit do vozovky a zapricinit retezovou nehodu. ale pokud jev pozoruje idiot vyvodi z toho: ze kdyz ridic zpozoruje reflexni barvu, tak prijde o nohu, ta prestane ovladat plynovy pedal a po ukonceni pozorovani reflexni barvy se noha opet materializuje, je to asi tak stejne smysluplne jako tento clanek.

+2/−1
26.11.2012 14:12

M15a60r56t47i37n 53S84e53d12o20n62a 2135326616849

Nadpis clanku celkem sedi, plno lidi, i kdyz jede podle predpisu, v pripade zahlednuti policisty zpomali pod max. rychlost. Jezdim temer porad na tempomat (clovek pak nemusi nic hlidat a spotreba je take super) a celkem me zlobi jak lide kvuli cernemu svedomi zpomali provoz jakmile uvidi svestky.

+4/0
25.11.2012 14:29

D58a15v42i95d 33R89y52c13h72e64t43s85k34ý 9686351570760

Tenhle člének propaguje dost pitomou filosofii - doufám že až se všechny lidské svobody zruší, upraví nebo zpoplatní, bude si autor připadat na světě bezpečněji. Vše bude zachráněno milionem pravidel a dozorem výkvětu lidstva v podobě státního aparátu.

"I kdyby to mělo zachránit jen jeden lidský život", že?

+7/0
25.11.2012 12:44

R29i12c49h65a85r33d 58N44o31v91á13k 9761332192806

http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2012112403

Definitivní vyjádření na téma tohohle výtvoru  ;-D;-D;-D

+5/−1
25.11.2012 2:01

K73a77r92e61l 17P52r82ů25š18a 1525738729200

Ježíši..to je ale BLÁBOL !!!!!!! Kolikpak asi pan "novinář" dostal od estébáku z Czech radar !!

+3/0
24.11.2012 23:57

K98a29r43e83l 14B35a12r59t45a92k 9296191475886

Tak to pojedu 35km/h;-D

0/0
22.11.2012 23:08

P67e60t98r 94N40e33s14v30a94d57b63a 2254215586669

Měří li dopravní policie není problém. Pokud tedy někdo jede na 50 přes 60 km/h. I když už Vás zastaví není dobrý se hádat, raději sklopit hlavu a sypat si popel na hlavu. Měří li městská je 53 kvalifikováno jako vražda ve stádiu pokusu. Na dálnici jsem neměl nikdy problém ve 140 podle GPS ani s Policejním Passatem v zádech. Mít městská možnost měřit na dálnici jsem již bez papírů.

+6/0
22.11.2012 19:52

D50a77v79i84d 70J21a91n83s43a 5481143559110

Zajímavé, že ve Skandinávii mají jen stacionární radary a to ještě dlouho dopředu označené. Tedy značkou začátek úseku s radary a konec úseku s radary. V úseku pak byl jeden až několik radarů. A hlavně, nemají radary a zbytečné značky tam, kde to není potřeba. Takový les značek jako je v ČR snad nikde jinde nemají. :-/

+7/0
22.11.2012 19:51

P24e42t10r 41H97a15r93i56p56r52a78s42a85d 94H98a47j36i50č 8203900104777

Takže pokud jede po dálnici 180, tak mu naměří 160 km/h. Super. ;-)

0/−1
21.11.2012 15:15

P24e63t82r 22V52a71n92e30c36e15k 1383340967847

Ano, tak to vice mene je :)

0/0
21.11.2012 15:21

J94i22ř63í 45K20ü23h63r 2570896680526

Jen to měřili na úseku kde je povoleno max. 50km/h.

0/0
21.11.2012 17:36

G78u65s23t17a65v 60S15l91a53m10a 4959934418976

coz ovsem v praze muze byt (paradoxne) i ta dalnice :)

0/−1
26.11.2012 14:20

P88e86t66r 59V14a38n10e75c18e42k 1663570987687

2Milos Bem.

Dekuji za debatu, aspon nekdo rozumny se tu nasel :) Co se tyce ustavy, nejsem pravnik, ale jiste se shodneme, ze kazda zmena, ustavy bude ze sve logiky omezeni svobody. Na svete neexistuje zadny zakon nebo narizeni, ktery by jakoukoli svobodu jakymkoli zpusobem rozsiroval. Vzdy je to naopak. Vykrik o ustave v teto debate jsem naprosto nepochopil. Jinak souhlasim, ze vybirani pokut je rejzovani penez. Muj pohled je takovy, ze jsem radsi, kdyz kasu mesta naplni neukazneni ridici nez vsichni na danich.

+1/−4
21.11.2012 15:00

M44i34l56o19š 63B88é13m 6664119652203

Např. změnu Ústavy v souvislosti s prezidentskou volbou mohl někdo považovat za rozšíření své svobody. :) Jinak jsem ten "výkřik" také příliš nepochopil, jenom jsem chtěl upoznit ne to, že není možné dělat si s Ústavou cokoliv. I kdyby všech 200 poslanců ohlasovalo ústavní zákon omezující např. volební právo, Ústavní soud to musí sejmout. Taky dík.

+3/0
21.11.2012 15:27

P34e36t77r 88V14a74n98e12c15e33k 1863130187267

Tak zde by se dalo oponovat, ze nejdrive byla ustava omezena jednim zakonem a druhy toto omezeni zrusil. A s tim US bych si nebyl tak jisty. Nektera rozhodnuti z posledni doby byly docela zajimava.

0/−2
21.11.2012 15:32

M23i10l37o24š 64B36é41m 6374489932733

Ona ale nebyla omezena, ona tak byla přijata v původním znění. ... To máte pravdu. Zase je to teorie vs. praxe.

+1/0
21.11.2012 15:37

P18e20t48r 45V78a62n38e84c21e16k 1723330937227

A tady je to uplne to same. Vsichni na debate tvrdi, jak jsou skveli ridici, jak jezdi bezpecne, pak clovek vyjede na silnici a ma pocit, ze asi zije v jinem state.

+1/−3
21.11.2012 15:39

M28i97r11o58s75l20a47v 52B10u46d75a 9132392867102

To je problém psaných diskusí že někdo něco občas nepochopí. Bylo to myšleno tak, že pan Vanecek vyžaduje dodržování nějakého zákona a přitom mu nejde pod nos jiný zákon o osobě blízké (tedy právo nevypovídat proti SOBĚ a nebo osobě blízké) který má vlastně původ v ústavě. Vysvětleno?

+2/0
21.11.2012 15:39

P82e92t98r 39V93a40n66e87c63e69k 1533330747337

A ustava se muze zmenit. V cem je problem? Odpovednost u zbrani uz plati. To same u baraku - kdyz ti z nej spadne kus zdiva a nekoho to zrani nebo zabije, tak nikdo nebude resit nic jineho, nez kdo je vlastnik nemovitosti. Navic, kdyz nedodrzujes naky zakon a dostanes pokutu, tak nenadavej na to, ze policajti rejzujou ale nadavej na sebe, ze nedokazes jezdit podle predpisu. Ty predpisy se ti libit nemusi, ale dokud jsou platne, tak mas proste smulu.

+3/−4
21.11.2012 15:42

M15i16r37o13s30l52a18v 43B36u88d28a 9622702677472

S tebou nehodlám diskutovat, napsal jsem ti to níže, toto bylo pro pana Béma!!

+2/0
21.11.2012 15:46

P97e13t58r 97V97a21n33e78c34e63k 1273870417227

kvalitni argument ;-D

0/−2
21.11.2012 15:53

J94i16n65d23ř76i76c41h 68B75e36l66l56i74n59g 9727495756764

Pane Vaněčku: směšujete dvě naprosto odlišné kategorie. Civilní odpovědnost stejnou jako majitel domu má vlastník vozidla také, a to od nepaměti (kvůli ní je tu také povinné pojištění).

Avšak trestní (tedy i přestupkovou) odpovědnost má vždy pouze konkrétní pachatel, u dopravních přestupků řidič auta. 

Právo nevypovídat je zaručeno v celém kulturním světě i u mnohem závažnějších zločinů, než jsou dopravní přestupky.

A stejně tak zavádění kolektivní odpovědnosti, kdy z někoho jiného učiníme rukojmí za skutečného pachatele, nemá se západní kulturou nic společného.

Pokud se policisté postaví k silnici a svého pachatele si chytnou, pak tento problém vůbec nevznikne. Bylo to tak odjakživa. Problém nastal teprve tedy, když si policie bez právní analýzy nakoupila všelijaká hejblátka od spřátelených firem, a nyní zjišťuje, že jsou jí k ničemu.

+3/0
22.11.2012 12:03

M94i30l25o70š 50B74é75m 6344939822573

Ale právo nevypovídat můžeme hájit pouze proti tomu našemu paskvilu, který začne platit v lednu. Pokud byla řec o úplně, tzv. objektivní odpovědnosti majitele, jsou námitky ohledně práva nevypovídat liché. Obávám se, že pan Vanecek měl na mysli spíše to druhé. :-P

0/0
21.11.2012 15:48

M78i65r35o30s12l23a93v 22B95u56d89a 9692662447822

Prapůvodně šlo o to, že pan Vanecek obhajoval nějaký zákon a podivoval se nad tím, že ho málokdo dodržuje (ono se to v dopravě ani dost dobře nedá vždy vše dodržovat) a následně nezval jinou část zákona (o osobě blízké) výmluvou.

+1/0
21.11.2012 15:52

P71e40t63r 57V28a60n23e51c20e45k 1903780447257

Ja jsem se podivoval nad tim, ze nekdo neco porusi a pak se divi, ze dostane pokutu.....coz ti pisu uz asi po pate. Nevim proc mi porad podstrkujes neco, co jsem nerekl.

0/−3
21.11.2012 15:55

M48i11l51o46š 84B28é57m 6104319532573

Tak to jo. Pokud to právo nevypovídat někde zpochybnil, pak tu referenci na Ústavu chápu.

+2/0
21.11.2012 16:01

P58e54t63r 79V48a39n55e13c16e90k 1133920397347

Nezpochybnil jsem pravo vypovidat. Zpochybnil jsem logiku toho, ze reknu, ze auto ridil nekdo jiny a tim to konci. At dotycny nerika, kdo auto ridil. At klidne nevypovida, ale at za dany prestupek zacvaka pokutu (bez bodu). A pak at si to klidne nekde u kafe s dotycnym vysvetli a danou castku po nem treba pozaduje. Nebo at mu potom znova nepujcuje auto.

+1/−4
21.11.2012 16:06

P38e27t52r 83V19a65n31e25c76e80k 1183880277307

*nevypovidat

0/0
21.11.2012 16:06

M58i64l24o40š 42B14é70m 6124679862393

A autopůjčovny zkrachujou. :-P

+2/0
21.11.2012 16:15

P95e61t33r 41V18a56n96e57c16e59k 1883390577467

Tak autopujcovna nebude mit zadny problem dotycneho identifikovat ne? Nebo oni snad nevedi, komu auto pujcuji? Pokutu proste zaplati ten, kdo si auto pujcil.

+2/−2
21.11.2012 16:17

M44i90l36o39š 85B97é39m 6504379822563

Teď nevím, jak to myslíte. To si jako najme vymáhací aparát, nebo ho práskne a tím se sama vyhne postihu?

+1/−1
21.11.2012 16:24

P36e88t62r 96V30a67n25e83c95e78k 1693690917457

Nepouzil bych slovo praskne. Proste rekne, komu auto pujcila. V cem je problem? Policie prijde za dotycnym a ten at bud pokutu zaplati nebo at rekne, kdo vozidlo ridil. V cem je problem?

+1/−3
21.11.2012 17:32

J72a61n 91B68e23n97h74á83k 6824943682781

Autopůjčovny a provozovatelé firemních aut už dnes bohužel musí práskat řidiče. Majitelé nefiremních aut od ledna také budou muset znát osobu, které auto svěřili, a pokud ne, zaplatí za ni pokutu. Bude to ale muset být jinak nastavená odpovědnost, protože jak níže píše pan Belling, o body bude moct přijít jen spolehlivě zjištěný řidič.

A to by mě taky zajímalo, jak to přesně bude.

0/0
22.11.2012 13:51

G74u38s11t41a66v 21S94l57a60m29a 4189944198396

prvni problem: ja bych se nebal pouzivat presna oznaceni. proc nepouzit slovo praskne? snad jedine proto ze muze byt zavadejici. lepsi je tedy "uda", nebo "zradi jeho duveru". ale to Vam asi nic nerika, ze? jiste je pro Vas absolutne prijatelne aby Vas lekar nebo banker resil Vase zalezitosti kdeskym, nemate preci co skryvat.

druhy problem: policie neprijde za dotycnym, uz to je problem ze jej predvola a ztraci tak jeho cas na misto sveho a opet muze predvolat nekoho kdo si auto sice pujcil, ale neprovozoval ho a tedy nespachal prestupek.

0/0
26.11.2012 15:01

J30i24n72d50ř64i31c65h 46B50e35l77l57i67n68g 9587605146784

Pokutu lze ovšem uložit pouze tomu, komu bylo prokázáno nade vší pochybnost, že něco spáchal.

0/0
22.11.2012 12:05

G11u60s88t49a55v 94S47l12a58m95a 4869214418836

a proc jako? proc ma majitel vozu (napriklad muj kamarat, ktery zije v zahranici a nestara se o to kdo kdy jezdi jeho vozy) nest dukazni bremeno a ztracet svuj drahoceny cas vysetrovanim kdo zrovna jeho vuz ridil v dane dobe, nebo zacvakat pokutu aby pak zjistil ze skutecny uzivatel jednal v krajni nouzi a tedy by byl schopen sve jednani obhajit a neplatit pokutu zadnou?!?

polici ceske republiky si tu platime z dani ktere kazdy z nas odvadi, a tak by toto mela byt jeji prace a ne ze nas budou drit z kuze a pak jeste po vzoru sveta filmu "Brazil", budeme nest naklady na vlastni vyslechy.

0/0
26.11.2012 14:47
Foto

P73e14t68r54a 69Š20e53v14č56í18k90o59v15á 5872628374870

Jj, to znám, taky to tak dělám :D

+1/0
21.11.2012 12:38

P12e67t13r 26V17a77n40e74c27e55k 1263280177507

a neni lepsi jet celou cestu povolenou rychlosti?

+3/−8
21.11.2012 13:28

P63e24t45r 73V93a64n88e16c43e68k 1563560427407

Tak asi mate pravdu, ono je lepsi jet sedesatkou, pak dupnout na brzdu, narazove zpomalit na ctyricitku a doufat, ze ridic za vama dodrzi bezpecnou vzdalenost a nebude zrovna treba taky cucet na poldu misto toho, aby sledoval, co dela vozidlo pred nim.....

+1/−8
21.11.2012 13:47

M63i44r42o23s95l68a97v 18B73u79d57a 9952892237942

Ty už mluvíš sám se sebou;-D

+3/0
21.11.2012 13:49

P91e97t86r 37V11a50n95e89c52e88k 1423330227617

tak kdyz zde lide jen davaji minusy, ale nenapisi proc, tak je to tezke.

+2/−3
21.11.2012 13:51

M68i56r59o31s97l43a62v 20B83u14d20a 9802652157712

On se ti nemusí nikdo zpovídat...a popravdě, ani se s tebou nechtějí  dohadovat.

+6/0
21.11.2012 13:56

P92e45t67r 98V91a48n75e58c68e14k 1393230487517

v tom pripade jaksi debata postrada smysl. Navic mi nak k sobe nejde argument o bezpecnosti provozu a bezduvodne brzdeni, kdyz vidim policistu.

+1/−4
21.11.2012 13:57

J70a16r35o73s95l22a20v 10N46o68v24ý 1612384861

A chce s tebou vůbec někdo debatovat? Myslím, že už jsi se předvedl dost a zájem o diskuzi s tebou upadl. Čím to asi bude, že? :-/

+3/0
21.11.2012 14:07

P13e32t89r 69V40a84n80e95c96e64k 1233680307797

No asi to bude tim, ze tu debata vubec nezacala. Jednostrane vykriky bez snahy reagovat na otazky druhe strany neni debata, ale hadka na urovni malych deti na piskovisti ve skolce.

+1/−4
21.11.2012 14:14

M11i61r93o14s49l71a42v 43B14u54d90a 9192592817452

A nebude to tím, že debata chcípla právě kvůli tobě?

+2/0
21.11.2012 14:30

G31u39s77t86a47v 71S65l80a48m53a 4189664898206

kdo psal o bezduvodnem brzdeni? jeste jsem necelt celou diskuzi, ale kdyz vidim policistu, tak imho nemuze byt rec o 'bezduvodnem' brzdeni. kdyz vidim dopravniho policistu, tak jsou k tomu dva nejcastejsi duvody a pro oba je nedevsi pochybnost DUVODNE zpomalit:

1, nekde pobliz je nehoda a trosky vraku mohou nebezpecne zasahovat do jizdnich pruhu.

2, provadeji nejakou buzeracni akci a kdykoliv mi mohou (ne proto ze by jim to umoznoval zakon, ale umoznuje jim to jejich arogance a pocit nezranitelnosti) vstoupit do cesty a orozit tak moji (budu nucen NAHLE zmenit smer nebo rychlost jizdy) a svoji bezpecnost.

v obou pripadech je objektivne snizena bezpecna rychlost (ne povolena) a proto je DUVOD ke zpomaleni.

0/0
26.11.2012 15:24

J38i19ř81í 52K89ü29h44r 2160306560886

Lidi dávají mínusy ,protože sami nedodržují max. povolenou rychlost a cítí se být dotčení ,že jste jim to navrhnul.

+1/0
21.11.2012 17:47

J25a69n 88D85l25o48u74h30ý 8236610433820

ono stačí, když někam, kde se jezdí třeba 80, dají 30tku. Když dodržuju předpisy, ten za mnou se pak diví, co tam za tím volantem blbnu....:-/

+3/0
21.11.2012 14:04

P90e42t42r 39V95a22n65e95c62e75k 1523920257807

Ale to je jejich boj. Clovek samozrejme musi jezdit v prvni rade bezpecne. Kdyz je nekde tricitka a vidim, ze clovek za mnou ocividne nestihne dobrzdit, tak nejsem blazen, abych zacal zpomalovat. Kolikrat se mi stalo, ze jsem byl vylozene nucen jinym ucastnikem provozu porusovat predpisy. Navic, to je opravdu takovy problem tu rychlost dodrzovat? Kam tak moc pospichate? Me taky vadi plno zakonu, ale presto je dodrzuji.

0/−6
21.11.2012 14:06





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.