Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Proč jsou tři cenná pražská nádraží nevyužitá a nabízejí truchlivé pohledy

Co mají společného nádraží Žižkov, Vyšehrad a Bubny? Kromě toho, že jsou to všechno nádraží, tak především fakt, že největší slávu coby skvosty industriální architektury první poloviny dvacátého století mají dávno za sebou. Když se k tomu přidají táhnoucí se spory mezi jejich majiteli, Národním památkovým ústavem a hlavním městem, vznikne obraz tří významných chátrajících nádraží.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K78a94r14e95l 74D41r39d50a 6194912497

Běžel o víkendu dokument o snaze zachránit Žižkov, když se ho komunisté rozhodli zbourat. Diskusní kroužek seděl na Parukářce. Vzpomínalo se na Štěpána, jak vystartoval na Žižkováky a hnutí proti bourání označil za reakci. Ze Žižkova mělo být jedno panelové sídliště s další Magistrálou ve stopě Koněvovy. Rudá propaganda to podávala jako samozřejmý pokrok. Bourání předcházela řízená samovolná devastace Žižkova, navíc pomocí Romů.

Dále se řešilo, že současná sterilní výstavba Žižkovu také nepřidává a její přínosy jsou sporné. Navíc je vždy na úkor zeleně a prostoru, který dělal Žižkov Žižkovem.

Dost hrůzná je situace právě u vstupu do nákladového nádraží. Developer zde vybudoval "luxusní" obytnou čtvrť na úkor právě Parukářky. Dodnes zde byty zejí prázdnotou a další parcely k podobné výstavbě jsou připraveny.

Je velká naděje, že nákladové nádraží dopadne stejně. Bytová výstavba jen ku prospěchu developera, která se nemusí dík poloze ohlížet na okolní zástavbu.

+1/0
12.11.2012 6:31

R74o97b50e52r69t 86P51r98a91ž73á15k 4668136465950

Nejsem si jist, že neprodané byty jsou ku prospěchu developera

Otázka zní co tedy s Žižkovem? Nádraží tam už nikdy nebude a sny o kulturním centru naráží na problém, kdože to asi zaplatí?

+1/−1
12.11.2012 10:34

P75a84v27e90l 74V51l15a66s 4145273640844

Jistě že je to přínos pro developera. Peníze si vypůjčí, shrábne provizi a stáhne roletu. Propadne to bance a ta si půjčí od Národní banky na 0,05 % a je vymalováno. Má v tom uložené finance, které odečítá od daňového základu.

+1/0
16.11.2012 20:16

V12l26a34d95i52m78í13r 94Š69k52o84p89e49k 1351555716639

Sekyra. To je ten Mrázkův kůň? Hezky jim to spolu ladilo a protože starej Mrázek začínal čórkama židovskejch náhrobků a jejich vývozem do zahraničí - kvalitní kámen - tak předpokládám, že Sekyra bude mít k Žižkovu podobně citlivý přístup. To je hnus, co se dneska děje. Prahu okukujou turisti z celýho světa a co ona na to? Dělá obchodní řetězce, parkoviště, kancelářské budovy a bakšiš pro spřátelené developry a jiné investorstvo. Taktika spálené země, děcka nám jednou poděkujou..

+1/0
12.11.2012 2:21

R41o97b37e20r57t 49P64r98a14ž35á44k 4578426655490

Turisti z celého světa asi nejezdí obdivovat nádraží..

0/0
12.11.2012 10:35
Foto

J52a62n 54H55o22l70o19v95s60k60ý 6167369581

To byste se divil. Často si stěžují na stav Hlavního nádraží, obdivují novou budovu Masarykova atd. Navíc industriální památky jsou na vzestupu, viz přestavba Hamburku, nebo industriální skanzeny v Porýní či severozápadní Anglii.

0/0
12.2.2013 12:33
Foto

V71í28t21ě19z16s38l92a69v 24S30o13b22ě97h60r94d 5452479556262

Hlubokou pravdu má pan Jáchym Jakeš. Bohužel ale, nikoho to vesměs opravdu nezajímá a těžko s tím něco udělat:-/

Mimochodem přesně, jak popisuje, byla zbourána i kupř. legendární Štvanice (i přez snahu o ochranu vyhlášením za památku) - nechala se záměrně chátrat, dokud konečně statik nepodepsal, že už je nebezpečná a musí se zbourat. Tímto postupem lze cíleně zlikvidovat jakkoli chráněný objekt;-€ A to Štvanice nebyla prosím ještě ba ani prodána do soukromých rukou, ale v majetku města.....

+4/0
11.11.2012 20:33

P88e40t43r 36R64u45m74p12l80i90k 4119617859303

na tom žižkově bych to nádraží ponechal na osobní přepravu a udělal tam přestupní terminál, protože silniční doprava v praze už skončila.Za pár let, by tam nějaký soukromník mohl mět konečnou třeba z brna, ale pepíci si zase uděláj nějaký tunel pro auta.!!

+4/−5
11.11.2012 10:05

J53a88n 96J96í50c87h27a 8440450408641

Jasne a odkud kam by ty lidi jezdili?  Po te jedne koleji na Malesice?

Terminal? Kdyz tam neni prestum na metro?

Vzdycky to bylo nakladove nadrazi...i v minulosti...

+9/0
11.11.2012 12:58

T93o60m76á33š 63M78o70r30a71v98č92í35k 3537186383245

Pro osobní přepravu je to naprosto nevhodné slepé místo, natož aby tam někdo zajížděl na vlastní riziko (soukromník). Většina lidí chce do centra, případně na metro.

+4/0
11.11.2012 13:48

Z36d41e82n92a 76H24v25o11z19d16e28n12s19k85á 6343457827596

Sveho casu slibovali metro na Zizkov nekam na Basilejske namesti - to je co by kamenem dohodil.

0/0
11.11.2012 22:32

K41a81r94e41l 59D29r11d67a 6594762447

Trasa D, ale to je hudba budoucnosti. Navíc, kdo ze Středočechů touží vystoupit někde na Žižkově s následným přesunem MHD po Praze, když s novým viaduktem pod Vítkovem vlaky z této trati končí za cca 3 minuty na Hlavním nádraží.

0/0
12.11.2012 6:09





Najdete na iDNES.cz