Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Poslanci přehlasovali Klause. Podpořili pěstounskou péči, s ní i sKartu

Lidé, kteří si vezmou dítě do pěstounské péče, za to dostanou mnohem více peněz než dosud. Poslanci přehlasovali veto prezidenta Václava Klause k zákonu, který má snížit počet kojeneckých ústavů a dětských domovů. Se zákonem prošel i přílepek, který přidává další funkci tvrdě kritizované sKartě.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M24a52r33e19k 29P73r14c73h10a17l 3116330379229

sKARTA, restituce, růst DPH - prostě samé chytré věci, které pod pláštíkem dobroty tahaj občanům peníze z kapes, aby v zápětí mohli být odeslány na konta těch, kteří dané "dobrodiní" vymysleli. To je rozkrádačka na ENtou!

0/0
8.11.2012 9:58

J88a78n 98L37i67b18i81c44h 9852438825193

SKarta je tunel, to bylo jasné od počátku. Když není řádné výběrové řízení, vždycky to smrdí a pan Šiška s panem Drábkem o tom ví své. Jen kdyby tady byla rovnost práva pro všechny, ale to je větší utopie než komunismus.!!

+1/0
8.11.2012 2:35

J63a88n 68L13i82b22i68c25h 9592188345523

No kdyby radši podporovali rodiny s dětmi a zaměstnanost a živnostníky, aby bylo děti možné uživit místo pěstounské péče. A kam dají děti, na které nezbydou místa ve zrušených domovech a ani si je nevezmou pěstouni, to je někde nechají na ulici? Tak asociální vláda tu nebyla snad ani za feudalismu. !!

+1/−1
8.11.2012 2:34

M65a34r56t77i27n 68Š43t24ě86r73b92a 2964572536690

Tak teď váhám jste vážně tak hloupý, nebo jen troll?

+1/0
8.11.2012 6:49

A67l78e66š 89M36e19t38l50i83c41k13ý 4272204684969

Bože, kam to jen spěje.. Proč má být nucen mít něco co nechci. Dneska dokonce někde psali,že té píp bance vadí,že lidi s tou píkartou moc nenakupují,a tudíž jim moc nevydělává, protože počítali stím,že tak budou hlavně vydělávat.. nechápu,jak toto mohlo vůbec projít a jen se modlím,abych měl stále práci a tu píkartu nemusel mít. Stačí,že jí chtěj dát přítelkyni na rodičovský.. [>-];-O;-O[>-]

+3/0
7.11.2012 22:48

J39a70n 73H83l12e82d35í66k 4679732488942

většina důchodců si nechává posílat důchod na konto, takže se dá kdykoli vyzvednout, třeba jednou za kvartál-- úplně běžné, a ve vybírání sociál dávek se udělá malý pořádek, už se nebudou snažit vyřvat podpory na více místech, protože evidence -při obrovské fluktuaci- prostě zatím selhává

+2/0
7.11.2012 22:18
Foto

M88a94r71k55é38t52a 10V46a91ň27k97o42v37á 4836711465236

SKartu už asi ani nemá cenu komentovat. Vzhledem k tomu, že ke krátkodobé nezaměstnanosti, která je často doprovázená podporou v nezaměstnanosti, někdy dochází snad u každého občana, si myslím, že bude tento krok nesmírně drahý.

K pěstounské péči: Plně souhlasím se zrušením pěstounského příspěvku pro prarodiče, jelikož tohoto využívá především určitá menšina. Kdo se o své vnouče starat chce postará se i bez odměny pro pěstouna.

+9/−1
7.11.2012 21:47

A50n32d54r89e44a 31N32o72v51á 8864421226985

Na webu hydeparku proběhla informace, že na Václaváku je cca 5.000 lidí. Nevíte někdo, jestli je to pravda nebo ne?

0/0
7.11.2012 21:16

P25e86t24r 79V60a87n68e57c87e67k 1673590467527

no i pokud by byla, tak koho to zajima? Na pochod za legalizaci marihuany prijde kazdy rok cca 20.000 a nikoho to nezajima. Vzdyt 5.000 lidi neni ani promile populace.

+3/−1
7.11.2012 21:17

P75e51t74r 98V63a30n53e33c26e49k 1663530727497

jinak co koukam na nake kamery na Vaclavaku, tak se mi nezda, ze by tam bylo 5.000 lidi

+1/−1
7.11.2012 21:18

A81n86d65r67e34a 92N12o20v28á 8564331826765

Mě to zajímá.

+2/0
7.11.2012 21:18

P65e61t63r 86V39a97n78e55c31e76k 1863770907547

A to je ten problem. Na vaclavaku se sejde par tisic lidi a nekteri lide v narode maji pocit, ze startuje nova revoluce. Uvedomte si, kolik nas v republice zije. A stale cekam na odpoved, jak dlouho by se podle vas mely duchody postou posilat. Dvacet let? Padesat? Za tech 50let nebudou duchodci?

0/−2
7.11.2012 21:21

P91e69t74r 22V16a25n28e74c11e12k 1103350527507

koukam, ze kdyz neni odpoved, tak se da aspon minus :) Kvalitni debata R^

0/0
7.11.2012 21:34

P64e33t28r 75F79r52y87š70t61á62k 2372550930930

Naprostý souhlas se zákonem - víte kolik peněz stojí měsíc dítěte v kojeňáku?? Čtyřicet tisíc!! Který platíme my všichni!! To raději dám půlku pěstounům ať se jim věnují jako rodiče!!

+2/−4
7.11.2012 20:12

P60e20t77r 88V42a48n20e50c52e43k 1263670577897

40.000? Naky odkaz by nebyl? Za 40.000 mesicne tech deti v kojenaku uzivim pet.

+1/−2
7.11.2012 20:55

P60e60t86r 14F55r37y89š97t57á21k 2972480650310

Moje řeč - zjisti si to sám, ale je to pravda, jedno dítě v kojeňáků stojí sakumprásk 40 tisíc měsíčně, takže nevím, co tam Klaus mluví o nějaké motivaci pěstounů - i kdyby se jim dala půlka - 20 tisíc, tak na tom stát ušetří balík!!!!!

0/0
7.11.2012 21:46

P18e22t84r 60V30a34n24e89c34e20k 1923140407247

40.000 za co? To je nakej nesmysl. Navic se v kojenaku da pomerne dost usetrit - naklady na teplo, ubytovani, stravu atd se rozpocitavaji na vice hlav, takze vysledna cena musi byti mensi nez v bezne rodine. A netvrdte mi, ze normalni rodina da mesicna za dite 40.000

+1/−1
7.11.2012 21:49

A79n83d58r21e93a 97N19o10v75á 8334101656135

tvoje matka za péči o tebe platí odvody?

0/0
7.11.2012 21:53

P61e61t65r 90F92r81y87š42t40á58k 2652470330740

Takhle to prostě je - náklady kojeňáků jsou bohužel takhle vysoké - výplaty zaměstnanců, budovy, teplo elektřina, přebujelý aparát a máte 40 tisíc měsíčně - to je prosím reálná částka, nevycucal jsem si ji z prstu.

0/0
7.11.2012 22:24

J69a36n75a 20N50o96v75á28k73o62v85á 9532676219

a zdravotní personál tam dělá zadarmo:-P

+1/0
8.11.2012 15:20

P17e45t61r 60F63r31y62š38t67á28k 2102310510810

Zrovna dnes dávali ve zprávách, že jeden vězeň stojí stát 1.000,- Kč denně. Ještě se divíte, že dítě v kojeňáku stojí 40 tisíc měsíčně??

0/0
8.11.2012 22:16

P48e35t91r 73V70a32n49e73c98e22k 1583670367437

Tak mi to dalo trochu prace, ale konecne jsem to nasel. Mesicne se v CR vyplati  3 498 650 duchodu. Podle oficialnich udaju na strankach ministerstva financi stat plati 15kc za jeden doporuceny dopis. To mame 52 479 750kc mesicne jen za zaslani DUCHODU. A to nepocitam dalsi davky a podpory, ktere se na sKartu vazou.

+1/−2
7.11.2012 19:48

M87i13l14a48n 23U76ř34í93d95i15l 5821114221416

Vážený pane.

Nezlobte se na mne, ale podle Vás by bylo nejlepší dát každému důchodci namísto důchodu jednorázově hrací automat, ať si ten důchod vyhraje.

To bychom panečku ušetřili peněz.

+4/−2
7.11.2012 20:17

P67e56t20r 29V55a93n78e47c69e21k 1823450717427

Nejste trochu demagog? Ja jen rikam, ze posilani duchodu postou do nekonecna je nesmysl. Drive nebo pozdeji se na to prejde a vzdycky zde bude naka skupina lidi, ktera na prechod bude nadavat. Tak proc ne? A priste zkuste nevkladat jinejm lidem do hlavy vase nesmyslne myslenky. Nebo vam prijde pul miliardy jen za rozesilani duchodu ok?

+1/−1
7.11.2012 20:57

K46a48r11e95l 94H28a50n64o24u60s17e73k 6566537386861

vláda Pekárků a přílepků......kongres je over, vracíme ke starému dobrému.... před volbami pak zase lidem nakecáme, jak budeme jiní, lepší......Rv

+5/0
7.11.2012 19:29

V90á68c20l18a15v 51V12e39s22e42l64ý 3495428923658

Rušení kojeneckých ústavů a dětských domovů blbost. SKarta už tu měla být dávno.

+4/−4
7.11.2012 19:24

K77a15r91e57l 56H13a86n16o92u89s12e42k 6596217806461

čau, Šiško

0/−1
7.11.2012 19:29

P34a19v82e30l 23K34r63ů37ž93e46l71a 7820619632

Je to zkrátka další způsob, který nahrává zejména notorickým pobíračům sociálních dávek. Díky tomuto mají tihle lidi další důvod, proč nikdy nechodit do práce! Úžasně to vedeš macelo, šimáčku, šimůnková, marksová-tominová, varvařovský a další ochránci pouze jedné skupiny "velmi perspektivních" obyvatelů ČR!Rv

+2/−2
7.11.2012 19:14

S11a32r31a 94B38e68n64y94o81v82a 8149625261271

Já jako pedagog nevidím nic špatného na tom , aby případné zájemce o pěstounství motivovaly peníze. I špičkový lékař si nechá své znalosti a um zaplatit. proč je takový strach , že vyšší plat , horší kvalita pěstounů . Na to , aby děti dostali do péče lidé kvalitní snad máme dost velký úřad zvaný sociálka .Naopak dnes jsou děti v ůstavu a nebo u lidí . kterým výrazně pomůže i 3000 , naopak s vyšším platem se púro tuhle dráhu může rozhodnout například žena která po mateřské a vystěhování mimo vělké město má problém s uplatněním- S Karta je blbost

+3/−5
7.11.2012 19:08

P12e19t52r 27V40a95n39e39c59e71k 1513530517637

Proc je skarta blbost? Protoze usetri penize za posilani duchodu beznou cestou? Nebo proto, ze jak zde lide rikaji, duchodci s tema bankomatama neumi pracovat? Takze budeme ignorovat technologicky postup a penize budeme posilat postou jeste za sto let? Co se vratit ke konskym sprezenim?

+3/−4
7.11.2012 19:13

S63a20r41a 13B53e39n88y79o21v64a 8819225801381

Tak to pr . Já sama umím s IT a pod docela dobře . Bohužel, ale dokážu si představit lidi na vsi, kdy bankomat je x kilometru daleko, ve vsi jeden obchod , který nebere karty a co mají dělat? Za další jde o výběr, pouze 200 , takže vždy tam bude něco zbývat co může dotyčnému chybět . Za 20 let bych to brala , ale jště žije dost důchodců co opravdu skoro neví co je bankomat a pro ty je to téměř likvidační a vím o čem mluvím. babička mého muže vyšla z bytu naposledy v roce 1992 , umřela před rokem a tetu máme v Německu a musíme za ni taky vše řešit a neustále tam jezdit. Taky si myslím, že stát by neměl takhle direktivně lidem nařizovat

+8/0
7.11.2012 19:22

P36e98t25r 60V18a45n34e84c93e53k 1513650337707

Vy jste mela babicku v byte zavrenou pres 10 let a jeste to pisete na idnes? Tak to mate dobry nervy. A ze by stat nemel neco lidem narizovat? Nenarizuje. Nekdo vam brani vzit si babicku do pece a penize za ni vybirat? Nebo je to takovej problem jednou za mesic vzit kartu k bankomatu a tam penize vybrat? Jiste to problem neni a kazdy slusne vychovany clovek to pro sve rodice rad udela. Navic na tom stat usetri hromadu penez. Plusem take je omezeni zbozi, ktere lze pres sKartu kupovat (zadny alkohol, ciga atd)

+3/−5
7.11.2012 19:25

Z72d58e52n84a 26H10v41o71z51d10e18n86s37k31á 6963867457286

Hlavicko prastena. ;-D

Omezovani zbozi je samozrejme naprosta blbost a navic jde snadno obejit.

Vite jak se to dela ve Statech? Ti, kdo dostavaji poukazky na jidlo, jimi zaplati u kasy nekomu nakup a ten jim pak da penize v hotovosti. A je vymalovano...

+4/0
7.11.2012 19:29

P24e10t13r 60V55a90n44e15c38e77k 1253860617877

Chovej se slusne hlavicko chytra. Obejit lze vsechno. Zrusime proto vezeni? Vzdyt z nich lide utikaji. A ano, obejit to jde pomerne snadno, ovsem to neni duvod, proc zneuzivacum davek, ktere si za ne nakoupi chlast nehodit aspon maly klacek pod nohy.

+1/−1
7.11.2012 19:38

S15a28r17a 62B21e95n94y80o96v64a 8569255511311

Umíte číst?Byla to babička mého muže, starala se o ní tchýně, dokonce jí koupila byt ve stejném domě a když jsem jí poznala já byla už tzv ležák. Než něco napíšete , čtěte

+3/0
7.11.2012 19:41

P18e12t86r 16V18a32n51e32c67e21k 1123600497217

Mila pani, muj prastryc mel v detstvi obrnu, mel snizenou pohyblivost a sam se ani neposadil. Pritom jsme ho rozhodne nenechali deset let valet se v baraku. Take to byl jak rikate lezak, ale to nam nebranilo ho v lete s posteli vytahnout ven na  zahradu a na slunicko. Babicka po mozkove mrtvici byla na tom velmi podobne a take jsme ji doma nenechali valet a vymlouvat se na to, ze je to lezak. Vy mi tak kazejte o moralce.

+2/−2
7.11.2012 19:43

S71a62r55a 64B48e29n80y19o24v44a 8759485331431

Drahy pane kromě toho, že tady prudíte na více diskuzích a jste troll , tak v paneláku jaksi zahrada není, vozík jsem narvali do výtahu jednou a praskly dveře. Takže se laskavě uklidněte a ještě znova naučte se číst, moc Vám to nejde . Mimo jiné co si pamatuji a já babi pamatuji opravdu jen pár let, tak odmítala ven . Jinak jezdíme každý týden do německa se starat o dalšího příbuzného, tetu, která nechce do domu s pečovatelskou službou je to němka a k nám do čech už se stěhovat nechce . Takže já mám ohledně příbuzných svědomí opravdu čisté

+3/0
7.11.2012 20:07

P13e47t13r 40V48a23n95e35c90e18k 1783380467827

Jiste, ze odmitala ven, protoze x let nevylezla z postele, vsechno ji bolelo a nemohla se hnout. Nenapadlo vas, ze by bylo lepsi umistit babicku do nakeho ustavu a jezdit za ni na navstevy? Nebo vam prijde normalni, nechat cloveka 10let bez pohybu v posteli a pak se divit, ze se nemuze hybat a nechce se mu ven? Kdyz jezdite do Nemecka, jiste pro vas nebude problem jednou mesicne odvesti babicku nebo dedecka k bankomatu. Nebo je to takovej problem?

0/−3
7.11.2012 20:59

M60a94r59k59é55t82a 18Ž43e19m90l75i31č49k98o87v51á 1404680983183

Až se jednou budete starat o zcela nepohyblivého člověka, upoutaného na lůžko, budete mu x krát denně měnit pleny, umývat ho, převlékat, krmit, pravidelně nutit k pití, mazat opruzeniny, otáčet jej tak, aby neměl proleženiny, přijďte si na toto téma pokecat. Jinak to jsou žvásty o ničem. A umístit do ústavu? Kde to člověče žijete? Vy si vážně myslíte, že je to tak jednoduché? Máme tu přecpané domovy důchodců, přecpané LDN a pokud nemáte známé či nejste schopen zaplatit měsíčně 25 tisíc za soukromé zařízení, máte prostě smůlu. My si v rodině prošli očistcem, kdy nám zůstali nepohybliví doma rovnou dva. Nepomůže vám nikdo, musí makat celá rodina. Je to problém. Kdo nezažil, nepochopí.

0/0
7.11.2012 22:14

Š29á29r18k71a 22Č36e24c45h71o47v85á 8208826975585

Mou tchyni jsme umístili v domově důchodců bez problémů i bez známostí. Má průměrný důchod + příspěvek na péči = 20 000 Kč, doplácíme se švagrem 1 000 Kč každý, skutečně velmi nákladné, bezmála to naši rodinu finančně položí ! Pokud jste dosud o důchodě či příspěvku na péči neslyšela, tak to bych se velmi divila.

0/0
8.11.2012 15:03

Z29d84e25n92a 49H34v69o38z22d63e26n72s96k47á 6483777197386

To nemusi byt ani velmi vzdalena ves. Byli jsme  na vylete na Jizni Morave a zjistili jsme, ze s kartou tam daleko nedojdem. Pak jsme se jeste pekne projeli, nez jsme vubec nasli prislusny bankomat, abychom nabrali hotovost.

+5/0
7.11.2012 19:26

P37e62t40r 86V87a47n29e68c72e71k 1703150657487

No tak to musi byti opravdu hodne dlouho. Mozna by take pomohlo, ozelit tech 30kc za vyber z jineho bankomatu a vybrat z toho nejblizsiho.

0/−4
7.11.2012 19:29

Z51d50e68n66a 24H75v58o82z58d90e94n17s94k62á 6263967327686

Letos na jare, hlavicko premoudrela.

A proc bychom meli ozelet 30 kacek? Kdyz to vyjde nastejno jet k tomu svemu?

+4/0
7.11.2012 19:31

P75e80t54r 44V27a41n96e77c72e80k 1603970667167

No treba proto, ze si sveho casu vazim daleko vice nez nakych 30kc? A proc bych mel behat po celem meste, kdyz si mohu vybrat z bankace ktery je vedle me? Protoze to stoji 30kc? Tak spatne na tom urcite nejste.

0/−3
7.11.2012 19:39

J97a77n 31V56o78s80t62ř43e78l 8539131483909

A když je nejbližší bakomat 35 km daleko? Zaplatíš mi autobus?

+5/0
7.11.2012 20:19

P79e51t66r 51V75a48n11e39c83e92k 1173320367697

nelzi. Takove misto v CR prakticky neexistuje.

+1/−3
7.11.2012 21:00

J46a13n 77V32o60s34t88ř18e26l 8419691283509

Ale ano. Např. Osoblažsko, nejbližší automat Město Albrechtice. Ne všichni žijí v Praze nebo velkém městě. A je běžné, že nejbližší bankomaty jsou 10 - 15 km daleko. To znamená ztráta času, peněz za dopravu ( pokud je více jak jeden bus denně ). A to vše těm lidem nařídíš.

+4/0
7.11.2012 21:14

P16e42t12r 10V40a78n50e26c35e15k 1383840587647

a ja psal neco jineho? Tvrdil jsem, ze v CR neni misto, kde je bankac 35km daleko. A 10-15km je cca 1/3 teto vzdalenosti.

0/−1
7.11.2012 21:16

P76e24t84r 23V33a51n21e25c40e11k 1313520247127

No a on ti nekdo bude branit nechat si ty penize posilat na adresu sveho trvaleho bydliste na sve vlastni naklady? Nebude. Tak o co jde? Misto toho, aby ti postovne platil stat, si ho zacvakas sam. Ale to je ten problem ze :)

0/−2
7.11.2012 21:19

P70e34t35r 80V56a96n94e96c81e91k 1763530857527

A nez zacnes nadavat, tak nejvzdalenejsi bankomat je v nake vesnicce Brousko u hranic se SR, kde je bankac 18km. Tedy, pokud se da verit udajum na internetu.

+1/0
7.11.2012 21:08





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.