Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Z pražských tramvají zmizí část polstrovaných sedaček, budou dřevěné

Ve vozech pražských tramvají bude přibývat dřevěných sedaček, jako jsou v nových tramvajích ForCity. Naopak budou z tramvají mizet často špinavá polstrovaná sedadla - úklidová firma totiž čištění zanedbávala. Počet "tvrdých" a polstrovaných sedadel by měl být nakonec stejný.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

KarelPl

me se vzdy libily

Ty plastove jsou super. Nebojim se, ze chytim blechu a v zime pěkně hrejou do zadku, coz asi drevene nebudou. Skoda, ze ta kamosska firma dela jen sedacky "z první republiky".

0/0
30.10.2012 17:36

MFD to hraje s náma

Huraaa, konecne.

Ty naprosto nepouzitelne drevene urcite vymyslela designova firma jednoho znameho a vyrabi je firma dalsiho znameho. A obe dostanou za kazdou pouzivou sedacku provizi. R^

+1/0
30.10.2012 16:55

KarelPl

Re: Huraaa, konecne.

Nebude to za kazdou sedacku, ale jednorazove 260 000 za projekt a sedacky se budou prodavat za 40 000 jedna.

0/0
30.10.2012 17:42

Kladýnko1

Pokud vyjimečně použiji MHD, tak si nesedám.

Po těch po..... bezdomovcích, ale i po bezohledných dělnících ve zhnojených montérkách to fakt neriskuji. A ono i sáhnout na ty umaštěné tyče je kolikrát libové. Lepší chodit pěšky,  což také do práce praktikuji, Vršovice - Vysočany, cca 6 km, cca 45 min, krásná procházka na vyčištění hlavy.

+1/0
30.10.2012 15:13

ODSCSSD8

naco vyhanet bezdomovce... vymenime sedacky

;-D

+5/0
30.10.2012 12:52

RozervalPaarkund

koženka

Nejlepší byly koženkový sedačky jako byly třeba ve vagónech metra 81-71.

+1/0
30.10.2012 11:55

morg

Re: koženka

R^

0/0
30.10.2012 21:49

nataska

Heuréka

Heuréka, no to jste zase přišli na věc, kterou již dávno ví každý normálně smýšlející účastník dopravního provozu.

+3/0
30.10.2012 11:13

roedor

Na ty polstrované hnusy si nesedám kvůli strachu z mikrobů,

ale kvůli tomu, že na nich s největší pravděpodobností před pár zastávkami seděl zavšivený a pomočený bezdomovec. Tuhle problematiku jste v článku taktně vynechali, že:-P.

+7/0
30.10.2012 10:31

Alowen

Mě ty dřevěné vadí z jednoho prosétho důvodu

Kloužou - jakmile tramvaj zabrzdí (ani nemusí prudce), letím dopředu. Chtělo by to lepší tvar a byly by super

+3/0
30.10.2012 10:14

roedor

Re: Mě ty dřevěné vadí z jednoho prosétho důvodu

nejlepší jsou ty staré laminátové sedačky v červené a šedé...

+8/0
30.10.2012 10:32

leather-man

Re: Mě ty dřevěné vadí z jednoho prosétho důvodu

Nebo si koupit kožený kalhoty. :-P

0/0
30.10.2012 10:32

Fai Rodis

Re: Mě ty dřevěné vadí z jednoho prosétho důvodu

jenze ten z ohybaneho dreva neudelate. To slo z toho laminatu, co jsou ty stare cervene a sede,anatomicky tvarovane. Nechapu, proc se k nim nemuzeme vratit.

0/0
30.10.2012 12:47

Alowen

Re: Mě ty dřevěné vadí z jednoho prosétho důvodu

a nešlo by to ohnout víc? Aby člověk víc zapadl dozadu a neklouzal dopředu ;-)

0/0
30.10.2012 13:04

Fai Rodis

Re: Mě ty dřevěné vadí z jednoho prosétho důvodu

To byste padali stejne- chybi tam to bocni podepreni, co maji laminatky.

0/0
30.10.2012 15:59

lu2222

já bych radši

kdyby ze sedaček zmizeli bezdomovci než polstrování

+11/0
30.10.2012 10:13

Berti19

Re: já bych radši

Co na to říci..?

0/0
30.10.2012 10:28

Carrallina

už jenom ten nápad dát polstrovaný sedačky do mhd stál za to

To nikoho nenapadlo při výběru, jak se to bude čistit ?

+2/0
30.10.2012 10:06

leather-man

Re: už jenom ten nápad dát polstrovaný sedačky do mhd stál za to

A to samé platí o tlačítkách pro otevření dveří, samý bacil. :-/

0/0
30.10.2012 10:39

ynot

preferuji

plastové, ale je mi to prd platné

+3/0
30.10.2012 10:01

Karlos BS MC

já bych tam žádné sedačky nedával

v mhd jen na stojákaR^;-D

0/0
30.10.2012 9:53

papazian

Nejlepší jsou plastové a dřevěné by byly také, kdyby byly

ergonomické. Ale pro Prahu jsou zvolena taková, která pro velkou část cestujících vytváří jen bolení zad. To se s dřevěnými sedačkami v MHD ve Vídni nedá vůbec srovnávat. Inu, když dva dělají totéž není to totéž. Proto podle mne dopadli tak špatně v oblíbenosti dřevěné sedačky, ale já bych je nezatracoval jako takové. Jen je třeba změnit jejich tvar tak, aby více odpovídal běžným postavám. Argument pro plastové, resp. krásně ergonomicky tvarované,  ukazuje anketa jasně proč vítězí - vlastně by mohly být i ze dřeva, kdyby se respektovala ergonomie. Argument, že se moc nehodí pro rodiče s dětmi na klíně je diskutabilní, podle oblíbenosti je vidět, že tento argument nemá svou sílu a je zbytečné odvádění pozornosti od skutečné ostudy, totiž, že dříve dělaná práce z dob socialismu je ve výsledku lepší jak dnešní rádoby moderní počiny.

+1/0
30.10.2012 9:41

Berti19

Re: Nejlepší jsou plastové a dřevěné by byly také, kdyby byly

Ano. Moderní design často bohužel není k užívání, hlavně musí vypadat.

0/0
30.10.2012 9:54

hany1

Re: Nejlepší jsou plastové a dřevěné by byly také, kdyby byly

Velikost sedaček je tak pro Vietnamce.

0/0
30.10.2012 10:00

Fai Rodis

Re: Nejlepší jsou plastové a dřevěné by byly také, kdyby byly

Jak, nehodi pro rodice s ditetem?

Kdyz ja jsem jezdila v letech osmdesatych s tak malym ditetem, mivala jsem ho na kline v tramvaji bezne a to byly jen laminaty. A sama taky nejsem zrovna drobna bytustka.

0/0
30.10.2012 16:01

aldik7

hnus

v Ostravě máme plastové a sedí se na nich pěkně blbě, jsou tvrdé a v nevytopeném voze jsou ještě navíc studené :-P

To radši sekat hlavy a aby ta úklidová firma s novými lidmi nebo nová firma líp dbala na čistotu ;-) .

0/0
30.10.2012 9:33

Berti19

Re: hnus

Jenže když to pochčije vágus během dne, tak to vyčistí stejně až večer. Do té doby to jezdí mokré a smradlavé. A v tramvaji nehledám ani tak pohodlné sedačky, ale spolehlivou dopravu z bodu A do bodu B.

+3/0
30.10.2012 9:37

Lofwyr

No super

Ještě že tak. Nic lepšího než si sednout na pochcanou polstrovku po bezďákovi.

+3/0
30.10.2012 9:30

černej oes

Nejmenovaná skupina spoluobčanů

získá nový zdroj otopu svých příbytků.;-D

0/0
30.10.2012 7:48

Berti19

Re: Nejmenovaná skupina spoluobčanů

To pochybuju. Ono to zas tak suprově nehoří.

0/0
30.10.2012 9:00

tm004

Ta hygienicka to je co????

Jako ze v latkovem polstrovani se nedrzi mikroorganismy? Tyyyy brdooo, ta asi taky vystudovala v Plzni za tejden...8-o

Navic tyhle sedacky jsou super kdyz se na ne neco vylije ... a to nemluvim o tom kdyz se tam nejaky bezdomovec vy....

+2/0
30.10.2012 6:31

Kostěj Nesmrtelný poprvé

Zpátky na stromy

To bylo po revoluci keců o nechutných plastových sedačkách ;-D

0/0
30.10.2012 6:31

tm004

Re: Zpátky na stromy

Po revoluci bylo vubec kecu - o kralikarnach, ktery jsou lepe staveny a kolikrat vetsi nez ty dnesni "modernosti" a i o tom jak dozeneme Rakousko do 5ti let a Nemecko do 7mi. ;-D

Radim vsem slusnym - seberte se a zmizte z toho bordeldistanu dokud muzete!

+3/0
30.10.2012 6:33

opportunity

Re: Zpátky na stromy

Budou vás strašit drahotou a nezaměstnaností... holt někdo má dobrou paměť.

+1/0
30.10.2012 8:03

Leinad

Re: Zpátky na stromy

Drahota je sporná, vezme-li se průměrný plat a průměrné ceny. ;-D

+1/0
30.10.2012 9:17

Berti19

Re: Zpátky na stromy

Průměrný plat tehdy: cca 75 EUR, nyní: 1000 EUR. Jo, jo, dobře bejvávalo.

0/0
30.10.2012 9:39

Fai Rodis

Re: Zpátky na stromy

Tak taky ty ceny se krapitek zmenily. Bydleni, voda, energie.

0/0
30.10.2012 16:02

Berti19

Re: Zpátky na stromy

A který směr byste doporučoval?

0/0
30.10.2012 9:08

azazzelo

Zapomínáme na další materiály...

Pamatujete za bolševika na ten černý plast-molitan v autobusech? Bylo to měkké, dalo by se to tvarovat podle potřeby tvaru sedačky, přitom vcelku hygienické. Při srovnání s látkovým čalouněním bych soudil i na delší životnost.

Jinak si myslím, že na sedačky patří kůže. Podle mě se dřív v MHD užívala. (Co třeba ruské vozy metra? Byla to koženka nebo kůže? V českých moderních modifikacích sázím spíš na mizernou koženku.) Kvůli ježdění za horka a pocení, to nesmí být plastová koženka, ale normální kůže. To dá rozum. Akorát, pokud vadí polstrování kvůli propocení, virům a bakteriím, nebude na tom taková sedačka o moc lépe než ta látková. Vzhledově a pocitově ale ano.

(A pokud je snad kůže drahá, dala by se použít vydělávaná kůže ze zadnic radních magistrátu a vedení DPP, co o pražské MHD tak mizerně rozhodují. Ušetřilo by se.) ;-D

0/0
30.10.2012 6:11

Berti19

Re: Zapomínáme na další materiály...

Původní vozy T3 měly čalouněné sedačky potažené koženkou. Potíž tehdy byla s jejich vytápěním. Ten černý gumo-molitan v autobusech ŠM-11 byl taky celkem fajn, ale v létě se rozpaloval tak, že se na něm daly smažit vajíčka :-). Navíc to celkem rychle puchřelo čímž se zkracovala trvanlivost.

0/0
30.10.2012 8:52

paulina

Dřevěné

;-D;-D;-D

To už někomu dobře hráblo. Polstrované jsou dobré leda do vlaku, kde pasažér tráví delší čas, do tramvaje jsou ideální plastové.

0/0
30.10.2012 5:58

Krokodyl1

Navrhuji ...

... dělat dřevěné celé vozy i s motorem!

+3/0
30.10.2012 4:20

Igen

Re: Navrhuji ...

Bez motoru, s koňma. Jako měl bratr Žižka.

+1/0
30.10.2012 8:17

Igen

Dřevěné. A nehoblované.

Šetřit se bude!

0/0
30.10.2012 3:25

karpet

Re: Dřevěné. A nehoblované.

A aby bylo ještě levněji, každý bude nastupovat již se svými třískami zabodnutými do své pr.ele. R^:-)

+3/0
30.10.2012 4:44

Berti19

Re: Dřevěné. A nehoblované.

Při nákupu Opencrad pytel třísek zdarma.

+1/0
30.10.2012 9:02

biggles

škoda že nahodili pár fotek

když už nasadili anketu, tak ať lidi věděj na co klikaj.

0/0
30.10.2012 2:44

biggles

Re: škoda že nenahodili pár fotek

nenahodili*

pardon ;-)

0/0
30.10.2012 2:45

alexík

Re: škoda že nahodili pár fotek

Polstrovaný sedačky se montovali protože se počítalo že na nich budou sedět slušný lidi a ne čuňata jak je tomu dnes a denně.;-(

+4/0
30.10.2012 2:59

Berti19

Re: škoda že nahodili pár fotek

Rád bych věděl, kdo s tím počítal...

0/0
30.10.2012 9:03





Najdete na iDNES.cz