Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Co se stalo na Temelíně? ptali se lidé. Sirény houkaly víc než jindy

Nečekaný rozruch způsobily ve čtvrtek ráno sirény z Jaderné elektrárny Temelín, kde bylo letošní předposlední havarijní cvičení. Zvuk byl tentokrát díky čtyřem dalším spuštěným sirénám mnohem více slyšet, takže někteří lidé dostali strach, jestli se neděje něco vážného.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

809.KocuR

Můžu konspiraci?

Temelín vybouchl a všichni se teď tváří, že se nic nestalo. Ta mlha včera ráno byla vyrobená schválně, aby zakryli, že jedna chladící věž se zřítila. Za mlhy pak postavili připravenou maketu.  :D

+5/0
26.10.2012 13:34

Satan 16 2

Re: Můžu konspiraci?

Dobrý pokus, ale na to ti neskočím ;-D. Mám seriozní informace od ještírků. Rozšíření Temelína se sice plánuje jako dva bloky, ale ve skutečnosti bude jen jeden a ta druhá chladící věž bude jen maskováním pro americký radar, který měl stát v Brdech, ale soudruh Tamáš a ten Trokavecký soudruh přeceda to tam američanům znemožnili.

Zkus proti tomu postavit nějaký argument, ty jeden výbuchu  ;-D

0/0
26.10.2012 13:51

dino_na_idnes

Re: Můžu konspiraci?

Argument? Konspirovat o tom, co se plánuje, je nesmysl, pravá konspirace je o tom, co je či bylo. Či nebylo.

0/0
26.10.2012 14:51

pes jitrničku sežral

Re: Můžu konspiraci?

Jsou konspirace o tom kdo vsechno hodla ovladnout svet a dle natury ho zotrocit ci vyhladit.

0/0
26.10.2012 15:07

ntk_

správně !

pokud to měla být zkouška obyvatelstva jak zareagují na sirénu v neočekávaný čas, tak je správně, že nikoho dopředu neinformovali... jen by se mělo taky v takovém případě obyvatelstvo v blízkém okolí proškolit jak se chovat v těchto případech.... a pokud si jen ověřovali funkčnost poplachového zařízení, tak to hlásit dopředu měli... hezký den.

0/0
26.10.2012 13:23

Smradlavej čmoud z komína

bordelistán

nikdo o ničem neví, až tam něco skutečně bouchne tak taky nikdo o ničem nebude vědět, no možná lidi dostanou přesně to co chtějí a zaslouží

0/0
26.10.2012 13:10

leonard 2

Stačí sledovat papaláše

Jak se začínají balit a hromadně prchat, tak je to v pr....

+4/0
26.10.2012 12:54

pes jitrničku sežral

Re: Stačí sledovat papaláše

Papalasi mohou prchat i z mnohem prozaictejsich duvodu. Kozeny je na Bahamach, Gross na Floride, ...

+1/0
26.10.2012 15:08

antif

Horší než v Černobylu

Kdyby tak něčemu došlo, tak informovanost bude horší než v případě černobylské katastrofi. Jsem o tom přesvědčen. Takový bordel jako je u nás nebyl ani v SSSR v roce 1986 kdy vybouchnul Černobyl.

+1/0
26.10.2012 12:48

TheMiko

Re: Horší než v Černobylu

ještěže Vaše přesvědčení nesdílím. Bordel obecně vzato je, o to žádná, ale poněkud jiného typu...

0/0
26.10.2012 12:57

Bolkonski

Ač na podobné příspěvky

většinou nereaguji, zajímalo by mě zda to jakým způsobem byl porovnávám "bordel" v SSSR v roce 1986 a v ČR v roce 2012. Osobní zkušenost? Výzkum na základě relevantních dat?

0/0
26.10.2012 12:58

ntk_

Re: Horší než v Černobylu

a vy se domníváte, že tehdejší sssr něco někomu chtěla sdělovat ? pokud by radiace nebyla objevena ve finsku tak se to snad ani nedozvíme a nebo tiše po xx týdnech kdy se to prostě zatajit stejně nedá... je absurdní jak se vyjadřujete !

0/0
26.10.2012 13:28

suchar

Re: Horší než v Černobylu

vy vůbec nevíte o čem je řeč, kde bydlíte aby jste mohl vypouštět takové bláboly?

0/0
27.10.2012 12:33

tmf

tedy se potvrdilo,

že to houkání je k ničemu. Sice se všichni báli, ale nikdo do žádného krytu neutíkal bo si myslel, že je to stejně zase jen cvičení. Tak až to bude opravdu, zase si řeknou, že je to jen cvičení. Pokud to stihnou.

+4/0
26.10.2012 12:23

nekdoosmdesatyšesty

OIŽP

Může mi někdo vysvětlit, z jakého důvodu je potřeba u tohoto článku uvádět komentář nějakého blba z Občanské iniciativy pro ochranu životního prostředí? To už je zelená totalita tak daleko, že budeme u každého článku číst komentář uvědomělého zeleného? Rovnou mohli zavolat mně a zeptat se na můj názor, mělo by to asi stejnou hodnotu. Pokud v tom iDNES hodlá pokračovat, uvítal bych tyto komentáře vedle hlavního textu v boxu nazvaném třeba "ekologistovo okénko", alespoň bych věděl, co nemám číst...

+16/0
26.10.2012 12:19

Smradlavej čmoud z komína

Re: OIŽP

nechápu co vás vytáčí takovýhle piczoviny, asi máte úplně vyklausovanej mozek

0/0
26.10.2012 13:14

ErikM

Re: OIŽP

kdyby ekologisti pořád do něčeho neštourali dopadne to všude za chvilku s bezpečností třeba jako v té chemičce v Bhopálu v Indii

0/0
26.10.2012 13:22

Maková panna

Bydlím u Temelína...

Houkaj každou první středu v měsíci,vždy ve 12 hodin,v poledne.

Nedej ,bože,aby Temelín bouchnul první středu v měsíci ve 12 hodin!!!To bych si ani prášek nevzala!!!;-D

+2/0
26.10.2012 12:17

Honza H24

Re: Bydlím u Temelína...

Každou první středu v měsíci houkají všude ;)

+3/0
26.10.2012 12:20

běhavka

Re: Bydlím u Temelína...

S práškem nebo bez, není to jedno?

+1/0
26.10.2012 12:28

666.hell

Re: Bydlím u Temelína...

Ono je to jedno, jelikoz pro nejake udalosti existuji ruzne druhy tonu co sirena houka. To ze kazdou stredu v mesici houkaj dlouze a pak se vypnou je na zkousku. V pripade pruseru houkaj prerusovane nebo jak to je.

0/0
26.10.2012 12:40

celim

No já si osobně myslím,

že by se ani ta cvičení oznamovat nemusela, neboť je to zbytečné. Jednak jsou místní na to houkání zvyklí a pak, kdyby tam spadlo letadlo, tak to uvidí, když tam vypukne požár, tak to také uvidí no a pak je to vlastně stejně jedno, neboť pochybuji, že by se nějaká velká radioaktivita mohla nějak rychle do okolí rozšířit. Kde by se asi vzala. O té sní leda tak příslušníci antijaderné církve!

0/0
26.10.2012 12:13

brezzinka3

Re: No já si osobně myslím,

;-D

0/0
26.10.2012 16:46

semjinej

jestli houkaj sirény

tak asi bude válka

0/0
26.10.2012 12:12

veverka123

Oficiální tisková zpráva ČEZu zde:

http://www.cez.cz/cs/pro-media/aktuality-z-jadernych-elektraren/11439.html

+1/0
26.10.2012 12:08

henrik.veliky

Česká úchylka

Záliba v komouších a  atomu.Obojí neni nebezpečný.

0/0
26.10.2012 12:03

Roko Blábola 15

Re: Česká úchylka

Atom není nebezpečný. Pokud ho nemá v pacákách komouš.

+3/0
26.10.2012 12:04

809.KocuR

Re: Česká úchylka

Doporučuju nejíst chleba a nepít vodu: Jsou v tom atomy.

0/0
26.10.2012 13:26

dup1

Re: Česká úchylka

Nedávno byl bez větší odezvy zveřejněn alarmující článek, který varuje před nebezpečím pocházejícím z vůně pečeného chleba. Ukazují se totiž následující spolehlivě zjištěné fakta: Více, než 98 procent odsouzených pachatelů závažných trestných činů konzumovalo chléb. Plná polovina dětí, které vyrůstaly v domácnostech konzumujících chléb, má v testech inteligence podprůměrné výsledky. V 18.století, kdy se prakticky všechen chleba pekl doma, byla průměrná délka života menší, než 50 let, dětská úmrtnost dosahovala hrozivých čísel, mnoho žen umíralo při porodu a nemoci jako tyfus, žlutá zimnice a chřipka decimovaly celé národy. Více, než 90 procent násilných trestných činů je spácháno do 24 hodin po požití chleba. Chléb se vyrábí z tzv. "těsta". Bylo prokázáno, že již necelý půl kilogram této hmoty může udusit myš. Průměrný Čech sní za jediný týden větší množství.

0/0
26.10.2012 13:48

dup1

Re: Česká úchylka

Primitivní kmenová společenství, která neznala chléb, trpěla v nesrovnatelně menší míře rakovinou, Alzheimerovou chorobou, Parkinsonovou chorobou a osteoporezou. Chléb je prokazatelně návykový. Osoby, kterým je odepřen chléb a dostávají pouze vodu, se nejpozději do dvou dnů vehementně dožadují chleba. Chléb je často pouze přestupní stanici ke konzumaci "tvrdších" potravin, jako je máslo, džem, buráková pomazánka a dokonce čokoláda. Je dokázáno, že chléb absorbuje vodu. Protože lidské tělo obsahuje více, než 90 procent vody, vyplýva z toho, že konzumace chleba může mít za následek, že vaše tělo bude pohlceno tímto absorbujícím potravinářským výrobkem a stane se z vás houbovitá rosolovitá hmota. Novorozenci se mohou chlebem zadusit. Chléb se peče při teplotách kolem 200 stupňů Celsia. Taková teplota zabíjí dospělou osobu za dobu kratší, než 1 minuta. Většina konzumentů chleba nedokáže odlišit závazná vědecká fakta od nesmyslných statistických blábolů.

0/0
26.10.2012 13:49

dup1

Re: Česká úchylka

Ve světle těchto alarmujících statistických dat navrhujeme neodkladné prosazení následujících protichlebových opatření:

Zákaz prodeje chleba nezletilým. Celostátní kampaň "Řekni chlebu ne!" spojenou s vystoupením významných osobnosti v TV Supernova a masovou distribuci plakátů a nálepek na auta. Uvalení dodatkové třistaprocentní daně na chleba, z jejíž výnosu se budou hradit škody, které chléb ve společnosti napáchá. Zákaz používat v reklame na chléb zobrazení zvířat nebo lidí a pestré barvy, neboť tyto prvky výrazně působí na děti. Zřízení "bezchlebových zón" v blízkosti škol.

0/0
26.10.2012 13:50

Anonym152

Zkouška sirén

No já si do teď myslel, že se cvičné houkání pozná podle tonu sirén(cvičný není kolísavý)... Neměli by býti lidé kolem takové elektrárny na toto proškolení? :-))

0/0
26.10.2012 11:55

Dawerius

Re: Zkouška sirén

Lidé jsou proškoleni, ale nikdo si to nečte nebo si to nepamatuje.

0/0
29.10.2012 21:45

ab54321

Jak řikal Vlado Mečar

To že si elektrárna ubzikne, ještě neznamená katastrofu.

0/0
26.10.2012 11:48

forticek

Re: Jak řikal Vlado Mečar

;-D Pokud reaktor neufujazdí preč.

0/0
26.10.2012 11:59

nepohodlný energetik

Jednu sirénu zavést do Rakouska ....

A každý den zkoušet. Několikrát za den. S pauzou max. dvě hodiny......;-D

0/0
26.10.2012 11:46

zdenios

Jedině UFO

zná odpověď na to, kam s tím a co s náma po "Českobylu". V!!V

0/0
26.10.2012 11:43

zdenios

Re: Jedině UFO

... jedno Ufo by nasálo radiaci a druhé Ufo usměvavé lidičky bez vidliček.

0/0
26.10.2012 11:47

nepohodlný energetik

Váš chocholoušek také zná odpověď

Zvýší Vám dávkování .....;-)

+2/0
26.10.2012 11:48

quagaar

logika věci

stejná, jako když každou první středu v měsíci testujou sirény. Takže kdyby se náhodou stalo něco první středu v měsíci, jsem v klidu...

0/0
26.10.2012 11:42

dino_na_idnes

Re: logika věci

Kdyby se jelo naostro, byl by to jiný zvuk než to minutové monotónní hůůůů.

0/0
26.10.2012 14:57

aljavX

stejně je to vtipný,

lidi slyší sirény z Temelínu, o žádném cvičení nevědí, a na místo aby balili a mizeli co nejdál, nebo se zamkli do svých soukr.protiatomových krytů pod kurníkem, tak čekají jestli to není náhodou cvičení .... :-) .

+1/0
26.10.2012 11:40

kali-gandaki

Re: stejně je to vtipný,

Tady je všechno jenom jako. A až to opravdu bouchne, bude mazec.

0/0
26.10.2012 12:39

Politicky nekorektní názor

Oznamovat cvičení předem je holý nesmysl

Pak by pozbylo jakýkoliv smysl.

+1/0
26.10.2012 11:18

Krokodýl

Re: Oznamovat cvičení předem je holý nesmysl

Do jisté míry s vámi souhlasím - když o tom kde kdo ví, tak kdo může, vezme si dovolenou, aby tam nemusel šaškovat. Ostatní sedí v klidu na svých místech a jen vyčkávají, kdy dostanou pokyn zalézt do krytu.

Jenže při skutečných haváriích se nejvíc chyb nadělalo jen proto, že to byla neočekávaná věc - lidé ve stresu často jednají jinak, než když jsou v klidu.

0/0
26.10.2012 11:29

Pavel227

Re: Oznamovat cvičení předem je holý nesmysl

Naprostý souhlas. Nic těm sousedícím obcím s ETE nezávidím, opravdu ne, mají od ČEZu slušné příspěvky, tak halt občas by měly něco skousnout, zvlášť, když je to pro jejich bezpečnost.

0/0
26.10.2012 11:40

aljavX

Re: Oznamovat cvičení předem je holý nesmysl

to oznamované cvičení slouží k nácviku. A ne k tomu aby se zjistilo kdo se dostane přes hlavy svých kolegů první ze dveří .... :-) .

0/0
26.10.2012 11:41

Krokodýl

Re: Oznamovat cvičení předem je holý nesmysl

Co je to za nácvik, když polovina lidí si vezme dovolenou, aby tam nemuseli bejt...?

Zůstanou tam akorát provozáci na blocích - ti cvičit nemohou. A pak pár těch nešťastníků, kterým šéf nedovolil zůstat doma. A pak samozřejmě ta skupina, která přímo cvičí.

0/0
26.10.2012 11:52

zdenios

ALE CO KDYŽ !!!

Co se má dělat, když by sirény nebyly cvičení (a čeho vlastně cvičení? - testování sirén nebo sluchadel všech lidí do 300 km okolo) ? Co mám dělat i v Brně, když dojde k velké havárii až v Temelíně, v Dukovanech a na východě ? Jasně ! Vzít si k sobě doklady, teplé obečení, 10 konzerv špaget do igelitky, papír a tužku na poslední vzkaz případným pozůstalým. Jen jsem o tom ještě nic nečet. Proto se ptám.;-€

0/0
26.10.2012 11:17

zdenios

Re: ALE CO KDYŽ !!!

Odpovídám si opět sám: NEJSEM NA SEZNAMU !!!X

0/0
26.10.2012 11:20





Najdete na iDNES.cz