Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Obhájci Schettina: za havárii nemůže, indonéský kormidelník mu nerozuměl

Kapitán ztroskotané výletní lodě Costa Concordia Francesco Schettino odmítl osobní vinu za ztroskotání výletního plavidla u ostrova Giglio. Během předběžného slyšení soudu ve čtvrtek podle agentury APA bod po bodu odmítal obvinění. Důvodem tragédie, při níž zemřelo 32 lidí, je podle jeho obhájců fakt, že indonéský kormidelník nerozuměl anglicky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

djelem

Ha ha ha, kdyby uměl anglicky, chtěl by o 15 USD více !

Je třeba osekat výdaje ....... a pozdržet platby....;-DR^[>-]

0/0
19.10.2012 20:18

Pierre de Croissant

kapitán

je odpovědný za vzdělanost a vycvičenost posádky.

0/0
19.10.2012 13:47

El-hréran

Když je někde zmínka o Itálii

vybaví se mi vždy jediné:BORDEL.Tohle je další důkaz.

0/0
18.10.2012 21:47

davnopryc

Re: Když je někde zmínka o Itálii

tu sei molto malato in testa !

0/0
19.10.2012 2:28

doktor22

Re: Když je někde zmínka o Itálii

To že tu něco napíšete italsky neznamená, že nejsou banda diletantů. Mám rodinu v itálii, obchoduji z itálii a tvrdím nejenom já ale i jiní co mají s itálii něco do činění. Jsou to banda diletantů, jistě najdou se vyjímky.

0/0
19.10.2012 10:06

sun.al.ex

Nepatří to sem, ale

onehda jsme v práci diskutovali o tom, když někdo vypadne z lodi, za jak dlouho se pro něj může ta samá loď vrátiti ku záchraně...Bylo úsměvné slyšeti názory, že prostě zastaví , otočí se a vrátí se na místo pro dotyčného...;-D Taková loď v pohybu na povel zahnouti doleva zahýbá v poloměru stovek metrů a zastavuje možná v řádu kilometrů, takže ten dotyčný, bylo-li by to někde na severu spíše umře na podchlazení, než ho vytáhnou:-/ I v tomto případě je manévrování pozvolné a nějaká reakce na " rychle doprava " je spíše zbožné přání:-/

0/0
18.10.2012 18:30

Antonin, topič

Re: Nepatří to sem, ale

No to záleží na lodi, třeba na pramici to není takovej problém. U velkejch lodí je to prostě smůla, než by to zastavili a otočili, tak už toho člověka stejně ve vlnách neuvidí.

0/0
18.10.2012 19:03

perverzak

Re: Nepatří to sem, ale

To co píšete platilo v době, kdy loď poháněl jeden či několik lodních šroubů na zádi plavidla . Ovšem dnešní výletní lodě jsou poháněny jinak a nemají ani kormidlo. Lodní vrtule jsou umístěny v otočných gondolách, které se mohou otáčet o 360° takže dnes se loď dokáže otočit na velmi malém poloměru. Loď dokáže i jet bokem například v přístavu když odráží od mola.

Co se týče záchrany "muže přes palubu" tak pro toho jede záchranný člun a ten se dokáže velkou rychlostí zase k vlastní lodi vrátit. Ovšem se zastavením lodi máte naprostou pravdu i pomalu jedoucí nákladní lodě "brzdí" několik mil i při zpětném chodu lodních šroubů.

+2/0
18.10.2012 20:12

midou

zodpovědnost kapitána

jak může kapitán dopustit, aby kormidelník který řídí loĎ byl indián který neumí anglicky. To je  jako kdyby šéfpilot letadla měl v posádce pilota který mluví jen arabsky.:-/

+1/0
18.10.2012 18:12

tuan4

Re: zodpovědnost kapitána

.......tos mi nahrál.

Let Avianca 203-první pilot neuměl anglicky a konverzoval s věží přes druhého pilota!

Došel jim benzín,spadli,bylo dost mrtvých.I ten pseudokapitán zahynul-neuměl do mikrofonu zařvat "mayday"!!!

Létal u té společnosti asi patnáct let !!!

0/0
18.10.2012 19:01

JtF

Re: zodpovědnost kapitána

By mě zajímolo co to byl za rok.No to si snad vygůglím sám.První pilot to bude asi kapitán.Ten má odpovědnodst za letadlo,posádku,cestující,náklad atd.Pokud neuměl anglicky chyba zaměstnavatele případně co měl za zkoušky....?Pokud ale kapitán zjistí, že jeho osádka mu nerozumí .Je na něm aby to dal dopořádku.Případně rezignoval na funkci.A neříkejte mi že nerozuměl ani ti :¨hard to starboard/port¨.Případně rukama hohama.Či facku a val do toho kormidla.

+1/0
18.10.2012 19:52

tuan4

Re: zodpovědnost kapitána

........mám to natočený.Vysílala to před časem ČT jako součást celé série,pod názvem "Letecké katastrofy".

Na gůglu to je i s odkazy.

0/0
18.10.2012 20:07

emilo66

Re: zodpovědnost kapitána

Další oběti multikulti. Jasná vina kapitána, jak to, že neumí indonésky? Neví, že se musí přizpůsobit menšině? Takový kapitán musí předsa umět mluvit aspoň 10 jazyky, nejen kvůli posádce, ale i pasažérům.

0/0
18.10.2012 22:33

tuan4

Re: zodpovědnost kapitána

....................nemusí.

Jeho povinnost je umět anglicky,aby se mohl domluvit s věží.Nic víc!

0/0
19.10.2012 11:22

icepoint

Re: zodpovědnost kapitána

Tak ti nevim,wikipedia rika,ze slo o bombu a ne o anglictinu.

0/0
18.10.2012 23:05

davnopryc

Re: zodpovědnost kapitána

Hulakanim  "mayday" letadlo v padu nezastavis....:-(

0/0
19.10.2012 2:41

tuan4

Re: zodpovědnost kapitána

..................podívej se na dokument a neblábol nesmysly.

0/0
19.10.2012 11:24

tuan4

Re: zodpovědnost kapitána

....................nešlo o bombu.

Podívej se na dokument.

0/0
19.10.2012 11:26

kasikv

budiž, mohl za to kormidelník....

ale jak ten šoumen vysvětlí, že opustil loď aniž by organizoval záchranu cestujících a posádky? Dokonce podle tehdejších informací měl odmítnout se vrátit na loď a plnit si své povinnosti, prostě zdrhnul...za to může asi taky jazyková bariera...hnus velebnosti

+2/0
18.10.2012 17:56

wrah

Re: budiž, mohl za to kormidelník....

A pokud si to dobře pamatuji, tak když jej policie dohnala, tak byl na kokainu. Pravda, ten si mohl dát až na břehu, ale cosi to o něm vypovídá že?

0/0
19.10.2012 5:35

AnalProbe

The Italian Man Who went to Malta

http://www.youtube.com/watch?v=m1TnzCiUSI0

Kdoví jestli nemluví anglicky takhle ;-D;-D;-D

+1/0
18.10.2012 17:50

al.mucha

Re: The Italian Man Who went to Malta

Chtěl jsem to hledat, dik

0/0
18.10.2012 18:07

Dr.Onufrakova

Ťa zabijem, mám oslinatný monitor.

0/0
19.10.2012 8:27

matka2deti

Je zvláštní, že toto nevěděl, než vypluli.

Je opravdu velice zvláštní uvádět takový důvod po nehodě.Copak to nevěděli, když vyplouvali, že se kapitán s kormidelníkem nedorozumí?

Zvláštní zavedené důvody, že? Posádka se nabírá a neví se, jestli porozumí kapitánovi?

+4/0
18.10.2012 17:46

Fai Rodis

Re: Je zvláštní, že toto nevěděl, než vypluli.

Toz, globalizace je sfina. A pocitam, ze indonesky kormidelnik muze mit problem s anglictinou s italskym prizvukem.

0/0
18.10.2012 18:04

RomanCZ

už dřív o tom bylo psáno

že na lodi pracuje 95 % lidí z afrických státu a indonísie. Důvod je jasný - náklady na mzdu

0/0
18.10.2012 17:41

Kdo to byl? Cikán, černý cikán

Kocourkov?

V Česku? Ne na lodi!;-)

0/0
18.10.2012 17:29

snapy

Re: Kocourkov?

Nikoliv-"filipino monkeys"

0/0
18.10.2012 17:33

Duke_._Nukem

to je spis komedie nez obhajoba

stacilo jen to,jak sketiino po narazu volal do pristavu,at poslou nejaky remorker,aby tu lod odtahnul do doku..;-D

0/0
18.10.2012 17:28

snapy

Má pravdu,předseda

Už jenom podle fotek je vidět naprostá neschopnost čmoudů z posádky a domnívám se,že vůbec nebyla splněna povinnost vyškolení posádky pro případ opuštění lodi.

Ovšem kapitán je na lodi první po bohu,který stojí a padá s ní.Jakýkoliv průšvih na lodi si odskáče on.

0/0
18.10.2012 17:27

Stareye

Švagrová, nedojel jsem!

Trochu jsem štrejchnul!

0/0
18.10.2012 17:16

kevin.lo.imax

jo, tak to je pecka

;-D Kdo ho obhajuje? duo Černý-Jelínek?;-D

0/0
18.10.2012 17:10

poznamka

Co to je proboha za spolek?

Mají loď se spoustou lidí a námořníci si nerozumí? Tomu snad nejde věřit. Kormidelník je po kapitánovi snad ten nejhlavnější ve službě.

+1/0
18.10.2012 17:04

Rudla01

Re: Co to je proboha za spolek?

Multikulturní loď...

0/0
18.10.2012 17:05

Fai Rodis

Re: Co to je proboha za spolek?

Jo, takhle to v praxi (ne)funguje. Jedni druhym nerozumeji, druzi prvnim neveri...

0/0
18.10.2012 18:05

Pattr

Re: Co to je proboha za spolek?

Anglicky hovořící (nebo rozumějící) by požadoval větší plat a z čeho by majitel potom platily náklady na provoz lodi?

0/0
18.10.2012 17:31

SUD5

Vtip?

Tedy přátelé, to je švandy kopec, to mě fakt rozesmálo. Pak že jsou pitomci jen u nás;-D

+1/0
18.10.2012 17:04

KMJ01

Hmmm.

Jestliže si kapitán postaví ke kormidlu někoho kdo mu nerozumí, pak je vinen dvojnásobně a navíc naprosto neschopný dělat kapitána .

+1/0
18.10.2012 17:00

Englishman

Tak blbou obhajobu jsem ještě neslyšel

Kdo asi tak může za to, že za kormidlem je někdo, kdo nerozumí příkazům kapitána? Správně, může za to zase kapitán.

Schettino je evidentně v úplné bruseli, když jeho obhájci nevymysleli nic lepšího. Rv

+1/0
18.10.2012 16:55

oldiess

Re: Tak blbou obhajobu jsem ještě neslyšel

ale no tak, přeci se kapitán nebude hned po příchodu na loď bavit s kormidelníkem, ale musí napřed přivítat VIP děvčata. Takže fakt nemohl zjistit, že mu kormidelník nerozumí

0/0
18.10.2012 16:58





Najdete na iDNES.cz