Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Čuba byl na kandidátce Zemanovců na chvostu, kroužky ho vynesly do čela

Někdejší předseda JZD Slušovice František Čuba slaví velké vítězství. Proslulý zemědělec pomohl Zemanovcům do zastupitelstva ve Zlínském kraji. Byť byl na kandidátce na poslední příčce, získal nejvíc preferenčních hlasů. "Po mnoha letech je to uznání od lidí za to, co pro kraj udělal. Bylo toho hodně," řekl lídr Zemanovců na Zlínsku Lubomír Nečas.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

AnalProbe

Někteří nezapomínáme!

Komunista František Čuba na mítinku KSČM 19.9.1991 v pražské Lucerně: "Pořád se vypráví o komunistických zločinech, ale já o žádných nevím. Nakonec, co to je 100 000 vězňů ve čtrnáctimilionovém státě."

Miloš Zeman: "Dnešní společnost potřebuje osobnosti typu František Čuba."

RvRvRv

+1/0
15.10.2012 15:05

xychteen

Čuba je konzultantem Nečase?

"To je sloh... kdo to přeložil, prosímtě?" "Nějakej ill žet..."

:-)

0/0
14.10.2012 12:49

ciryl

Kdyby...

F.Cubu muzete kritizovat,jak chcete.To co on udelal pro zamesnance druzstva Slusovic a pro obcany zlinskeho okresu dnesni vedeni nedokazalo.Spokojenost lidi.kteri v druzstvu pod jeho vedenim pracovali,byla velka. Dnes se to neda rict o cele republice.Jinak by nebyl zvolen.Skoda jen,ze se tak dlouho drzel v ustrani..;-);-);-)

+3/0
14.10.2012 10:59

ciryl

Dodatek....

Jeste bych chtel k tem diskusnim prispevkum na kritiku F.Cuby dodat.V dobe Slusovickeho zazraku byly platy zamestnancu druzstva vyssi jako v Praze.I kdyz to dnes je historie,Volici mu za to dali sve hlasy.;-);-);-)

0/0
14.10.2012 11:29

pat.ton

Potěmkinovo vesnice.

Samozřejmě. Vždyť to také byla výstavní síň socialistického hospodářství.

Těch peněz co tam nateklo ze státní kasy.

+2/0
14.10.2012 11:50

ciryl

Re: Potěmkinovo vesnice.

No a co je lepsi,Dostat ze statni kasy penize. ,do zapadle obce na Valassku pro rozkved druzstva a lepsi zivot zamestnancu..Nebo penize nechat ,aby je rozkradali zastupci vlady,jak to delaji dnes.To je to co F.Cuba dokazal pro lidi udelat;Proto mu fandim..;-D;-D;-D

0/0
14.10.2012 13:17

MiroTR

Re: Potěmkinovo vesnice.

Jste na omylu.  Právě Čuba bojoval proti tomu, aby netekly tolik opačným směrem.

0/0
14.10.2012 13:34

sojkal

Re: Potěmkinovo vesnice.

Když tomu tak rozumíš, tak běž se podívat na vesnice nyní. Dá se u nás hovořit o Potěmkinové republice.

A ředitelé podniků. Zažil jsem oba druhy. Tehdejší, dělnické a nynější, tzv.manažery. Ti první, většinou středoškoláci, prošli podnikem ve více funkcích a dali si poradit. Ti druzí jako jedinou kvalifikaci měli anglický jazyk a asertivitu, všechno najednou znali, začali dělat nevratné zásahy a nikdo jim nesměl nic říkat. Když to po letech objektivně zhodnotím, druhá skupina nadělala více škod.

0/0
15.10.2012 15:42

TTRX.

Re: Kdyby...

Opravdu velká škoda ;-D8-o:-P

0/0
14.10.2012 14:36

dj1

Franta pro nás něco udělal

Franta hlasy dostal proto, že pro náš kraj něco udělal. A lidi mu to přes pindy pražskejch vůdců nezapomněli.

+6/0
14.10.2012 10:34

ciryl

Re: Franta pro nás něco udělal

R^R^R^

0/0
14.10.2012 11:00

TTRX.

Re: Franta pro nás něco udělal

8-o . . . ;-D:-P

0/0
14.10.2012 14:37

lous22

slušovice ekonomický zázrak

http://www.youtube.com/watch?v=FnyE_KS2VLc&feature=plcp

0/0
14.10.2012 10:31

khonsun

Zpretrhat hospodarske vztahy

po r. 89 s JV Asii, bylo neodpustitelnou chybou. Na jejich budovani se  podilely "Slusovice" a je velka skoda, ze se to zastavilo.

+3/0
14.10.2012 9:11

Fai Rodis

Re: Zpretrhat hospodarske vztahy

Nejen JV Asie, nejen tenkrat.

Jeste ted rusi spave knize nase zastoupeni v zemich, kam se naopak jine staty kvuli ekonomice cpou...

0/0
14.10.2012 14:27

oldiess

Každej jouda mohl být manažerem jako Čuba

pokud by ho třeba nechali dovážet ze Západu počítače a prodávat socialistickým podnikům s desetinásobným i větším ziskem;-D Stejně jako děti komunistů nebyli žádný ořezávatky když studovaly v Kanadě jako Žantovský, jehož papínek byl velvyslancem u OSN, o kandidátuDlouhém ani nemluvě

+3/0
14.10.2012 7:51

ciryl

Re: Každej jouda mohl být manažerem jako Čuba

Kazdy manazer v tom tehdy nekapitalistickem rezimu by to nedokazal.To ze delal business s velkym ziskem. to svedcilo o jeho schopnostech.To prave chybelo tehdejsin neschopnym komunistickym manazerum.Kteri to neumeli a take to hospodarstvi dovedli ke krachu.Jeste dodnes dluzi SSSR Cesku a Slovensku..V dobe kdy pan F.Cuba sefoval ve Slusovicich tak nebylo vubec jednoduche provadet to co firmy potrebovalit aby prosperovali.Chtel bych slyset jedno jmeno cloveka,ktery v te dobe dokazal z male vesnice udelat to co on.;-);-);-)

0/0
14.10.2012 9:04

oldiess

Re: Každej jouda mohl být manažerem jako Čuba

Jistěže by to každý manažer nedokázal, např. Pavel Wonka ani náhodou, protože ne každý měl žaludek na to, aby lezl prosovětským rudým papalášům do zadku

0/0
14.10.2012 9:17

ciryl

Re: Každej jouda mohl být manažerem jako Čuba

Takovi clenove KSC ktreri neco dokazali prospesneho,mne vubec nevadili.Ti co meli nedokoncene zakladni vzdelani vlezli do strany a dostali verejnou funkci,to byl zkaza ekonomiky CSSR.Proto to tak dopadlo.Nevim,kde jsi prisel na to,ze F.Cuba lezl rudym papalasum do zadku.On inteligentni clovek jen vedel jak s nema jednat.aby vybudoval to co se mu ve Slusovicich podarilo.Asi toto moc o nem neznas.Lide ho maji stale radi.;-);-);-)

+1/0
14.10.2012 9:49

oldiess

Re: Každej jouda mohl být manažerem jako Čuba

Kdoví koho jak získal, i Štrougal byl rád když mu udělalo družstvo boty na zakázku a nemusel je platit. Pochopitelně ani mně nevadil doktor komunista když mě dobře ošetřil. Jenže Čuba "dokázal něco prospěšného" už na úkor druhých, prostě jako čeln komunistické vládnoucí mafie

0/0
14.10.2012 14:17

ciryl

Re: Každej jouda mohl být manažerem jako Čuba

Slysel jsem,ze Strougal a Cuba spolu studovali.na skole?

0/0
14.10.2012 15:15

oldiess

Re: Každej jouda mohl být manažerem jako Čuba

Tak to už nevím, ovšem možné je vše a docela by to mohlo nějak ladit dohromady

0/0
14.10.2012 15:19

ciryl

Re: Každej jouda mohl být manažerem jako Čuba

Strougal ,Cubu pry dost podrzel pri jeho jednanich ve prospech druzstva Slusovice. .:-/

0/0
14.10.2012 15:31

MiroTR

Re: Každej jouda mohl být manažerem jako Čuba

Jenomže on Čuba jim nelezl, spíše to bylo naopak. ;-)   Soudruzi si ho zpočátku neohlídali a pak už bylo pozdě.  Tak ho použili aspoň jako ukázku "úspěchů" socialismu.

+3/0
14.10.2012 10:11

ciryl

Re: Každej jouda mohl být manažerem jako Čuba

Pavel Wonka na to nemel zaludek.?Kazdy je jiny.Ja jsem na to take nemel zaludek.Tak jsem s rodinou emigroval .Mozna si nekdo rekne,ze to byla moje zbabelost.Mozna byla ale.nelituji toho..F. Cuba zvolil jinou cestu.Tak o co jde.?:-):-):-)

0/0
14.10.2012 11:39

MiroTR

Re: Každej jouda mohl být manažerem jako Čuba

Právě, že každý ne.  Čuba byl velice schopný manažer, měl štěstí, že ho (a celé Slušovice) komunisti potřebovali jako výkladní skříň a hlavně - byl jeden z mála, který tu možnost měl.  Kdoví, zda by byl na zápedě úspěšný, nebo ne.  A nevím, co vidíte špatného na Žantovského studiu.  Tehdy mohl studovat v cizině prakticky každý, kdo na to buď měl, anebo prokázal, že ho tam bude někdo živit.

+2/−1
14.10.2012 10:09

opportunity

Re: Každej jouda mohl být manažerem jako Čuba

Tehdy mohl studovat v cizině prakticky každý???

+1/0
14.10.2012 11:16

MiroTR

Re: Každej jouda mohl být manažerem jako Čuba

Ano.  V 60. letech stačilo prokázat, že na to máte, anebo že Vám studia někdo bude platit.  Sestra měla doklad o poskytnutém stipendiu z VŠ v Glasgově a bez problémů ji pustili.  V 70. letech, kdy jsem chtěl studovat já už to nešlo.  A nepřejte si vidět ty reakce okresního tajémníka, když jsem tehdy s tou žádostí přišel. :-/

0/−1
14.10.2012 11:22

ciryl

Re: Každej jouda mohl být manažerem jako Čuba

O Cubovi mas pravdu.Ze mohl prakticky studovat v cizine kazdy,to vubec neni pravda.Byl problem,se dostat na dovolenou do zapadnich zemi.Natoz tak studovat;-);-);-)

0/0
14.10.2012 11:49

MiroTR

Re: Každej jouda mohl být manažerem jako Čuba

Mýlíte se.  V 60. letech to možné bylo (na dovolenou už to byl problém).  Pak už ani náhodou.

0/0
14.10.2012 13:36

ciryl

Re: Každej jouda mohl být manažerem jako Čuba

Nezlob se/Mam v tom zmatek.Co bylo v 60. letech mozne.?

0/0
14.10.2012 13:42

oldiess

Re: Každej jouda mohl být manažerem jako Čuba

v 60. letech bya pořád drsná totalita, ještě v 1962 tajně eskamotér Štrougal boural nenápadně  Stalinův pomník že jej obklíčil estébáká,a abys se nikdo nemohl přiblížit, přitom to pochopitekně všichni věděli a při každé detonaci se Praha mimo soudruhů smála na celý kolo. Trošku se to povolilo až koncem 60. let od cca 1967, což nejsou zdaleka 60.léta, zvláště když ani potom to nebylo pro každýho

0/0
14.10.2012 14:14

ciryl

Skoda,ze,

Skoda ze,F.Zeman nepremluvil pana F.Cubu k vstupu do voleb pred 20 lety.To by bylo Zlinsko na tom daleko lepe jak nyni.:-/[>-]:-/

0/−1
14.10.2012 7:39

oldiess

Re: Skoda,ze,

škoda že tam nezůstali zrovna všichni komunisti před tě,mi 20 lety, že. Vyšlo by to nakonec nastejno

+1/0
14.10.2012 9:18

Pawel51_

Jednoznačně gratulace

upřímně gratuluji, jeden z mála lidí, co si to zaslouží a co opravdu něco dokázalR^R^R^

+5/0
14.10.2012 0:10

oldiess

Re: Jednoznačně gratulace

a nakonecc taky jeden komunista, takže jen potvrdil popularitu komunistů

+1/0
14.10.2012 1:48

malaloginka

Re: Jednoznačně gratulace

jo velmi dobrej odborník,ekonom,pokrokový odměňování, motivace..... od něj si vzít naši vládci příklad,ale na to by museli mít čas a ne vést pouze potyčky mezi sebou.... O jeho Slušovivích ví málo kdo.

+1/0
14.10.2012 2:05

ciryl

Re: Jednoznačně gratulace

Ja vim o Slusovicich hodne;-);-);-)

0/0
14.10.2012 7:40

TTRX.

Re: Jednoznačně gratulace

Tak tím bych se teda vážně "nechlubil" ;-D:-P

0/0
14.10.2012 14:28

ciryl

Re: Jednoznačně gratulace

Kdyby nebyl komunista,tak JZD Slusovice by tak nefungovalo.:-P

0/0
14.10.2012 2:22

oldiess

Re: Jednoznačně gratulace

ale jistě, a ani by k nim nemohli stavět tu dálniční odbočku z okresky, už ani nevím jestli to bylo kvůli Brežněvovi nebo Gorbačovovi;-D

0/0
14.10.2012 7:47

ciryl

Dalnicni odbocka.

To bylo k vuli privalu navstevniku do Slusovic..Dostihy ,Auto.zavody ,Slusovicke trhy atd.Take pro navstevy ze sovetskych kolchozu,aby se priucily.Sice podle propagandy bylo sovetske zemedelstvi # 1 ve svete.Ale museli se ucit v male vesnici na Valassku.Vzpominam>>> SSSR obilnice Evropy.Dovazeli obili z Argentiny.Nemel ho kdo sklidit.Chlapi v armade/milici/policajti ti co nebyli,tak ozrali.Sovetske zeny to nestihaly.Delali na stavbach a veskere muzske prace.Kdyz uz vzpomels L.BREZNEVA precti si jeho knihu <Vrabci,kteri neumeli letat>To budes kulit ocima,co napsal,jako mlady komsomolec.;-);-);-)

0/0
14.10.2012 9:22

oldiess

Re: Dalnicni odbocka.

ale tak nedělej si legraci, těch 6 km "dálnice" by ty návaly už opravdu nevytrhlo - jinak co se asi mohly kolchozníci učit když Slušovice byly hlavně přidružená výroba, to už na zemědělství bylo spíš vhodnější další elitní JZD a to Práče

0/0
14.10.2012 9:32

ciryl

Re: Dalnicni odbocka.

To byla jen cast ta odbocka do Slusovic.dalsich planu pro silnicni spojeni Tech par km ulevilo doprave.Predtim tam vedla uzka klikata cesta kolem potoka...Jenze se to nestihlo.Tak jako Bata jiz mel pripraven dalnici na Slovensko a nestihl to.To vim ,ze rostlina a zivocisna vyroba JZD byl podvod pro oko navstevniku Ale jezdili se tam divat na ten pripraveny scenar.{byl jsem pri tom]..Pridruzena vyroba byl hlavni program druzstva.To neni o cem pisi.Muj prispevek je o schopnostech F.Cuby...A to mne tezko vyvratis.;-);-);-)

0/0
14.10.2012 10:09

Marcus67

Re: Jednoznačně gratulace

V té době byli komunisté všichni. Ale Slušovice byly jednoznačně špička. Takže tím to asi nebylo :-P

0/0
14.10.2012 7:54

oldiess

Re: Jednoznačně gratulace

kdyby byli komunisti všichni, tak by už KSČ byla zbytečná - komunisti právě zdaleka všichni nebyli, a tak s pomocí vlastních i ruských/sovětských/ zbraní mohli mafiánsky vydírat ostatní občany

0/0
14.10.2012 9:03

ciryl

Re: Jednoznačně gratulace

Jak to myslis komuniste vsichni? .V me pocetne rodine ani jeden..Omluv se! :-):-):-)

0/0
14.10.2012 10:47

ciryl

Re: Jednoznačně gratulace

Neznam tvuj vek,ale jestli si zazil komunismus,Tak musis vedet ze zadne vedouci misto nemohl zastavat clovek,ktery nebyl ve strane.;-)

0/0
14.10.2012 9:26

papazian

Když to Nečas od Zemanovců tušil, proč ho dával na poslední

místo? Nějak mu asi v hlavě haraší!

+1/0
13.10.2012 23:22

ciryl

Re: Když to Nečas od Zemanovců tušil, proč ho dával na poslední

Mozna si myslel>>>, Ze zadniho mista se tezko vyhrava.Jak u nejakeho zavodu.;-);-)

0/0
14.10.2012 3:08





Najdete na iDNES.cz