Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Autobusy do Suchdola trčí v kolonách, lidé pak v davu bojují o místo

Na autobusovou zastávku na Vítězném náměstí v Praze 6 se cestující v některých časech nemají šanci vejít. Stojí tu totiž davy a čekají, až přijede autobus, který je odveze směrem do Suchdola. Ovšem není výjimkou, že se do autobusu nevejdou a čekají na další.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

NumLock

Petice!!

http://jednej.cz/petition.php?id=55

0/0
9.10.2012 15:13

arenaq

ad Město spoléhá na to, že problém zmírní lajdáctví studentů

"Město považuje problém za nárazový. A trochu spoléhá na to, že jej zmírní lajdáctví studentů."

Velká část studentů přestane chodit na přednášky právě proto, že se tam nemají jak rozumně dostat, a nechtějí se ráno tlačit do přeplněného autobusu. Město tímto prokrastinačním chováním brání vzdělání. Kdyby se tam totiž vyhrazený pruh dal, tak by se mohlo prokázat, že chyba je jinde a město by s tím něco muselo dělat... no a proč si házet klacky pod nohy, když stačí jenom počkat, než se lidé přizpůsobí...

Společně s politickou situací mě to nutí pouvažovat, jestli by nepřišla vhod nějaká ta defenestrace. Už tady dlouho žádná nebyla.

+1/0
8.10.2012 21:00

Stukov

studenti si myslí, že úředníci města sou debilové...

studenti si myslí, že úředníci města sou debilové... a to nárazové není

+1/0
8.10.2012 20:46

cenzore_zdar

HLAVNE ZE MATE VSUDE V PRAZE PRED PRECHODEM JEDEN PRUH

Kterej amater dopustil neco tak nesmyslneho jako zuzovani vsech dvou-pruhovych silnic do jednoho pruhu!! Tento clovek je nekompetentni a patri ho nakopat poradne do (|)Rv

+5/0
8.10.2012 11:08

J23a53n 45Z90e54l29e89n81k22a 2856236438975

S tím naprosto souhlasím, zužování dvou pruhů před neřízeným přechodem do jednoho JE naprostá kravina. je to důsledek premrštěných požadavků na "bezpečnost" dopravy - v konečném důsledku to dopravu spomaluje a brání účinné preferenci MHD.

A ono těch kravin je dnes víc. Řada zbytečných semaforů, jen aby ELTODO mělo kšefty, extrémně mrňavé kruhové objezdy, kde má kloubový autobus problém s průjezdem, úzké a pro cyklisty nebezpečné cyklopruhy podél parkujících aut, cyklopruhy na rychlostních komunikacích (když by šlo cyklotrasu vést v pohodě a mnohem levněji po chodníku odděleném od silnice), zbytečné retardéry, bloky a jiné betonové blbosti ve vozovce, které zužují průjezd a jsou často příčinou nehod atd.

0/0
20.11.2012 16:37

118,25

kdyby nevzali každého troubu na hnojárnu

tak by žádné fronty nebyly .... ale protože chceme mít vysoké procento vysokoškolsky vzdělaných a následně nezaměstnaných a nezaměstnatelných mladých, tak radši budeme stavět tramvaje ... spousta studujících vysoké školy by při trochu zdravého rozumu měla vzít za vděk výučním listem. Netrápili by sebe ani nás ostatní ....

+1/−1
7.10.2012 20:31

Hail Eris

Re: kdyby nevzali každého troubu na hnojárnu

na hnojárně jsou přednášky od října, těžko tedy mohou za zácpy vzniklé od září

0/0
7.10.2012 21:34

Fuse

Re: kdyby nevzali každého troubu na hnojárnu

? kdyby společnost nevyžadovala tituly, kdyby se oceňovala práce a ne pozice, kdyby byly v pr_eli ryby....

0/0
7.10.2012 21:41

Lea26

Re: kdyby nevzali každého troubu na hnojárnu

Ty jsi ale inteligent. Pokud se někdo na vysokou školu dostane, pak asi něco v hlavě má.  Je mně skoro padesát let  a pár dětí , které tam sduovali znám a opravdu to nejsou žádní blbci, kteří by se na škole trápili. Jsou to chytří  a šikovní mladí lidé. Ty jsi ale ivedntně trouba...

0/0
8.10.2012 8:00

Monastus

Re: kdyby nevzali každého troubu na hnojárnu

Také jich pár znám. Dokonce jsem tam i přednášel. Komplikace ale tkví v tom, že na PEF je přijímáno velmi mnoho studentů. O zemědělské obory takový zájem není.

0/0
8.10.2012 8:15

727

Re: kdyby nevzali každého troubu na hnojárnu

A v čem je ta komplikace?

0/0
8.10.2012 9:27

Monastus

Re: kdyby nevzali každého troubu na hnojárnu

V množství studentů přijatých na PEF.

0/0
8.10.2012 10:28

809.KocuR

Re: kdyby nevzali každého troubu na hnojárnu

když musí mít každý státní úředník VŠ titul, ikdyž bude sedět na přepážce a vydávat kartičky s fotkou a jménem...

0/0
15.10.2012 21:23

mira.x

proč

by měla v Praze fungovat doprava,když v celé republice nic nefunguje,odborníci,naco hlavní je ovládnout vše politicky,co mě to jen přpomíná,je mě skoro 70let.

0/0
7.10.2012 14:41

SocPredator

To je prdel

;-D

přivezli banány

0/0
7.10.2012 13:54

bobomyl

Situace se výrazně zhoršila masovou výstavbou bytů v Podbabě

a vůbec tam dole okolo Vltavy.Každý si vozí zadek v autě a vozovky z Pobaby na kulaťák jsou totálně zapráskané.Developery kteří všude staví nové byty taková nicotnost jako je doprava přece vůbec nezajímá.Rozesmálo mě tvrzení DP že úpravou tramvajivé trati do Podbaby přibyla parkovací místa.Tak to tedy opravdu nevím kde.Vždyť tam na středním pruhu kde teď jezdí tramvaj(od Internacionálu dolů) se přece před prodloužením tratě normálně parkovalo..

+1/0
7.10.2012 13:52

ondrej80

Re: Situace se výrazně zhoršila masovou výstavbou bytů v Podbabě

PRESNE MOJE REC...

0/0
7.10.2012 14:11

Martin Šubrt

Re: Situace se výrazně zhoršila masovou výstavbou bytů v Podbabě

Aut rozhodně nepřibylo. Počet zůstal cca stejný, jen v ulici Jugoslávských partyzánů došlo k výraznému poklesu až o třetinu oproti stavu před rekonstrukcí. Ta auta se ale přelila do okolních klidnějších ulic. Ono je to znát. Do Kulaťáku mohlo před rekonstrukcí vjet až 1300 aut a busů za hodinu, teď to někdy klesne i na 500 za hodinu ve špičce...

+2/0
7.10.2012 14:34

jackie13

ten článek tu je už 3 dny

8-o8-o

0/0
7.10.2012 13:20

leather-man

Re: ten článek tu je už 3 dny

Tak si napište novej. :-P

0/0
7.10.2012 22:08

Kefalín1a

Nevejdou se do busu a čekaj na další? To znám!

Za komárů to bylo naprosto běžný, tak už nacvičujte, někteří chtěj komouše dokonce i volit! Zase bude "dobře"...

+1/0
7.10.2012 12:10

kuck.fsčm

Re: Nevejdou se do busu a čekaj na další? To znám!

Taky to pamatuju,jak jsem byl napresovanej na dveřích.

0/0
7.10.2012 12:12

JaJaMilan

Re: Nevejdou se do busu a čekaj na další? To znám!

Takže se nic nezměnilo ;-D ;-D ;-D !!

0/0
7.10.2012 12:56

SocPredator

Re: Nevejdou se do busu a čekaj na další? To znám!

Ne, my ve středních čechách budeme volit stranu Dr. Ratha ;-D

0/0
7.10.2012 13:55

JaJaMilan

Re: Nevejdou se do busu a čekaj na další? To znám!

Jo jsou tací co nakradly z tohoto státu podstatně víc a krásně si těchto peněz užívají. To není tím že bych jej litoval, to opravdu né. Ale ruku na srdce pominu li Koženého, tak spousta jich je stále zde a nic se neděje.

0/0
7.10.2012 14:06

JaJaMilan

Re: Nevejdou se do busu a čekaj na další? To znám!

nakradli - omluva.

0/0
7.10.2012 14:20

Keni

neschopnost a tupost uredniku

Zde je videt, jaka verbez sedi na uradech. Prvni problem je kapacitne kompletne znicit jednu z mala paternich komunikacich na P6. Je sice pravda, ze Suchdolsti si diky blokovani okruhu nemaji na co stezovat, ale dnes se tato velka cast uzemi neda jinak, nez po teto znicene komunikaci obslouzit.

Dalsi problem si vemte metro. Mozna by bylo lepsi, nez kdyby misto soubehu s tram bylo prodlouzeno do Suchdola, kde by se zajistil prestup na vlak. Pak mohlo pokracovat pres Hanspaulku zpet na Cervenak. Stalo by to si o hodne vice, ale napojilo zeleznici opet na metro.

Ale to by urednici museli pracovat, mit rozum a makat pro blaho volicu. Ne pro blaho penezenky Janousku, Bemu, Rathu a ostatnich ...

+1/0
7.10.2012 11:59

Martin Šubrt

Re: neschopnost a tupost uredniku

Musíte si uvědomit, že úředníci jsou vlastně zaměstnanci pana Béma a nástupců. Když nebudou dělat to, co chtějí oni, tak prostě půjdou... JuPa by 85% odborníků vyřešilo bez kolon, 1% odborníků by stavělo metro do Motola takto, 99% ale nikoliv, řekl bych, že 70% odborníků by takto nestavělo Blanku atd... Tyhle věci úředníci a odborníci už dávno neovlivňují, to je prostě politika a obchody co za co a za kolik...

+1/0
7.10.2012 12:07

Keni

Re: neschopnost a tupost uredniku

Bohužel máte asi pravdu. Ale za toto by si měl snad jít někdo sednout. Vyhazovat miliardy ročně za něco, co je jen k naštvání. A poté, takovéto plánovací oddělení nemá mít poté žádný nárok na odměny apod.

0/0
7.10.2012 13:00

Martin Šubrt

Re: neschopnost a tupost uredniku

Jedno plánovací oddělení, které se jmenovalo Ústav dopravního inženýrství, a které důrazně poukazovalo na neefektivnost špatně politiky naplánovaného metra do Motola, bylo na konci roku 2007 nejen zbaveno odměn, ale pro jistotu rovnou zaniklo. Do toho neměli dopraváci co mluvit...

+1/0
7.10.2012 14:36

NumLock

Re: neschopnost a tupost uredniku

A co nějaká petic, nepomohla by? Dala by se medializovat a na to už politici slyší o trošičku více...

0/0
8.10.2012 16:32

kuck.fsčm

"Studenti ne vždy jsou schopni"

opravdu tuto větu vypustil z úst někdo,kdo je placen jako tiskový mluvčí,nota bene tisk.mluvčí university.?No nazdar...

+1/0
7.10.2012 11:58

kuck.fsčm

Re:

Něco jako "nevás mám rád".

0/0
7.10.2012 11:59

Logista

Achz tak ...

"Studenti ne vždy jsou schopni dorazit včas na vyučování, což negativně ovlivňuje atmosféru při výuce"

- student ví, kdy má být ve škole, a vymlouvání se na MHD je trapné. Má tedy vyjet dříve. Pokud nedokáže počítat s takovou "známou" v rovnici jako je zácpa v Praze, na VŠ nepatří ...

+1/−1
7.10.2012 10:27

fruity

Re: Achz tak ...

Na ranní výuku nestačí někdy ani o 40 minut dříve. Doprava je tam prostě nestandardní a pokud to nechcete vidět, tak jste jen další kaviárovej toust z řady, který si přišel kvůli své závisti "anonymně" zaplivat na studenty

+6/0
7.10.2012 11:09

kuck.fsčm

Re: Achz tak ...

Za 40 minut tam dojedu z Břevnova na kole a ještě stihnu lahváče a cigáro.

0/0
7.10.2012 12:11

fruity

Re: Achz tak ...

Ano, jednotlivec tam z Břevnova dojede, ale chtěl bych vidět ty stovky studentů šlapajících do kopce ze Sedlce:D navíc většina jich nebydlí jen na nedalekém Břevnově, ale daleko dál, takže by museli kola tahat metrem přes celou Prahu, což samozřejmě při takovém počtu nelze

+1/0
7.10.2012 12:31

tx999

Re: Achz tak ...

I vetsinu dni od rijna do brezna?;-)

A pocitate do toho i potrebu se po prijezdu do skoly osprchovat a prevleci?:-)

+1/0
7.10.2012 15:16

Leinad

Re: Achz tak ...

Obecně si může cvičící i přednášející stanovit své pravidla, například pozdě příchozí na schody a nerušit. ;-D

Ale pokud je 60 minut před začátkem vyučování a 40 minut po trošku větší dav na nástupišti, je problém i v MHD. Kdyby si přednášející stanovil zákaz vstupu po začátku přednášky, tak se tím nezmění přeplňování busů.

0/0
7.10.2012 15:53

Ludek1

Řešení

a co třeba zrušit ten přechod a místo něj udělat podchod!

+2/0
7.10.2012 9:42

Martin Šubrt

Re: Řešení

Jeden z loňských návrhů, které jsou ale proklatě drahé. Prodloužení podchodu metra směrem k tomuto přechodu a navázání podchodu na novou budovu, která bude za přechodem na kraji Kulaťáku + výstupy na budoucí nové tramvajové zastávky směr Suchdol. To je ale běh na hodně dlouhou trať. Jsou tam sítě překládané mimo vestibul metra apod.

0/0
7.10.2012 9:49

NumLock

Vážený pane Šímo!

To co jste řekl je blábol!! Bydím a pracuji na Jugoslávkých partyzánů a mám možnost situaci vidět a hodnotit celý den. Situace se stala neúnosnou po kokotském nápadu zúžit nájezd na Vítězné náměstí na jeden pruh!!! Jen abyste si ostatní udělali představu! Když zapnou ještě buzersemafor před Strahovským tunelem, tak se do centra Prahy nebo třeba na D1 dostanete rychleji z Liberce!!

Samozřejmě velkou ranou bylo zúžení celé třídy Jugoslávských partyzánů ze dvou pruhů na jeden na úkor pruhu pro cyklisty. Už jsem tu jednoho kdysi i viděl! Místní si o něm povídají už dlouhé měsíce. Nevím, co je to za stavební normu! Nikde v Evropě jsme neviděl takto kokotsky vyřešenou křižovatku, takže normami EU se neohánějte! Řešení je velice jednoduché a levné! Zruště přechod těsně před nájezdem a ponechte ten o 20m dál! Dál mohou být 2 pruhy, aby i český řidič, který se neumí rychle rozjet do křižovatky, protože šetří benzín nebo spojku nebo je prostě blbej, se mohl do křižovatky dostat.

+12/0
7.10.2012 9:27

danny47

Re: Vážený pane Šímo!

R^ Taky bch tu normu docela rád znal... Ale asi bude přísně tajná

0/0
7.10.2012 9:33

NumLock

Re: Vážený pane Šímo!

No zřejmě ano!! Také nikde v Evropě nenajdete kolmé obrubníky u kraje silničních pruhů, o které stačí zavadit a můžete způsobit vážnou havárii nebo betonové zátarasy zřejmě proti tankům uprostřed silnice, jež mají údajně chránit chodce na přechodu! Podle intenzity poškození jsou zralé na trestní oznámení pro obecné ohrožení. Chodce neochrání, auto by je přelétlo a chodce stejně zabilo, za to zmrzačí pár lidí v autech!

Holt je to podle hesla, ketré se tady rozmohlo v posledních tak 10ti letech: "Kdyby to mělo zachránit jen jeden život, klidně to může 5 jiných vzít!"[>-]

+2/0
7.10.2012 9:42

Martin Šubrt

Re: Vážený pane Šímo!

Norma (projektování místních komunikací) na zřizování přechodů nepřipouští neřízený přechod přes dva jízdní pruhy v jednom směru, pokud na něm současně není semafor. Ovšem s jedinou výjimkou, kdy jsou tyto pruhy jako řadící před křižovatkou, což je zdejší případ. Takže zde opravdu přechod přes dva jízdní pruhý být mohl. V rozporu s normou je z hlediská své nepřerušené délky naopak ten přechod u výjezdu z autobusového obratiště...ovšem ten Praze 6 nevadí...

+2/0
7.10.2012 9:47

NumLock

Re: Vážený pane Šímo!

Ještě bych doplnil, že nesmí být přes 2 pruhy v případě, že by pokračoval bez ostrůvku ještě dále přes tramvajový pás! Což je tento případ. Tolik norma. (Odkud se vzala je na jinou diskuzi.) Nicméně, když se podíváte na místo a změříte si šíři chodníku před přechodem, jež je asi stejně široký jako ty 2 pruhy, zjistíte, že situace šla vyřešit posunutím části jednoho pruhu místo chodníku. Nebyl by tam chodník široký 5m, ale jen 3,5-4m, pak 2 pruhy, 1,5m -2m široký ostrůvek před tramvajovým pásem. Vzhledem k tomu, že toto šlo snadno realizovat, vyplývá z toho, že cílem bylo vytvořit zácpu na JuPa!! Buď:

1/ auta jsou špatná a je třeba zabránit svobodnému pohybu, je třeba být závislý na DP, který je třeba dotovat a vysávat z něj PENÍZE!

2/ potrestat Suchdol,- brzí výstavbu okruhu a ten něco stojí - PENÍZE!

3/ ostatní nedohodnou a tak projde ještě další přebudování tramvajového pásu, aby se po něm dalo jezdit busy nebo jiné nákladné budování ze kterého jsou - PENÍZE!

+1/0
7.10.2012 11:04

Martin Šubrt

Re: Vážený pane Šímo!

Bohužel zasahování do chodníku nešlo ze tří důvodů. 1) Symetrie Vítězného náměstí a památkáři. 2) V chodníku vedené sítě + kabely k přestavníku výhybky. 3) Sloupy VO a trolejového vedení, některé úplně nové dělané nedávno a poměrně vysoká investice do změny. Teoreticky by bylo možné u nájezdu na Kulaťák udělat dva pruhy i s tím vyčkávacím ostrůvkem před kolejemi, pokud by se přechod udělal až v tom nájezdovém oblouku, kde už se auta vzdalují od tramvajové trati. Ale to je pořád jedno z asi 27 řešení, co leží na stole už přes rok, ale nikdo o ně na Praze 6 a na městě nestojí. Řešily se změny ukončení busů, změny zastávek, aby busy nestály v koloně tak dlouho, vyhrazené pruhy, všechny varianty podob přechodů, podchody, semafory...ale vyřešit to zatím opravdu nebyl zájem.

+4/0
7.10.2012 12:04

NumLock

Re: Vážený pane Šímo!

Děkuji za vysvětlení! Ano z tohoto pohledu vyplývá posunutí přechodu do nájezdového oblouku jako lepší varianta.

0/0
7.10.2012 12:49

hicotea

Re: Vážený pane Šímo!

doporučuji zajet se podívat do Lbeznic, co tam vytvořili na průjezdu obcí - umělí zpžení a fantaskní esíčka...RvRvRvRv

0/0
7.10.2012 14:08

hicotea

Re: Vážený pane Šímo!

omlouvám se za chyby - Líbeznic, zúžení /moc mi nejde psaní na noťasu/

0/0
7.10.2012 14:10





Najdete na iDNES.cz