Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Litevec se nechal na volební plakát vyfotit v kravatě s hákovými kříži

Litevská volební komise vyšetřuje dva kandidáty do nadcházejících parlamentních voleb kvůli podezření z podněcování k rasové nenávisti. Jeden z nich se nechal na plakáty vyfotit v kravatě se svastikami, další si na propagační materiály nechal natisknout antisemitský obrázek. Ani jeden z nich to nevnímá jako problém.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

nenovak

Ta kravata je nevkus. Ten Žid je v pořádku.

My taky kreslíme Rusy jako mužiky, Slováky jako Jánošíky, Maďary jako krátkonohé Tatary s vysedlými lícními kostmi, Němce jako krvelačné nacisty s padacími mosty se štětkou za kloboukem. Nás zase ostatní národy kreslí jako Švejky. Vše je trochu pravda a trochu lež. Proč by Židé měli mít výjimku? Navíc ten politik tím naprosto jasně deklaruje svůj program - nechce odškodnit Židy. U nás ČSSD dala také na plakát ruku s kardinálským prstenem, která sahá po měšci s penězi, a to na protest proti míře "restitucí".

0/0
8.10.2012 17:06

českej.venkovan

...vážená blbá redakce.....

...ne každá svastika musí být asgerechnecht hakinkrojcem......

0/0
7.10.2012 16:52

tajny agent

Re: ...vážená blbá redakce.....

Jo, jo ... ten Litevec to tam ma jako indicke znameni slunce nebo neco podobneho ... ;-D;-D;-DRv

0/0
7.10.2012 20:24

Mražik

Re: ...vážená blbá redakce.....

Ten litevec to tam ma jako tradicni Litevsky symbol slunce pouzivany v teto kulture jiz vice nez 1000 let...kde byl tehdy adolf?

0/0
8.10.2012 7:35

inkognito79

Re: ...vážená blbá redakce.....

pravotočivá svastika je symbolem slunce, levotočivá je jejím "protikladem"

0/0
8.10.2012 10:21

tajny agent

Re: ...vážená blbá redakce.....

Ale narovinu ... opravdu verite tomu, ze to tam ma jako nejake pohanske znameni bez spojitosti s nemeckymi nacisty?

0/0
10.10.2012 4:03

Mražik

Re: ...vážená blbá redakce.....

Narovinu - ano verim ,protoze to v pobalti potkate na kazdem kroku, jen o tom nastesti nepisi poplasne zpravy. Je to tam na temer vsech krojich a krojovane tance jsou tam k videni vsude a na kazde akci... tedy ano verim. po nekolika letech zivota v pobalti vim jak to tam vypada...

0/0
10.10.2012 21:00

pozdravuji slunce

Já jsem členem Falun gong a tuto svastiku máme ve znaku

...to jsme také neonacisti ?... 8-o8-o8-o8-o8-o8-o8-o8-o8-o

0/0
7.10.2012 12:42

derik

Ostuda redakce - nevi jak je orientovan hakovy kriz

A navic, u Litevcu ma svastika jiny vyznam:

"Soud totiž rozhodl, že svastika není symbolem nacistického Německa, ale historickým dědictvím Litvy. Podle soudu nelze zakazovat dávný symbol Slunce, který se zachoval na bezpočtu archeologických nálezů. „Nejsou to nacistické atributy, ale vzácné symboly kultury Baltů - dávné znaky našich předků, které byly našim předkům později ukradeny a věrolomně využity jinými národy. Nesymbolizují fašismus, ale systém vesmíru," konstatoval u soudu jeden z předvolaných svědků."

http://www.czechfreepress.cz/evropa/v-litve-je-svastika-kulturnim-dedictvim.html

To potom je opravdu treba zakazat peticipe hvezdy na vlajce EU.

+4/0
7.10.2012 5:05

Mražik

Re: Ostuda redakce - nevi jak je orientovan hakovy kriz

Presne tak, ale lidem to nevysvetlite... oni kdyz chteji tak vidi to, co chteji... Ale faktem je ze tento symbol je proste mnohem starsi nez nejaky pomatenec a pokud je toto trestne tak proc ne potom peticipe hvezdy, srpy a kladiva? Nebo dalsi symboly, tech zneuzitych je strasne mnozstvi, jenze tady se resi jen jeden stale dokola...

+2/0
7.10.2012 8:24

pavel.61.

Re: Ostuda redakce - nevi jak je orientovan hakovy kriz

Finové svastiku též používají. Pěticípá hvězda není jen sovětská. Ale srp s kladivem je stejně ohavný symbol jako  "hákenkrajc" . Nebo takový  masový vrah Che na triku blbečka...

0/0
7.10.2012 22:54

Mražik

Re: Ostuda redakce - nevi jak je orientovan hakovy kriz

Nejen Fini ale tale Lotysi a Estonci.

Tento symbol je tam vice nez 1000 let... JInak naprosty souhlas... jen kolem ostatnich symbolu se nedela takove halo...

0/0
8.10.2012 7:37

RBrider

ubožák

a každý kdo by ho následoval, pro mne není nic jiným, než mentální ubožák Rv

;-€

+1/0
6.10.2012 20:16

biggles

Re: ubožák

co máte proti hinduistům? ;-D

+3/0
7.10.2012 1:56

Tomáš22

Re: ubožák

Hindusité v Litvě? A kam se podělo nacionalistické heslo "Chránit tradiční křesťanské hodnoty"? ;-D;-D

0/0
8.10.2012 11:40

dragon1

Re: ubožák

Ubožák je pouze nevzdělaný člověk .

0/0
7.10.2012 8:57

RBrider

Re: ubožák

což se o pánovi na té fotce říci nedá, viď?

0/0
7.10.2012 9:17

Mražik

Re: ubožák

pokud podle fotky dokazete posoudit vzdelani, tak ja Vam s radosti poslu fotky profesoru co mne ucili, chtel bych vedet jak na tom jsou ve skutecnosti a hlas ODBORNIKA se vzdy hodi :D:D

0/0
8.10.2012 7:38

hovn

Je neodiskutovatelné,

že  dráždit blbce je velmi záslužná činnost. U levičáku to platí dvojnásob, protože práce s dvojím metrem mají v palicích

+4/0
6.10.2012 14:41

tajny agent

Re: Je neodiskutovatelné,

Tak kdyz 325 000 obeti valky prijde pravicakovi stejnych jako 5000 antikomunisty udavanych obeti minuleho rezimu z ceho asi 4500 jen vseobecne, ze melo zemrit ve vezenich ... . To ma pravicak divny metr kdyz zaroven vynechava mnohem vetsi zrudnosti, kdy po klidnych 80. letech zacal nechavat lidi umirat na ulicich bez domova a zavrazdit v nasilnych trestnych cinech mafiema, extremisty i beznymi kriminalniky kterym dal volnou ruku. Osobne odhaduji ze tech 5000 bylo uz davno prekonano kdyz havlovym amnestiim se podle clanku v tisku v 90. letech pricitalo 330 mrtvych. To mne hned zarazilo ze to je vic nez 248 popravenych politickych veznu za minuleho rezimu.

0/0
6.10.2012 15:35

hovn

Re: Je neodiskutovatelné,

musíme ale počítat oběti tý hvězdy a hákovýho kříže celkem a pak to budou úplně jiný počty. Jestli vám připadá v cajku, že se v této zemi volně producíruje rudý svinstvo a v Německu hnědý nemá šanci, tak to máte v hlavě buď pomotané a nebo to svinstvo tvoříte.

+1/0
6.10.2012 17:59

tajny agent

Re: Je neodiskutovatelné,

Nechapu proc by se mel obcan teto zeme zajimat, co delaji v cizine ... u nas komousi napr.dali vsem obcanum praci a v cizine lide umirali za jejich komunistu hlady ... proste lide jsou ruzni.

0/0
6.10.2012 23:59

Mražik

Re: Je neodiskutovatelné,

Prave proto by melo byt pobalti nechano na pokoji protoze jim jejich naciste dali svobodu, muzea, narodopisne ustavy, opery, skoly atd. Zatimco u nas vrazdili lidi, proc by se tedy mel Litevec zajimat co u nas delali naciste? Podle Vasi logiky je tedy v poradku i kdyby pouzil svastiku nacisitckou, protoze jine zeme ho zajimat nemusi a tam kde zije, byli naciste ta dobra strana, ktera je chranila pres systematickym vyvrazdovanim konanym komunisty...

0/0
7.10.2012 8:26

tajny agent

Re: Je neodiskutovatelné,

To je potom asi otazka me informovanosti ... ja pokladam svastiku za znameni ciste nemeckeho nacizmu ktereho soucasti bylo vyhlazeni slovanu na rozdil od komunistu co nas vyhladit nechteli. Zase srp a kladivo muze byt vnimano jako znameni ruskych komunistu a tudiz propagaci nasili ... kdyz zase uvazujeme o tom, ze rusti komuniste odsoudili Stalinovy ciny ... proste je to trosku zamotane ale sbvastika je podle mne znameni ciste nemeckeho nacizmu. V kazem pripade, jestli jsou Litevci nordicke typy a propaguji nemecky nacizmu tak to v jejich state muze byt OK ale mne jako Cechovi se to nelibi ponevadz jsou proti memu narodu tyuto myslenky nepratelske.

0/0
7.10.2012 14:54

tajny agent

Re: Je neodiskutovatelné,

To je potom asi otazka me informovanosti ... ja pokladam svastiku za znameni ciste nemeckeho nacizmu ktereho soucasti bylo vyhlazeni slovanu na rozdil od komunistu co nas vyhladit nechteli. Zase srp a kladivo muze byt vnimano jako znameni ruskych komunistu a tudiz propagaci nasili ... kdyz zase uvazujeme o tom, ze rusti komuniste odsoudili Stalinovy ciny ... proste je to trosku zamotane ale sbvastika je podle mne znameni ciste nemeckeho nacizmu. V kazem pripade, jestli jsou Litevci nordicke typy a propaguji nemecky nacizmu tak to v jejich state muze byt OK ale mne jako Cechovi se to nelibi ponevadz jsou proti memu narodu tyuto myslenky nepratelske.

0/0
7.10.2012 20:23

Mražik

Re: Je neodiskutovatelné,

skoda jen, ze ta svastika tu byla o tisice let drive nez naciste... tedy ten symbol je mnohem starsi a pouze zneuzity. Pokud mame odstranit zneuzite symboly, tak mimojine vymazme Svatovaclavskou orlici ze vsech znaku, protoze i tu pouzivali naciste a kolaboranti, kteri se podileli na vyvrazdovani. Mimochodem Naciste nevyvrazdovali systematicky slovany a uz vubec ne technicky velmi vzdelane cechy... ale zidy a romy predevsim. Litevci nejsou propagatori nacismu, ale uzivaji sve prastare symboly, ktere jsou soucasti jejich narodniho kulturniho dedictvi a jsou jako takove take chraneni UNESCO..... jen by to chtelo trochu nastudovat...

0/0
8.10.2012 7:41

tajny agent

Re: Je neodiskutovatelné,

No, to by se chtelo zeptat toho kluciny co tou kravatou zamyslel, ale ja osobne pochybuji, ze to myslel jakoliv jinak nez pripominku nacistickeho symbolu.

0/0
8.10.2012 19:32

tajny agent

Re: Je neodiskutovatelné,

Jeste k planum nacistu ... koukam, ze jste asi chabe informovan a neslysel jste dosud o planu Heydricha s Hitlerem zlikvidovat Cesky narod  ... no jo, co jde udajne chteli ponemcit ... mile od nich :-/.

0/0
10.10.2012 4:46

Mražik

Re: Je neodiskutovatelné,

No tak ono stejny plan mel komunisticky SSSR s pobaltim - provedli to tam celkem take dokonale, plosne vvyrazdovani, stehovani do lagru, rusifikace celych zemi, atd... nevidim v tom rozdil...

pokud jde o pouziti toho symbolu - je to tradice, viz muj komentar vyse.

0/0
10.10.2012 21:04

danny47

Re: Je neodiskutovatelné,

R^ !!

0/0
6.10.2012 18:22

bojovnikprotichudine2

Zrejme

v Litve, stejne jako u nas muzou kandidovat jen strany Nove Narodni fronty jako u nas. Plakat proti navraceni majetku zidum neni o nic horsi, nez plakaty CSSD proti navraceni majetku cirkvim. Skoda, ze nemame podobnou stranu u nas, mela by muj hlas.

0/0
6.10.2012 14:31

TDW

OMG

O čem se tu diskutuje ? Týpek už podle vzevření vypadá jako vyznavač pravicového extremismu, budiž první dojem, ale neřekl bych že nesprávný... (Mohu se mýlit). Háknkrajc na kravatě má. Dokonce černý a natočený. Jestli vlevo-nebo vpravo - to už je jedno. A že na tom druhém obrázku je žid s pejzy a kožešinovou čepicí - to je jasné taky jako facka... A tyhle nesmyslný debaty o tom jestli je horší komunismus nebo nacismus, laskavě vynechte. Není a nebylo horšího režimu nežli nacistického. Protože ten byl od počátku zlý, založený na zlu, pověrách, okultismu a rasismu. Ve své podstatě jde zcela proti základu naší civilizace... (Která má - překvapení-anticko-židovkso-křesťanské kořeny.) A k čemu se hlásili náckové ? K pohanství ! Hlavně žádný jiný režim nevyhlazoval lidi kvůli nějaké pofiderní příslušnosti k nějakému národu...

+3/0
6.10.2012 13:23

TDW

Re: OMG II.

Hlavně si mílí diskutéři neuvědomujete že jste tehdy mohli žít v klidu, bejt ateisti, i vaší rodičové mohli být ateisti a najednou přišli Němci a řekli vám - sbalte se - jedete. Protože váš dědeček (který mohl umřít dáávno před vaším narozením) byl žid. Vy jste sami sebe nikdy nevnímali jako žida, židovství pro vás bylo cizí... Nehlásili jste se k tomu - a stejně vás do té Osvětimi poslali. A kupodivu - mohli jste být modrooký árijský typ. Znám paní která tam i se sestrou byla. Za mlada to bývala sošná krásná modrooká blondýna... A její sestra taky. A tyhle dívky mučil mj. Mengele. To je ten rozdíl, který se nechápe... Za komunistů, pokud jste proti nim něco nedělali, tak se vám nic nestalo. Prostě vás režim nechal být. Ani jste nemuseli být ve straně. Prostě - neangažovali jste se - fajn. Ale za nacistů vás jen kvůli tomu že byl váš dědeček nebo babička žid zabili... Dokonce i když jste třeba byli křesťané - tak podle NZ jste byli židé - a nikoho to nezajímalo, že to není pravda.

+2/0
6.10.2012 13:30

TDW

Re: OMG III.

Jenže tohle si fakt spousta lidí neuvědomuje, melou pořád nesmysly nacismus-komunismus-stejná banda, a komouši jsou horší. Žádný jiný režim programově nevraždil lidi podle rádoby etnické příslušnsnosti. Žádný jiný. Nikdy. Ano, komunismus a nacismus měly stejnou cílovou skupinu(chudší vrstvy), měly stejné výrazivo (srovnejte si nacistické plakáty apelující na dělníky a komunistické...), stejnou organizaci (Hitlerjugend vs. Pionýr/Komsomol), uniformy (černý šátky/rudý šátky), Barvy (červená !!!), příslib blahobytu, silný protináboženský potenciál (likvidace církví), likvidace opozice... Ale u nacismu je prostě ten rasismus. A že byl Stalin co do počtu obětí srovnatelný s Hitlerem ? Jasně, byl, protože to byl stejný nýmand co se dostal k moci jako Áda. Proč asi Lenin v závěti své následovníky před Stalinem varoval ? Protože to věděl. Zakomplexovaný, nevzdělaný, utlačovaný Stalin nebyl ideálním vůdcem SSSR. To samé platí i o Hitlerovi, ale ne o Leninovi, nebo Trockém...

0/0
6.10.2012 13:39

TDW

Re: OMG III.

Lenin a Trockij - i když měli samozřejmě na rukou krev - a hooodně - byli intelektuálové. Stalin a Hitler (a celá banda kolem Hitlera) byla zakomplexovaná nevzdělaná lůza, proto taky vymysleli celou šílenou ideologii založenou na předsudcích - promítli si tam svůj život. Hitler-zkrachovalý umělec, Göring - kokainista, Göebels -mrzák, Himmler-chovatel slepic, Heydrich -vyhozený s ostudou od Kriegsmarine, protože byl nemrava... Obyčejní, prostí lidičkové, s komplexy, kteří se dostali k moci - a kdo za to může ? Anglie, Francie a Židi ! No a lidi-naladění na stejnou vlnu jim to sežrali... Dej moc té největší lůze - a způsobííš katastrofu.

0/0
6.10.2012 13:45

TDW

Re: OMG IV.

I když - i Lenin a Trockij měli komplexy. Ostatně říká se že když po Leninově smrti nabídli Trockému ať je tedy vůdcem Proletariátu on, tak jim odpověděl: "Copak žid může vést Sovětský Svaz ?" No a tím otevřel cestu Stalinovi - a i své vlastní smrti... Kdepak, dějiny jsou hrozně složitá věc ale nejhorší co může být je když se k moci dostane lůza. To pak následuje - hrůza. A to je bohužel historický fakt. Případně - jedinec s komplexem. Viz Vilém II... (Od narození mrzák, sice vnuk královny Viktorie-dokonce prvorozený ! - ale žárlící na Anglii-i když byl z poloviny Angličan...) No, koho to zajímá ať si o tom něco přečte (Třeba Císař-král-car...měli to i v levných knížkách za 90Kč).

0/0
6.10.2012 13:52

Manasinho

Re: OMG III.

Hlavně by to chtělo i pravdu o vychvalovaném lucemburském Karlovy IV. který zabíjel židy prý jako šiřitele moru..Prostě to samé jako Hitler vybudoval mnoho ale zabíjel

0/0
6.10.2012 13:54

TDW

Re: OMG III.

No, to o Karlovi IV. není pravda... Něco k tomuhle tématu je v knize Obecné dějiny antisemitismu...

0/0
6.10.2012 14:07

janbrezen

Re: OMG III.

podle me kecas a kuli dedeckovi zidovi nikdo do koncentraku nesel, dle norimberskych zakonu, pokud si mel jednoho prarodice zida, tak si zid nebyl a klidne si byl odvelen treba do wehrmachtu

+1/0
6.10.2012 18:40

Politicky korektní lež

Re: OMG II.

lžeš. Čtvrtinový židé byli normálními občany, mohli si brát normálně němce nebo čechy a naopak nebylo žádoucí, aby se mezi sebou brali čtvrtinoví židé. Cílem byla jejich integrace do společnosti. pouze nesměli vykonávat některá ojedinělá zaměstnání a i na to většinou mohli dostat výjimku.Rv

0/0
6.10.2012 20:30

petr_sleder

Re: OMG

Prosimtě radši už nic nepiš. Nakonec se do toho vždycky zamotáš a vylezou ti z toho nesmysly. Jenom ta tvoje poslední věta napovídá, že jsi dějinami nedotčený. ;-D

+2/0
6.10.2012 13:30

Bafikybaf

Re: OMG

Co je na rasismu špatného?

+1/0
6.10.2012 18:03

danny47

Re: OMG

Tak tak, hodinky holinky - to je jedno -obojí se natahuje, že...  ;-D ;-D

Enteligence hledačů souvislostí opravdu nezná mezí

0/0
6.10.2012 18:22

petr_sleder

Alespoň je vidět

že má koule. Samozřejmě, že je to od něj provokace a dobře věděl, jaké to bude mít důsledky. Litevci mají jinou historii než my, takže i jíný pohled na Hitlera a nacionální socialismus, než většina Čechů.

0/0
6.10.2012 13:20

otheritems8

nepochopení

Máte pravdu všichni, co tady píšete, že se jedná o svastiku, co to znamená atd. Ten kandidát nemůže přijít s obráceným křížem, jak používali nacisti, protože by to byla propagace. Takže jí otočil, a hned to jde. Je to nácek a Litevec, takže taková kravata mě nepřekvapuje. To je to nepochopení diskutujících. Nevím, jestli to tak chtěl autor článku také říct.

0/0
6.10.2012 12:23

Mražik

Re: nepochopení

Mezi nacistou a nacionalistou je dost zasadni rozdil... tedy bych nematl lidi. Navic to ze je Litevec neznamena nutne ze je to nacek. To stejne muzu rict ze cesi jsou jen zbabelci, vetsi nez francouzi, protoze ti alespon bojovali? Nebo ze cech = zakonite komunista, protoze jsme tento rezim v minulosti podporovali?

+3/0
6.10.2012 12:51

otheritems8

Re: nepochopení

To určitě ne. Ale stejně jak s tou svastikou. Nemůže říct, když chce se volebně prosadit, že je nácek. Stačí o sobě uvést, že jsem nacionální. Pouze si vyhrají se slovíčky, aby to na veřejnosti bylo přijatelné a v mezích zákona. Jeho prezentace napovídá, že je nacista. A uvedení Litevce bylo slovní spojení s tou kravatou, což jasně uvádělo, jaké on má myšlení, a ne, že má svastiku na kravatě. Rozumíte mi? Nehážu všechny do jednoho pytle. Spíš mně přijde úsměvné, jak ti, co neznají minulost a hlavně nepochopí, jaká byla myšlenka nacismu, ji stále podporují. Přitom by byli jedni z prvních, kdo by vyletěli komínem.

0/0
6.10.2012 13:08

Jethro - tulák

Re: nepochopení

Podle mě to jen ilustruje klasickou náturu neonacistů. Slovíčkaří a modifikují symboly tak, aby pak mohli říct "vždyť to přece není svastika - je obráceně. Vždyť to není ozubené kolo NSDAP - má jinou barvu." Prostě klasická zbabělost, kdy na jednu stranu evidentně využívají nepopiratelné podobnosti vnějších atributů nacistického režimu, na stranu druhou, když dojde na lámání chleba a mohli by jít sedět, tak jim jejich drive dojde a dělají, jací jsou hodní vlastenci.

0/0
6.10.2012 13:18

Mražik

Re: nepochopení

Tady v tom pripade ale nejde o modifikaci symbolu! On ma ten symbol presne tak jak je v Litevske kulture pouzivany jiz vice nez tisic let! Ten symbol tu byl davno predtim nez ho nejaky Adolf obratil naruby. Kdyby to naschval upravil tak OK, ale to on neudelal, pouzil neco co tu bylo a je stale - tradicni symbol pro slunce uzivany v Pobaltske kulture - mimochodem jeden ze symbolu, ktery je v teto kulture chranen i organizaci UNESCO! Protoze cela Pobaltska lidova kultura je na seznamu pamatek UNESCO. Tem tento original symbolu nevadi, ale u nas musi kazny novinar najit senzaci aby dostal svou mesicni almuznu...

+1/0
6.10.2012 13:22

Verdikt

Re: nepochopení

A i kdyby byl. Tak no a co? Podle mě v demokracii by měly mít možnost kandidovat i podobní lidé.

0/0
6.10.2012 13:14





Najdete na iDNES.cz