Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Metanolový pacient stojí statisíce, pojišťovny chtějí náklady vymáhat

Série otrav metanolem, se kterou se Česko potýká od začátku září, postihla desítky lidí. Jejich léčba je velmi drahá a náklady šplhají do milionů. Zaplatí je pojišťovny a částečně ministerstvo zdravotnictví, které nakoupilo nákladnější lék Fomepizol. Škodu poté budou vymáhat na vinících.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

karel-smíchov1

Všem

kteří to zavinili sebrat celé rodině  veškerý majetek !!!  kčemu bude 20let v šatlavě ,když je budeme živit a rodinka bude

 užívat  vyšmelené penízky !!!

0/0
28.9.2012 11:51

cizinec není našinec

jakou finační částku asi tak

vymohou na člověku co chlemtá velejemnou vodku z 6 litrového plastového barelu ?8-o

0/0
27.9.2012 20:33

chudy lekar

A co jste mysleli?

Že je to jako skočit si k obvodnímu pro recepis? :-(:-( Otrava metanolem se dá řídit přímou umerou. Čím horší stav = otrava, tím dražší léčba. Kolik myslí lidé, že stál, svého času, jakýsi rumunský utonulý princ? ARO je halt ARO. Tam se zachraňují životy a za tím účelem vytvořil homo sapiens sapiens mnoho drahých, náročných pomůcek. ARU by neměla ani pojišťovna diktovat, neboť oni nemohou 3. den člověka na přístrojích odpojit, protože pojišťovna přidělí finanční limit! Takže tak...:-(

0/0
27.9.2012 20:21

show

Tedy

kolik už je za tím Kalouskem mrtvol. To aby se zavařila zpovědnice, až tam zavítá.....8-o8-o8-o

+1/0
27.9.2012 12:47

řešení

Re: Tedy

Kalousek je ......., ale vy nejste normální.

+2/0
27.9.2012 12:54

show

Re: Tedy

Pročpak?

0/0
27.9.2012 13:18

Wilhelm Canaris

Re: Tedy

jEDINÝ KDO VYTVOŘIL ČERNÝ TRH S CHASTEM JE STÁT A JEHO NASMYSLNÉ ZDANĚNÍ LIHU,

Španělsko má dan z flasky vodky 42Kč nikdo tam nikdy nepančoval tvrdy alkohol, jednoduše se to prostě nevyplatí. my máme 57Kč očividně se to už vyplatí a Norové více než 100Kč , proto největší žijící odborník na metanol je z Norska a i tam mají zcela běžně kolem 50 mrtvol na metanol každý rok, proč pak asi?

+2/0
27.9.2012 14:12

Leinad

Re: Tedy

;-D

0/0
27.9.2012 13:18

řešení

Sry, ale kdo se neotrávil v prvních dnech, může si za to sám

Tihle by si měli tu léčbu zaplatit ;-€

+1/0
27.9.2012 12:40

Atol

Ministerstvo i pojišťovny se shodují, že škody budou vymáhat

Informační hodnota tohoto sdělení je asi taková, jako kdyby řekli, že pes má čtyři nohy. Ještě, že alespoň p. Gajdáček je takový realista, že již předem počítá s tím, že případná pohledávka bude nedobytná.

Jestliže veškerý humbuk s metanolem způsobili, dva magoři potácející se na hranici bankrotu, máme-li věřit chlupatejm, tak jen bloud by se mohl domnívat, že se z nich podaří vymoci částku, která by stála za řeč. V krimu si na způsobené škody rozhodně nevydělají.

0/0
27.9.2012 11:50

Leinad

Re: Ministerstvo i pojišťovny se shodují, že škody budou vymáhat

Možná policie nebude líná a kromě těch dvou klaunů objeví celou mafii. I když o tom lze pochybovat. ;-D

+1/0
27.9.2012 13:19

show

Re: Ministerstvo i pojišťovny se shodují, že škody budou vymáhat

taky se mi nechce věřit, že by ti dva bejvalí havíři otrávili celou republiku.

0/0
27.9.2012 13:31

Šerlok Homeless

Re: Ministerstvo i pojišťovny se shodují, že škody budou vymáhat

Shodují se, že to budou vymáhat, ale není napsáno, na kom. Třeba to budou vymáhat po celní správě.

0/0
27.9.2012 13:50

kacaba11

HMM a kdo odškodní

ty pacienty?Zdraví nenávratně v prd..i..

+1/0
27.9.2012 11:31

Pavel Černík

Re: HMM a kdo odškodní

na to mají pojišťovny.. tak to prostě funguje.. platíte pojistku a tím máte zaručené že VY od pojišťovny v případě problému snad něco dostanete (pokud to bude v rámci pojistky). Samozřejmě, pokud to zaviní někdo jiný, bude pojišťovna zkoušet vymáhat škodu na něm, každopádně vám ji dá bez ohledu na to vymáhání.

Co se týče zdraví.. to se vrátit nedá, ale třeba já mám v pojistce uvedené úrazové připojištění, kdy mi bude podle % trvalých následků (například ztráta malíku = 9%) vyplacené plnění z nasmlouvané částky. Samozřejmě - doživotní náhrady nebudu mít, ale to je prostě věcí smlouvy. Určitě by se dala uzavřít i taková, která by to umožňovala (ale pak by ten měsíční poplatek byl pěkně mastný)

0/0
27.9.2012 11:54

kulischek

z té dvacetileté basy, která jim hrozí,

ty miliónové škody za pár let splatí...;-D majetek jistě žádný oficiálně nemají, ten už přepsali na manželky...

0/0
27.9.2012 11:24

mirek103

cenotvorba ošetření pacienta na lůžku JIP

Každé lůžko je vybaveno spousty sledovacích přístrojů. je třeba zahrnout energie na provoz lůžka z chodu celého oddělení, platy personálu. Všechny pomocné systémy (záložní generátor) dále pak rozvody plynů (kyslík a další) dále spotřbní materiál, léky a ještě se najde další věci které je nutno zahrnout, to jen tak pro ty křiklouny že by se vešli do 4500,- za léčení 1 pacienta.

0/0
27.9.2012 11:17

vopruzníček

Re: cenotvorba ošetření pacienta na lůžku JIP

Dále 37 mega pro Ratha, Kota a Pančovou...

+2/0
27.9.2012 11:20

mirek103

Re: cenotvorba ošetření pacienta na lůžku JIP

to bylo ze státního, nikoliv z pojiŠťovny

0/0
27.9.2012 11:27

petrph

ale to se ví že pojišťovny léčení metanolu

nemocnicím proplatí. Akurát že ho započtou do celoročních limitů nákladů těch nemocnic. Takže sice proplatí, ale někdy za měsíc těm nemocnicím řeknou, že překročily roční limity takže už jim nebudou proplácet další běžné operace a vyšetření a léky...Což jistě ostatní pacienty potěší, až jim odloží operace...

0/0
27.9.2012 11:13

231/4

Vymáhat po kom?

Těžko zjistí z jakého zdroje, se kdo otrávil.

+1/0
27.9.2012 11:03

strassidlo

ať je nechají pojít

-tedy zejména ty, kteří se dobrovolně otrávili v posledních 10 dnech. Ti, které léčí, by si tu léčbu měli  hradit sami. Nikdo je nenutil chlastat dryjáky. Na léčení úrazů při opilosti si taky pacient musí připlatit, takže proč ne tady? proč by se léčení ožralců mělo platiti ze "solidárního" zdravotního "pojištění"? Rv;-€

0/0
27.9.2012 10:55

Gunter von Bahnhof

vymáhání škody po viníkovi

je běžná praxe pojišťoven. Není to nic nenormálního a jde jen o to, jak je nastavena cenotvorba pojistek. Pokud by pojišťovny nevymáhali po vinících náhradu škody, tak jsou pojistky výrazně vyšší.

+1/0
27.9.2012 10:52

jahl

Dělal jsem v technické diagnostice,

zakázek jsme měli dost, jelikož odběratelé si nás vážili. Dost jsme i vydělali, měli jme na obnovu a modernizaci měřící techniky i na solidní mzdy. Kdybychom, však nasadili takové ceny jako zdravotnictví, byl bych na pracáku již 20 let. Problém tkví v tom, že našemu zákazníkovi se náš zásah musil vyplatit, ikdyž nebyl zrovna levný, ale naše ceny byly uměřené. Ve zdravotnictví je zdravotní daň povinná, pojišťovny a zdravotnická zařízení mají své jisté, proto tratí soudnost a snaží se ze systému vytřískat maximum, za minimum kvality. My jsme nemohli, pokud se nám něco na poprvé nepodařilo, účtovat tuto práci 2x, nebo i vícekrát, jak se ve zdravotnictví běžně děje. Řešením je dobrovolné zdravotní pojištění s bonusy i malusy u kterékoliv pojišťovny s jasným smluvním ujednáním co pojištění kryje a kolik to stojí. Pro absolutně nemajetné by stačilo toto pokrýt ze spotřebních daní škodlivých produktů.

+1/0
27.9.2012 10:43

Jostik

Re: Dělal jsem v technické diagnostice,

Teoreticky to možná zní hezky, ale prakticky budete mít pojišťovny co budou mít smlouvy plné klíček, nemocnice co budou mít obrovský objem nezaplacené péče a spoustu lidí které exekutor sedře z kůže protože nebyli pojištění či nedostatečně pojištění a nebo je pojišťovna podrazila nějakou poznámkou pod čarou.

+1/0
27.9.2012 10:53

Pavel Černík

Re: Dělal jsem v technické diagnostice,

Dobrovolné zdravotní pojištění? Jak potom podle vás budou lékaři ošetřovat zraněné, třeba při nehodě? Vemte si jednoduchou situaci: Dojde k nehodě (to je celkem běžné) záchranka dostane info a teď se rozmýšlí - Mají vyjet nebo nemají? Už ten výjezd něco stojí a pokud se zranili nepojištění lidi, nikdo nám to nezaplatí. Dejme tomu že mají dobrou morálku tak se rozhodnou vyjet k nehodě. Dojedou a zjistí že zranění jsou opravdu nepojištění. Řidič má rozdrcenou nohu a spolujezdec silné krvácení do dutiny břišní. Ti lide tam prostě umírají. Ale - nejsou pojištění, takže co udělá milá záchranka? no jasně - otočí to a jede domů..

Pokud myslíte, že by bylo možné vymyslet dobrovolné pojištění tak, aby se podobné případy nestávaly, tak si rád poslechnu váš názor. Sám jsem na nic takového nenarazil.

0/0
27.9.2012 11:24

jahl

Re: Dělal jsem v technické diagnostice,

Toto není o akutních situacích, z čeho by měly být tyto hrazeny jsem zmínil, ale o normální péči v nemocnicích, měl jsem nemilou možnost tam pár krát pobývat. Nejsem lékař, ale jistě dokáži posoudit, zda je nutný několikerý odběr krve denně. Jednoduchý zákrok, na kterém jsem byl, se povedl až napotřetí, takže náklady na mne narostly o 300% a nikdo neřešil, zda to zaplatit, či nikoliv, jen to zvýšilo náklady zdravotnictví. Zdravotnictví by mělo fungovat jako firma.

0/0
27.9.2012 11:41

azzazello

Re: Dělal jsem v technické diagnostice,

Nevidím na tom nic zvláštního...Ostatně jako se vším ostatním...Platíš a maáš, nebo neplatíš a nemáš...R^

0/0
27.9.2012 11:53

Jostik

Re: Dělal jsem v technické diagnostice,

To mohu pouze okomentovat slovy že je to Váš názor a já s ním hodně nesouhlasím.

0/0
27.9.2012 12:20

Leinad

Re: Dělal jsem v technické diagnostice,

A jak se tohle dělá u zraněných turistů, zejména ze zemí mimo EU?

Akutní péči platí stát (pak ji možná vymáhá), řeč je o tom, od koho vymáhat a co s neakutní péčí.

0/0
27.9.2012 13:23

Pavel Černík

Re: Dělal jsem v technické diagnostice,

jasně, to jde ale taky jen díky tomu, že podíl takových lidí je zanedbatelný. Kdyby to bylo v 10* větším množství, buďte si jistí že stát to rozhodně platit nebude. Pokud by to bylo dejme tomu ve srovnatelných řádech (podíl platících/neplatících 1:1 ) tak podobné chování nebude připadat v úvahu... a pokud ano, z něčeho to stát bude muset platit.. to "něco" se bude pravděpodobně nazývat daně, ale stejně tak se tyhle zvýšené daně mohou nazvat "povinné zdravotní pojištění" a jsme tam kde jsme byli...

0/0
27.9.2012 19:02

Atol

Re: Dělal jsem v technické diagnostice,

Požadovat dobrovolné zdravotní pojištění je nereálné a je mi jasné na kolik problémů by to v praxi narazilo. Zejména pak u méně majetných o zodpovědných, kteří by se nepojistili a když by se dostali do problémů tak by stáli s nataženou rukou a se slovy "STÁTE ZAPLAŤ!!!"

Cestu vidím v tom. o co se dost

klopotně pokouší ministerstvo zdravotnictví a co je běžné jinde ve světě. Každý

si povinně platí určitý základ a má garantováno co za tuto platbu musí dostat. Pokud chce lepší služby, kratší lhůty na vyšetření a oprace, kvalitnější materiály atd., tak má možnost si zvolit vyšší, a samozřejmě dražší, pojistný program. V našem Kocourkově to však naráží na urputný odpor KSČSSD, která nechce připustit, aby si lidé mohli sami rozhodnout kolik budou platit a co za to dostanou, ale aby měli všichni zaručené stejné služby bez ohledu na výši příjmu a platbu pojistného. Také se tomu říká rovnost v chudobě.

+1/0
27.9.2012 11:40

Leinad

Re: Dělal jsem v technické diagnostice,

Přesně. Garantované minimum by nebylo od věci.

Vlastně si dovedu představit io bez změny současného systému snížít doplatky téěm, kteří si připlatí paušálem.

0/0
27.9.2012 13:25

pingu1

pokud budou vymahat na metylovy mafii a metylovy lobby

..jsem pro...;-)

0/0
27.9.2012 10:36

qwrgwa

UŽ TOMU KONEČNĚ PŘESTAŇTE ŘÍKAT POJIŠTĚNÍ

To co musí všichni povinně platit není žádný pojištění, ale daň. Přece není možný, aby skutečná pojišťovna vymáhala cokoliv na komkoliv. ;-O

Když si havarijně pojistím auto a vlastní blbostí ho rozflákám na součástky, tak mi skutečná pojišťovna zaplatí a po nikom nic vymáhat nebude. To je skutečné POJIŠTĚNÍ.  !

+4/0
27.9.2012 10:36

vipeeer8

Re: UŽ TOMU KONEČNĚ PŘESTAŇTE ŘÍKAT POJIŠTĚNÍ

Jsou dané smluvní podmínky kde je i za jakých okolností ti to neproplatí, nebo když je to zákonné tak proplatí škodu druhému a bude vymáhat z tebe, např. když budeš pod vlivem....

0/0
27.9.2012 10:39

Chytrakz hospody

Re: UŽ TOMU KONEČNĚ PŘESTAŇTE ŘÍKAT POJIŠTĚNÍ

Ach jó, kdo ti ty blbosti, co tady píšeš nakukal

0/0
27.9.2012 10:39

Gunter von Bahnhof

Re: UŽ TOMU KONEČNĚ PŘESTAŇTE ŘÍKAT POJIŠTĚNÍ

vážený pane, evidentně po Vás ještě pojišťovna nic nevymáhala. Jenže je to běžná praxe, že se po vyníkovi požaduje náhrada způsobené škody.

Běžte si to nastudovat a nevykřikujte do světa svoji hloupost

0/0
27.9.2012 10:50

kulischek

Re: UŽ TOMU KONEČNĚ PŘESTAŇTE ŘÍKAT POJIŠTĚNÍ

co to povídáš za nesmysly?? škody pojišťovny běžně vymáhají po viníkovi...udělal jsi ze sebe hlupáka, a ještě s vykřičníkem...:-P;-D

0/0
27.9.2012 11:20

A jedeme nanovo...

Re: UŽ TOMU KONEČNĚ PŘESTAŇTE ŘÍKAT POJIŠTĚNÍ

Důrazně doporučuji nastudovat si alespoň naprosté základy této problematiky, než se pustíte do takových "hlubokých" úvah ;-D

0/0
27.9.2012 11:21

Podpapírák Nerozšlápnutelný

Re: UŽ TOMU KONEČNĚ PŘESTAŇTE ŘÍKAT POJIŠTĚNÍ

hora trollů se vyhrnula zpod mostu ...

souhlasím s qwrgwa, že takto vypadá skutečné pojištění - fakt, že takové pojištění u nás nikde nedostanete, protože pojišťovny jsou jen další kanál peněz pro šmejdy z chobotnice (a tudíž mají v popisu práce přijímat horu peněz na pojistky, ale minimum pojistek skutečně vyplácet), to už je věc jiná ...

+2/0
27.9.2012 11:40

Leinad

Re: UŽ TOMU KONEČNĚ PŘESTAŇTE ŘÍKAT POJIŠTĚNÍ

Pojišťovna ty peníze dostane, otázkou je jenom jakou cestou. U aut sou běžné bonusy a malusy z paušálu.

0/0
27.9.2012 13:28

odborářský papaláš na golfu

Moudrost dne:

Kdyby bylo všechno ve zdravotnictví zadarmo jako za komunistů, tak bychom si mohli dovolit metanolových pacientů nikoliv pár desítek ale klidne i pár desítek tisíc. :-)

0/0
27.9.2012 10:35

vopruzníček

Re: Moudrost dne:

Za komunistů bylo zdravotnictví zadarmo? Personál pracoval zdarma, nemocnice rostly ze země a přístroje k nám přistávaly sami. Pokud si vzpomínám tak šlo na zdravotnictví 10% z platu zatímco dneska je to 10%.

+2/0
27.9.2012 11:25

Darth.V

Co to má znamenat

že pojišťovny ujišťují o tom že léčku otrávených uhradí?! Ono snad někoho třeba jen napadlo , že by ji nemuseli hradit ?:-/

+1/0
27.9.2012 10:28

Čuřil (curil@hotmail.cz)

Re: Co to má znamenat

V Nemocnicích a lékaři vědí svý ;-)

0/0
27.9.2012 10:31

bla23bla

Re: Co to má znamenat

Lék Antizol není v ČR registrován, jde o mimořádný dovoz, a tudíž nemá stanovenou cenu ani úhradu. Doporučuji www.sukl.cz , ale je to dost nudné čtení ;-D;-D

+1/0
27.9.2012 10:31

pavouk

Re: Co to má znamenat

Samozřejmě. Proč by měly hradit léčbu, která u nás není schválená?

+1/0
27.9.2012 11:00

Wilhelm Canaris

Fascimují mě ceny na kterých je nádherně vidět zrůdnost toho

čemu u nás říkáme zdravotnictví.

Tak se na to podívejme, máme pacienta,který má v těle metanol. jak probíhá jeho léčba,

spotřeba materiálu, udržujeme ho ožralého čili dostane fyziologický roztok s etanolem 2x denně po dobu tří dnu tj 6x 150Kč + cena etanolu a ostatního materiálu to máme dohromady maximálně 2000Kč. No a aby se neřeklo připočteme náklady na dialýzu také 6x čili potřebujeme membránu 6x membránu za 400Kč 6x tak m3 vody z vodovodu a 6x tak 1lkWh energie + 6x sada na napíchnutí pacienta a 200Kč suma sumárum 4200Kč

Sečteno a podtrženo tu máme reálné náklady na materiál cca 6200Kč. Jistě jsou zde náklady na personál, ale ten platíme at tam nějdo leží nebo neleží. Něco sežere amortizace dialyzační jednotky, ložního prádla a svícení na pokoji , ale pacient za těch 6 dní zapaltí 600Kč At počítám jak pčítam řekl bych že náklady nedosahují ani jedné dvacetiny z uváděných 200.000Kč.

+5/0
27.9.2012 10:22

vipeeer8

Re: Fascimují mě ceny na kterých je nádherně vidět zrůdnost toho

Nechceš kandidovat na ministra financí za ČSSD? Tam je plno takových ,,odborníků", rozuměli byste si....

+9/0
27.9.2012 10:24





Najdete na iDNES.cz