Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Vojenský zásah v Sýrii by nic nevyřešil, varoval Klaus v OSN

Prezident Václav Klaus varoval ve svém projevu ve Valném shromáždění OSN před případným vojenským zásahem v Sýrii. "Intervence v Libyi jasně ukázala, že vojenskou silou stabilní řešení nalézt nelze," uvedl Klaus. Byl to jeho poslední projev v OSN v roli hlavy státu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

glumik5.0

A toto Vašík schvaluje

http://www.novinky.cz/zahranicni/blizky-a-stredni-vychod/279880-syrske-deti-popsaly-jak-je-ve-veznicich-muci.html

+3/0
26.9.2012 22:22

Gemars Moše Dajan

Re: A toto Vašík schvaluje

Já vím, že na Guantánamu nemučí děti, ale i tak.

0/0
26.9.2012 22:56

Antonin, topič

Re: A toto Vašík schvaluje

Jéje, a vy tomu věříte? To je Palywood jak vyšitej.

0/0
4.10.2012 12:13

ELAPHURUS

je až nudné,

jak má STÁLE Klaus pravdu....

0/0
26.9.2012 20:23

Jerry68

Re: je až nudné,

ta nuda bude trvat už jen pár měsíců ;-)

0/0
26.9.2012 20:25

FireDrake

Re: je až nudné,

naštěstí

0/0
27.9.2012 9:43

okpacka

Re: je až nudné,

Tak moment. Ten náš prezident Klaus je fakt hlava. Nejenže rozumí globálnímu oteplování, vajíčkům ale také tomu co se děje v Sýrii. Takového prezidenta co rozumí všemu, kromě alkoholu z metanolu žádný jiný stát na světě nemá. Proto si ho važme. V Klause musíte nejdříve uvěřit, aby jste mu mohli porozumět. (výrok Langera)V

0/0
4.10.2012 7:32

Chytrý píše, hloupý maže

ÓČEŇ CHARAŠÓ

drug věrnyj....spasíba

+1/0
26.9.2012 20:11

Slavyanin

Sýrska armáda ochraňuje vlastné obyvateľstvo

Asad NEZABÍJA vlastné obyvateľstvo. Tzv. protesty (jar 2011) v Sýrii BOLI VŽDY OZBROJENÉ. Napríklad toto video z 3.4.2011 (teda pred 17 mesiacmi) ukazuje, že ozbrojenci si k demonštrácii priniesli pušky a samopaly - pálili aj po demonštrantoch aj po polícii. A takýchto akcií boli desiatky; na druhý deň sa v západnom mainstreame objavili správy, že Asadovi policajti alebo vojaci zmasakrovali demonštrantov.

Footage: The Syrian Revolution was always armed.

http://www.youtube.com/watch?v=Hq8LY4i2vU0

Je to podobné ako v Lýbii - za masakry bol obviňovaný Kaddáfí. Ale bola to dopredu pripravená akcia západných tajných služieb a ich "arabských légií".

+1/0
26.9.2012 16:52

Gemars Moše Dajan

Re: Sýrska armáda ochraňuje vlastné obyvateľstvo

Normální asymetrická válka, kdy už k anexi dané země není třeba nasadit pravidelnou pozemní armádu.

0/0
26.9.2012 22:57

cover72.net

Re: Sýrska armáda ochraňuje vlastné obyvateľstvo

Oprav se. Nikoli západních tajných služeb, ale Saúdské Arábie. Ta prokazatelně vyzbrojovala povstalce v Lybii a vyzbrojuje i ty syrské - jedná se jednak o proxy konflikt šiíti versus sunniti a druhak o vytváření arabské fronty, protože padlé režimy zakazovaly Muslimské Bratrstvo a Salafisty, které saúdi naopak milují a usilují o vytvoření pan-arabské fronty.

Saúdi vyzbrojovali i Al-Šabáb v Somálsku a další - Západ hraje druhé housle a jen tak přicmrndává, protože je v pozici předmnichovské Británie a Francie: ví, že je slabý a snaží si zavázat toho, koho považuje za vítěze. Když povstalci vyhráli v Egyptě, Západu vytýkali, že jim nepomohl a je na straně diktátorů. Tak si Západ řekl, že povstalci vyhrají i všude jinde a musí vypadat, že jim pomáhá aby mu byli "zavázáni".

0/0
4.10.2012 11:57

Zirkon

proč se všichni diví

Syřané umírají  kvůli občanské válce  kterou rozpoutala  strana, která má

mocné spojence. Assad a jeho příznivci (odhaduji polovina populace)  má

také mocné spojence. Ten kdo rozpoutá občanskou válku se nemůže divit, že  jdou  oběti do  desetitisíců ;-€ Ani OSN se nemůže divit !

0/0
26.9.2012 16:34

váš milovaný vůdce z Bruselu

Krásná diskuze

Koukám, že se zde sešla klasická parta trollů kteří odsoudí cokoliv Klaus vypustí z úst.

Na jedné straně multi-kulti fanatici, eurohujeři a všemožní podporovatelé falešné pravdo-láskařské utopie, na straně druhé konspirační paranoci vidící za Klausem putinovské Rusko a považující Klause za špiona atd.

Tahle v podstatě konzistentní parta neobolševiků zde kolem sebe kope jak to jde ale jedno stále popřít nemůžou. Že ten všemi nenáviděný Klaus říká pravdu. Co hůř. On se tu pravdu naučil říkat už před dost dlouhou dobou a to mu současní následovníci marxistických pouček nedokážou odpustit.

Ale nebojte soudruzi. On se vám brzo na hradě usadí nějaký povolný a politicky korektní košer byrokrat který vaši neobolševickou utopistickou ideu současného světa kritizovat nebude.:-)

+5/0
26.9.2012 16:14

Gemars Moše Dajan

Re: Krásná diskuze

Jen klid, dopoledne sme tu byli my . zastánci Kluse a ti tebou jmenovaní byli pryč a byl svatej klid.

0/0
26.9.2012 22:53

okpacka

Re: Krásná diskuze

Až bude mít Klaus jednou pravdu, jsem ochoten sníst vlastní botu.;-D

0/0
4.10.2012 7:38

kars

Dotaz (vlastní průzkum)

Čte někdo diskuze dál, než na 2. - 3. stranu nebo si je před příspěvkem projedete celé? :-)

0/0
26.9.2012 14:56

Propána Butána

Re: Dotaz (vlastní průzkum)

ruská ambasáda čte všechno :-)

0/0
26.9.2012 15:00

Kolowrat

Re: Dotaz (vlastní průzkum)

A izraelska si zjistuje i autory prispevku :-P

0/0
26.9.2012 18:48

Gemars Moše Dajan

Re: Dotaz (vlastní průzkum)

U velkých diskusí časově náročné. u malých proveditelné.

0/0
26.9.2012 22:55

Josef Zelený

Mexický císař Maxmilian Habsburský

Do kulturně a podnebně zcela odlišného prostředí je velice ošidné zasahovat. Tam nelze zůstat na púůli cesty. Buď to tam ovládnout jako kolonii a držet to pevně v rukou, ale to už dnes není možné, nebo to nechat být a ať se tam třeba povraždí. Dokonce i Habsburkové by o tom mohli vyprávět. Mám na mysli Maxmiliana, bratra císaře Františka Josefa I. Víme, jak skončilo jeho dobrodužství v Mexiku.

0/0
26.9.2012 14:26

A-201

Asad brání nástupu terorismu

proto je nutné ho podporovat

+2/0
26.9.2012 14:18

Typhoon

Re: Asad brání nástupu terorismu

Tak nějak to vidí Klaus;-D

0/0
26.9.2012 14:24

A-201

Re: Asad brání nástupu terorismu

Je to rozumný pohled slušných lidí, kteří nezanevřeli na mezinárodní právo

+4/0
26.9.2012 14:30

greenalien

Re: Asad brání nástupu terorismu

Určitý problém tady vidím v tom, že Asad sponzoroval teroristy a spolupracoval s nimi od nástupu k moci. Ti teroristé kteří jsou v Sýrii využívají logistické kanály, které on sám vybudoval.

0/0
26.9.2012 14:33

A-201

Re: Asad brání nástupu terorismu

Problém je,m že nynější teroristy podporují USA a logistiku jim poskytují také ony

+1/0
26.9.2012 14:37

greenalien

Re: Asad brání nástupu terorismu

Koneckonců psali to na zvědavci.

0/0
26.9.2012 14:44

A-201

Re: Asad brání nástupu terorismu

To já nečtu. Děkuji, že jste mě upozornil na další zdroj, který máte asi v oblibě

+3/0
26.9.2012 14:49

kars

Re: Asad brání nástupu terorismu

S první částí příspěvku souhlasím. Ale kanály mají sunnitští teroristé svoje.

0/0
26.9.2012 14:43

Zirkon

Re: Asad brání nástupu terorismu

Defiice zda se jedná o teroristy nebo o partyzány, vždy záleží na  osobních preferencích hodnotitele.

Objektivně je to jedno.

0/0
26.9.2012 16:32

Propána Butána

Re: Asad brání nástupu terorismu

Taky brání nástupu íránského náboženského fundamentalismu v regionu ... hlavně tím, že Írán zaměstnává pomocí Sýrii.

0/0
26.9.2012 14:42

kars

Re: Asad brání nástupu terorismu

:-)

0/0
26.9.2012 14:44

Fai Rodis

Re: Asad brání nástupu terorismu

Mne spis vadi nastup wahhabitskeho fundamentalismu mezi islamskymi imigranty v Evrope, sponzorovany Saudskou Arabii.

+2/0
26.9.2012 15:47

Propána Butána

40 let pohodového vyjímečného stavu

A my se, spolu s panem Nejvyšším, ptáme: "kde je problém?"

+3/0
26.9.2012 14:03

Typhoon

Re: 40 let pohodového vyjímečného stavu

souhlas jen ten "pohodový"stav trval 50let.

0/0
26.9.2012 14:06

Zirkon

Re: 40 let pohodového vyjímečného stavu

Je otázka  zda Syřané chtějí  diktaturu a dalších 40 let vyjímečného stavu ( z našeho pohledu nepředstavitelná věc)  nebo   40 let občanské války, statisíce  mrtvých a miliony emigrantů !? 

Myslet si, že  Západní bombardování  zajistí stabilitu a svobodu může jen naprostý idiot !

0/0
26.9.2012 16:37

kars

Re: 40 let pohodového vyjímečného stavu

Ty si fakt dovedeš představit demokracii v arabském světě? Tam všude vládne diktátor nebo islám. A leckdy je ten diktátor ta méně totalitní varianta.

+2/0
26.9.2012 14:06

Typhoon

Re: 40 let pohodového vyjímečného stavu

On někde tvrdí něco o implementaci demokracie do arabského světa?

0/0
26.9.2012 14:10

Propána Butána

Re: 40 let pohodového vyjímečného stavu

Dobedu si představit, že i na Blízkém východě mohou existovat státy, které nelikvidují vlastní obyvatele dle libosti, které jakž takž ekonomicky prosperují a kde se člověk venku na ulici nemusí bát, že vedle něj co chvíli může explodovat nálož.

Že tam hned tak nebude demokracie jako v Dánsku nebo ve Švýcarsku, je každému jasné. Ale o to ani bezprostředně nejde.

U nás taky v letech 1939 - 45 nešlo o demokracii, ale primárně o svobodu. A že jsme tu svobodu nevyužili jak jsme mohli, neznamená, že boj za svobodu byla špatná věc.

+2/0
26.9.2012 14:11

Typhoon

Re: 40 let pohodového vyjímečného stavu

R^

0/0
26.9.2012 14:14

Propána Butána

Re: 40 let pohodového vyjímečného stavu

Viz třeba Maroko nebo Jordánsko. Tj. státy bez ropných příjmů.

0/0
26.9.2012 14:15

kars

Re: 40 let pohodového vyjímečného stavu

Máš pravdu, hned vedle je LIbanon. Je ale třeba připomenout, že po porážce osmanských Turků bylo území Levanty rozděleno mezi Francouze a Brity. Na francouzském území vznikla Sýrie jako stát arabských muslimů a Libanon jako stát křesťanů. Období prosperity Libanonu skončilo, když poskytl azyl palestinským Arabům, kteří se mu odvděčili rozpoutáním občanské války. Přesto se stále drží poměrně dobře jako výspa demokracie v arabském světě.

0/0
26.9.2012 14:22

paxxtor4u

Re: 40 let pohodového vyjímečného stavu

Problém je v tom, že elitářské menšině (alávitům, z nichž se rekrutuje klan Asadů) byly dány někdy před 50 lety mocenskými skupinami v Sýrii suverénní pravomoce vládnout zemi, neboť jen tato varianta mohla udržet mozaiku klanů, národností a náboženství v relativní rovnováze. To sice fungovalo, ale každá moc jednou zkorumpuje a degeneruje. Nyní je zapotřebí vynalézt politický systém, který umožní mír v Sýrii pro dalších 50 let. Jistě mír nebude, pokud Západ podpoří sunnitskou většinu, která s podporou Saudů a Turků zmasakruje menšinu.

0/0
26.9.2012 14:14

kars

Re: 40 let pohodového vyjímečného stavu

Oprava: menšiny ;-)

0/0
26.9.2012 14:17

greenalien

Vtipné načasování

Klaus káže o stabilitě právě v době, kdy začíná nově zvolená, demokratická vláda v Libyii upevňovat svoji pozici a řešit situaci s milicemi. Zajímalo by mne ale, jestli je snad Klaus toho názoru, že když vojenská síla nic neřeší, tak snad v případě diktátorů tomu bude v tomto ohledu jinak?

0/0
26.9.2012 14:00

Dia.linn

V Libyi je vláda složena z teroristů přijatelných pro USA

Rv

+4/0
26.9.2012 14:03

kars

Re: Vtipné načasování

Sýrie je blíž Iráku, než Libyi. A tam se sice stát upevňuje, ale ze svobody vyznání, jaká tam byla za relativně sekulární vlády Saddáma, jsou trosky. Stejně, jako z křesťanské populace.

+3/0
26.9.2012 14:04

greenalien

...

Tyto obavy samozřejmě chápu, také neříkám, že je třeba provést nějakou invazi do Iráku. Zároveň si ale myslím, že "řešení" o které se pokouší Asad řešením není, rok a půl masakruje svoje lidi a nikam to nevede.

0/0
26.9.2012 14:08

kars

Re: ...

1) Invaze do Iráku už proběhla :-)

2) A co má v dané situaci dělat, když ti - podle našich médií - "pokojní demonstranti" mu začali střílet policajty a vojáky a to i za použití těžkých zbraní (viz obrázky vypálených ótéček)?

Nejsem příznivec Asada, ale myslím, že do této války byl vmanipulován a jeho hlavní protivník je horší, než on.

+4/0
26.9.2012 14:15

Typhoon

Re: ...

Kde jste vyčetl,že demonstranti začali střílet do vojáků hoďte nějaký link-dík

0/0
26.9.2012 14:20

kars

Re: ...

Bylo málo těch fotek, kde se hned zpočátku opozice chlubila svými úspěchy? Většinou tam na fotkách byly vypálené BVP a BRDM, o zastřelených vojácích a policistech byla jenom zmínka... Najděte si to, já si ty zprávy pamatuji, ale ten čas tomu vyhledávání teď věnovat nebudu.

0/0
26.9.2012 14:31





Najdete na iDNES.cz