Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Od kšeftů s velbloudy přes vrty k teroristům. Saudské Arábii je 80 let

Je srdcem arabského světa i rodištěm proroka Mohameda. A v současné době produkuje nejvíce ropy na světě. Příběh Saúdské Arábie jako samostatného státu se začal psát před 80 lety. Zprvu chudou pouštní zemi postupně zaplavily petrodolary. Život tam ale dodnes svazuje tuhé islámské právo šaría.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

poznamka

Co jim chceme nabídnout? Nezaměstnanost, bankroty,

sex shopy, korupci na vládní úrovni, rozpad rodiny, katolické vymývání mozků atd.? Starejme se raději o sebe. Saudi jsou největší kamarádi USA a to nějak zapomínáte?

0/0
24.9.2012 17:46

jural

Absolutne nechapu

proc zivime musulmany a ruskou verchusku.

Know-how, jak se bez nich obejit, respektive vyrazne mene potrebovat ropu a zemni plyn uz nejake pul stoleti mame. V 70. a 80. letech masivnejsi nasazeni te technologie zapricinilo pokles ceny ropy a spolu s novymi zavody ve zbrojeni i pad Sovetskeho svazu.

No jo, ale to by si nesmeli zaplatit v evrope zelene a evropske politiky. A Evropani by nesmeli byt tupe ovce, ktere jen hledaji v jakemkoliv problemu tu nejjednodussi cestu a to za jakoukoliv cenu. I za cenu otroctvi.

0/0
24.9.2012 9:01

kaktusak

Svobodu Arábii bez Saúdských tyranů

!

0/0
23.9.2012 23:50

Sharpe

Re: Svobodu Arábii bez Saúdských tyranů

Ahoj kaktuse a co jim muze nabidnout vlada islamistu?

0/0
24.9.2012 2:48

kaktusak

Re: Svobodu Arábii bez Saúdských tyranů

No právě že nic. Proto by měli odejít. Saúdové jsou totiž největší islamisté.

0/0
26.9.2012 0:55

4Aliencz

Bizardní společenství....

:-P

0/0
23.9.2012 23:14

451 Fahrenheit

v Saudi velbloudari, v cesku tunelari

;-D ja v tom rozdil nevidim

0/0
23.9.2012 16:17

Vladimír Škopek

Re: v Saudi velbloudari, v cesku tunelari

Proto taky vaše příspěvky prakticky nikoho nezajímají. ;-)

+2/0
23.9.2012 18:02

451 Fahrenheit

Re: v Saudi velbloudari, v cesku tunelari

diky za jsi me zachranil

0/0
23.9.2012 22:18

tajny agent

Aha ... takze porusovani liddskych prav, nabozenske svobody

"demokratickym" kapitalistickym zemim kdyz jde o prachy nevadi ... to je fakt moralka Rv. A velice tady hlasaji co je spravne ... Rv.

+2/0
23.9.2012 12:13

gter

Re: Aha ... takze porusovani liddskych prav, nabozenske svobody

Ne, nevadí. Bez ropy není "západní demokracie". Takto prostě je.Tak jako elektrifiace a sověty patřily k CCCP, tak ropa patří k západu. Tečka.

+1/0
23.9.2012 12:57

stagger

Re: Aha ... takze porusovani liddskych prav, nabozenske svobody

plk...jeden člověk s vizí ..tak jak kenedy řekl do 10 let jsme na měsíci stačí dnes obdobně do 3 let chceme mít bezropnou infrastrukturu !! a jsem přesvědčen, že by to euroamerika dokázala a arab by byl zpátky na velbloudu. Ta nutná část ropy by se pokryla z vlastních zdrojů. Saudi by místo sponzorování vývozu militantního islámu hledali způsob jak najít v písku bílkoviny a jak udělat z ropy mlíko :-/

+4/0
23.9.2012 13:23

vezu maso pro doktora Jacksona

Re: Aha ... takze porusovani liddskych prav, nabozenske svobody

Mate vubec predstavu jake penize se v tom toci a kolik by neco takoveho stalo? Vylet na Mesic je proti tomu nic, drobnost, kapesne.

+1/0
23.9.2012 13:58

stagger

Re: Aha ... takze porusovani liddskych prav, nabozenske svobody

a víte jaký impuls by to byl pro rozvoj hospodářství ? ...ano , problém je že petrokoncerny by se narady vzdaly zisků

+3/0
23.9.2012 14:24

l.g

Re: Aha ... takze porusovani liddskych prav, nabozenske svobody

"Bezropná infrastruktura" je ovšem naprostá fantasmagorie. Všichni velmi dobře vědí, že na ropě dnes závisí celá civilizace a každý si své vlastní strategické zásoby rozhodně nebude zbytečně čerpat jen proto, že má problém s nějakým náboženstvím na druhém konci planety.

+1/0
23.9.2012 14:01

stagger

Re: Aha ... takze porusovani liddskych prav, nabozenske svobody

plácáte .... jen omezit spotřebu ropy v individuální dopravě a dnešní producenti by škemrali, aby od nich někdo ropu koupil :-/

0/0
23.9.2012 14:26

kars

Re: Aha ... takze porusovani liddskych prav, nabozenske svobody

Je to "malinko" složitější :-) Z ropy není jen benzín a nafta, ale i plasty, maziva a dokonce snad některé léky a kdovíco ještě.

0/0
23.9.2012 15:01

stagger

Re: Aha ... takze porusovani liddskych prav, nabozenske svobody

Jistě... to jsou ale procenta .... a ty by euroamerika nakoupila a za ceny z 60tých let (ostatně by je byla schopná pokrýt i z vlastních zdrojů)  ..a radikální islám by byl bez prostředků - další ušetření euroamerických výdajů :-)

+1/0
23.9.2012 15:19

Sharpe

Re: Aha ... takze porusovani liddskych prav, nabozenske svobody

To neni originalni, zakazat soukrome automobily navrhoval jiz Nikita Chruscev

+1/0
23.9.2012 18:56

tajny agent

Re: Aha ... takze porusovani liddskych prav, nabozenske svobody

O.K. tak at si ty vychovne reci o lidskych pravech nechaji pro svoje staty a nemichaji se do internich zalezitosti tech druhych.

0/0
23.9.2012 19:35

jural

Re: Aha ... takze porusovani liddskych prav, nabozenske svobody

ale ne, prave Zapad bez ropy v 70. a 80. letech stavel jaderne elektrarny, cili padla poptavka po rope, padle cena, tim padem se snizili prijmy Sovetskeho svazu a pak uz jen stacilo SSSR dorazit vyssimi vydaji v novych zavodech ve zbrojeni.

Ropa je pro Zapad otroctvim, ne svobodou. Dela nas zavislymi na totalitnich rezimech. A zadna svobodna spolecnost nemuze byt svobodnou, kdyz je zavislou na diktatorech.

0/0
24.9.2012 9:05

jural

Re: Aha ... takze porusovani liddskych prav, nabozenske svobody

jen je potreba dodat, ze tak do tech 70., let se ropa v zapadnich statech nepouzivala jen v doprave a chemickem prumyslu, ale rostla jeji potreba v energetice. Cili vystavbou jadernych elektraren se snizila potreba uzivat ropu a zemni plyn v energetice.

Dnes je, bohuzel, opacny trend. Dusledky toho trendu budou katastrofalni.

0/0
24.9.2012 9:07

villík

Hmmm..... Ras Tanura postavili odborníci ze SA.

Je to vidět na těch cedulích na potrubí. 

Domnívá se tu někdo, že ta rafinerie by běžela dlouho po odchodu západních expertů?

+1/0
23.9.2012 11:51

Slavyanin

Symbióza USA a Saud. Arábie

http://zpravy.idnes.cz/v-kurzu-dustojniku-se-ucili-ze-islam-je-nepritel-fuh-/zahranicni.aspx?c=A120511_072518_zahranicni_aha

11.5.2012 - Americká armáda v Norfolku ve Virginii učila, že NEPŘÍTELEM je CELÝ Islám, zničit by se měla Mekka i Medina. Saúdskoarabské náboženské postavy mlčí, žádná Fatwa, žádné odsuzování.

24.3.2012 - Rakouští kněží odsoudili komentáře nejvyššího klerika Saúdské Arábie, který volal po ZNIČENÍ VŠECH kostelů na Arabském poloostrově, a muslimským lídrům nařídili, aby jeho slova zkritizovali.

Nedávno Grand Mufti Sheikh Abdul Aziz bin Abdullah al-Sheikh kuvajtskému parlamentu řekl, že bylo nejen zakázáno postavit nové kostely na Arabském poloostrově, ale že by ty existující měly být srovnány se zemí, “protože je jich moc”, uvedla katolická agentura Kathpress. USA k provokaci mlčí.

http://middle-east-online.com/english/?id=51374

0/0
23.9.2012 11:38

Sharpe

Re: Symbióza USA a Saud. Arábie

V americke armade slouzi i muslimove a armada ma i muslimske polni kaplany. Takze tvrdis, ze hlasaji  ze islam je nepritel a posvatna mesta muslimu se maji znicit . To je zajimave co se vsechno da vymyslet.

0/0
23.9.2012 19:12

Věrný sluha pana Hraběte

zákaz stavby kostelů

na to je evropa velkej srab aby zakázala stavět ty jejich "kostely" :-PEU

+12/0
23.9.2012 11:23

vezu maso pro doktora Jacksona

Re: zákaz stavby kostelů

Barak je barak a sam o sobe nicemu neskodi. Skodi etnici kteri se do Evropy nasackovali.

+1/0
23.9.2012 13:59

Captain Obvious

Re: zákaz stavby kostelů

V islámu mají svůj význam i stavby. Například minarety chápou jako prsty vztyčené nad dobytým územím.

+3/0
23.9.2012 19:17

Mirais

Jestli někde na zemi existuje peklo

tak je to v nějaké muslimské zemi jako SA nebo Somálsko.

+3/0
23.9.2012 11:10

l.g

Re: Jestli někde na zemi existuje peklo

Případně ve vaší hlavě...

0/0
23.9.2012 14:02

villík

Sem patří citát Miloše Zemana:

"Nevěřím, že jsou umírnění muslimové a radikální muslimové.

Stejně jako nevěřím, že jsou jen umírnění a radikální komunisté. Jsou

jen muslimové a komunisté!"

+13/0
23.9.2012 9:24

d__mm

Re: Sem patří citát Miloše Zemana:

Zeman nám taky svýho času udělal pěknou ostudu, když se míchal do politiky na blízkym východě, který nerozumí a kde ČR nemá svoje zájmy:-P

+2/0
23.9.2012 9:37

villík

Jak to souvisí se správností jeho výroků ?

+5/0
23.9.2012 9:58

d__mm

Re: Jak to souvisí se správností jeho výroků ?

Se správností jeho výroků to moc nesouvisí, ale souvisí to docela úzce s Milošem Zemanem a s muslimy.

...pokud se mě ale takhle oklikou ptáte na můj názor, tak je to hloupost. existují miliony muslimů, co si nepřejí nikomu sekat ruce, kamenovat nebo co nepovažují západní civilizaci v čele s USA za personifikaci ďábla.

0/0
23.9.2012 10:05

stagger

Re: Jak to souvisí se správností jeho výroků ?

Ale vzhledem k neměnosti koránu a jeho militantním vykladačům je to jedno .... nikdy nevystoupí ze stínu . Taky proto není slyšet z muslimského světa žádné odsouzení barbarských činů(zničení soch, bourání islámských svatyň, vraždění vlastních dětí kvůlivá oblečení či podmalovaným očím) ..ono je to totiž v souladu s koránem. Ale jakýkoliv prd na druhým konci světa je vyžene do ulic vyjádřit rozhořčení. Pravidelně nějaká ambasáda , kostel (pokud je) shoří , nějaký nemuslim je zlynčován a ještě se jich hafo ušlape

+9/0
23.9.2012 10:14

oje.balstrom

Re: Sem patří citát Miloše Zemana:

to je fakt nejlip ty problematice rozumi fischer :-P

0/0
23.9.2012 10:09

d__mm

Re: Sem patří citát Miloše Zemana:

Jakou užší souvislost má Jan Fischer s problematikou na blízkym východě, tedy kromě toho, že nemá předkožku?

0/0
23.9.2012 10:13

vpro2

Re: Sem patří citát Miloše Zemana:

... zcela stejnou jako Vas prispevek o Zemanovi, kde reagujete na jablka hruskami ;-)

+1/0
23.9.2012 10:36

Sharpe

Re: Sem patří citát Miloše Zemana:

Kazdej obrezanej clovek je zid ! Ted jde o to, zda je Fisher skutecne obrezan, pak by to zit nebyl. melo by se to ukazat na televisi.;-D

0/0
23.9.2012 19:00

kars

Re: Sem patří citát Miloše Zemana:

Myslíš jako když řekl, že terorista by se měl nazývat terorista?

+1/0
23.9.2012 15:44

Abdul_bratr_v_Islamu

článek plný hloupostí, že ani nevím, kde začít.

nad u té šaríe, která se prý v SA "striktně uplatňuje", což je samozřejmě nesmysl, to se striktně neuplatňuje nikde na světě, takže tolik k tomu strašení tímto systémem v ČR ;-D a ještě ty ženy - omezení a diskriminace v SA není, to je jen místní propaganda. Tamní společnost pouze respektuje odlišnost mužů a žen, na kterou ta naše pod tlakem feminismu rezignovala, ikdyž jde o tu nejpřirozenější věc na světě. a že tamní sportovkyně musely na OH nosit šátek... kdybyste se jich zeptali mezi 4 očima, tak vám všechny řeknou, že bez možnosti nosit hidžáb by na OH nikdy jet nechtěly.

+1/0
23.9.2012 9:11

Alrafaik

Re: článek plný hloupostí, že ani nevím, kde začít.

muttawa je asi kroužek přátel islámu :-/

0/0
23.9.2012 9:15

Prngr1

Re: článek plný hloupostí, že ani nevím, kde začít.

Abdul - to je PR oddělení nenávistného islámu

+2/0
23.9.2012 11:01

d__mm

Re: článek plný hloupostí, že ani nevím, kde začít.

jako sorry, ale odlišnost mužů a žen se respektuje třeba v Rusku. Ruská žena ti ráda uvaří, uklidí a postará se o děti a domácnost. Na oplátku od tebe očekává, že budeš chodit do práce, budeš jí pouštět do dveří a budeš jí kupovat hezký šaty, aby se mohla předvádět, jak je hezká. Tohle je respektování odlišnosti mužů a žen. U nás na tom jsme trochu hůř, ale ne tak jako na západě nebo ve Skandinávii, kde to už je fakt mazec.

...

...respektování odlišnosti mužů a žen ale neni náboženská indoktrinace o tom, že žena musí chodit v hidžábu. Já chápu, že mezi Araby v 7. století, kdy se psal Korán, to bylo velmi užitečný, protože když muž ženu neviděl, tak jí neznásilnil (já si taky zatahuju roletu v kufru auta, aby nikdo neviděl, co v tom kufru mam), ale proboha, snad se i Arabové posunuli dál.

+6/0
23.9.2012 9:15

Abdul_bratr_v_Islamu

Re: článek plný hloupostí, že ani nevím, kde začít.

hidžáb je výrazem cudnosti. v naší společnosti už kvůli tomu kultu zevnějšku často trpí vnitřek. lidí nezajímá jací jsou, ale jak vypadají, proti tomuhle je hidžáb dobrá pomůcka.

0/0
23.9.2012 9:24

stagger

Re: článek plný hloupostí, že ani nevím, kde začít.

Blbost ... dělá to z žen akorát stádo ... chápu že to pastevcům vyhovuje ;-)

+1/0
23.9.2012 9:26

d__mm

Re: článek plný hloupostí, že ani nevím, kde začít.

upřímně já nevidim důvod, proč by hidžáb měl pěstovat dobrý vlastnosti u lidí. nafintěná hloupoučká blondýna na diskotéce v Praze nebude žádná vědátorka, ani kdyby měla na sobě hidžábů pět.

...jako výraz cudnosti...no, jedna otázka je, zda je skutečně nutný vymáhat cudnost za použití drakonickejch trestů, anebo jestli je opravdu problém, pokud 2 nesezdaný osoby spolu souloží, dávají si pozor a oběma to vyhovuje.

+1/0
23.9.2012 9:34

Abdul_bratr_v_Islamu

Re: článek plný hloupostí, že ani nevím, kde začít.

to je opatření pro předejití nemanželským dětem, které by pak dost možná musely vyrůstat v neúplné rodině. že náš stát na řešení tohoto jevu už rezignoval neznamená, že je to správný jev.

0/0
23.9.2012 9:41

stagger

Re: článek plný hloupostí, že ani nevím, kde začít.

no lepší být nemanželské dítě v ústavu než mít rodiče kteří tě ve 13 provdají pedofilnímu násilníkovi a když se ti to nelíbí tak ti rozostří obličej louhem :-P

+5/0
23.9.2012 9:45

d__mm

Re: článek plný hloupostí, že ani nevím, kde začít.

ano. to chápu. minimálně do průmyslový revoluce bylo potřeba dávat akcent na zaopatření lidí právě v rámci rodiny...asi právě proto se otázka nemanželského styku posuzovala tehdy i v evropě trochu jinak než dnes. otázka je, jestli v dnešní společnosti je skutečně natolik zásadní problém (problém to samozřejmě je), aby bylo nutný halit ženy do hidžábu, postihovat ženy (i muže) jak společenským opovržením, tak trestněprávně a obecně v tomhle směru omezovat lidskou svobodu...já si třeba myslim, že ne.

...to je ale problém v muslimskym světě, kde se hlásí neměnnost koránu a výkladem prostě nelze překlenout některý věci.

0/0
23.9.2012 9:49





Najdete na iDNES.cz