Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Mrtvý nebo živý. Syrští povstalci nabízejí miliony za Asadovu hlavu

Odpůrci syrského režimu nabídli odměnu 25 milionů amerických dolarů za dopadení prezidenta Asada. Panují ale zmatky, kdo vlastně s nabídkou přišel. Syrská osvobozenecká armáda tvrdí, že s tím nemá nic společného. Přitom nabídku měl oznámit jeden z jejích velitelů. Teherán mezitím prvně přiznal, že v zemi operují jeho elitní jednotky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Propána Butána

Asádova sestra emigrovala ze Sýrie

Zatím je to údajně.

Měla už by být v Dubaji.

0/0
19.9.2012 10:03

modro_zlodějská_straka

Re: Asádova sestra emigrovala ze Sýrie

Gríne, a to z toho máme zvencnout??Že jedna z jeho 8 sester emigrovala??

0/0
19.9.2012 10:28

greenalien

Re: Asádova sestra emigrovala ze Sýrie

Nebude mu v paláci za chvíli samotnému smutno?

0/0
19.9.2012 10:45

Slavyanin

Re: Asádova sestra emigrovala ze Sýrie

A má táto informácia nejakú výpovednú hodnotu? Znamená to, že Asada nemá rada ani jeho vlastná rodina, alebo ako?

0/0
19.9.2012 13:12

Mikkey

Re: Asádova sestra emigrovala ze Sýrie

Osobně se jí vůbec nedivím. Člověk si tam nemůže být jistý, kde mu co bouchne pod nosem.

0/0
19.9.2012 14:12

Larry Matejka

Svet speje ke globalni valce...

Banda sociopatu, ktere muzeme povazovat za svetovou rulling class se utrhla z voditka ve vsech ohledech...

+4/0
18.9.2012 21:34

FankaaTonka

Vida, chudí, nebozí, spravedliví a utlačovaní

Syřané najednou mají 25 mega za zavraždění prezidenta Asada. Nějak ta pohádka nesedí ;-D

+5/0
18.9.2012 18:50

Kicker

Re: Vida, chudí, nebozí, spravedliví a utlačovaní

Tak mě napadá, nepůjčili si oni v bance?

+1/0
18.9.2012 19:00

FankaaTonka

Re: Vida, chudí, nebozí, spravedliví a utlačovaní

Ovšem to jedině v nějaké české začátkem 90. let a na přímluvu pana ministra Klause.

0/0
18.9.2012 19:25

modro_zlodějská_straka

Re: Vida, chudí, nebozí, spravedliví a utlačovaní

to si zřejmě CIA půjčila od Číňanů!

+1/0
19.9.2012 10:31

udernik

Tady nejde o Asada ci povstalce ale o Tartus

pristav Tartus je velka namorni zakladna rusky Cernomorsky vojesky flotily a to je trnem v oku americanu. Bejt tam nakyblovani amici tak jsou dnes smahem z povstalcu teroristi a Asad nejvetsi kamos.. Nedavno si tam rusaci dovolili zaparkovat i svou letadlovou lod Admiral Kusnezow a amici z toho maj mindraky.

+1/0
18.9.2012 18:17

Leoon

Re: Tady nejde o Asada ci povstalce ale o Tartus

Souhlas !!!

0/0
18.9.2012 20:19

Larry Matejka

Re: Tady nejde o Asada ci povstalce ale o Tartus

Tartus ma pro Rusy jen symbolický význam... Flotila dokáže operovat ve středozemí nezávisle... Možná tak pro stárnoucí Kirovy by byl Tartus zajímavou základnou... Ve své podstatě je likvidace Syrie potřebným "oknem" k dobytí Íránu a o to se hraje...

0/0
19.9.2012 1:50

Mikkey

Re: Tady nejde o Asada ci povstalce ale o Tartus

Ano, přesně tak. A zároveň je to i vítaná možnost, jak zatáhnout Írán do konfliktu bez toho, aby byla nutná intervence. Dá se totiž předpokládat, že s rostoucí bezvýchodností Asadovy pozice se bude Írán v Sýrii angažovat stále větším dílem.

0/0
19.9.2012 12:11

udernik

Aha a od koho asi ti povstalci ty penice maji? USA - CIA?

Rv

0/0
18.9.2012 18:03

greenalien

Dotaz

Jaká by byla reakce místních, kdyby do Sýrie přijeli Saúdové cvičit vojenskou sílu o 50 000 mužích?

Přesně to totiž dělají, dle vlastních slov, Íránci.

Mám pocit že by to asi nebylo bráno s takovým ležérním klidem.

-

http://online.wsj.com/article/SB10000872396390443720204578000482831419570.html?mod=googlenews_wsj

0/0
18.9.2012 17:08

Mikkey

Re: Dotaz

No, Írán je oficiální spojenec Sýrie, takže pokud ho Sýrie požádala o pomoc, tak na tom není nic moc divného.

Při demonstracích v Bahrajnu požádal Bahrajn o pomoc spojence a Saudové mu poslali vojáky na potlačení demonstrací. Bylo to sice z lidského hlediska hnusné, nicméně legitimní.

+2/0
18.9.2012 17:11

Kicker

Re: Dotaz

Pokud by se "západ" necpal všude, tak by třeba vůbec nevadilo, že USA pomáhá Izraeli, jenže mě vadí, že se USA cpe někomu do vnitřních záležitostí státu, zvlášť tam, kde to není tak hrozné jako jinde. Íránci prostě pomáhají svému spojenci a pomáhají tamní vládě, ať už se k moci dostala jakkoliv, tu zemi drží docela v klidu a fungující. Naproti tomu jiné země se snaží o chaos v Sýrii a to mi vadí. Stejně tak by mi vadilo, kdyby psali, že se Írán nebo Sýrie cpou do vnitřních záležitostí jiné země. Jenže to dělají všichni, zvlášť ti, kteří by nemuseli, kteří mají na víc, takže pokud to dělají všichni, tak pak se to fakt nedá nikomu vyčítat. A my, jakožto Česká republika, která poznala cenu toho, když se na ni spojenci "vykašlou", tak bychom měli vědět, že mít spojence, který pomůže, je docela dobrá věc. A tím samozřejmě neříkám spojit se s Íránem, ale spíš by bodlo kdyby se západu konečně chopil někdo, kdo má mozek není to psychopat.

+1/0
18.9.2012 17:18

greenalien

Re: Dotaz

"USA se cpe někomu do vnitřních záležitostí státu"

"Íránci prostě pomáhají svému spojenci"

-

ROFL. ;-D

A to byla naše pětiminutovka propagandy s Kickerem.

+1/0
18.9.2012 17:20

Mikkey

Re: Dotaz

Ale Írán přece JE spojenec Sýrie. Nebo to taky považuješ jen za teorii?

0/0
18.9.2012 17:22

greenalien

Re: Dotaz

A tím se něco mění na faktu, že se Írán výrazně vměšuje do vnitřních záležitostí Sýrie, když cvičí milice v masivních počtech, zásobuje Asada penězi a dokonce i vyslýchá a vězní prominentní vězně, jakým byla například reportérka Dorothy Parvaz?

0/0
18.9.2012 17:26

Kicker

Re: Dotaz

Írán se nemůže vměšovat, Írán je spojenec. On se pouze účastní těch vnitřních záležitostí se souhlasem vlády. Ač se nám to třeba nelíbí. To, že by USA eventuelně pomohla Izraeli ti taky vadí? Nebo to je ok?

0/0
18.9.2012 17:29

greenalien

Re: Dotaz

"Írán se nemůže vměšovat, Írán je spojenec" je asi stejný blábol, jako že "SSSR se nemůže vměšovat, SSSR je spojenec". Čí spojenec? Vlády? Proti jejímu lidu? V občanské válce? Tak to se vměšuje (slušněji intervenuje) a na tom žádné úřední razítko nic nezmění.

0/0
18.9.2012 17:36

Kicker

Re: Dotaz

Všiml jste si nějakého zásahu,když k nám přišla Varšavská smlouva? Já teda ne. Ano, je to hnus když jeden hrozný režim pomáhá druhému hroznému režimu, ale pořád nejsou ty nejhorší. Přitom se západ, který sám není v mnohém o nic lepší, zvlášť některé země, snaží nutit svou ideologii, svůj systém, který také nefunguje, zavádí v jistých státech anarchii, daleko horší podmínky, než tam už existují a to navíc na dobu několika let.Já jsem zastáncem jiné strategie, ano, možná dlouhodobější, ale prostě bych to zkusil jinými metodami. Vám to nevadí, že se tam cpe kde kdo a vyvolává v těch zemích chaos, to chápu, vy tam nejste, vaši bratři a rodiče neumírají, jejich ano. Určitě mi řekneš, že nikdo k nám nepřišel, protože prostě nemohli, kdyby přišli, bylo by to tu daleko horší. Ale jsou jiné režimy, kde už to o moc horší být nemůže a právě tam by se měl západ snažit pomáhat, jenže to by museli myslet nezištně a skutečně vyspěle, jenže u moci jsou lidé, kteří jsou často psychopati, pak to jde zle

0/0
18.9.2012 17:52

petrmoudry

Re: Dotaz

milý greenaliene, když ti do rodiny přijde s něčím pomoct spojenec třeba brácha nebo sestra, tak je přivítáš, to jsou ti Iránci v Sýrii, když ti tam přijde nějaký vypatlaný misionář, který ti chce taky "pomoci" a zavádět tu svoji svobodu, tak ho po chvilce také vypoklonkuješ.... a ti "misionáři" jsou ti Američani.... chápeš to.....

0/0
19.9.2012 8:14

greenalien

Re: Dotaz

Je vidět že sis zapamatoval notičky o bratrské pomoci SSSR ze svých mladých let moc dobře. Jenom nevím co by na bratry, kteří ochotně pomáhají diktatuře se udržet u moci, říkali příbuzní těch rodin co vláda zmasakrovala.

To je stejně zajímavé jak VŠICHNI různými způsoby obhajujete vměšování z Íránu. Vždycky vřískáte jako první když se někdo někam "vměšuje" ale ejhle, jakmile to dělá Írán už je to bratrská pomoc. Vy bando pokrytců.

0/0
19.9.2012 10:43

petrmoudry

Re: Dotaz

víš greenaliene tvůj přístup je takový, že dnešního přítele můžeš zítra kdykoliv zradit, když se ti to bude hodit.....

když třeba dneska máme takové státoprávní uspořádání, tak máme nějaké přátele, ale když zítra přijde jiné "svobodné a demokratické", tak jej účelově zradíme... a to mi na tvém chápání vadí.... že nerespektuješ stávající vazby a vztahy.....

0/0
19.9.2012 11:12

Mikkey

Re: Dotaz

Írán se nikam nevměšuje. Ty prostě jen nechápeš termín "vměšování", což je ale jen tvůj vlastní nedostatek, ne pokrytectví těch druhých.

0/0
19.9.2012 13:57

Mikkey

Re: Dotaz

Pokud syrská vláda požádala spojence o pomoc, tak je to legální akce a ne vměšování. Assad je zkrátka pořád prezident Sýrie a bojuje s ozbrojeným povstáním. Jasně, proti vlastním lidem, tak už to v občanských válkách bývá. Kdyby nebojoval proti vlastním, tak by to občanská válka nebyla, že jo. To by byla obyč válka.

Vměšování je naopak pomoc rebelům. Podle mezinárodního práva - nehodnotím, co je z morálního hlediska správné a co ne, protože si nemyslím, že by některá z bojujících stran byla lepší než ta druhá.

0/0
19.9.2012 8:27

greenalien

Re: Dotaz

Blbost. Nevím co jiného bych na to napsal. Oháníš se mezinárodním právem úplně hloupě a nesmyslně, něco jako "mezinárodní úmluva o poskytování bratrské pomoci", kde by se definovalo co je vměšování a co není, neexistuje. Faktem je že Írán se vrtá v něčem co je syrská záležitost, a to si můžeš přelepit formuláři (které ostatně pro toto ani neexistují) stokrát, ale na věci to nic nezmění.

Jinak moc se těším až budeš na srpnové výročí psát, jak Sověti získali souhlas vlády, takže všechno pak bylo už mocinky moc legální, a že to je něco co je třeba brát v úvahu. Akorát se obávám, že si ti vysmějí lidi do ksichtu.

0/0
19.9.2012 10:58

petrmoudry

Re: Dotaz

greenaliene neztrácej fazónu, formulacemi typu že se ti lidi vysmějí do ksichtu..... to jsi tak se svým vyjadřováním v koncích?

0/0
19.9.2012 11:07

Mikkey

Re: Dotaz

Já se tady ničím neoháním. Ty si vážně myslíš, že je tam nějaká skupina "hodných", která bojuje proti "zlým"? Jsi velmi naivní, nevím co jiného bych ti na to napsal.

Syrská vláda bojuje proti ozbrojenému povstání, je ohrožená, tak jí pomáhají spojenci. A prosímtě, já syrskou vládu NEHÁJÍM. Nefandím jí a nefandím ani těm fanatikům, co ji chtějí svrhnout. Ať se tam vymydlej navzájem, jejich problém. Jen ty kraviny o chudáčcích zmasakrovaných vládou, to je opravdu velmi zkreslený pohled na věc.Mezi Arabama jsem žil 4 roky a vím, jako mají náturu. Nemůžeš se na to koukat skrze naše měřítka. Teda můžeš, samozřejmě, ale skrze ně to nepochopíš. Tam se mezi sebou náboženské skupiny masakrují navzájem. Umírají tam tisíce civilistů a jedni to hážou na druhé. Že někoho zmasakrovala vláda je verze povstalců. Když se koukneš do zpravodajství Press TV, tak tam ti zas budou tvrdit, že masakrovali povstalci.

0/0
19.9.2012 11:47

greenalien

Re: Dotaz

Ale jistěže hájíš, tvrdíš že Íránská pomoc není vměšování, protože jí vláda dala razítko, ale ta podpora povstalců, to už je vměšování, protože jim vláda razítko nedala. Což je absurdní. Kdyby to nebylo dost tak to vylepšuješ tím, že označuješ masakry za "kraviny" a oběti ironicky za "chudáčky".

To že vláda prokazatelně třeba v Húle zmasakrovala ženy a děti není žádná verze povstalců, to je verze OSN které provedlo vlastní vyšetřování. A OSN je přeci jenom na trošku jiné úrovni nežli íránská Press TV. No a tyhle milice, šabíhu, která zabíjí občany uvnitř země, teď Íránci cvičí. Nevím jak to máte u vás doma, ale jinak univerzálně ve všech kulturách se považuje vražda za zločin. Pochopitelně bez ohledu na to, kdo ji páchá.

-

http://www.bbc.co.uk/news/world-middle-east-19273284

0/0
19.9.2012 12:14

Mikkey

Re: Dotaz

Ne, nehájím. To jen tvoje přání, které se snažíš přetavit ve skutečnost. Jediné co dělám je, že se snažím nepodléhat mediální masáži médií. Když česká velvyslankyně v Sýrii prohlásí, že probíhá informační válka a média informace ze Sýrie zkreslují http://youtu.be/XpxW_DlGjOs - té se věřit dá. Nebo chceš říct, že ona si vymýšlí, protože je v Asadově žoldu?

A chceš tvrdit, že OSN je nezávislá organizace? No to si děláš srandu?

Proboha, to, že je Írán spojenec Sýrie je věc jejich bilaterálních dohod. Teď jim pomáhá. No a co? Jaká obhajoba, proboha? TO je prostě FAKT.

Když Bahrajn požádal Saúdskou Arábii o pomoc při potlačení prodemokratických demonstrací, tak mu tam Saudi vojáky poslali a bylo to také naprosto legální. Tak co to proboha píšeš o nějakém vměšování? Vměšování by bylo, kdyby tam Íránci operovali bez souhlasu syrské vlády.

0/0
19.9.2012 12:22

greenalien

Re: Dotaz

Ale jistě že probíhá informační válka a média - jako je RT, Press TV, informace zkreslují. Pokud píšeš věci jako že masakry civilistů ze strany vlády si povstalci vymysleli, celkem jistě si už mediální masáži podlehl.

-

Že Írán byl spojenec Sýrie a šlo o věc jejich bilaterálních dohod nikoho netankuje. Obhajobu z toho děláš tím, že tvrdíš, že tahle smlouva nějak Íránu dává právo vměšovat se do vnitřních záležitostí Sýrie, a dáváš to do kontrastu s tím, že naopak povstalci, takovou smlouvu nepodepsali. To je úplně padlé na hlavu. Bašár Asad ať si třeba smlouvami polepí pracovnu, nic to nezmění na tom že Íránci se vrtají ve vnitřních záležitostech kam nepatří.

0/0
19.9.2012 13:01

Mikkey

Re: Dotaz

Překrucuješ to. Nepíšu, že si je povstalci vymysleli, píšu, že to hází jedni na druhé. Tedy že povstalci tvrdí, že masakry způsobila vláda a vláda tvrdí, že je provedli povstalci. Kdo má pravdu nejde jednoznačně určit, protože média nereferují nezávisle. Na jedné straně Al-Jazeera, která je propovstalecká a na druhé straně SANA a Press TV, které jsou provládní.

0/0
19.9.2012 13:14

petrmoudry

Re: Dotaz

tak greenalien nám jinými slovy říká, že smlouvy je třeba nedodržovat, že my si vlastně nějakými smlovami s EU taky jednou můžeme vylepit pracovnu, až se to tady zase obrátí..... on nás totiž greenalien vlastně nabádá k anarchii a rebelii.;-D;-D;-D

0/0
19.9.2012 13:19

petrmoudry

Re: Dotaz

On nám tady vlastně greenalien říká, že smlouvy je třeba nedodržovat, a že vlastně až se to tady obrátí, že si nějakými smlouvami s EU můžeme třeba vylepit pracovnu.... on nás tady greenalien vlastně nabádá k anarchii a rebelii.....;-D;-D;-D

0/0
19.9.2012 13:23

Mikkey

Re: Dotaz

K tomu tvému pokusu o podpásovku s rokem 68 - srovnáváš nesrovnatelné, protože tehdy Sovětský svaz přinutil naši vládu, aby ho pozvala a pokud by ho nepozvala, stejně by sem Varšavská smlouva invazi provedla.

Máš dojem, že Írán nějakou výhrůžkou nebo něčím podobným přinutil Syrskou vládu, aby ho pozvala? A jo, je to možné. Řekli jim - hned nás požádejte o pomoc nebo tam vpadneme a zachráníme vám krk. To zní celkem pravděpodobně. Jsi prostě bedna.

0/0
19.9.2012 12:51

greenalien

Re: Dotaz

Teď bys měl napsat: "Lidsky mi to může připadat hnusné, ale legálně prostě podepsali smlouvu..." tak jako nám to tu opakuješ jako kolovrátek stále dokola od začátku. Vláda v Moskvě neměla žádné oprávnění tu smlouvu podepsat proti svým lidem a úplně stejně syrská vláda si ji může strčit za klobouk. To že někdo podepíše nějaký cár papíru ještě neznamená, že Íránci se nevměšují, objektivně prostě podporují diktatura v její válce, proti vlastním lidem.

0/0
19.9.2012 12:57

Mikkey

Re: Dotaz

Co bych měl nebo neměl napsat je moje věc.

V občanské válce samozřejmě bojují skupiny stejného národa mezi sebou v rámci jedné země, vlastní lidé proti vlastním lidem. Proto je to občanská válka. Chápeš termín "občanská válka", že? A chápeš, že ne všichni lidé jsou proti vládě. Například syrští křesťané podporují vládu. Přestože není křesťanská. Alavité jsou muslimové.

0/0
19.9.2012 13:05

Mikkey

Re: Dotaz

Máš utkvělou představu, že národ jako jeden muž bojuje proti zlému diktátorovi a to není pravda. Jsou to dvě skupiny lidí, které mezi sebou vedou boj o moc.

Jsi přesvědčený, že Íránu nic není do vnitřních záležitostí Sýrie, ale to se moc pleteš. Írán si nemůže dovolit nechat padnout spojence v době, kdy se západní mocnosti netají tím, že by mohly provést preventivní útok proti němu. Takže je mu do toho hodně. Vlastně je to pro něj životně důležité.

0/0
19.9.2012 15:31

Slavyanin

Re: Dotaz

Ak aj Iránci cvičia Sýrsku armádu - ČOMU NEVERÍM, lebo Sýrska arabská armáda JE SKÚSENEJŠIA a profesionálnejšia ako Iránska - robia tak proti prípadnému útoku krajiny NATO. Nie proti tzv. "povstalcom", hoci dobre vyzbrojeným. Tých zvládne Sýrska armáda bez pomoci.

Ale ako vravím, neverím, že Iránci cvičia Sýrčanov v boji - to skôr Sýrčania môžu cvičiť Iráncov.

P.S.: Samotná otázka, je veľká stupidita - v nej sa podsúva nejaká nepravda.

+1/0
18.9.2012 23:16

Mikkey

Re: Dotaz

Jaká vlastně byla tvoje reakce, když Saúdové poslali do Bahrajnu vojáky, aby potlačili prodemokratické demonstrace? Viděls to tak, že je to v pořádku? A nebo tě to pobouřilo?

0/0
19.9.2012 12:13

Slavyanin

Re: Dotaz

A ja dodám, že počas útoku saudských "Najefových orlov" v Bahrajne zahynulo alebo "bolo zmiznutých" za 2 týždne asi 800 až 1000 Bahrajnčanov - marec 2011. Masaker ako sviňa, ale takmer sa o tom nepíše.

Hlavná vec, že NÁHODNÁ STREĽBA v Lýbii a Sýrii je okamžite pripísaná prokaddáfiovským a proasadovským jednotkám...

0/0
19.9.2012 13:08

poyut

Nechali by prachy pro sebe ,aby mohli udrzovat hlavu na krku

Rv

0/0
18.9.2012 16:28

hlasatel TV zpráv

Staří dobří trollové nerezaví, zdravím greenaliena

Když se Mladý Franta na chvíly zbláznil a musel začít psát občas pravdu tak tu byl od zdejších klasických trollů pokoj. Snad jenom Bután se tu klasicky znemožnil a měl žaludek tu hájit islámskou revoluci, ale to už k němu holt patří.

Jsem rád, že zdejší placená partička trollů a multi-nickový specialista greenalien už jsou zpátky. Bez Vás by tu chlapci byla vážně nuda. Je dobře, že tu mají islamisté takové bojovníky jako jste Vy.

Už tu zas vycházejí články pod kterými se nemusíte styděť psát ty svoje žvásty.:-)R^

+4/0
18.9.2012 16:26

greenalien

Re: Staří dobří trollové nerezaví,

To naštve co, bolševiku, takovou pěknou agitku jste si připravili a pak se v tom někdo začne rejpat logikou. Kolikátý je ten tvůj nick, asi č. 50?;-D

+1/0
18.9.2012 16:30

Gemars Moše Dajan

Re: Staří dobří trollové nerezaví, zdravím greenaliena

Jedny nazýváš trolly a pisately žvástů, ale sám ses tímto přidal k nim, aniž bys chtěl.

+2/0
18.9.2012 16:52

Parcival

Vypadá jak

Kryten8-o

0/0
18.9.2012 16:12





Najdete na iDNES.cz