Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Třebíčskou porodnici dál řídí primář, jehož týmu zemřela rodička

Tým třebíčských lékařů pochybil. To jasně vyslovil brněnský krajský soud při projednávání případu nešťastného porodu z roku 2006, po němž zemřela žena. Přesto primář Václav Žižlavský, který tehdy porod vedl, zastává post ve vedení porodnice i nadále. A nemocnice na tom nejspíš nebude nic měnit.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

jas09

Čteme tady o obrovské lidské tragédii,

pozůstalé rodiny je mi samozřejmě

hrozně moc líto. Škoda ale, že se taky už nedočteme o tom, kolika ženám a

novorozencůmpan primář Žižlavský zachránil život, kolik žen díky němu

může dál mít děti.... Takové téma ale bohužel není zajímavé a noviny

neprodá... :-(

+2/0
14.9.2012 7:26

HankaS

No vidíte to.

A odteď si budeme moct dokonce připlatit za to, aby operaci vedl pan primář. No nekupte to! :-/

+1/0
13.9.2012 9:17

iVčera.iDnes.iZítra

Re: No vidíte to.

Já bych řekla, že odteď budeme mít možnost si připlatit za to, aby operaci vedl konkrétní lékař. Nemusí to být zrovna primář. Pokud si nepřiplatíte, bude vás operovat lékař, který má zrovna službu. Pokud si připlatíte, bude vás operovat lékař, kterého si sama zvolíte.

+1/0
13.9.2012 16:35

chudy lekar

Prosim vas, co byste jeste chteli?

Soud přiznal odškodné, nemocnice zaplatí. I dnes rodičky umírají. Bohužel, ženě to už nepomůže, ale chovat se jako stádo a chtít lékaře snad kamenovat, je úroveň jeskynnich lidi! A koho mají nechat gyndu vést? To se stále najde nějaký methalin, který věří lžím, že je dostatek lékařů? Ujišťují vás, že NENÍ! Jen ČR lže, jako když tiskne! :-(:-(. Po lidské stránce je to neštěstí, ovšem takove tendenční zprávy českému zdravotnictví nepomohou! Napište raději pravdu o tom, proč není náhrada! Proč nejsou mladí gynekologove! ALE PRAVDU! :-(:-(

+6/0
12.9.2012 22:13

hell365

Re: Prosim vas, co byste jeste chteli?

Ty ses odkopal... Ty věrně odrážíš ubohý stav našeho zdravotnictvíRv. V dnešním zdravotnictví jde už jenom o prachy. Lidství a morálka je až na posledním místě, tak co byste vlastně chtěli...

+3/0
13.9.2012 7:59

macarát

Re: Prosim vas, co byste jeste chteli?

Že je nedostatek lékařů, to řvou hlavně lékaři. Stejní lékaři, kteří chtějí zakázat porody doma.

To je asi jako když kominíci řvou, že je nedostatek kominíků a nezapomínají lobbovat za to, že by měla být povinná kontrola komínů alespoň třikrát ročně.

V kapitalismu by se poptávka tvořila potřebou nebo reklamou, v socialismu se poptávka tvoří tak, že si zájmová skupina prolobbuje povinnost využívat jejích služeb.

0/0
13.9.2012 11:44

zly.previt

Re: Prosim vas, co byste jeste chteli?

A co Vy osobně? Poslal byste svou těhotnou ženu nebo snachu k tomuto "takydoktorovi"? Já ne.

0/0
13.9.2012 11:54

Sasenka

Re: Prosim vas, co byste jeste chteli?

Ale ten doktor pochybil. Od toho jsou znalecké posudky.

0/0
14.9.2012 17:07

sergej781

Okamžitě sebrat papíry potřebné...

,,,k výkonu povolání a to doživotně!!To je prostě neuvěřitelné, jak jsou (nejen) v ČR lékaři absolutně beztrestní!! [>-]RvRv

0/0
12.9.2012 20:19

biofyzik

Re: Okamžitě sebrat papíry potřebné...

nejsou beztrestní, a to co Vy popisujete se neděje nikde na světě.

+4/0
12.9.2012 20:27

Iwan

Re: Okamžitě sebrat papíry potřebné...

Tak to máte dosti chudé informace. Sestřenice je porodníkem v US už 30 let a tam po prokázání zavinění se s lékařem rozloučí velmi rychle. Jde o pověst organizace a na to se u nás nehraje. Tvrzení, že lékaři jsou u nás beztrestní bych opravil na "takřka beztrestní".

0/0
13.9.2012 0:07

blacktomato

Re: Okamžitě sebrat papíry potřebné...

TO ZROVNA NENI PRAVDA. Mnoho kolegu melo podobne nestesti a vsichni pracuji. Ja mluvim za Virginii, Michigan a Arizonu, kde mam kolegy a kolegyne. Porodnictvi je bohuzel velmi rizikovy obor a ve 21 stoleti vsichni 100% ocekavaji uspech, bohuzel tak daleko jeste nejsme a nejsem si ani jista, jestli se to nekdy podari. Umrti matky nebo ditete je tragedie, ktere ne vzdy se da zabranit. A ROZHODNE POUZE PORODNIK MA PRAVO SE K TOMU VYJADRIT, laicka verejnost nevi nic a kolegove neporodnici take bohuzel nemaji dostatek zkusenosti, aby mohli vyjadrit svuj nazor.

+3/0
13.9.2012 3:00

Iwan

Re: Okamžitě sebrat papíry potřebné...

Ano je to tak jak píšete, ne vždy se tomu i přes velké zkušenosti porodníka, dá zabránit. Ale - pokud se prokáže osobní (!) zavinění a nedbalost, tak je lékař donucen odejít, nebo se přesunout do méně rizikové oblasti medicíny. Především proto, že jej žádná pojišťovna v US už nepojstí. Pojišťovna je ochotna sporné případy zaplatit max. 2x (jená se o mil.dolarů.), pak pojištění vypovídá a lékař porodník bez pojištění v žádném případě být nemůže. Vyjádřit odborně se může opravdu jen porodník. Pokud je ale porodníkovi jinou skupinou porodníků prokázáno zavinění, je to ale už o něčem jiném. U nás to většinou dopadá tak, že kolega kryje kolegu, protože se převážně znají. V US "kryje" doktor své dobré jméno (své peníze) a komise, posuzující případ, je složena opravdu nestranně.

+1/0
13.9.2012 7:50

macarát

Re: Okamžitě sebrat papíry potřebné...

Mícháte hrušky s rajčaty. V každém oboru nejlépe rozhodne odborník, ale zpětně vyhodnotit případ a obhájit postup tak, aby byla obžaloba i obhajoba srozumitelná i menším odborníkům nebo laikům, například soudci, to není nic nereálného.

Ve všech oborech dochází s selhání. Když bouchne Černobyl, tak to neznamená, že se nemůže ptát i laická veřejnost, proč a jak došlo k chybě a kdo za ni byl zodpovědný. I když si před přečtením vysvětlení bude muset zopáknout, co že to je ten elektron, aby byla plně v obraze.

0/0
13.9.2012 11:50

Beefeeter

Re: Okamžitě sebrat papíry potřebné...

Co to tady kecáš ty mstiteli? Pokud nejsi v případu nějak zainteresovanej, nebo poškozený rodinný příslušník, tak si svůj svatý hněv na "lékaře nejen v ČR" laskavě schovej pro případy, do kterých budeš vidět!

Ty bys poslal na smrt i lékaře ze sanitky, kdyby mu pod rukama umřel pacient, ne? Neuvědomuješ si, že když děláš ve špitále, tak se ti pod ruku dostávají ZÁSADNĚ lidi, kteří NEJSOU v pořádku? To není jak když při práci v truhlárně rozštípneš omylem prkno, nebo vyvrtáš blbě díru. Tady prostě není vůbec žádnej prostor na omyl a ti chlapi podle toho taky dělají v patřičným stresu. Takže smrt pacientky - je děs. Pro rodinu katastrofa, pro doktora taky (bo si myslíš, že je mu to jako jedno a že na to kašle?)

A ty mermomocí potřebuješ zničit život dalšímu člověku o kterým nic nevíš, dokonce nevíš ani v jaké situaci co udělal a proč. Fenomenální mstitel. Prokaž, že o případu něco víš a pak tady vynášej soudy.

Ježiš... už teď se mi nechce číst ty vzteklý reakce...

+5/0
12.9.2012 20:32

macarát

Re: Okamžitě sebrat papíry potřebné...

Zrovna porody jsou výjimka. Tam se dostávají pod ruku lékařům i lidé zdraví.

+1/0
13.9.2012 11:51

chudy lekar

Re: Okamžitě sebrat papíry potřebné...

Jaké papíry? Diplom? To pardon, ale diplom je doklad o VŠ a lékař skládá 10 let x dalších zkoušek. Tak láskave nezvan!

+1/0
12.9.2012 22:16

captain cook

Re: Okamžitě sebrat papíry potřebné...

on nechodi k lekari ale vesnickemu felcarovi s vyucnim listem, proto ani nevi co keca;-D

0/0
13.9.2012 3:44

macarát

Re: Okamžitě sebrat papíry potřebné...

Součástí vytříbené argumentace chudých lékařů je vložit protivníkovi něco do úst a pak to zesměšňovat?

0/0
13.9.2012 12:12

iVčera.iDnes.iZítra

Re: Okamžitě sebrat papíry potřebné...

Nechápu, jaký výrok měl chudý lékař vložit předřečníkovi do úst. Jen reagoval na jeho slova: "Okamžitě sebrat papíry potřebné k výkonu povolání, a to doživotně!!"

0/0
13.9.2012 16:39

macarát

Re: Okamžitě sebrat papíry potřebné...

Myslel jsem, že "diplom". Špatně jsem to pochopil?

0/0
13.9.2012 18:13

iVčera.iDnes.iZítra

Re: Okamžitě sebrat papíry potřebné...

Nevím, jak jste to pochopil, ale chudý lékař podal celkem vyčerpávající odpověď a nevšimla jsem si, že by vložil svému předřečníkovi jakýkoli výrok do úst, aby ho následně zesměšnil, jak jste napsal vy.

0/0
13.9.2012 18:20

Mautycka

No moment!

A kde je trest odnětí svobody s podmíněným odkladem na dva roky, zákaz činnosti na 5 let a nařízení proplatit zpackanou "léčbu" pojišťovně? To jako v této republice máme právní předpisy individuální nebo co?

+2/0
12.9.2012 20:18

iVčera.iDnes.iZítra

Re: No moment!

Asi byste měl/a vědět, že lékař je zaměstnanec nemocnice s pojištěním pro případné způsobení škody.

+2/0
12.9.2012 22:16

zeraf

Re: No moment!

Pokud si přečtete článek, tak žaloba byla proti nemocnici a ne proti operatérovi. - z toho by rodina nedostala 3,5 mil. Nicméně zemřel člověk a to je smutné.

0/0
12.9.2012 23:26

Mautycka

Re: No moment!

Ale ten člověk je NEBEZPEČNÝ! Smrt matky způsobil svou NEDBALOSTÍ. Kde je ochrana dalších rodiček?

0/0
13.9.2012 18:21

Y.N

Záleží o koho jde

Pokud o dítě, zemřelém při  domácím porodu s PA, je rozhodnutí potrestat. Pokud jde o matku rodící v porodnici, primáře či lékaře, nic se neděje. To je zvláštní, nezdá se vám? Pokud víme, postupovali nesprávně a matce způsobili protržení dělohy a matka vykrvácelaRv

+7/0
12.9.2012 19:14

Mautycka

Re: Záleží o koho jde

Bohužel, spravedlnost je v tomto státě mimořádně relativní pojem.

0/0
13.9.2012 18:22

110661

No ta omluva jim teda trva ...

6 letRv!!

+3/0
12.9.2012 19:11

dan1

Kdo by chtěl být primářem na porodnici?? Raději nikdo!

Kdo se jenom trochu orientuje v akutní medicíně, tak by se nejraději vyhnul jednomu oboru - porodnictví. Jestli se o nějakém lékařském obotu hovoří s poznámkou "být jednou nohou v kriminálu" - je to právě porodnice. Protože laicky to vždy vypadá tak, že do porodnice jde přece "zdravá maminka" a oni ji tam "zabijou". Taková je nálada ve společnosti a málokterý laik si dovede představit, jak superakutní bývají porodnické komplikace a že ne všechny porodnické komplikace jsou řešitelné. Tudíž rodičky umíraly za porodu, umírají a vždy umírat budou. Ještě před několika sty lety umírala za porodu procenta rodiček, dnes jsou to promile, ale přesto je to velmi citlivá věc a málokdo se s tím smíří. Pokud byl primář u jednoho porodu s úmrtím rodičky a zůstal u oboru, tak musí být velmi cílevědomý. Znám mnoho kolegů, kteří po jedné takové katastrofě porodnictví nechali. Takže pokud je schopný a kvalifikovaný, pokud mají akreditaci a pokud mu ředitel věří - není co řešit, stejně jiný primář není.

+4/0
12.9.2012 19:04

biofyzik

Re: Kdo by chtěl být primářem na porodnici?? Raději nikdo!

Připomíná mi to článek z JAMA o tom, že v některých částech USA již chybějí gynekologové v takové míře, že otevřeně radí budoucím rodičkám se takovým oblastem vyhnout, protože v případě komplikací k odborné pomoci prostě nedojedou. Také chirurgové v určitých oblastech chybí.

+3/0
12.9.2012 19:15

dan1

Re: Kdo by chtěl být primářem na porodnici?? Raději nikdo!

Jo, ten článek jsem taky četl, je výsledek žalob v americkém právu, které jsou pro Evropu až absurdní - třeba že dítě neprospívá na samé jedničky atd. Ale je pravdou, že v USA se na porodnictví soustřeďují importování lékaři z 3. světa - ikdyž to zní trochu hanlivě - Pákistán, Indie etc. Na druhou stranu - můj kolega rodil s manželkou v Londýně a britských porodníků tam bylo opravdu málo, většina porodníků byli Asiati.

+3/0
12.9.2012 19:39

blacktomato

Re: Kdo by chtěl být primářem na porodnici?? Raději nikdo!

TAK TO JE TAKY OHROMNY NESMYSL. POSLEDNI STATISTIKU JSEM NECETLA, ALE KDYZ JSEM V ROCE 2005 NASTOUPILA DO REZIDENCNIHO GYN/POR PROGRAMU VE VIRGINII, TAK V ROCE 2005 STATISTICKY BYLO PRIJMUTO NEJVYSSI PROCENTO FOREIGN MEDICAL GRADUATES INTO OB/GYN RESIDENCY TRAINING IN HISTORY A BYLO TO NECO POD 20%.

Nezapominat, ze vysoke procento Foreign Medical Graduates jsou amici, kteri proste studuji v cizine, protoze je to levnejsi, jestli s prominutim nejake hovado tvrdi, ze porodnici v USA jsou hlavne z Asie, tak je me dotycneho velmi lito, tech opravdu z Asie je mizive procento, porodnictvi v USA je NAPROSTOU DOMENOU AMERICANU AKORAT, ZE DOTYCNY ZAPOMINA, ZE LEKAR, KTERY VYPADA JAKO ASIAT, SE NARODIL V USA A VLASTNE TO MOC ASIAT ANI NENI!!!!!

+1/0
13.9.2012 3:12

macarát

Re: Kdo by chtěl být primářem na porodnici?? Raději nikdo!

Zrovna tenhle článek je o tom, že povídačky o kriminále jsou jen povídačky.

0/0
13.9.2012 11:57

Sasenka

Re: Kdo by chtěl být primářem na porodnici?? Raději nikdo!

No tak pokud to někdo dělá s tím, že je jednou nohou v kriminále, tak ať to opravdu nedělá. Lékařům chybí naprosto supervize, to za prvé, za druhé jedou zhusta a z velké části rutinu bez ochoty respektovat jiný názor nebo vůbec hledat jiný přístup.

0/0
14.9.2012 17:10

biofyzik

chyby se prostě stávají

a budou stávat, dokud lidé budou lidmi. Nevím proč měnit dobrého primáře zejm. v době, kdy je obrovsk problém sehnat atestovaného lékaře a téměř neřešitelný problém sehnat primáře.

0/0
12.9.2012 18:29

comm

Re: chyby se prostě stávají

proč měnit dobrého primáře - protože není dobrý, to je zjevný fakt. Není dobrý odborně ani organizačně (záměna). Proč ho dál držet? Pokud firmě způsobíte škodu za 3.5 milionu (+3.3 miliony za záměnu), tak vás vyrazí z každé firmy (zdravotnictví je asi výjimka)

+5/0
12.9.2012 18:37

biofyzik

Re: chyby se prostě stávají

1. nemáte šanci sehnat jiného primáře.

2. je třeba soudit pracovníka za dlouhodobý výkon, jen pokud se chyby opakují pk je třeba vyvozaovat závěry.

3. 3,5 M není zas tolik. Ztráta primáře by vyšla nemocnici na daleko více.

+1/0
12.9.2012 18:51

HankaS

Re: chyby se prostě stávají

Kolik mrtvých byste tak považoval za limitní hodnotu?

+2/0
13.9.2012 9:53

Džadeita

Re: chyby se prostě stávají

LOL. Prej chyby se stávají proč ho měnit..... Jasně však může zabít další budoucí matku. Chtěla bych vidět, kdyby to byla tvoje matka, sestra či manželka jestli bys řekl, že se chyby stávají. Demence.

+2/0
12.9.2012 18:53

biofyzik

Re: chyby se prostě stávají

někdy se chyba stane, bohužel i s fatálními následky. Pokud se chyby u dotyčného lékaře podezřele často, tak je třeba se po tom pídit a vyvozovat důsledky. Pokud je lékař jinak úspěšný, nemá cenu to řešit protože prostě není neomylný. Něco jiného si může myslet pouze člověk vzdělaný Ordinací v Růžové zahradě.

+1/0
12.9.2012 18:57

Džadeita

Re: chyby se prostě stávají

Ty budeš asi dobrej dem*nt co? Umře tady máma která nikdy nepozná dítě co nosila 9 měsíců a ty řekneš, že nemá cenu to řešit? To vypovídá o všem.

+2/0
12.9.2012 19:04

biofyzik

Re: chyby se prostě stávají

ne, já jsem na rozdíl od Vás civilizovaný.  Ano, máma umře. To se ale stane a je třeba s tím počítat. Jen pokud se tyto chyby častěji opakují, je třeba to řešit. Jinak je nutné počítat s přirozenou omylností člověka.

+1/0
12.9.2012 19:13

Y.N

Re: chyby se prostě stávají

V civilizovaných zemích se netlačí matkám na břicho při porodu!!To ji zabiloRv

+4/0
12.9.2012 19:16

biofyzik

Re: chyby se prostě stávají

to je pravda. V civilizovaných zemich se z tohoto důvodu alibisticky dělá větší počet císařských řezů, který má v důsledku mnohonásobně větší počet smrtelných komplikací než porodo přirozenou cestou byť s tlačením na břicho. Odhaduje se, že v některých zemích již nebude do několika let jediný porodních ochotný rodit rodičky přirozenou cestou a všechny porody se budou odehrávat císařským řezem. Tím stoupne počet smrtelných komplikací několikanásobně.

+2/0
12.9.2012 19:20

macarát

Re: chyby se prostě stávají

Vy si tedy myslíte, že stoupající počet císařských řezů je špatně? To jsme dva. Akorát já z toho nevyvozuji, že je špatné dělat porodníky zodpovědnými, když něco zfušují.

0/0
13.9.2012 12:10

biofyzik

Re: chyby se prostě stávají

kdyby se to stalu někomu z mé rodiny, tak to tak skutečně vezmu. Také nejsem neomylný  tak to nemohu chtít po ostatních. A že omyl lékaře může stát někoho život, to je charakteristikou tohoto povolání.

+2/0
12.9.2012 19:03

JarkaKr

Re: chyby se prostě stávají

Tohle všechno je smutné a kruté, ale souhlasím s tím, že chyby se prostě stanou a to v každém zaměstnání. S panem primářem mám skvělé zkušenosti, on a jeho oddělení "mi" odrodili devět synovců a neteří a chystají se na desáté dítě, z toho jeden porod byl komplikovaný a hodně dlouhý, druhý rizikový kvůli vrozené nemoci. Těhotenství je pro ženu vždycky riskantní a s tím by do toho taky měla jít ona i celá rodina.

+1/0
17.9.2012 8:08





Najdete na iDNES.cz