Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

BILANCE: Co v boji s metanolem, který zabijí lidi, dělají úřady

Otrava metylalkoholem si v České republice vyžádala už osm lidských životů, více, než kolik zemřelo lidí při povodních v roce 2010 na Liberecku. Dělají v boji s otravou něco úřady? A co? Portál iDNES.cz připravil přehled, co se děje na jaké "frontě".

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

sir podruhé

takhle budou socani brzo bez voličstva

0/0
12.9.2012 19:21

sir podruhé

HOUNO

0/0
12.9.2012 19:20

GFFT

ubožácký admin

no lupa se nám zase předvádí při moderování diskuze. Všechny příspěvky ve kterých je naznačeno, že současná situace a její vývoj není vinou státu, ale lidí co ten alkohol pijou a lidí co ho prodávají se mažou. Hlavně se pak nezapomeňte ohánět něčím jako svoboda slova až po vás zas někdo bude chtít omluvu za ty lži, polopravdy a vlastní výmysly co tady občas uvádíte.

0/0
12.9.2012 19:19

vendelin

To si dělají srandu, ne?

V terénu je všech 200 pracovníků a za dopoledne zkontrolovali 23 lokálů. To jako chodí ve skupinkách po 10 nebo jak????

0/0
12.9.2012 10:08

Sanjuro

Re: To si dělají srandu, ne?

v pondělí v olomouci chodili celníci po 3. Lokály pročesávali skutečně důkladně, nicméně kromě kolků neměli moc co kontrolovat

0/0
12.9.2012 15:19

vendelin

Re: To si dělají srandu, ne?

Pokud chodili po třech, tak 200 lidí ve skupinkách po 3 je 66 skupinek, tzv. minimálně 66 lokálů, ne?

0/0
12.9.2012 15:26

tady se potlačují názory-2

CELNÍCI ZE ZLÍNA NEDĚLAJÍ UŽ ROKY VŮBEC NIC !!!

To ví všichni. Absolutně zbytečná složka !Placená z našich daní !!Jaký ředitel, takový výkon. X

0/0
12.9.2012 6:49

J.E.

Re: CELNÍCI ZE ZLÍNA NEDĚLAJÍ UŽ ROKY VŮBEC NIC !!!

Kolik jste podal stížností, upozornil jste někoho na danou skutečnost, když máte tak závažná obvinění?

0/0
12.9.2012 7:32

Julius 7.

Re: CELNÍCI ZE ZLÍNA NEDĚLAJÍ UŽ ROKY VŮBEC NIC !!!

Já jsem podal 2 trestní oznámení mimo tento problém. Jsou odložené a skutek utekl. Teď už je to promlčené.

0/0
12.9.2012 9:06

tady se potlačují názory-2

Re: CELNÍCI ZE ZLÍNA NEDĚLAJÍ UŽ ROKY VŮBEC NIC !!!

Celnice ve Zlíně je bezedná žumpa, jakákoliv stížnost tam nenávratně zmizí. Ředitele zastihnout dopoledne střízlivého je výhra ve sportce. Navíc je to rodinný podnik-samý bratranec a švagr, jeden kryje druhého. Managment velmi slabý. Bohužel, je to tak.Rv

0/0
12.9.2012 9:27

chudy lekar

No

Prvé řadě musí najít zdroj a šíření panče ihned zastavit! Nemám důvěru v úřady, nicméně doufám, že hledají i Poláci.

0/0
12.9.2012 6:04

emilo66

Za to může Kalousek

Nevenuje se tomu, co vystudoval. Pak to tak dopadá, když líh pálí chemicští amatéři.

+1/0
12.9.2012 0:22

chudy lekar

Re: Za to může Kalousek

Když může chemický amatér dělat hlavního ekonoma státu...?

0/0
12.9.2012 6:07

danny47

Re: Za to může Kalousek

Skjoro mi to připomíná dobu, kdy stát d.f. řídil krejčí (nebo různí jiní sedláři, ševci apod. před ním)

0/0
12.9.2012 7:52

chobotnicka_

netvrdim, ze stat muze za to,

ze jsou lidi Idioti a porad i pres upozorneni chodi pro rozlevany alkohol z barelu. Tvrdim ale, ze stat zaspal a stale kona spatne. Vsechny stanky, obcerstveni a trafiky, kde se objevili podzrele barely okamzite zavrit a stejne tak zavrit jejich majitele a odpovedne pracovniky, nez kapnou bozskou !!!

Nikdo mi nevymluvi, ze nevedeli o tom, ze kupuji pancovany chlast. Vzdyt stale umiraji lide a ti.... vhodne sproste slovo..... to vedi kdo jim to dodal nebo dodaval.

+2/0
12.9.2012 0:09

kerbi

Re: netvrdim, ze stat muze za to,

Myslim, ze zde by byla vhodna vysetrovaci metoda zvana pendrek a proste z nich vymlatit odkud ten chlast je....

0/0
12.9.2012 5:40

blekekeke

Re: netvrdim, ze stat muze za to,

Ročně v této zemi zemře cca 4-5.tis lidí vlivem alkoholu (přadávkování, nebo úrazy spojené s alkoholem, viz, nejčastější příčina zabořená hlava do potoka) No a o kolik se jich ročně s otravou alkoholem hospitalizuje, ani nemluvit. Tak se ničeho neděste, tohle je v této zemi úplně normál ... a řeší to někdo z vás?

0/0
12.9.2012 7:04

J.E.

Re: netvrdim, ze stat muze za to,

Je zde malý problém, naše legislativa to neumožňuje, tak nepožadujte po státu něco co dělat nemůže, tedy krom větší kontroly. :-)

0/0
12.9.2012 7:31

HrubesaMares

Nejspis

nikoho nejspis neprekvapi, ze jsou urady prekvapeny. Vzdyt tenhle byznys bezi uz peknych par let v objemu cca 10 miliard korun rocne. ;-) Je zazrak, ze to odneslo par lidi az ted. Rv

0/0
11.9.2012 23:17

Mitchell

Re: Nejspis

Asi to bude tím, že se dosud nevyměnil ethanol za methanol a nikdo se neotrávil.

0/0
11.9.2012 23:21

Qíteček z 666 zahrádky

Re: Nejspis

Jak je teda možný, že doteď se nic podobnýho nestalo?

0/0
11.9.2012 23:22

Černý lord

Podle návodu jak postupovat mám dobrý argument na bílé

žampiony s mikrovlnkou u silnice. Až mě naměří kolik toho mám v krvi po rychlé jízdě, tak bleskově odpovím - prevence je prevence a spěchám do špitálu. A tu omezenou rychlost jsem u silnice už neviděl.;-D

0/0
11.9.2012 22:33

bakis

Re: Podle návodu jak postupovat mám dobrý argument na bílé

:-)))

0/0
11.9.2012 22:37

Mitchell

Re: Podle návodu jak postupovat mám dobrý argument na bílé

No to určitě klapne. ;-D

0/0
11.9.2012 22:47

231/4

Re: Podle návodu jak postupovat mám dobrý argument na bílé

A oni vas ve svem aute sami odvezou do spitalu, kde si vas tyden nechaji na pozorovani.

0/0
12.9.2012 6:27

na to se nedá dívat

budou volby,

navrhuju, aby vsichni politici v ramci predvolebniho boje ochutnavali podezrely alkohol. jde jim prece o blaho a zdravi obcanu.

0/0
11.9.2012 22:25

na to se nedá dívat

to vypada, ze se to k nam dostalo zase z Polska.

tam to meli uz koncem srpna.

+2/0
11.9.2012 22:21

bakis

Re: to vypada, ze se to k nam dostalo zase z Polska.

Polaci nam zase vytreli zrak :-)

+4/0
11.9.2012 22:22

GFFT

Re: to vypada, ze se to k nam dostalo zase z Polska.

pěkně dosucha ;-D

0/0
11.9.2012 22:25

bakis

Re: to vypada, ze se to k nam dostalo zase z Polska.

Rekl bych pekne do slepa :-)

0/0
11.9.2012 22:31

Qíteček z 666 zahrádky

Re: to vypada, ze se to k nam dostalo zase z Polska.

A já myslím, že to mohlo být z kterékoliv chemičky. Možná z polské, možná z ruské, nebo rakouské či německé.....

0/0
11.9.2012 23:05

bakis

Za vše může stát

Kdyby se stát nechoval jako nenažraná kráva a na vše nedával šílenou spotřební daň, tak by se nemusel vyrábět škodlivý brak někde ve sklepech. Stejně je do s cigaretami a benzínem co ničí motory. Pokud někdo hledá viníka, tak je to stát. A ty zmíněné likérky? Evidentně je někdo chce poškodit, řekl bych, že i cíleně, žádná likérka si nedovolí pustit do oběhu tento jed a navíc s vlastní etiketou?

Likérky jako Jelínek se teď budou asi hodně usmívat, když se tu plive na ty malé, které ztratí důvěru - nejspíš také cíleně.

+6/0
11.9.2012 22:13

GFFT

Re: Za vše může stát

Jedna věc je vysoké DPH na věci denní spotřeby a druhá na požitky jež zdraví zrovna moc neprospívají jako je alkohol. To bych zásadně rozlišoval.

Pravda je, že ať už vyšetřovatelé zjistí cokoliv tak značky, které jsou v podezření jsou už odepsané.

+1/0
11.9.2012 22:24

bakis

Re: Za vše může stát

Presto moc nechapu, proc stat na cigaretach vybere na danich cca 5-10x vice nez kolik stoji lecba. To budeme opravdu za chvili platit dan z pozitku cisteho vzduchu pri prejezdi z okrsku karvinsko do beskyd?

Znacky na to hodne doplati, pricemz jsou v tom absolutne nevine. Predpokladam proto, ze to bylo i cilene.

0/0
11.9.2012 22:34

generál Failure

Re: Za vše může stát

Jenže stát, to jsme my. A většina z nás si vysoké daně přeje, jak dává pravidelně vědět ve volbách, proto se na každé zboží napaří daň typu "co ještě lidi vůbec vydrží".

0/0
11.9.2012 22:33

bakis

Re: Za vše může stát

Vzhledem k tomu, ze jako obcane si nechame kalen na hlavu a sahat hluboko do kapes nemyslim, ze by se blizilo dalsi kolo defenestrace a to presto, ze by si to zaslouzila vetsina.

0/0
11.9.2012 22:36

Qíteček z 666 zahrádky

Re: Za vše může stát

Co se PÁLÍ ve sklepech, je proti tomuhle dryáku božské pití. Co se MÍCHÁ ve sklepech za použití bazénové chemie k dalřímu prodeji jako nezdaněná lihovina sice moc zdravý nebude, ale neslepne se po tom a nezabíjí to po třetím panáku. Tohle průmyslový svinstvo pustil do světa buď absolutní trotl, nebo absolutní hajzl a terorista.

+1/0
11.9.2012 23:04

jean1

Re: Za vše může stát

To by flaska rumu stala dvacku. To by si koupilo kazde decko, i s tim je treba pocitat, proto je ta cena tak vysoka

0/0
12.9.2012 0:00

Králík Roger

Je dokonce možné, že někam dojde sud s metylalkoholem

deklarovaný jako ethylalkohol. Vím o sudu s methylalkoholem, deklarovaným jako aceton (to se sice pozná snadno, ale jako ukázka bordelu to snad postačí).

Pokud za tím methylalkoholem nestála nějaká varianta "heparinovaného vraha," je prakticky jisté, že šlo o omyl s fatálními důsledky.

0/0
11.9.2012 21:34

231/4

Kontrolou "papiru" toho moc nezjisti.

8-o

0/0
11.9.2012 21:30

Václav z Hradu - Chief Penthief

Žvásty ...

už  měl letět vládní special pro Antizol  na záchranu 1 života stačí 3 dávky po 6 ml po 5000 dolláčů ..15 tis doláčů za život ;-D

0/0
11.9.2012 21:21

Tomas_Hrejsemnou

Kde se to dá koupit? Pošlu Bartákovi dareček do vazby

+1/0
11.9.2012 20:55

Z mechu - nová registrace

Toto je plná zodpovědnost státu, stát totiž líh nechává

denaturovat, tj. otrávit příměsemi, které jsou těžko odstranitelné. Jediným důvodem je vyšší výběr daní u lihu, který je konzumován. Stát je tedy povinen učinit maximum, aby nedocházo k prodeji denaturovaného lihu, jen fušersky zpracovaného, pro potravinářské účely. Stát ovšem zajímají jen ty vyšší daně, životy lidí mu jsou zcela ukradené (mentalita Kalouska, Drábka či Hegera). Shodou okolností ministrem financí (jehož agendou ty vyšší daň na konzumní líh je) je vystudovaný chemik Kalousek.

Stát se o nic nestaral, byl laxní a řeší se až krizová situace. Přesně jak to dělají v Rusku nebo na Ukrajině. Přísnost, pokud jde o výběr daní státem, kde jde o zdraví a životy lidí, naprostá laxnost. Řeší se až krizové situace, až po neštěstí, ne preventivně. A řeší se jen proto, aby se lidi nebouřili a ukázalo se jim, že vláda za nic nemůže.

Je to totéž jak časté letecké nehody v Rusku. Vládce země to nepálilo, o lidi nešlo. Po neštěstí se ovšem sekají hlavy. V civilizované zemi se stát stará o

0/0
11.9.2012 20:49

Z mechu - nová registrace

Re: Toto je plná zodpovědnost státu, stát totiž líh nechává

víc, než jen o výběr daní od lidí.

Jistě, lid mají být opatrní, jenže ani tak se člověk nemusí vyvarovat toho, že mu hostinský neprodá pančovaný líh, klidně za drahou cenu. Od čeho jsou celníky, obchodní inspekce a další instituce. Stejně jako je povinností státu, aby se prodávalo maso veterinárně nezávadné a ne lidem říkat, že si za tasemnici v mase můžou sami a nebo za to může dodavatel. Státní dozor tu být musí, kde jde o zdraví občanů a životy zcela určitě. Trh to nevyřeší.

0/0
11.9.2012 20:52

Václav z Hradu - Chief Penthief

Re: Toto je plná zodpovědnost státu, stát totiž líh nechává

vy chcete nazpěšt socialismu s jeho otravnou péčí o lidi ???

+1/0
11.9.2012 21:04

roines3

Re: Toto je plná zodpovědnost státu, stát totiž líh nechává

Naivní prosťáčku! Vždyť ten "socialismus s jeho otravnou péčí o lidi" už zase tady dávno máte zpět, jen s tím rozdílem, že v daleko vyšší míře a jste daleko víc okrádán! Uvědomte si, že tento stát je nesrovnatelně HORŠÍ než byl socialistický stát před majetkovým pučem 1989.

0/0
12.9.2012 3:48

809.KocuR

Re: Toto je plná zodpovědnost státu, stát totiž líh nechává

Máš pravdu, vysokou spotřební daň na alkohol, na kterou si v začátku příspěvku stěžuješ, trh vyřešit nedokáže.

0/0
11.9.2012 21:49

jozko skocdopole

Re: Toto je plná zodpovědnost státu, stát totiž líh nechává

Presne tak ! A jenom mozna protoze se toho nevypije mnoho, tak to skonci jenom bolenim hlavy a bachoru. Ani alkohol podany v hopode neni zarukou. Jak ho ziskava majitel nikdo nevi . . .

0/0
11.9.2012 23:23

231/4

Re: Toto je plná zodpovědnost státu, stát totiž líh nechává

Denaturak s metyalkoholem jsem uz dlouho nevidel. Dneska se standardne denaturuje benzinem.

+1/0
11.9.2012 21:32

Kartony

Re: Toto je plná zodpovědnost státu, stát totiž líh nechává

Máte pravdu, ale ten denaturovaný líh není jedovatý, ale je jen dporný a metanolu obsahuje méně než skotská whisky. Stát měl ale dohlédnout na to, aby se z toho denturáku nedělal alkohol vhodný k pití (oxidací SAVEM), protože to už je krácení daně a Kalousek jim to měl zatrhnout. Každý alkoholický nápoj je možné jrychlou analýzou odhalit. Ale někdo neměl zájem, protože šlo o peníze; tady musela korupce jen kvést/

A teď se někdo spletl a zaměnil líh na pálení za metanol. A dlouho se nic nedělo.

0/0
11.9.2012 21:32





Najdete na iDNES.cz