Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Jezdím za umírajícími dětmi domů, aby dožily mezi blízkými, říká pediatr

Brněnské dětské onkologii přezdívají dům pláče. Když se však na den ocitnete na pracovišti primářky Viery Bajčiové, poznáte, že to zdaleka není místo prodchnuté depresí. Ještě víc tíseň zmírní, když si promluvíte s pediatrem Petrem Lokajem o tom, jak jezdí za umírajícími dětmi domů, aby prožily zbytek života mezi blízkými.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

pohrobek

Fakt toho člověka obdivuji, i rodiče

Nevím, zda bych měl žaludek se den co den koukat na umírající děti. Musí to být dost náročné na psychyku toho doktora, tak i těch rodičů kteří se o to dítě starají. Myslím, že já osobně bych to práci toho doktora určitě neustál a po měsíci si prostřelil hlavu..... Fakt obdiv. V rodině máme jedno úmrtí na rakovinu, a vím jaká byla doma atmosféra. Poté co strýc upadl do komatu zloba a agrese na doktory, proč něco neudělali, potom pocit bezmoci, že mu nemůžou pomoci, která se po týdnu, když uřel jen vyhrotila. Je to už 15 let , ale i ted je to doma dost citlivé téma. Já to tenkrát vnímal jako puber'ták, bylo mi cca 14, ale ta atmosféra byla hrozná... Při představě, že někdo v tomto prostředí prakticky je pořád, si nedokáži představit.

0/0
3.9.2012 11:06

ted61

úvaha

Po přečtení tohoto článku se tak ptám sebe a vůbec všech, proč se hádáme navzájem osočujeme tady v diskusích pod různými stupidními prohlášeními hloupých politiků? proč si nadáváme ty levičáku ty pravičáku? Není ten život o něčem ale úplně o něčem jiném.

Vždyť nejkrásnější je mít s enavzájem rádi a když to jde tak tu lásku, radost a smích rozdávat, dávat a přijímat. Také mi zemřel syn a od té doby vím, že všechno sotatní je zcela nicotné, bezvýznamné. A proto když to jde tak trávím čas se svoji dcerou nebo s kamarády nebo s lidmi kteří mají rádi život a nenadávají si.

+2/0
3.9.2012 10:28

Zakov

Zivot

je nekdy sv*ne nespravedliva... Krtkovi a vsem kdo se podili na tehle dobre veci R^

+3/0
2.9.2012 23:32

urceno ke smazani

musi to byt hrozne

videt vlastni dite umirat pred ocima, bezmocne. nedovedu si to vubec predstavit.

Takoveto organizace by mely dostavat penize od statu, penize od pojistoven, na takove budu velmi rad platit dane, zdravotni dan, socialni dan proto aby rodice takovychto deti mohli dostavat nejake prispevky aby mohly byt detem nablizku, takovymto doktorum preji platy jake si zaslouzi, musi to byt hrozny napor na psychiku takovato prace.. kudla se mi v kapse otvira kdyz vidim jak letaji stamiliony z nasich dani na ruzne Romey a podobne a pritom nadace jako krtek ziji jen z penez darcu.

+4/0
2.9.2012 21:23

chudy lekar

Re: musi to byt hrozne

Ano měly BY, ale tyto ubohé děti kalouse nezajímají. A stát se stará, ale stará se obyvatelstvo v podobě sociální spoluúčasti, což je dobrovolná činnost. Těmto dětem nikdo PR nedělá, informace se šíří v užším okruhu intetesovanych. Pediatrum z dětských onkol patří obrovský respekt. Stát dělá, za kocába nejvíc, obrovské výběrčí akce pro Afriku, ale o vlastnich dětech ČR nikdy! :-(. Nerad to píšu, ale nebýt zdravotníků, tak nemají ani dostatek tisících léků :-(. Lidi si myslí, že roční dítě nemůže takto onemocnet, nebo to nechtějí vidět.

+2/0
2.9.2012 23:31

Dýzl

Re: musi to byt hrozne

Já si to představit umím, byl jsem v posledních chvílích u svého umírajícího dospělého syna. U něho byl průběh velmi rychlý. Od diagnostikování nemoci a chemoterapie zde za půl roku již nebyl. Je to příšerné, držel jsem jej za ruku a chtěl aby ta svině nemoc přelezla na mne, protože je to u mladého nespravedlivé. Činnost Krtku tedy chápu a je mi i blízká. Ptám se ale, proč nadace supluje to, co by mělo být samozřejmosti státu? Podnikám od jara 89, zaměstnával jsem spousty lidí a dělal vše poctivě, státu odvedl spousty daní a místo abych tušil, že jdou na správné účely, vidím renovované úřady od toho nejmenšího, plné blahobytných zaměstnanců, opulentní banky a pojišťovny, dotace na každou kravinu, počínaje golfovými areály, konče dotovanými umělci, sportovci a štáby bafuňářu. A obrovskou všeobjímající korupci kolem dokola která začíná v podstatě i na té nejmenší vsi, aniž by si lidé uvědomili, že o ni vůbec jde, jak jsou za leta rozkrádání lhostejní k tomu co se děje kolem.

0/0
3.9.2012 8:21

cleb.

DMS

Ve článku zapomněli napsat že se dá fond podpořit pomocí DMS. Myslím že by se to hodilo - samozřejmě by je to nevytrhlo, ale aspoň jednorázově by organizace získala v den uveřejnění článku nejspíš celkem dost peněz.

0/0
2.9.2012 18:09

držte si klobouk

no, hlavně by to měli vědět ti, co berou skoro milionové

odměny, za svou zcela normální práci k tomu měsíčně ohodnocenou několika stovkami tisíc korun, že pane řediteli VZP

0/0
2.9.2012 16:29

yan007

Re: no, hlavně by to měli vědět ti, co berou skoro milionové

Demagogie. Všichni by měli brát stejně a nejlépe nic. Pote by bylo konec hospodskemu žvanění na tuto otazku.

0/0
2.9.2012 16:35

hamry

Falešné iluze,

jsou krmí těch nejubožejších a nejchudších, proto se na nich nejvíc vydělává. Vatikán vám to vysvětlí nejlíp. Papež potřebuje nové zlaté boty a houbec mu je po ubožácích. Těm tak akorát pokyne ze svého panceřovaného papamobilu, nebo z balkonu svého sídla a proto se dělá vše pro to aby těch nejubožejších a chudých bylo co nejvíc.Proto jim  v tom vehementně pomáhá světská moc ať je to kterákoliv. Sepětí církve s vládnoucími je toho jasným důkazem. Ruka ruku myje a tak se jim šťastně žije. Jen se ptám, kdože jim to umožňuje? A tak se ptám: Komu náleží sláva? Samozdřejmě panu doktorovi a jemu podobným.!

+2/0
2.9.2012 16:27

macarát

Re: Falešné iluze,

Podle sebe soudím Tebe?

Mně by tedy ani nenapadlo, že by pro člověka v podstatě nad hrobem představovaly nějakou hodnotu zlaté boty. Naopak. Často i ten největší hříšník se ke konci života, kdy mu dochází, že peníze do hrobu si nevezme, stává lidumilem.

0/0
2.9.2012 17:35

okpacka

Re: Falešné iluze,

To je blb co? Měli by ho odchytit, aby všichni viděli jak takový  blbec opravdu vypadá.

0/0
2.9.2012 21:15

Gustav Nečas

diskutéry co se zde rozplývají nad církevními zařízeními

a jak jsou zdarma, bych rád upozornil, že zdarma nejsou. Dostávají jako církev příspěvek od státu a mimochodem většina z nich má smlouvu se zdravotními pojišťovnami a jsou placené jako LDN (léčebna dlouhodobě nemocných).

Takže houby a ne zdarma a jen z křesťanské lásky.

Pokud v těchto zařízeních obsluhují skutečně řádové sestry a novicky, tak je péče opravdu lidštější, ale na druhou stranu vás (pokud jste ateista) stále obtěžuje jediná správná víra a návrhy jak je nutno se smířit s Bohem.

+8/0
2.9.2012 15:11

ElGeorge nesmazatelně zapsaný

Re: diskutéry co se zde rozplývají nad církevními zařízeními

Hlavně nikdo z nich nenapíše, že za den v hospicu platí "klient" ca 300.

+1/0
2.9.2012 15:16

Ivan Langer

Re: diskutéry co se zde rozplývají nad církevními zařízeními

cirkvi se jiste nechci zastavat, ale ... co ty delas pro ostatni zadarmo ?

+2/0
2.9.2012 15:25

ElGeorge nesmazatelně zapsaný

Re: diskutéry co se zde rozplývají nad církevními zařízeními

Nic zásadního, ale našlo by se. Ale narozdíl od církevních přívrženců se nechvástám provozováním hospiců, jako důležitým argumentem pro opodstatnění své existence.

Pokud by tuto činnost provozovali bezplatně, mají čím se chlubit, ale jinak je to stejná záležitost jako LDNka či domov důchodců.

+4/0
2.9.2012 15:36

wiki5.5

Re: diskutéry co se zde rozplývají nad církevními zařízeními

takze hospice pod sirym nebem bez elektriny, vody a jinych vymozenosti, ze?

+2/0
2.9.2012 18:29

ElGeorge nesmazatelně zapsaný

Re: diskutéry co se zde rozplývají nad církevními zařízeními

O tom nemluvím, jen tvrdím, že se církev ohání hospicy, ale přitom je to komerční záležitost, kterou může a taky provozuje kde kdo.

Dtto gymnázia a pod, ale to se dostávám hodně mimo téma. Rozdíl oproti LDN je jen v tom, že ateista v takovém zařízení zešílí z vnucované duchovní podpory.

+1/0
2.9.2012 20:14

Antonin, topič

Re: diskutéry co se zde rozplývají nad církevními zařízeními

No, ateista by tam asi neměl lozit a nechat si utírat zadek věřícími.

0/0
3.9.2012 11:00

OBČAN NIKOLIV OVČAN

Re: diskutéry co se zde rozplývají nad církevními zařízeními

Bez s tim do zenskeho pohlavniho organu, aspon pod timto clankem, ano?

+2/0
2.9.2012 15:49

snopel1

Hodně nám pomohli.

Před 4 lety mi zemřel tříletý syn na rakovinu a letos na stejnou nemoc i manželka. Krtek nám tehdy když se syn léčil v Brně hodně pomohl. Umožnil manželce pobyt v ubytovně hned vedle nemocnice, aby mohla být synovi stále nablízku. Nakonec jsme ho v posledních chvílích měli taky doma. I další organizace si zaslouží pochvalu. Třeba i hospic který dojížděl za manželkou domů a strašně nám pomáhal. Tohle jsou hrdinové všedního dne!!!!

+13/0
2.9.2012 14:44

macarát

Re: Hodně nám pomohli.

Popravdě řečeno, jak vás tak poslouchám, tak mám pocit, že jste taky tak trochu hrdina. Já přijít o tříleté dítě a pak za tři roky i o manželku.....nedovedu si to představit.

+2/0
2.9.2012 17:37

okpacka

Re: Hodně nám pomohli.

To je strašné co může člověka potkat, :-(

0/0
2.9.2012 21:17

snopel1

Re: Hodně nám pomohli.

Ne, hrdina nejsem. Hrdina byl můj syn, když musel snášet chemoterapie, operace, ozařování . Hrdinka byla má žena, která byla se synem celou dobu v nemocnici a když sama onemocněla musela snášet 4 operace, imunoterapii, atd, atd....Hrdinky jsou mé dcery, které to prožívaly taky a jedna ještě k tomu letos odmaturovala a dostala se na vysokou školu. To jsou hrdinové

+1/0
2.9.2012 23:21

kaksikymmenta

Re: Hodně nám pomohli.

Máte můj obdiv, že jste se s tím dokázal poprat. R^

0/0
2.9.2012 21:20

kafy

Re: Hodně nám pomohli.

Člověku při čtení podobných osudů připadají jeho problémy více než malicherné. Přeji už jen to dobré ...

+1/0
2.9.2012 22:31

budu_bojovat_nez_me_smazou

víte, že členem správní rady je Julínek

....

+1/0
2.9.2012 14:17

Soulburner CXXVI. Nezastavitelný

Re: víte, že členem správní rady je Julínek

NO A CO?

0/0
2.9.2012 14:21

10 nových životů 31 až 40

Re: víte, že členem správní rady je Julínek

...nějak bez práce k penězům přijít musí.

0/0
2.9.2012 14:33

Spalovač šancí

Re: víte, že členem správní rady je Julínek

k penězům 8-o?

0/0
2.9.2012 14:43

10 nových životů 31 až 40

Re: víte, že členem správní rady je Julínek

Zadarmo to nedělá.

+1/0
2.9.2012 14:44

Generál Ugarte - inmortal

Re: víte, že členem správní rady je Julínek

Dělá. Stejně jako všichni ostatní členové správní rady. :-)

+1/0
2.9.2012 14:47

10 nových životů 31 až 40

Smutné téma,

skvělé Krtčí činy, ale zase na druhé straně platím vysoké daně. Proč nedostane Krtek peníze z rozpočtu jako třeba ty proromské organizace???

+6/0
2.9.2012 14:06

budu_bojovat_nez_me_smazou

Re: Smutné téma,

ale určitě taky dostávají, mrkněte na jejich stránky

0/0
2.9.2012 14:08

Generál Ugarte - inmortal

Re: Smutné téma,

Od státu nedostali ani korunu, můžete si to ověřit ve výroční zprávě.

+1/0
2.9.2012 14:24

polp

sakra

nemeli byste Vsichni po precteni tohoto clanku citit jen jednu vec? Jak peknelne stastny jste pokud Vas podobne tema nepotkalo?

Kde vubec berete silu to komentovat?

Citim vdecnost a pokoru ze se me to zatim netyka. A mam radost ze existuji lide a prostredky kteri umoznuji tu neresitelnou situaci .. nejak resit.

A je mi lito tech kteri to citi jinak...

+21/0
2.9.2012 13:57

regina1

Re: sakra

Cǐtím to stejně, ale komentář k některým příspěvkům prostě nešlo nenapsatV

0/0
2.9.2012 14:00

Vandasek2

Re: sakra

Přesně! Já jsem dočetl článek, pomuchlal jsem si našeho pětiměsíčního andílka a teď pošlu krtkovi nějaké peníze. Nazbyt jich nemáme, ale však si nějak poradíme :-).

+2/0
2.9.2012 14:08

parlost18

...

Nejhorší na tom je, že ve zdravotnictví se ztrácejí miliony (možná miliardy), ale tohle musí hradit nějaká nadace. :-(

+8/0
2.9.2012 13:57

ould

Re: ...

možná že neztrácejí, možná jsou využity smysluplně, viz včerejší reportáž o pánovi s transplantovanou ledvinou, jehož roční léčba bude stát 14.mil

nic proti, pokud by ovšem za 15minut nato nešla reportáž o holčičce jíž by pomohlo v její nemoci (blbých) 90tisíc na které se skládají mimo jiné ostatní maminy nějakým "poskakováním" za které vybírají vstupné 100Kč

to jsou ale paradoxy:-/

0/0
2.9.2012 15:52

macarát

Re: ...

Tohle těžko hodnotit. Posouvání poznání stojí vždy miliony, průlomové zákroky jsou vždy dražší než sériové. Formule 1 je také auto víceméně na nic. Ale testují se na tom nové technologie v extrémní zátěži a v důsledku to pomůže za pár let milionům uživatelů obyčejných osobních automobilů. Podobně leckteré vojenské hračky, nebo dobývání vesmíru (i když tam už je sporné to "samo o sobě na nic").

+1/0
2.9.2012 17:41

Mojo1

musela jsem sebrat sílu,abych to dočetla do konce

Včera tady byl článek,jak Člověk v tísni financuje zkušební volby pro studenty.Částka,kterou na to vynaloží je 250 000,-,která se mohla vložit na konto Krtek a né pomáhat politickým stranám.

+9/0
2.9.2012 13:55

regina1

Re: musela jsem sebrat sílu,abych to dočetla do konce

Silný kafeR^

0/0
2.9.2012 13:58

budu_bojovat_nez_me_smazou

Re: musela jsem sebrat sílu,abych to dočetla do konce

ne vždy je dobré podporovat jen to, co vás emočně nejvíce zasáhne. Je krásné, že Krtek pomáhá, ale stejně tak pomáhají i jiné organizace v jiných oblastech. A třeba vzdělávání studentů může prospět nám všem. I když souhlasím, že stát by podobné věci neměl finančně podporovat a měl by se zaměřit jen na podporu zdravotní a sociální péče.

+2/0
2.9.2012 13:59

d__mm

Re: musela jsem sebrat sílu,abych to dočetla do konce

Věcí, které si zaslouží veřejné peníze, je hodně. Na jedné straně je důležité zapojit studenty do veřejného života, aby, až vyrostou, se trochu orientovali a byli schopni rozlišit dobré a zlé.

Spíš je hodně jiných věcí, na kterých lze ušetřit, a peníze vložit to do záslužnějších věcí. Proč vlastně nesnížíme o stovku mateřskou a nedáme to na děti s rakovinou? Vždyť nemocné děti to potřebují víc? Proč nesebereme důchodcům pade a nedáme to na onkologii? Vždyť důchodce to nepozná. Proč máme stavět dálnice a tunely, když tohle jsou mnohem důležitější věci? Těch věcí, které obstarává stát, je strašně moc.

...navíc ve zdravotnictví lítají stamiliardy. Těch 250 000 Kč je proti tomu zanedbatelná částka.

+1/0
2.9.2012 14:00

yan007

Re: musela jsem sebrat sílu,abych to dočetla do konce

Nemyslím si že tím pomáhají politickým stranám. Angazovany obcan je pro fungující spolecnost dulezity, nemyslíte?

0/0
2.9.2012 15:41

budu_bojovat_nez_me_smazou

smrt je přirozená součást života

a je správné, že nenecháváme lidi umírat samotné. Ať už děti nebo staré. Všichni by měli zemřít, pokud to je možné, tam, kde je jim dobře. Doma.

+5/0
2.9.2012 13:53

Vandasek2

Re: smrt je přirozená součást života

To ano. Ale rodiče by se neměli dožívat pohřbu svých dětí...

+1/0
2.9.2012 14:16

budu_bojovat_nez_me_smazou

Re: smrt je přirozená součást života

po tisíce let to bylo přirozené. Ještě na počátku minulého století rodili 5 dětí aby se dvě dožili dospělosti

+2/0
2.9.2012 14:18

Vandasek2

Re: smrt je přirozená součást života

Tipuji, že nemáte děti...

0/0
2.9.2012 20:56





Najdete na iDNES.cz