Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Na Proseku zemřela školačka. Zabilo ji auto odmrštěné při nehodě

Tragické následky měla chyba řidičky, která v pátek v půl páté odpoledne nedala při odbočování na pražském Proseku přednost protijedoucím autům. Silný náraz jedno z aut odmrštil a to zavalilo čtrnáctiletou dívku stojící na chodníku. Nepřežila.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

kvedlal

A teď, křišťálová lupo, vytáhni ty statistiky, že

ženy jsou lepší a ohleduplnější řidiči než muži ;-(

0/0
3.9.2012 13:59

bar.bu.do

Re: A teď, křišťálová lupo, vytáhni ty statistiky, že

... tušíte, co je statistika?

0/0
3.9.2012 21:19

NTPT_POTRETI_ZAKAZANY

měla by dostat minimálně 5 let jako Lacina

Protože je to silniční pirátka a na tuty jednala úmyslně agresivně !

0/0
2.9.2012 23:05

proiproti

I když se vám to nelíbí

jsem pro daleko horší obrázky než jen přikryté tělo. Kolem nás v jiných zemích je to v rámci kampaně pro ridice na silnicich - žádná přikrytá těla apod,ale obrázky uplne natvrdo, aby se kazdý podíval jak to dopadne pokud nebude dodržovat předpisy a ject tam kde se má ject třeba 60 nepojede 120 apod. Nemyslím tento případ toto byla jaksi lehčí nehoda bohužel s takovým následkem,ale tady si někdo stěžuje na video a tak si ho poustet nemusí.Muze precist clanek a jit dal.Ale daleko tvrdsí kampane v tomto state by rozhodne neuskodily zadne nemyslis zaplatis a konec..jsem zkrátka pro kontroverzní kampan proti piratum silnic !!

+1/0
2.9.2012 22:06

maxnew

:(

byla to jedna z mích nejlepších přátel, každý den jsme spolu seděli ve třídě atd :(( tu ženskou bych strčil do kriminálu až tam zčerná! nic takového by se nestalo kdyby ta ženská řídila tak jak má!...znám i rodiče a to co se jim ted děje je příšerné ještě k tomu že byla jedináček :( nechci ani vidět jak to zítra bude vypadat až se to dozví lidi u nás ve škole :(((

0/0
2.9.2012 21:40

macarát

Re: :(

Nechci být cynický, ale že byla jedináčkem, to pravděpodobně bylo svobodné rozhodnutí rodičů.

A počkal bych, zda to byla všechno chyba té ženské, mohla tam hrát roli nepřiměřená rychlost protijedoucích. 

Jinak upřímnou soustrast. Kromě starých lidí jsem ve svém okolí smrt nezažil a u mladého člověka to musí být pro okolí podstatně větší rána, ani si to neumím představit.

0/0
3.9.2012 9:06

Letzte Version

To je... je to šílený...

"běhá mi mráz po zádech"... občas tamtudy chodím ... možná teď už nebudu... i když to je asi jedno... to by člověk nemohl nikam...

Rodině upřímnou soustrast.

0/0
2.9.2012 21:16

Ninus

iDNES (lépe řečeno iVčera) nám právě

dokázalo, že je stejná žumpa jako Prima. Dávat sem záběry na mrtvé tělo malé holčičky je humus nejvyššího kalibru a mohli jste si to odpustit. Že úroveň vašeho "plátku" klesá k bodu mrazu jsme si už všichni všimli, ale tímhle jste se dostali daleko pod bod mrazu!!

+3/0
2.9.2012 12:36

Glaukom

Re: iDNES (lépe řečeno iVčera) nám právě

já tam žádné tělo nevidím....8-o

0/0
3.9.2012 7:28

AlphaWolf

Re: iDNES (lépe řečeno iVčera) nám právě

...to bude tím glaukomem:)

0/0
3.9.2012 11:25

kvedlal

Re: iDNES (lépe řečeno iVčera) nám právě

Bez těch obrázků si lidi nikdy neuvědomí, co můžou při řízení způsobit. !!

+1/0
3.9.2012 14:01

nextnick

Dík, že video je humus...

e jsem si ho raději nepustil.:-(

0/0
2.9.2012 11:49

Zná ho někdo? Ne? Pak je to on!

To je hrůza, kterou žádný rodič nechce prožít.

;-(

+1/0
2.9.2012 9:14

DuhovyBratr

To video

je fakt super ... kdyby vám náhodou vážení čtenáři nedošlo, co je to přikrytého vedle převráceného auta, tak vám na to křišťálová lupa zazoomuje, abyste si to mohli pořádně prohlédnout, jestli je to dost mrtvé a jestli to má dostatečně zakrvácené oblečení ... Rv

+3/0
1.9.2012 18:36

isabell

Re: To video

Ne, že bych se chtěla iDnesáků zastávat a z té nehody je mi zle, protože mám stejně starou dceru, ale pod videem je napsáno: zdroj tv prima :-/ Pravda, dávat ho sem nemuseli.

0/0
1.9.2012 19:06

DuhovyBratr

Re: To video

Na té nehodě je děsivé hlavně to, že ta dívka ani nejela v autě, ani nepřecházela silnici, jen šla prostě po chodníku a teď je mrtvá. S videem máte pravdu, je tam vidět primácké logo, ale je to prostě hyenismus, kamera zazoomovaná na to tělo, to je jako kdyby kameraman vzkazoval divákům "pojďte se podívat na něco fakt hustýho, tady leží mrtvá holka pod tím pytlem, pořádně si ji prohlídněte"

+4/0
2.9.2012 2:02

Kanálka

Re: To video

Ani bych se nedivila, kdyby se našel mamlas, co místo jakékoli pomoci vytáhne mobil a bryskně vše natočí. Pak by to bylo nejspíš ve zprávách na Nově, tam jsou za takové silné a patetické příběhy vděčni, vše podbarví náležitou hudbou a jedno oko nezůstane suché.

+3/0
1.9.2012 19:26

Kanálka

Re: To video

Myslela jsem samozřejmě čas před přijetím policie a záchranky.

0/0
1.9.2012 19:27

Leinad

To nebyla pirátka

Nejela smrtelných 60 km/h, že ne?

0/0
1.9.2012 16:48

Keni

Re: To nebyla pirátka

Spíše naopak, To mohla být ta "nejopatnější a nejbezpečnější řidička" v republice. Všude raději o 20km\h pomaleji, zastaví raději i na hlavní. U takových pak většinou vídáte, že krom blokování provozu nedokáží správně projet křižovatku. Ani bych se nedivil, kdyby před tím odbočením už pěkně dlouho stála a až se rozhdola že teda jo, tak zařadila, přidala pomalu plyn, pustila ruční brzdu a ....

Zde chybý to nejdůležitější. V celém článku ani slovo o tom jak se tam dostalo. Těch možností je mnoho. Ženské opravdu takové situace, kdy rychle přejedou křižovatku, kde dávají přednost nedělají. Tím myslím situaci, kdy tam vidíte a místo přednosti přidát plyn a bezpečně ji projedete. Zde bych to typoval na špatný odhad, omylné popojetí či jen opatrný rozjezd, ale o 5vteřin později

+1/0
1.9.2012 17:01

bar.bu.do

Re: To nebyla pirátka

... nebo spěchala, aby to stihla na zelenou ...

0/0
1.9.2012 21:37

Potápka

Re: To nebyla pirátka

Ta ženská je na "zabití" - ta čtyřproudá je rovná, přehledná, tj. viděla je a buď úmyslně riskovala ala "to stihnu" nebo neodhadla rychlost a vzdálenost těch v protisměru možná neúmyslně, ale o to víc neměla pokoušet štěstí.

Co ale fakt nechápu jsou ti dva. Doprd... to ji neviděli?! Troufnu si říct, že viděli, jenže - minulý týden ta samá situace, já v pozici na hlavní, vidím křižující auto, tak zpomalím (v duchu si můži myslet co chci), vedle mě však profrčel borec, který evidentně přidal s výrazem vychovávače "co máš co dělat ty kreté.. na MÉ hlavní!"

Chci tím jen říct, že myslím, že za spousty nehod může i ta zbytečná nabubřelost těch, kteří jsou v kolizní situaci sice v právu dle zákona, ale nedochází jim, že stačí trochu ustoupit z toho jejich "Já nejsem viníkem této situace,tak nemusím reagovat", a zabránilo by se spoustě neštěstí.

+6/0
1.9.2012 23:10

Šerlok Homeless

Re: To nebyla pirátka

Spíš si neuvědomila, že musí dát přednost protijedoucím vozidlům.

0/0
2.9.2012 10:52

kvedlal

Re: To nebyla pirátka

Dejme tomu, že ji ti protijedoucí viděli. Ale třeba 2 metry před kapotou... :-/ Pak neuděláš nic, jen vytřeštíš oči 8-o

0/0
3.9.2012 14:04

bar.bu.do

Re: To nebyla pirátka

... ona do nich narazila z boku ...

... tam asi nekoukali a přes sloupek by stejně dopředu moc neviděli ...

0/0
3.9.2012 21:18

Doricek

Zkuste se podívat na sebe

Chtěl bych jen připomenout všem tady diskutujícím neomylným řidičům se znalostí paragrafů nazpamět, aby se nad sebou zamysleli. Jestli vždy a všude jeli 100 % podle pravidel, jestli někdy taky neměli "slabší chvilku", kdy udělali na silnici nějaký kiks i když se to zrovna obešlo bez tragických následků. Tohle mohla být jen běžná banální nehoda, která se bohužel změnila v obrovskou tragédii. A vy všichni jste mohli být jejími aktéry.

+12/0
1.9.2012 14:10

Fair-Play

Re: Zkuste se podívat na sebe

Přesně tak.

0/0
1.9.2012 14:13

medved.m

Ano, všichni tady diskutující neomylní řidiči

si jistě snadno spočítají, kolikrát "jen úplně banálně" zavalili autem školačku čekající na přechodu, viď? 

 

Panebože, do čeho's to taky duši dal...

+2/0
1.9.2012 16:00

nakej_nick

Re: Ano, všichni tady diskutující neomylní řidiči

i do takových, kteří nechápou psaný text

"mohla to být banální nehoda" =mohlo to skončit jen pobouchanými plechy, nepříznivou shodou okolností to ale dopadlo mnohem hůř

+4/0
1.9.2012 16:06

bembinka

Re: Ano, všichni tady diskutující neomylní řidiči

přečti si to nejprve ještě jednou a pak svolávej boha...

+1/0
1.9.2012 16:21

Keni

Re: Zkuste se podívat na sebe

Otázka,zda takové banální nehody jako nedání přednosti v jízdě při odbočování vlevo, při přejíždění tramvajových kolejí, výjezd z parkoviště, zařazování se z připojovacího pruhu apod mají vznikat. Zde není možná chyba ve špatné silniční úpravě, omylnému přečtění křižovatky apod.

Mám najet hodně km, máte pravdu že jsem udělal i hodně chyb a některé mohli být drastické. Ale vždy se jednalo o situaci, kdy se dalo něco přehlédnout apod. Ale toto je jedno ze základních pravidel provozu. Zde není možné se spléct. Je to asi něco jako si plíst plyn a brzdu. Jediná možnost (a t se mě také stalo), by mohla být nějaká závada na vozidle. Mě jednou na služebáku při rozjezdu vypadla rychlost. Takže auto poskočilo a zastavilo se.

Opravdy bych rác věděl, jak se situace stala. Zda tam paní zkratově vjela, zda jen neodhadla prostor a najela si tak, že ohrozila ty auta v protisměru, zda dlouho čekala na možnost odbočení a poté co blouho blokovalo odbočení tam vynervovaná vjela v okamžiku, kdy neměla atd

0/0
1.9.2012 16:54

Šerlok Homeless

Re: Zkuste se podívat na sebe

Buď to poslední (příliš dlouho čekala, nakonec to riskla a neodhadla - nevyšlo to), nebo si prostě neuvědomila, že při odbočování vlevo má dát přednost protijedoucím vozidlům.

0/0
2.9.2012 15:57

akzar

I přestože,

je to neskutečná tragédie a viník si zcela jistě ponese následky. Bylo by zajímavé zjistštění, zda měla  v době nehody poškozená na uších, či v nich, sluchátka s nahlas puštěnou muzikou. Dnes tak populární způsob pohybu lidí po městě je je zcela vědomě připravuje o jeden z důležitých smyslů, který se může stát v dané situaci rozhodující pro možnost, alespoň nějaké, reakce a možná i záchrany vlastního života. A nemusí to být jen při dopravní nehodě.

+1/0
1.9.2012 13:54

nakej_nick

Re: I přestože,

to je sice pravda, ale v tomto případě irelevantní, dost sotva by stihla zareagovat a utéct

+2/0
1.9.2012 13:59

citrusek

Re: I přestože,

Co to kecáš za nesmysly. Ona čekala napřechodu na zelenou. Co na tom mění sluchátka v uších. Mě řízení živí a můžu říct, že ženský prostě nedokážou projet křižovatkou bez problémů. Když někdo nedovede vyřešit situaci na křižovatce, tak prostě na silnici nemá co dělat!!!!

+7/0
1.9.2012 15:08

Šerlok Homeless

Re: I přestože,

Třeba to byl čtrnáctiletý super(wo)man a nebýt těch sluchátek, tak by vzlétl a ve zlomku sekundy by byl mimo dosah letícího vozidla. Teda - aspoň podle akzara.

+1/0
1.9.2012 16:15

bembinka

Re: I přestože,

Jsem ženská, zatím jsem neměla problém s projetím jakékoliv křižovatky.... áááá vlastně ano.... Párkrát mi tam vlítli chlapi - mistři světa za volantem - kteří jaksi neznali rozdíl mezi silnicí hlavní X vedlejší a pravidlo pravé ruky jim taky nic neříkalo.... Nesnáším když někdo začne hulákat jaký jsou ženský nemožný řidičky a že za volant nepatří.... Někteří z vás, pánové, by neměli řídit ani tříkolku - což nám v černé kronice denodenně dokazují tuny článků o tom jak řidič jel a jel až dojel....

0/0
1.9.2012 16:27

Keni

Re: I přestože,

Bohužel, většina (ne všechny) řidičky svoji přepatrnou jízdou a nerozhodností vytvářejí spoustu nebezpečných situací. Samo, že se najdou za volantem i řidiči, co jsou také postrach silnic. Ale spíše bych věřil tomu, že by tak 70% řidiček a 20% řidičů papíry nemělo nikdy získat.

Předpokládám, že zde také mohla jezdit paní pomalu a opatrně. Ale pak vjela do křižoatky když neměla a odneslo to nevinné děcko. U vás je ta nerozhodnost opravdu často hrozná. Čekáte a čekáta a pak tam vjedete v tu nejhorší možnou chvilku. Byl jsem toho svědkem několikrát.

Nebo jsem o víkendu potkl také opatrnou řidičku. V provozu jela celou dobu kolem 70km\h. Když se ale silnie rozšířila a nebyl provoz (po pár minutách jel v protisměru nadměr), tak najednou bylo bezpečno a rozjela to na 100km\h. Takže z té dlouhé kolony za ní ji nikdo nepředjel.

Promiňte, ale chybý Vám (obecně) dobrý odhad, ohleduplnost, rychlé a adekvátní reakce. Znám pár dobrých řidiček, ale znám i ty, které na silnici potkat nechci.

0/0
1.9.2012 16:39

Keni

Re: I přestože,

Ale není to jen chyba Vás, celého systému, kdy je řidičák pro každého kdo projde pochybným kurzem. To samé kvalitou autoškol, o čemš také vypovídá tento článek: http://auto.idnes.cz/kondicni-jizdy-v-autoskole-dd4-/automoto.aspx?c=A120829_154903_automoto_hig

Nikoho nezajímá kvalita, ale hlavně cena. Ono zaplatit o 3.000 za autoškolu více je moc, protože škodu za stovky tisíc zaplatí poté pojištovna.

A pamatujte, jezdit se má hlavně bezpčně, pak ohleduplně a nakonec podle pravidel. Ne jako u nás hlavně pomalu aby nás nevyfotil radar (protože Policisty nepotkáte).

Když někdo nemá auto v ruce a jezdí pomalu, neměl by jezdit v hlavím špičkách a na hlavním tazích. A když už tam musí, tak s ohledem na ostatní. To samé první jízdy v autoškole nedělat na těch nejsložitějších místech. Speciálně pokud klient nezná předpisy a nepřečte situaci v zrcátku.

+1/0
1.9.2012 16:46

citrusek

Re: I přestože,

Jseš jedna z mála. Většina ženských prostě přijede ke křižovatce a nechá projet všechna auta z hlavních i z vedlejších, protože prostě nechápou co mají dělat.

+1/0
1.9.2012 17:06

TeaLINA

Byla to moje dobrá kamarádka

Byla to moje dobrá kamarádka, už od dětství... To jestli měla nebo neměla sluchátka v uších vážně nikoho nezajímá, stála na chodníku! Na Žižkově mě málem přejelo auto, neměla jsem sluchátka a auto nejelo rychle, ale najednou zrychlilo, v době kdy jsem byla na přechodu, zlomilo mi nohu, utéct se nedalo, i když bylo ode mě asi deset metrů...

P.S.: Bude mi navždy chybět... ;-(

0/0
3.9.2012 17:29

neandrtálec

Lávka místo přechodu by v tomto případě pomohla

Protože lidi by nemuseli stát metr od proudu vozidel, ale z dost bezpečné vzdálenosti by přešli po lávce.

:-)

Ale na to "nemáme peníze" = protože z toho nekouká dost belká provize.

:-)

Jo takhle Tunel, za peníze ze státního zadlužení, to nám nese dobře.

0/0
1.9.2012 11:22

Gilth

Re: Lávka místo přechodu by v tomto případě pomohla

Na to nemame obcany, protoze lavku by vyuzil max 1 z 10, ostatni by lezli i pres zabradli jenom aby to meli kratsi... RvRvRv

+7/0
1.9.2012 12:05

Fair-Play

Re: Lávka místo přechodu by v tomto případě pomohla

Proboha, to bys musel lávky dělat všude kdybys počítal s tím, že ti auto odhozené nárazem zabije chodce! Nechápu, jak někdo může takto uvažovat8-o

+3/0
1.9.2012 13:29

bar.bu.do

Re: Lávka místo přechodu by v tomto případě pomohla

... postavíme lávku a v novinách se dočteme o tom, jak autojeřáb zmasakroval lávku s chodci ...

+1/0
1.9.2012 15:17

Keni

Re: Lávka místo přechodu by v tomto případě pomohla

Přesně tak. Na zastávce na Proseku mohl být podchod. Když vznikali ty diskonty podél silnice, měla být součástí i podmínka podchodu. Těch přechodů je u nás mraky. Zde je na každou stranu asi do 100m zastávka metra a tím snad i podchod. Tento přechod je naprosto zbytečný.

K tomu i odmítám zakazovat přecházet tam, kde je podchod a nadchod. Ale pak je na chdci, aby přešel bezečně a neohrozil projíždějící vozidla. Naprost nechápu jižní město, kde mají plno bezbariérových nadchodů a pod nima přechod. Nebýt zde možná semafor, tak by tam ta řidička nevjela, chodec na přechody by sledoval přijíždějící vozidla a mohl dle toho reagovat. To ta daň za pocit falešného bezpečí na silnici, kdy si každý myslí, že ho kus drátu nebo ostatní přehnaně omezujícího pravidla zbaví nebezpečí.

0/0
1.9.2012 17:15

renesis

Megera

mizerna ;-€

+1/0
1.9.2012 11:17

neandrtálec

Re: Megera

... měla zařazenou jedničku a jela 14 km/h ....

:-)

Podnikatelé na hlavní jeli 80 km/h, a vůbec nebrzdili, protože by jim někdo mohl vyfouknout kšeft.

:-)

0/0
1.9.2012 11:24

neandrtálec

Re: Megera

Podle § 18 odst. 1 tohoto zákona rychlost jízdy musí řidič přizpůsobit zejména svým schopnostem a jiným okolnostem, které je možno předvídat; smí jet jen takovou rychlostí, aby byl schopen zastavit vozidlo ....

0/0
1.9.2012 11:30

Fair-Play

Re: Megera

Jistě, tak je to napsané v zákoně ale ne vše se dá předvídat!! Předvídal bys třeba toto  http://www.youtube.com/watch?v=7xoHk30-uuM

0/0
1.9.2012 13:08





Najdete na iDNES.cz