Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

V Černé Hoře zahynuli dva Češi, otec a syn se zřítili ze 400 metrů

Dva Češi zahynuli při vysokohorské túře v pohoří Prokletije v Černé Hoře. Oznámila to černohorská policie, jejíž informaci potvrdil mluvčí českého ministerstva zahraničí Vít Kolář.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

stanisek

znala jsem je

Je mi moc líto,co se stalo... je to velké neštěstí a zvláště se mne o to víc dotýká ,že jsem oba muže znala.

s tichou vzpomíkou  S.Kulhánková

0/0
28.8.2012 22:05

tojsouveci

Furt

Furt takhle blbnou a riskovat. No, kdo chce kam....

No hlavně, že jsou označené cigarety, že mohou zabíjet.

0/0
28.8.2012 9:14

Paglia Orba

Re: Furt

další teoretik z gauče ...Rv

+2/0
28.8.2012 9:48

tojsouveci

Re: Furt

Asi tomu nebudete věřit, ale existují i jiné činnosti, než ležení na gauči nebo lezení po hroách (skalách). Takhle černobílé to opravdu není. :-)

0/0
28.8.2012 10:27

Paglia Orba

Re: Furt

a najde se ve Vašem okolí nějaký chytrák, který takto inteligentně (jako Vy) Vaši zálibu komentuje ????

0/0
28.8.2012 10:39

tojsouveci

Re: Furt

Pokud o ní nebo úrazu (smrti) při ní bude článek na iDnes, tak jich bude plno. To si pište....:-)

0/0
28.8.2012 11:58

Nikit

Re: Furt

Čiností vskutku existuje celá řada. Vyjmenujte mi jednu jedinou, u které nehrozí žádné riziko. A nebo rovnou místo obecné zastrašující argumentace prozraďte tu svoji zálibu.

+1/0
28.8.2012 11:25

tojsouveci

Re: Furt

U všeho samozřejmě hrozí jisté riziko, ale u mnohých činností větší. Je to o tom, zda někdo riskuje to, co není nutné. Třeba adrenalinové sporty apod. Prostě jestli si o to "říká".

A zřejmě to nebude jen můj názor. Zkuste se informovat třeba v pojišťovnách o pojistkách při těchto činnostech.

Že by chtěli stejné pojistné? Asi těžk, že, Buď to jsou hlupáci nebo to prostě mají podložené statistikami. Co by tak mohlo být pravděpodobnější? :-)

0/0
28.8.2012 12:02

Nikit

Re: Furt

Samozřejmě, že je to o statistikách, proto jako bonus dávají zadarmo smrt ve vozidle či dopravní nehodě, proto kuřákům zdražují pojistné a dělají výluky. Proto v prosinci přijde UNISEX apod. Lezení po horách není o nic rizikovější jako přecházení silnice. Ale že tu vůbec marním čas. Svůj názor už máte a já jen doufám, že až půjdete do školy či práce, tak vás nepotká nějaké neštěstí. Ona by vás tady vaše krevní skupina označila v diskuzi za hlupáka a to by mě mrzelo.

0/0
28.8.2012 12:26

tojsouveci

Re: Furt

No vidíte. A já vám zase nic zlého nepřeji. Naopak přeji vám a vašim blízkým, aby se vám nic nestalo.

Možná je to přání hloupé, ale přesto jsem si dovolil ho napsat.

Přeji hezký den a hlavně zbytečně neriskujte. :-)

0/0
28.8.2012 13:14

albert10

Re: Furt

Turistika, ani vysokohorská, není adrenalinový sport.

0/0
28.8.2012 12:54

tojsouveci

Re: Furt

Je to rizikový sport

0/0
28.8.2012 13:11

Paglia Orba

Re: Furt

ve stejné kategorii, jako koupání u moře. ;-)

0/0
28.8.2012 13:58

vymrzovac3

Sorry, nechci vymrzovat,......

.....ale když má někdo potřebu kvůli adrenalinu lézt do pohoří, které se jmenuje PROKLETIJE, zůstávám netečný, stejně jako včera při zprávě, že jakýsi náměstek z živočišného prostředí se vydal na řeku o vysokém stupni obtížnosti, a nepřežil.  Na silnou motorku musíte dělat zkoušky, na silnou řeku může vyjet kdejakej trotl, stejně jako lozit na kdovíjak vysokou horu..........................kdyby to všichni přežili, tak by to byli kingové, kteří by se všude chlubili tím, jací jsou borci, a co všechno zvládli. Jenže tihle to, na rozdíl od stovek jinejch, kteří to zvládli, prostě nezvládli......................sorry

+3/0
28.8.2012 9:06

Nikit

Re: Sorry, nechci vymrzovat,......

Chlape, to co jsi napsal je tak ubohý. Zkus se zamyslet nad svou činností a řekni nám, kde může potkat smrt tebe?

+1/0
28.8.2012 9:35

Stone_Pilot

Re: Sorry, nechci vymrzovat,......

No není to moc hezky napsaný, ale pointa je pravdivá - nikdo by neměl přeceňovat své síly. Do neznámých hor jedině zkušení lidi a ideálně s místním průvodcem.

+1/0
28.8.2012 9:51

Paglia Orba

Re: Sorry, nechci vymrzovat,......

Takže do Krkonoš si má člověk vzít průvodce, když tam jede poprvé ??? 8-o

A když se jede koupat k moři, kde ještě nebyl, tak si taky najme průvodce, aby nepřecenil síly ???

Ta dvojice žádné síly nepřecenila. Pouze uklouzli na úzké stezce, takže ani deset průvodců by je nezachránilo. Spadli by stejně.

0/0
28.8.2012 9:55

Stone_Pilot

Re: Sorry, nechci vymrzovat,......

Jo, pokud je to nebezpečné a můžeš se v Krkonoších někde zřítit, když nevíš, kde si dát pozor, tak je průvodce vhodný. To s koupáním je nesmyslnej příklad - každej ví, jestli uplave 10 nebo 200 m a pokud se rozhodne opilej nebo z frajeřiny přeplavat 500m zátoku, je jedno, jestli tam už byl a jestli je to přehrada nebo moře; ani nepotřebuje poradit, na co si dát bacha, čili nepotřebuje průvodce.

0/0
28.8.2012 10:00

Paglia Orba

Re: Sorry, nechci vymrzovat,......

Takže když půjdeš v zimě po chodníku, uklouzneš a spadneš přímo pod auto, tak jsi podcenil své síly a měl jsis vzít průvodce ???

Ta trojice mohla mít deset průvodců a uklouznutí by stejně nezabránila. To, že jde člověk po metr široké a kluzké stezce, to vidí sám. Na to průvodce nepotřebuje. Sám vidí, že si musí dát pozor, protože je to úzké a kluzké. Přesto uklouzne a spadne. Stejně jako tisíce lidí v zimě, kteří vědí, že chodník klouže a přesto uklouznou.

KAPIŠTO ????

+3/0
28.8.2012 10:04

Stone_Pilot

Re: Sorry, nechci vymrzovat,......

:-P Aby ti nepraskla žilka.....

0/0
28.8.2012 10:28

Paglia Orba

Re: Sorry, nechci vymrzovat,......

tak určitě .... ;-D

0/0
28.8.2012 10:54

Stone_Pilot

Re: Sorry, nechci vymrzovat,......

Ne,fakt mám o tebe obavy. Tvé hysterické reakce na oponenty svědčí o tvém zvýšeném tlaku. Jsem si myslel, že horolezci jsou flagmatici.

0/0
28.8.2012 10:56

Paglia Orba

Re: Sorry, nechci vymrzovat,......

Hele, už máš přečtený ten článek o úmrtích při uklouznutí na chodníku, nebo zase prudíš v jiném vláknu ???? ;-D 

Spíš se ti tam nechce už reagovat - co ??? Tak jak tě kolega setřel, to se ti asi dlouho nestalo, co ??? ;-D

0/0
28.8.2012 10:59

Stone_Pilot

Re: Sorry, nechci vymrzovat,......

Už jsem reagoval, je to slabý.

+1/0
28.8.2012 11:32

Nikit

Re: Sorry, nechci vymrzovat,......

Cesta civilizace je dlážděna obětmi člověka pro lidstvo. Vždy bude někdo první. Já jsem se nenarodil a nestal se profíkem na vše na co ukážu. Zkušenosti mě potkávají jen tehdy, když žiju. Dělám chyby, občas mám trochu toho štěstíčka, čas odčasu se stane nepříjemná nehoda, ale nikdy nepřestanu dělat to co dělám. Pak bych byl totiž mrtev.

Můžete mít zkušenosti z Himalájí a zakopnete o pařez a zřítíte se v Jeseníkách. Průvodce je byznys, ne pojistka na život. Každý musí riziko zvážit sám.

+1/0
28.8.2012 10:03

Paglia Orba

Re: Sorry, nechci vymrzovat,......

Napsal jsi úplnou zhovadilost a další tři bez mozku tě ještě podpořili. 8-o Rv

0/0
28.8.2012 9:52

nino.miguel

Re: Sorry, nechci vymrzovat,......

dej si pivko strecu, zapni telku  a nekecej cemu nerozumis

0/0
28.8.2012 9:55

Katka1801

Re: Sorry, nechci vymrzovat,......

Normálně na žádné komentáře nereaguji, ale v tomto případě nemohu jinak než reagovat na tento opravdu nízký a stupidní komentář. Jak můžete soudit z pár vět, že tam lezl někdo nezkušený, že to "prostě nezvládli"? Naneštěstí šlo o dva velmi šikovné primáře nemocnice, velice zkušení horolezci, zdolali spoustu evropských hor i vrcholů. Nikdy se svými úspěchy ani zbla nemachrovali. Měli prostě jen asi smůlu, nebo čert ví, co se tam mohlo stát! Chtěli si prostě splnit jen další cíl, sen nebo já nevím co je k tomu vedlo. Zkrátka to byla jejich vášeň, která jim přinesla spoustu zážitků, ale bohužel i to nejhorší - smrt :-(.

+2/0
28.8.2012 11:37

_m-

Re: Sorry, nechci vymrzovat,......

Já vím, že je to mimo mísu a u zprávy o úmrtí přímo nevhodné, ale váš příspěvek mě vyprovokoval - Mladší z těch dvou byl v 31 letech primářem???????  Ve cca 24 dodělal medicinu a za 7 let už byl primářem??????? Zajímavá rodinná dynastie, otec primář, syn primář........

0/0
28.8.2012 11:55

Chirurg1

Re: Sorry, nechci vymrzovat,......

Ne primářem rozhodně nebyl, ale kdyby žil, mohl se jím třeba stát, jako kardiolog byl již s dokončenou specializací. Primářem se lékař může stát až po 10 letech praxe. To ale předchozímu příspěvku nic neubírá, zkušení byli, jen měli smůlu a přihodila se jim nehoda, která se může přihodit každému. ;-(

+1/0
28.8.2012 15:02

Milánek74

Re: Sorry, nechci vymrzovat,......

Primař byl ten starší...tatínek.Mladší pracoval na kardiologii.Je to smutná událoost,ke které nejde snad ani nic napsat.Snad jen to...buďte trošku ohleduplní.Z některých příspěvků je mi zle:-(((((( Nikdo o tom nic nevíte a soudíte :-(( Teď to myslím všeobecně.Ne jenom na tohoto pána:-(:-(

0/0
30.8.2012 16:21

_m-

Re: Sorry, nechci vymrzovat,......

No promiň, jednak jsem paní a jednka jsem si jen chtěla doplnit informace od předřečnice, která hovořila o dvou primářích.

0/0
30.8.2012 16:39

Mc_Bain

A já to říkám pořád ...

... jde jen o to, jaký zvolí člověk úhel pohledu. Pěkný pohled může být i z Řípu ;-)

0/0
28.8.2012 7:04

Paglia Orba

Re: A já to říkám pořád ...

To je pravda, ale zase tě klidně na parkovišti pod Řípem sundá auto, takže si nevybereš. ;-)

Ročně se v ČR utopí průměrně 300 lidí a na dorách jich zemře v průměru 13. !!

A stejně se každý chodí koupat.

0/0
28.8.2012 7:20

himself

Re: A já to říkám pořád ...

Oni se asi nechodí koupat proto, jestli je to víc nebo míň nebezečné :)

0/0
28.8.2012 7:32

Paglia Orba

Re: A já to říkám pořád ...

No jasně, chodí se koupat, protože je to baví - a 300 jich při tom ročně zemře.

Další skupina chodí a leze ráda po horách, protože je to taky baví - a 13 jich ročně při tom zemře.

No a bulvár nás krmí jen těma, kteří zemřeli na horách. Je to víc dramatické a dobrodružné, jak utopenec v pískovně.

No a pak se najde pár hlupáků, kteří ty lidi na horách odsuzují, viz. několik "inteligentních" příspěvků níže.

0/0
28.8.2012 7:56

himself

Re: A já to říkám pořád ...

Tak to ale pozor, protože utopenec je zase mnohem podezřelejší :)

0/0
28.8.2012 8:04

Si0 po 4. zákazu

Re: A já to říkám pořád ...

Nesouhlasím, píše se tu i utopených. A nejlépe o těch, co nezvládli šlajsnu.

0/0
28.8.2012 9:05

Paglia Orba

Re: A já to říkám pořád ...

nebýt to politik, tak o něm nevíš.... ;-)

0/0
28.8.2012 10:00

Stone_Pilot

Re: A já to říkám pořád ...

No on se málokdo utopí "jen tak". Buď je tam nějaké fatální selhání organismu (infarkt třeba) nebo přecenění sama sebe (jako ve zmiňovaném případu horského výstupu). A píše se o tom zrovna tak.

0/0
28.8.2012 9:53

Paglia Orba

Re: A já to říkám pořád ...

Kde jsi vyčetl, že ta trojice přecenila své síly ??? 8-o 8-o

Tady v rádiu bylo, že ta dvojice uklouzla na úzké stezce. Takže to byla normální nehoda, jako když ty zakopneš na chodníku a spadneš přímo pod auto. To jsi taky přecenil své síly, nebo to byla jen nehoda. ???

0/0
28.8.2012 9:59

Stone_Pilot

Re: A já to říkám pořád ...

Možná by bylo fajn mít sebou někoho, kdo to tam zná a ví, že to klouže. Ale nechme toho, je mi líto, že umřeli lidi, já jen píšu, že třeba nemuseli, kdyby měli průvodce. . To je celé. Samozřejmě si nedělám patent na rozum.

0/0
28.8.2012 10:03

Paglia Orba

Re: A já to říkám pořád ...

Co je to proboha za hloupé argumenty ????

To že cesta kluže, přece každý pozná. Na to nepotřebuje průvodce. Ty taky v zimě potřebuješ průvodce na to, aby ti řekl, že klouže chodník ??? Nebo to poznáš sám ???

To pozná každý, ale prostě se někdy stane, že člověk stejně uklouzne - stejně jako tisíce lidí v zimě na chodnících.

0/0
28.8.2012 10:11

Stone_Pilot

Re: A já to říkám pořád ...

Jsem ještě neslyšel, že by někdo uklouzl na chodníku a zabil se. Ty očividně nedokážeš rozlišit míru rizika a prevenci. Právě o takových se pak píše v podobných článcích. Jsi Mistr světa - všchno znám, vím, od nikoho poradit nepotřebuju, že jo......

0/0
28.8.2012 10:31

martas38

Re: A já to říkám pořád ...

Tos toho teda ještě moc neslyšel. Zkus si někdy v zimě přečíst černou kroniku kolik takhle umírá nejen důchodců. Obvykle jepříčinou smrti tuková embolie a nebo krvácení do mozku.

0/0
28.8.2012 10:42

Stone_Pilot

Re: A já to říkám pořád ...

Hoď sem nějakej link.

0/0
28.8.2012 10:49

martas38

Re: A já to říkám pořád ...

http://zpravy.idnes.cz/pri-nehodach-na-naledi-zemreli-tri-lide-dhs-/domaci.aspx?c=A051213_083909_domaci_mr

Toto je úplně první odkaz. Pokud zvládneš psát kraviny, jistě zvládneš i něco podobného zadat do vyhledávače a najdeš si ty další případy sám.

+1/0
28.8.2012 10:53

Paglia Orba

Re: A já to říkám pořád ...

Tak tomu se říká klasicky "utěr" ;-D R^

0/0
28.8.2012 10:56

Stone_Pilot

Re: A já to říkám pořád ...

No to je útěr jak hrom. Článek z r. 2005 o dopravních nehodách a 1 chodec jako kuriozita k tomu. Přičemž se nespecifikuje, jestli neměl nějakej jinej zdravotní problém k tomu, protože při pádu při chůzi se opravdu běžně neumírá (tak jako se zase dost vyjímečně přežije při pádu ze 400 m skály).  Opravdu velmi srovnatelné s mistry světa, co si chodí s pocitem neohroženosti po horách a ročně ji tam zůstanou desítky.

+1/0
28.8.2012 11:31

martas38

Re: A já to říkám pořád ...

http://olomouc.idnes.cz/na-chodniku-v-jeseniku-nasli-mrtveho-muze-zrejme-uklouzl-na-naledi-1de-/olomouc-zpravy.aspx?c=A110107_124906_olomouc-zpravy_stk

0/0
28.8.2012 11:42





Najdete na iDNES.cz