Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Na Slovensku by Pussy Riot dostaly čtyři roky, tvrdí politik Čarnogurský

Slovenský expremiér Ján Čarnogurský se domnívá, že členky ruské skupiny Pussy Riot měl soud za "punkovou modlitbu" v Chrámu Krista Spasitele zavřít do vězení na čtyři roky, a ne na dva. Napsal o tom na svém blogu. Dívky kritizoval také za skupinový sex v biologickém muzeu v Moskvě, který zorganizovaly v únoru 2008.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

MajklNajt

Za tzv. ...

... punkovou modlitbu si zaslouzi trest verejne prospesnych praci a pokutu. Neslo o snahu rozdmychavat nenavist k nabozenske skupine, ale o vytrznost. Hrabat se v tom, co by dostaly v jake zemi za trest mi pripadne ponekud irelevantni.

0/0
30.8.2012 22:49

derik

V Nemecku za podstatne mensi vytrznost hrozi tri roky

http://worldnews.nbcnews.com/_news/2012/08/24/13454525-copycat-pussy-riot-protesters-could-face-3-year-sentence-in-germany?lite

(Ale nevsiml jsem si ze by se u nas o tom psalo.)

0/0
26.8.2012 21:11

derik

Re: V Nemecku za podstatne mensi vytrznost hrozi tri roky

Ani v USA neni mozne delat cokoliv. Zatceni za tanec v narodnim pamatniku:

http://www.youtube.com/watch?v=PWeF6lwg4aY

(Stoji za pozornost si vsimnout ze si tam nikdo nedovolil branit se zatceni.)

0/0
26.8.2012 21:16

thuankhong

Re: V Nemecku za podstatne mensi vytrznost hrozi tri roky

A nelegalni vstup do mistnosti,kde je US president, muze komukoliv stat zivot

0/0
27.8.2012 0:15

MajklNajt

Re: V Nemecku za podstatne mensi vytrznost hrozi tri roky

Jo, holt vsechno je relativni.

0/0
30.8.2012 22:50

Kverulant

Jak by asi reagovala naše a světová veřejnost,

kdyby nastal případ opačný, kdyby např. na univerzitní půdu vnikla skupina věřících nějaké sekty skálopevně přesvědčených o tom, že svět stvořil BH v 6 dnech, slovy za sto čtyřiačtyřicet hodin, a na znamení nesouhlasu s přednášením evoluční teorie by tam spustila produkci spirituálu Zachovej nám naši víru?

   Na čí stranu by se veřejnost postavila, se dá usuzovat z toho, jaká byla reakce v případě oněch lékařů, kteří pouze nechtěli být stavěni do služeb v termínech, kdy jsou prováděny interrupce, tedy podle jejich víry vraždy.

   Výše uvedený hypotetický protipříklad s prosazováním kreační teorie však není vyčerpávající. K němu je třeba ještě dodat podstatnou okolnost, totiž co pro věřícího znamená znesvěcení sakrální stavby. Není to pouhé krátkodobé omezení jejich práva nerušeně vyznávat víru.

   (...)

0/0
26.8.2012 20:29

Kverulant

Re: Jak by asi reagovala ... (pokračování)

(2)

Pro ateistu je to těžko pochopitelné. Účinek takové akce se dá snad přirovnat k pocitu, který zažije každý spořádaný člověk, když někdo vyloupí jeho byt. Taková událost je pro postiženého dlouhodobým traumatem ze ztráty místa, kde dosud cítil bezpečí.

   Mnozí namítají, že udělený trest je příliš vysoký. S tím souhlasím a očekávám, že odvolací soud ho sníží. Ale s názorem, že by postačila pokuta, jak je to běžné na Západě, se neztotožňuji. Pokutu by zcela určitě uhradili bohatí sponzoři a trest by se zcela minul výchovným účinkem.

   Celá protestní kampaň svědčí o tom, že jejím skutečným cílem ani tak nebylo dívkám pomoci (to by musela být vedena jinak), ale že spíše šlo o to, využít ji politicky. Žádný soud na světě nemá rád, když se někdo zvenku snaží ovlivnit jeho rozhodnutí.

   (...)

0/0
26.8.2012 20:33

Kverulant

Re: Jak by asi reagovala ... (2. pokračování)

(3)

Požadovat veřejnou kampaní osvobození při procesu a zároveň namítat, že ruský soud není nezávislý, to je přece protismyslné. Buď nezávislý je, a kdyby přijal rozhodnutí pod nátlakem veřejnosti, svou nezávislost by ztratil, anebo skutečně není nezávislý, a pak, je-li stavěn na světový pranýř, se jen zatvrdí. Protesty tohoto druhu jsou pro obžalované kontraproduktivní. Výsledek sice přinášejí, ale úplně jiný, politický, a někomu úplně jinému.

   Při všech mediálních kampaních jsem zdrženlivý a obezřetný, protože nerad dělám někomu "užitečného idi*ta". To prosím není nadávka, to je zavedený politologický termín a naznačuje, jak o účastnících protestů (kteří se zapojují v dobré víře, že tím pomohou zlepšit svět) často smýšlejí a v soukromí se vyjadřují sami hlavní organizátoři takových akcí.

   (...)

0/0
26.8.2012 20:36

Kverulant

Re: Jak by asi reagovala ... (dokončení)

(4)

   Zdá-li se někomu, že se až příliš zastávám náboženství, pak prohlašuji, že jsem si dobře vědom toho, že s církvemi byly, jsou a budou potíže. Ale protože vidím, že hlavní nebezpečí pro demokracii v současné době přichází z jiných směrů, odkládám kritiku církví na později. Prozatím tuto kontrolní funkci úspěšně zvládají jiní, a není třeba nosit sovy Athén.

   Ještě dodávám, že strašení Ruskem pokládám za neopodstatněné a účelové. Je nemyslitelné, že by odamtud hrozil nám nebo jiné zemi návrat komunizmu. Rusko už překonalo bod, ze kterého není návratu, a velmi důkladně a odpovědně přehodnocuje svou minulost. A nelíbí-li nám, že bohatí podnikatelé z Ruska koupili Karlovy Vary, pak hledejme chybu jen a jen u sebe, u zákonodárců a politiků, které jsme si ve své naivitě zvolili a stále znovu a znovu volíme.

0/0
26.8.2012 20:38

123Honza

mi Čarnogurský přestal

... přestal být "po chuti" krátce po odstavení komunistů od moci. Bylo pěkné, když o něm Svobodná Evropa dobře mluvila, jenže když se mohl dobře projevit, tak skutek utek. Z mého pohledu nic dobrého neudělal. Navíc pomohl rozdělit Československo. - Pokud tohle bylo přáním většiny Slováků, dobře, a v tom případě jim to přeji. Ale Čarnogurského od té doby vnímám jako darebáka, který zbytečně a kontraproduktivně rozeštvával lidi.

+1/0
26.8.2012 18:21

Narkotrafikante

vas by pane Carnogursky...

...meli zavrit na min 15 let za zradu a lichvu.

+1/0
26.8.2012 14:53

libyn 3

jestli za něco mám děkovat Klausovi,

a Slovák Mečiarovi, tak je to za rozdělení! Jsme dva velmi odlišné národy a rozdíly mezi námi se jen prohlubují!

+2/0
25.8.2012 19:50

ineya

Re: jestli za něco mám děkovat Klausovi,

WTF? :-), To ste si teda vedeli vybrat priklad.

0/0
26.8.2012 17:38

Developer_

Re: jestli za něco mám děkovat Klausovi,

Mas pravdu, rozdiely sa prehlbuju, s Ceskom to ide dole vodou, Slovensko naopak ide pozitivnym smerom vpred. Pozri sa na situaciu v Cesku a pochopis. To, ze sa niekto nejako vyjadri nie je vseobecny nazor. To mas ako pocuvat toho saska Klausa.

0/0
27.8.2012 16:06

tramp77

Co vlastně napsal Čarnogurský doopravdy

Chrám Krista Spasiteľa je chrámom modlitby a povedzme slušného obzerania turistami. Hopsanie a neprístojné akože spievanie pred hlavným ikonostasom chrámu je nepochybne taktiež výtržníctvom. Ako by obišli na Slovensku, štandardnej krajine Európskej únie ? Podľa nášho § 364 Trestného zákona o výtržníctve by sa na nich vzťahovala prísnejšia trestná sadzba, čiže 6 mesiacov až 3 roky. K tomu by pribudol aj trestný čin hanobenia národa, rasy a presvedčenia podľa § 423 Trestného zákona, opäť v sprísnenej sadzbe 2 až 5 rokov. Čiže na Slovensku by za vystúpenie v Chráme Krista Spasiteľa Pussy Riot hrozili 2 až 5 rokov väzenia, v praxi asi tak 3 roky.

http://blog.aktualne.centrum.cz/blogy/jan-arnogursky.php?itemid=17284

+1/0
25.8.2012 19:36

Caroline P... Bártowa čamrda

Re: Co vlastně napsal Čarnogurský doopravdy

to víte iDnes to ideově přefiltrovala ;-D;-D;-D

0/0
25.8.2012 22:07

DIVIX

Na Slovensku by

určite nedostali žiadny trest. Boli by prepustené na slobodu pre procesnú chybu sudcu.

+1/0
25.8.2012 18:24

Maspalmas

Tak naokraj.

http://www.literarky.cz/blogy/komentae/11201-vaclav-umlauf-cirkve-v-politickych-nedbalkach

0/0
25.8.2012 17:16

DreamLife

Carnogursky je hanba!

Carnogursky robi Slovensku len hanbu, mal si sa zamysliet sam nad sebou, nad tym kolko nakradol a kolko nakradlo KDH.

To, ze na Slovensku su zakony na urovni tych "totalitnych" je len vysledkom toho, ze tu stale prehniva komunizmus . Carnogursky sa moze tvarit ako praviciar, ale myslenim je to komunista.

Nech si ide zit do Moskvy, tu ho nikto nedzri! Hanba takym ludom..

+6/0
25.8.2012 15:31

Aquaviva

Re: Carnogursky je hanba!

Ty si akurát tak hanba Slovenska. Za hanbu považujem účasť Slovenska na hanebnom euroválove, kde Slovensko prispieva na lenivých Grékov, Španielov, Cyperčanov.... Na nás sa celá Európa, keď budeme potrebovať pomoc my, akurát tak vys...ie. Ale kto nám to tie hanebné kaleráby o tom ako 16 krajín Eurozóny sa nemôže mýliť tlačil do hláv. Že by nejaká premúdrela pani? Jano Čarnogurský je môžno zlodej (tuším každý  kto je vo vrcholovej politike môže byť kľudne takto označený) ale v tomto má pravdu.

0/0
25.8.2012 18:31

Johny TopMaster

Ján

Čarnogurský je nepovedenou reinkarnací soudruha Jasánka!

0/0
25.8.2012 14:07

div@

Židličky stoličky hvězdičky

Se zase přihlásil, jen ten fanatismus je za ty roky víc vidět.

0/0
25.8.2012 13:35

MI59

Je to tak v pořádku.

Trest je v pořádku, pokud se tohle nechá rozject, nastane anarchie. A to co jsem viděl v televizi, s hudbou vůbec nesouvisí.

+2/0
25.8.2012 12:34

VH75 humanitární bombardér

Heč v ČR by dostaly maximálně 3 roky

§ 358 Výtržnictví

(1) Kdo se dopustí veřejně nebo na místě veřejnosti přístupném hrubé neslušnosti nebo výtržnosti zejména tím, že napadne jiného, hanobí hrob, historickou nebo kulturní památku, anebo hrubým způsobem ruší přípravu nebo průběh organizovaného sportovního utkání, shromáždění nebo obřadu lidí, bude potrestán odnětím svobody až na dvě léta.

(2) Odnětím svobody až na tři léta bude pachatel potrestán, spáchá-li čin uvedený v odstavci 1

a) opětovně, nebo

b) jako člen organizované skupiny.

+2/0
25.8.2012 11:58

Durika

Re: Heč v ČR by dostaly maximálně 3 roky

To nie je celkom iste, mohli by aj v Cesku dostat viac. Carnogursky argumentuje tym, ze uz v pripade skupinoveho sexu  v muzeu by musela policia v SR konat, boli by odsudene ale vyviazli by s podmienkou.  V case opakovaneho trestneho cinu vytrznictva by tento podmienecny trest este nebol zahladeny, museli by si ho odsediet spolu s novym.

Rovnake pravidla urcite platia aj v Cesku. Samozrejme, je to uvaha coby/keby a aku vahu by sud prilozil argumentom jednej a druhej strany.

0/0
25.8.2012 12:21

mark.mess

Re: Heč v ČR by dostaly maximálně 3 roky

Čarnogurský si může plácat, co chce. Podstata problému není v tom, co by ty holky dostaly v civilizovaný zemi za to, co předváděly. Pokud by žily v civilizovaný zemi, tak by svoji nespokojenost nemusely předvádět ani v muzeu, ani v kostele. Samozřejmě je soud neodsoudil za výtržnictví(třeba v tom muzeu),ale až za to,že si troufly na Putina. Takže úvaha co by, kdyby je irelevantní. To, že se Putin chová jako diktátor jenom ukazuje, že je diktátor. A na p. Čarnogurského jsem si udělal názor už před jednáním o rozpadu federace...

0/0
25.8.2012 14:08

Durika

Re: Heč v ČR by dostaly maximálně 3 roky

Porusili zakon, bolo im to dokazane, dostali trest v rozsahu trestneho zakona. Jedine, co nie je OK je zlyhanie policie a mozno prokuratury v pripade predchadzajucich incidentov.

0/0
25.8.2012 16:05

mark.mess

Re: Heč v ČR by dostaly maximálně 3 roky

Zákon (údajně) porušili i členové Plastic people of the Universe.Taky byli soudem odsouzeni. V normální zemi - a za takovou považuju i Slovensko, by holky dostaly maximálně veřejně prospěšný práce...Ty jen nechápeš,že nebyli odsouzený za výtržnost,ale za protest proti Putinovi. To,že je Čarnogurský nacionalista,kterej se rád zviditelňuje,vím už od dob před rozdělením federace. Je dobře,že je advokát a ne žalobce, nebo soudce...

0/0
25.8.2012 16:13

Durika

Re: Heč v ČR by dostaly maximálně 3 roky

Porusili zakon udajne alebo naozaj? Ak naozaj, preco tam pchas slovko udajne? A nie je to prave Carnogursky, ktory tvrdi, ze by pri prvom poruseni dostali len podmienecny trest? A cim je vyjadrenie tohoto pravnika nacionalisticke? A ak boli udajne (a sem to slovo "udajne" patri, pretoze to de iure nie je pravda a mozeme sa sporit, co je to pravda de facto) odsudene za protest proti Putinovi, boli by odsudene za protest na namesti? Alebo ide naozaj o bezprecedentne vytrznosti najhrubsieho zrna?

0/0
25.8.2012 16:37

VyMeTaky

Re: Heč v ČR by dostaly maximálně 3 roky

Především, je nepochopitelné, proč Čarnogurák řeší trestnost nějakého činu, který se udal mimo hranice SR.

0/0
25.8.2012 17:08

Durika

Re: Heč v ČR by dostaly maximálně 3 roky

Chapem, mali by sa k tomu vyjadrovat len novinari, pravnici nie. Moze si pisat blog a na nom prejavit nazor, nie?

Mimochodom, podla tvojej logiky nechapem, preco cesky redaktor riesi blog slovenskeho pravnika, ktory to porovnaval s legislativou SR.

0/0
25.8.2012 17:42

CorpusDortus

Re: Heč v ČR by dostaly maximálně 3 roky

protoze je to k smichu

0/0
26.8.2012 14:43

mark.mess

Re: Heč v ČR by dostaly maximálně 3 roky

Samozřejmě,že by byly odsouzeny i za stejnej čin, pokud by ho provedly na náměstí. A možná i za stejnej paragraf, protože Putin je v Rusku-akorát nevím,jestli de iure- nebo de facto v Rusku Bůh.

0/0
25.8.2012 18:57

mark.mess

Re: Heč v ČR by dostaly maximálně 3 roky

Obyčejně na takový bláboly nereaguju,ale byl jsem pryč,zůstalo mi to na monitoru a pak jsem si přečetl Tvůj nick.A řekl jsem si,že už prostě proti těm"Vaším"lžím musím něco napsat.Takže k tomu humanitarnímu bombardování.Tuším(možná ne) Ti vadí, že pan president Havel podpořil bombardování Bělehradu.Bylo to v době,kdy třeba "olympijské" Sarajevo bylo už nehumanitárně rozbombardováno,třebaže se tam delegace OSN předváděly denně (třeba zesnulý Jiří Dienstbier) a ve Srebrenici byla spáchána genocida.V r.1999 naštěstí už NATO toto nepřipustilo při válce o Kosovo a výsledkem humanitárního bombardování bylo asi 200 mrtvých v Srbsku.Co by za to v Sarajevu dali?Bohužel nikdo nechtěl poslouchat M.Thatcherovou na začátku války na balkáně,která řekla,že mír na balkáně nastane až nebude bombardováno Sarajevo,ale Bělehrad.A to se následně stalo.Zločinci jsou mimo jiné JDienstbier a lord Owen....

+1/0
25.8.2012 16:07

VyMeTaky

Re: Heč v ČR by dostaly maximálně 3 roky

Máte tam překlep. Ne Dienstbier, ale soudruh Dienstbier.

0/0
25.8.2012 17:09

mark.mess

Re: Heč v ČR by dostaly maximálně 3 roky

Tak sorry,máte samozřejmě pravdu a mimochodem Vy mě taky...Ne nic ve zlým, pěknej nick....

0/0
25.8.2012 18:58

azzazello

Já myslím...

...že Ján by měl dostat studenej hadr na hlavu a trávit více času ve stínu a ne na slunci...

+6/0
25.8.2012 11:30

udiv

Re: Já myslím...

už chápu, proč tolik Slováků emigrovalo do Čech

0/0
25.8.2012 13:18

paxxtor4u

Výtržnictví

Výtržnictví je tr. čin podle § 358 TZ. Spáchá jej ten, kdo se veřejně nebo na místě veřejnosti přístupném

dopustí hrubé neslušnosti nebo výtržnosti zejména tím, že napadne

jiného, hanobí hrob, historickou nebo kulturní památku, anebo hrubým

způsobem ruší přípravu nebo průběh organizovaného sportovního utkání,

shromáždění nebo obřadu lidí.

+3/0
25.8.2012 10:58

Amdusias

Re: Výtržnictví

Výborně, ještě bych vás poprosil (pokud se v tom vyznáte) napsat sem jaké jsou u nás za to sazby. ro ty trotly co tu hlásají, že je moc těžký trest.

0/0
25.8.2012 11:12

greenalien

Re: Výtržnictví

To záleží na tom, co považujete za hrubou neslušnost, či hanobení, rušení obřadu se nedopustily. Já si třeba naopak myslím, že neslušné a hanobící je podlézání ruské církve putinovi, tak by se chtěl zeptat, jestli by nešlo zavřít místo toho ty správné?

0/0
25.8.2012 11:48

antar72

Re: Výtržnictví

Upřímně řečeno, tenhle paragraf je dědictvím minulosti, ostudou trestního zákona a měl být už dávno zrušen, protože je zneužitelný proti komukoliv, i proti politické opozici. Dává totiž policii při prvotní kvalifikaci (přestupek/trestný čin) vlastně možnost si libovolně vybrat, jak "pachatele" kvalifikuje - podle toho, jak moc se jí údajný "pachatel" znelíbí, nebo podle momentální politické objednávky shora.

+1/0
26.8.2012 16:47

juventus

a jak by dopadly

v politicky korektni Saudske Arabii, Izraeli nebo SAE? To jsou velmi demokraticke staty, alespon dle meritek nejdemokratictejsiho statu sveta USA, myslite si, ze by dostaly jen 2 roky? Zapojte mozky a pak sudte, to ze by u nas dostaly max podminku, tomu verim, ale neverim tomu, ze by v USA nedostaly poradnej flastr, USA si totiz povrchne hodne zaklada na krestanskych hodnotach a je pruderni ako krava. Jejich predesle aktivity by je poslaly na elektricke kreslo8-o

+1/0
25.8.2012 10:40

Amdusias

Re: a jak by dopadly

U nás by za to taky mohli dostat třeba i 3 roky. nevím jaká je horní sazba. To jen tupci bez znalostí zákona a toho co oni (riot) dělají se je snaží hájit. Prostě ovce.

0/0
25.8.2012 10:48

VyMeTaky

Re: a jak by dopadly

V SAE by je ukamenovali, v SAE patrně taky. A v Izraeli by jim něco takového byl ukradený.

0/0
25.8.2012 17:11

Maspalmas

Freedom for Brittni Nicole Colleps

Doufám, že Schwanzerberg bude protestovat proti tak nehoráznému rozsudku. Nyní již snad bude dalšim krokem věšení čarodějnic jako v Salemu. Inu tradiční americká svoboda.

http://www.novinky.cz/zahranicni/amerika/276520-za-orgie-se-svymi-studenty-jde-americanka-na-pet-let-do-vezeni.html

+1/0
25.8.2012 9:57

celermartin

hanobeni viry?

podle mne je cely ten rozsudek nesmysl.viru,at uz verime v cokoli,si kazdy nosi v sobe a kazdy z nas by se mel smirit s tim,ze ne kazdy musi souhlasit s jeho nazory,s tim cemu veri.nebo snad byla vira,jako takova,u soudu pritomna?nemyslim jeji zastupce.nechci se zastavat zpusobu jakym prezentovaly Pussy Riot sve nazory,to cemu veri ony,jeho mentalni urovne ale  tento rozsudek je podle mne hanobeni jejich viry.nestavejme jednu viru nad druhou.v tomto pripade by to nejlepe spravilo vychovnych par facek ci financni postih za vytrznost.misto toho tady mame situaci kdy se kvalita cloveka posuzuje podle toho cemu veri a posuzovani jaka a ci vira ma vetsi hodnotu.

0/0
25.8.2012 9:38

Amdusias

Re: hanobeni viry?

Tady nejde o to jakou hodnotu má víra, ale slušnost. u nás by dostali velice podobný trest. Doporučuji si prostudovat trestní sazby za výtržnictví a nemlel bych tu takové nesmysly a lži bez znalosti minulosti těch pankerek a organizace ve které působí.

+1/0
25.8.2012 10:27

celermartin

Re: hanobeni viry?

ja jsem myslel,ze soud posuzoval cin ktery se stal a ne jejich minulost ci clenstvi v organisacich.z vasi reakce je videt,ze patrite k tem lidem,pro ktere nazory druhych s kterymi nesouhlasite,jsou jen nesmysly a lzi.odsoudil jste muj nazor stejne jako soudil rusky soud.verte si cemu chcete,treba i tomu,ze rozsudek byl primereny ale nehanobte moji viru(nazor)tim,ze ho nazvete nesmyslem a lzi,jen proto,ze s nim nesouhlasite.je to prave to o cem jsem psal.vyvysovani jedne viry nad druhou,jednoho nazoru nad druhy.ne vzdy musi byt jedine spravne to co si myslim,v co verim ja a vse ostatni nesmysl a lez.

0/0
25.8.2012 10:55

Amdusias

Re: hanobeni viry?

I u soudu se zohledňuje trestní minulost souzeného a hodnotí se polehčující či přitěžující okolnosti. Z vaší reakce je vidět, že se i přes slabého ducha a dostatečných znalostí snažíte prosadit svůj očividně hloupý a demagogický názor. já vám ho neberu, Pouze říkám co si o něm myslím.

0/0
25.8.2012 11:15





Najdete na iDNES.cz