Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Utratil miliony, které mu omylem poslala banka. Dostal čtyři roky vězení

Novozélandský soud poslal na čtyři roky a sedm měsíců do vězení Huiho Gaa, jemuž banka omylem převedla na konto miliony novozélandských dolarů, ačkoli žádal jen o desítky tisíc. Muž po transakci uprchl do Číny a peníze v krátké době převedl na jiná konta. Prý neodolal takovému pokušení.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Praotec Tunel999

4 roky je dost malo, to

je pouze rok na jeden milion co utratil, pac 6 jich snad dohledali. Kazdopadne gratulace!!R^

0/0
25.8.2012 12:56

Praotec Tunel999

Re: 4 roky je dost malo, to

http://www.dailymail.co.uk/news/article-2190999/EuroMillions-scam-Shopkeeper-nicknamed-Lucky-tried-trick-pensioners-1m-Lotto-win-jailed.htmlRvEU

0/0
25.8.2012 12:59

Angis

Přechylovači všech zemí....

0/0
25.8.2012 12:54

Gemars Moše Dajan

Nepřechylovači.

Přechylování mnoha příjmení je prostě český jazyk. Komu se to nelíbí, ať se odstěhuje do háje.

0/0
25.8.2012 10:13

Gemars Moše Dajan

Re: Nepřechylovači.

Nebo snad jezdíte do Berlin a nebo do London?

0/0
25.8.2012 10:15

richu_ch1

Re: Nepřechylovači.

Nebo do Losu Angelesu ?

0/0
25.8.2012 11:10

bavlnka2.0

nemel by za to byt potrestany spis ten,

kdo ty penize poslal? tohle je trochu nahlavu a jeste sejdrem

+2/0
24.8.2012 23:46

Mokashi

chyba banky a ta by si

za to mela nest zodpovednost.Kdyz ja omylem nekam poslu penize tak uz je taky neuvidim.

+1/0
24.8.2012 19:30

Rodnok

Re: chyba banky a ta by si

je to i u nás bezdůvodný obohacení - takže tvoje hloupost.

0/0
24.8.2012 19:49

Mokashi

Re: chyba banky a ta by si

no ty ses chytrej jak radio,u nas se ztrati miliony a nikdo s tim nic nedela a je to hloupost takovych jako ty,takze nemudruj

0/0
24.8.2012 20:28

Emiliano Zapata I

Re: chyba banky a ta by si

Ty asi zákony příliš neznáš, co?

0/0
24.8.2012 23:29

tenysáák

Re: chyba banky a ta by si

uvidíš, když budeš mít dost peněz  a pevný nervy na mnohaleté soudy

0/0
25.8.2012 10:34

ifox

Gao není Krejčíř, tak se Interpol snažil :-)

0/0
24.8.2012 18:38

skrbling

Poslední komentář k ne-přechylovačům

Mě by zajímalo, co si tím odporem k přechylování snažíte dokázat? Že jste světoví? Že umíte anglicky? Proboha! Já jsem nějakou dobu žil v USA a anglicky umím plynně. Zároveň ale umím taky troufám si říct dobře česky, takže vím, že přechylování je podle všech pravidel českého jazyka (a některých jiných slovanských jazyků) správně. Co má kdo v pase je úplně nepodstatné.

+6/0
24.8.2012 17:31

mikezzz

Re: Poslední komentář k ne-přechylovačům

takže když budeš své rodině představovat matku svého kamaráda z USA (kde jsi několik let žil), řekneš: tati, mami toto je paní Smithová? a paní Smith řekneš, sorry, to je taková naše spešl, aby tatínek a maminka poznali, že jste žena?8-o

+10/0
24.8.2012 17:35

Cislo 2

Re: Poslední komentář k ne-přechylovačům

Tomu se říká medvědí služba ... argumentovat primitvní hovadinou

+2/0
24.8.2012 17:37

pomocný učitel Václav Poustka

Re: Poslední komentář k ne-přechylovačům

Primitivní hovadina je prznit něčí jméno.

+5/0
24.8.2012 19:09

Cislo 2

Re: Poslední komentář k ne-přechylovačům

Zprznit to je něco jako někomu říkat vole ?

0/0
24.8.2012 22:06

František_Koudelka6.Kyju

Re: Poslední komentář k ne-přechylovačům

No že by to byl problém kvůli, kterému nespím to ne, ale nevím proč se prostě nepřijme pravidlo, že dámská přijmení cizích příslušnic podléhají stejným pravidlům jako jména typu Janů, Tachecí, Kočí.....Ona sestřenka kámoše si vzala Anglána a vznikla totálně stupidní situace, jelikož dnes je i u nás možné, že když dáma přijme jméno chotě cizince nemusí si ho přechylovat, takže ona sestřenka se jmenuje Jana Perkins a když sem přijede jeho ségra, tak je Joyce Perkinsová.

+1/0
24.8.2012 19:40

pomocný učitel Václav Poustka

Re: Poslední komentář k ne-přechylovačům

Jak je ta čeština krásná.

0/0
24.8.2012 19:41

Cislo 2

Re: Poslední komentář k ne-přechylovačům

Tak já taky mám ohledně tohoto klidné spaní, protože jazyk a jeho vnímání je subjektivní věc. Jsou lidé, kteří si vystačí i se slovní zásobou 20 slov a lze jim rozumět. Taktéž ortodoxnímu nepřechylovači rozumím a z kontextu pochopím, zda mluví o muži či ženě. Případně se zeptám. Pokud ovšem měl člověk něco do činění s psaním nebo překlady nebo jen tak více méně čte beletrii, tak ví, že přechylování není kvůli rozlišení pohlaví, ale má velký dopad na skloňování a stavbu věty a není jednoduché se s tím vyrovnat při psaní delšího textu. Prostě se takhle český jazyk vyvinul. Samozřejmě člověku, který mluví ve větách jednoduchých, to nepřide. Nicméně rozumím, že určité procento ženské populace se provdalo a ať už z praktických nebo prestižních důvodů své jméno nepřechyluje, je to nutné respektovat. Ovšem Jana Perkins bude Jana Perkins v okruhu svých známých, pokud by se měla ocitnout v povídce nebo článku pro neznámé čtenáře, pravděpodobně ji autor jméno přechýlí.

+2/0
24.8.2012 22:04

skrbling

Re: Poslední komentář k ne-přechylovačům

Jo, proč ne. V podstatě jsem něco zhruba na ten způsob absolvoval a nikdo s tím neměl problém. Určitě ne Amíci. A kdyby se někdo ptal, dá se to vysvětlit dvěma větami.

+1/0
24.8.2012 17:39

FrantaKibyc

Re: Poslední komentář k ne-přechylovačům

myslím, že paní Smithová to nejspíš nepostřehne, a i kdyby, pochopí to úplně stejně, jako já chápu, že ona mě bude oslovovat prvním pádem a vyslovovat v nejlepším případě něco jako Frantysek a psát mě bez diakritiky.

+1/0
24.8.2012 18:25

janbrezen

Re: Poslední komentář k ne-přechylovačům

ano, to je fakt, uplne nejlepsi je kdyz lide nejsou idioti, pak podobne problemy jako prechylovani ci nespravna vyslovnost neresi

+1/0
24.8.2012 18:54

janbrezen

Re: Poslední komentář k ne-přechylovačům

a ty urcite ani nesklonujes, reknes tatovi" dneska pujdu s panem john smith do muzea, protoze by se john jiste mohl ptat proc rikas s johnem smithem

+2/0
24.8.2012 18:52

pomocný učitel Václav Poustka

Re: Poslední komentář k ne-přechylovačům

Skloňování a přechylování jsou dvě odlišné věci.

0/0
24.8.2012 19:03

number_one

Re: Poslední komentář k ne-přechylovačům

Odlišné, ale související. Jak chcete skloňovat bez přechylování? Kvitová porazila Serenu Williamse?

0/0
24.8.2012 19:37

pomocný učitel Václav Poustka

Re: Poslední komentář k ne-přechylovačům

Skloňovat bez přechylování můžete úplně v pohodě. Věta "Petra Kvitová porazila Serenu Wiliams." je naprosto v pořádku.

+3/0
24.8.2012 19:39

pletiplot

Re: Poslední komentář k ne-přechylovačům

Ja tam u toho Wiliams nevidím žádné skloňování. Vidím jen nesprávně použitý první pád.

0/0
24.8.2012 22:04

Patrik Šebesta

Re: Poslední komentář k ne-přechylovačům

skloňování a přechylování zcela nesouvisí... kde jste byl v nějaké třetí třídě ZŠ??

Btw. v angličtině se nepřechyluje, ale taktéž skloňuje... jak to vysvětlíš tam 8-o8-o?

+1/0
24.8.2012 20:12

Emiliano Zapata I

Re: Poslední komentář k ne-přechylovačům

A jak by se to potom mělo skloňovat v češtině?

0/0
24.8.2012 21:06

Patrik Šebesta

Re: Poslední komentář k ne-přechylovačům

to je blbé, že neumíš skloňovat v češtině...

0/0
24.8.2012 23:05

Emiliano Zapata I

Re: Poslední komentář k ne-přechylovačům

Takže odpověď není, že?

0/0
24.8.2012 23:09

Patrik Šebesta

Re: Poslední komentář k ne-přechylovačům

Odpověď je ta, že neumíš skloňovat v češtině... dole to píšu o Anně Karenině... Anna Karenina... Anně Karenině... s Annou Kareninou... atd.... a nikoliv Anna Kareninová...

0/0
24.8.2012 23:18

Emiliano Zapata I

Re: Poslední komentář k ne-přechylovačům

Já jsem se ale neptal jestli umím skloňovat, ale jak by to podle tebe mělo být! A už mi neodpovídej, dokud nebudeš mít relevantní odpověď!

0/0
24.8.2012 23:20

Patrik Šebesta

Re: Poslední komentář k ne-přechylovačům

Ty jsi se neptal, já ti to řekl... chytrému napověz, blbého kopni... tak řekni někomu ve svém okolí, že nápovědy nefungují a potřebuješ kopanec, aby se ti v hlavě rozsvítilo.

Pořádně si to přečti, a pokud tu odpově´d nechápeš, tak se vrať do té 3 až 4 třídy ZDŠ, protože jsi evoidentně chyběl.

0/0
24.8.2012 23:24

Patrik Šebesta

Re: Poslední komentář k ne-přechylovačům

... a máš tam i chybu protože ... porazila Serenu Villiams nebo Serenu Williamsovou podle koho, co a ... porazila nikoliv Serenu Williamse, což je v prvé řadě užitý mužský rod v příjmení ;-D;-D

0/0
24.8.2012 23:26

pletiplot

Re: Poslední komentář k ne-přechylovačům

Jak se skloňuje v angličtině? Kde se mění koncovka? V množném čísle se přidává s a dál?

0/0
24.8.2012 22:07

Emiliano Zapata I

Re: Poslední komentář k ne-přechylovačům

Takže půjdeš s paní Smithem?

0/0
24.8.2012 21:01

Patrik Šebesta

Re: Poslední komentář k ne-přechylovačům

koukám i ta english i dělá problémy... Když tak půjdeš paní Smith, ovšem je povoleno skloňování v češtině, tak Půjdeš  (s kým, čím) s paní Smithovou...

0/0
24.8.2012 23:20

Patrik Šebesta

Re: Poslední komentář k ne-přechylovačům

btw. je to stejné jako třeba u jména Strejčovská... ale půjdeš  (s kým, čím) s paní Strejčovskou... a nikoliv s paní Strejčovská...

... to je jaká třída? 3-4 ZDŠ???

0/0
24.8.2012 23:22

Emiliano Zapata I

Re: Poslední komentář k ne-přechylovačům

Jo? Ale to už používáš to přechýlené jméno! Schválně jak to bude když to bude rod mužský?

0/0
24.8.2012 23:22

Emiliano Zapata I

Re: Poslední komentář k ne-přechylovačům

Strejčovská je ovšem od jména Strejčovský a tam to přechýlení není. To by musela být Strejčovsková!

0/0
24.8.2012 23:25

Patrik Šebesta

Re: Poslední komentář k ne-přechylovačům

Ano příklad jména Strejčovská je přesně ten příklad rozdílu přechylování - ová a skloňování, což někdy může u lidí, kteří absentovali na hodinách češtiny na prvním stupni ZDŠ, vyvolávat dojem záměny. Viktorie Strejčovská vyhrála nad  Johanou Williamsovou v zápase, kde se utkaly Viktorie Strejčovská a Johana Williams.

kapišto?

0/0
24.8.2012 23:30

Emiliano Zapata I

Re: Poslední komentář k ne-přechylovačům

Ty jsi asi vychodil akorát tu základku. Vůbec nechápu co mi chceš sdělit. Kdyby to bylo např.: se Strejčovskou hrála Williams, tak by to mělo být správně jak?

0/0
24.8.2012 23:34

Patrik Šebesta

Re: Poslední komentář k ne-přechylovačům

ale alespoň na té základce mne naučili trochu česky... ;-D;-D

Dole to máš popsané...

0/0
24.8.2012 23:37

Patrik Šebesta

Re: Poslední komentář k ne-přechylovačům

A je to úplně stejné, jako když křišťál běžně napíše, že Viktorie Strejčovská vyhrála nad  Darou Rolins v zápase, kde se utkaly Viktorie Strejčovská, Dara Rolins, Kateřina Jacques a Karolina Peake a na tribuně tomu přihlížela Johana Williams.

TY BY JSI OVŠME TO NAPSAL TAKTO: Viktorie Strejčovská vyhrála nad  Darou Rolins v zápase, kde se utkaly

Viktorie Strejčovská, Dara Rolins, Kateřina Jacques a Karolina Peake a na tribuně tomu přihlížela Johana Williamsová.

UŽ CHÁPEŠ TU TVOJÍ ZHOVADILOST V PŘECHYLOVÁNÍ???

0/0
24.8.2012 23:35

Rodnok

Re: Poslední komentář k ne-přechylovačům

šebesta, staraj se vo svoji češtinu raději. Nepíše se "by jsi" "tvojí zhovadilost" atd.

0/0
26.8.2012 9:48

zeto

Re: Poslední komentář k ne-přechylovačům

Akorát že pak by se správně i ona musela jmenovat Strejčovský. Jinak je to vyjádření rodu a to v A také takto nefunguje, že?:-P

0/0
25.8.2012 7:46

fujojte

Re: Poslední komentář k ne-přechylovačům

A paní Smith řekneš, že rodiče se poznali v MHD a František si vzal Žaneta tři měsíce poté ;-D

0/0
24.8.2012 19:30





Najdete na iDNES.cz