Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

V Keni spadl do mokřadu letoun s Čechy. Oba přežili, mají pohmožděniny

V keňské přírodní rezervaci Masai Mara na jihozápadě země spadlo malé letadlo české výroby. Dva turisté z Německa a dva keňští piloti zahynuli. Mezi 14 lidmi na palubě byli také dva Češi. Pracovník zastoupení ČR v Keni Jaroslav Mandys sdělil, že oba utrpěli pohmožděniny, jinak jsou ale v pořádku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Chytrakz hospody

Příčina ?????

Chyba pilota nebo zanedbaná údržba ;-O?

0/0
23.8.2012 9:01

ziiv

Re: Příčina ?????

Takove veci se vysetruji dlouho. V Africe hoodne dlouho...

0/0
23.8.2012 12:10

intago

nedokázal nabrat dostatečnou výšku?

Mokřady jsou tam ve výšce? Nebo spíš po startu přetáhli mašinu, či výkon nečekaně klesl? To chce pořádně vyšetřit, ne to odbýt poukazem na- nedokázal nabrat dostatečnou výšku. Kde se stala chyba?

0/0
23.8.2012 7:56

Pravičák začíná být nadávka

Re: nedokázal nabrat dostatečnou výšku?

Chápu tvoji hrdost k českým výrobkům, ale nechceš po novinářích opravdu moc?  Příčiny snad vyšetřuje nějaký úřad pro civilní letectví, ne?  Nebo by podle tebe kvůli neznámé příčině neměli novináři o nehodě psát??? ;-O

0/0
23.8.2012 9:55

intago

Re: nedokázal nabrat dostatečnou výšku?

říkám snad něco takového, že by neměli psát? Je mi navíc jedno, že je to naše éro. Jen at si nechají ty kecy proč spadlo, stačilo podrobně popsat, jak let vypadal, důvody se zjistí dodatečně.

0/0
23.8.2012 10:25

kajak v zakoně

není nad to mít po havárii letadla pohmožděniny...

R^

+2/0
22.8.2012 22:26

modrozlodějský kolibřík

Hm., 14 lidí na palubě, tak nebylo nijak přetížené.

Nemalá část L-410 (od A až po UVP-E) co létá po světě je odkoupena ze zemí bývalého SSSR.S různou úrovní údržby. Ještě měl autor podotknout, že se sice vyrábí v ČR, ale ve fabrice patřící rusákům.

+1/0
22.8.2012 21:30

9X9X

Re: Hm., 14 lidí na palubě, tak nebylo nijak přetížené.

Ty cechaku musis si zvyknout ze cim dal vice firem vam cechakum nebude patrit a tak tedy ta firma patri Rusum.

0/0
23.8.2012 2:33

josef_spejbl esq

Re: Hm., 14 lidí na palubě, tak nebylo nijak přetížené.

a asi si musí zvyknout i na tu hotentotskou češtinu. Vítejte u nás, bratři !

0/0
23.8.2012 7:29

modro_zlodějská_straka

Re: Hm., 14 lidí na palubě, tak nebylo nijak přetížené.

Sice moc nerozumět řeči tvého kmene, ale bohužel je faktem, že jsme se staliu za posledních 20 let jen montovnou cizáků.Bez vlastního vědeckotech. vývoje a konstrukčních kanceláří!

0/0
23.8.2012 10:58

ziiv

Re: Hm., 14 lidí na palubě, tak nebylo nijak přetížené.

Vsechna cest a slava konstrukterum, ze delali co mohli za tehdejsich podminek, ale to ero bylo zaostale uz v dobe vyvoje! To je neodiskutovatelny fakt. Proto se taky prodavalo prevazne Jiz Ameriky, Afriky a hlavne DAVALO  do SSSR.

Prodalo se jich pres 1000, coz je skoro svetove unikum v teto tride, ale zase jak? - z velke casti Rusakum za suche z nosu - vetsinu zustali dluzit a proto taky fabrika dopadla bez pomoci po revoluci tak, jak dopadla.

+1/0
23.8.2012 12:16

hafusak2

Re: Hm., 14 lidí na palubě, tak nebylo nijak přetížené.

Chápu, že si chcete plivnout, ale když už jste takový znalec, tak nám zde zajisté vypíšete konkurenční typy i s porovnáním výkonů. Stačí jen nabídka r. 1969, kdy byl tento typ zalétán.

0/0
23.8.2012 20:13

ziiv

Re: Hm., 14 lidí na palubě, tak nebylo nijak přetížené.

Kdo plive? Cetl jste vubec, co jsem napsal?

Legendarni VW Brouk se donedavna vyrabel v licenci v Brazilii a zrovna o technickou novinku neslo, ale o jednoduche spolehlive auto  - stejne jako je pro tyto vlastnosti zajem dodnes o L410 ve svete.

Takze prosim zklidnete emoce.

0/0
24.8.2012 8:26

hafusak2

Re: Hm., 14 lidí na palubě, tak nebylo nijak přetížené.

Takže:

1. Skutečně byl Turbolet zastaralý už v době svého vzniku?

2. Skutečně byl tak špatný, že se mohl uplatnit jen v SSSR a rozvojových státech?

3. Skutečně se do SSSR dával za "suché z nosu"?

4. Jaká byla v té době nabídka konkurence?

0/0
24.8.2012 10:37

ph5.5

Re: Hm., 14 lidí na palubě, tak nebylo nijak přetížené.

Zrovna toto letadlo bylo velmi slušně udržováno. Nechápu proč vadí ruský vlastník, je první který do fabriky investoval stovky milionů.

0/0
23.8.2012 7:52

modro_zlodějská_straka

Re: Hm., 14 lidí na palubě, tak nebylo nijak přetížené.

Hm., ten vlastník mi nevadí, je to jen takový sarkasmus.První se zmocnili fabriky amíci, dostali jí do kolen, a jako v řadě případů odtáhli!

0/0
23.8.2012 10:56

ziiv

Re: Hm., 14 lidí na palubě, tak nebylo nijak přetížené.

za zpackaný prodej letu diletantske americke firme muzou pohrobci min. rezimu, kteri se v cele veci angazovali

0/0
23.8.2012 12:19

modro_zlodějská_straka

Re: Hm., 14 lidí na palubě, tak nebylo nijak přetížené.

A jak víš jak bylo udržováno?? A mělo ještě kanadské motory, nebo naše Waltry ??

0/0
23.8.2012 11:00

antimultivitamin

Měli prostě kliku

R^

0/0
22.8.2012 21:01

longdrinkforever3

Bůh má zjevně rád Čechy.

A zřejmě nemá rád Němce a černochy.

0/0
22.8.2012 20:44

Sprintujici.stonozka.4

Re: Bůh má zjevně rád Čechy.

a letadla

0/0
22.8.2012 21:30

kajak v zakoně

Re: Bůh má zjevně rád Čechy.

to je celkem logické.. Už když první létající zařízení vzlétlo na obláčky a zjistilo, že se tam neválí andílci..., musel to být pěkný trapas...8-o

0/0
22.8.2012 22:27

KMJ01

Hmmm.

Tak čekám kdy se objeví první exot který prohlásí " Měli se zábít když si nakradli na Keňu , obyčejný člověk na to nemá  " . Viz nedávná diskuse o ukradené jachtě .

0/0
22.8.2012 19:35

happyna.

Re: Hmmm.

No tak to je něco jinýho, zájezd do Keni a jachta pořízená z nakradených peněz.

0/0
22.8.2012 19:42

KMJ01

Re: Hmmm.

Jak víte , že byly nakradené ?

+1/0
22.8.2012 19:52

antimultivitamin

Re: Hmmm.

V ČR si na pořádnou jachtu člověk prostě nevydělá... Minimálně bez úplatků a kamarádíčku na správných místech se v ČR nedá pořádný business vůbec dělat. Tohle je problém zkorumpované a organizovaným zločinem prolezlé státní správy. Bohužel velká část voličstva se domnívá, že tahle vláda je lepší než demokratické volby a tak nás nečeká rozhodně nic pěkného.

+3/0
22.8.2012 21:05

kajak v zakoně

Re: Hmmm.

;-D

0/0
22.8.2012 22:29

petr____22

Re: Hmmm.

Nesvadej svuj neuspech v podnikani na nejake imaginarni mafiany, kamaradicky a korupci ;-D

+1/0
22.8.2012 22:37

KMJ01

Re: Hmmm.

Těch pár milionů nejsou žádné velké peníze a dají se vydělat celkem snadno i bez podezřelých kontaktů .

0/0
23.8.2012 6:45

furtkecal

Re: Hmmm.

:-P človíčku, vy jste to trefil :-P

0/0
22.8.2012 20:01

happyna.

.....

Nějak jim ta L-410 padá často:-/

0/0
22.8.2012 18:53

happyna.

Re: .....

srpen 2012 - 4 ,červen 2012 - 5

červenec 2011 - 16

únor 2011 - 2

únor 2011 - 14

srpen 2010 - 20

0/0
22.8.2012 19:02

hafusak2

Re: .....

Uvědomte si, že naprostá většina Turboletů v těchto zemích pochází z dodávek do bývalého SSSR, kde po rozpadu měnily majitele, neodborně byly přestavovány z nákladních na osobní a naopak několikrát po sobě. Údržba a povinné revize se na nich nedělaly, létal s nimi kde kdo a všude možně. Věřím tomu, že i ten havarovaný je nejméně 30 let starý a ze sedmé ruky. Tak co od něj proboha kdo ještě chce? Spíše bychom měli být hrdi, že se u nás vyrábělo něco tak kvalitního, že to všechno špatné zacházení vydrželo dodnes.

+2/0
22.8.2012 19:55

KMJ01

Re: .....

Aha , takže podle vás má letadlo létat tak dlouho dokud nespadne ???  Podivná úvaha .

0/0
22.8.2012 20:21

hafusak2

Re: .....

Spíše Vaše podivné uvažování. Každá věc má svou životnost a vyžaduje určité zacházení. Obraťte se když tak na pana Jana Čecha, bloggera z Neviditelného psa, to je letecký mechanik, ať Vám vysvětlí, co takový Turbolet nutně k bezpečnému provozu potřebuje.

0/0
22.8.2012 22:19

AP2

Re: .....

on je evidentni provokater, jemu vysvetlovat neco ohledne techniky je jak hazet perly svinim ...

0/0
23.8.2012 5:43

KMJ01

Re: .....

Nikoli a technikou se zabývám  často a do značné míry mě živí . Jená se ale o to , že takový vrak už měl být dávno vyřazený a ne udržovaný flastrováním v poloprovozním stavu . A rozplývat se nad tím , že spadl až teď je opravdu podivné .

0/0
23.8.2012 6:43

ph5.5

Re: .....

Když se podíváte na odborné servery, tak zjistíte, že tento letoun nebyl 30 let starý a byl velmi slušně udržován. Mimochodem L410 se stále vyrábí.

0/0
23.8.2012 7:55

ph5.5

Re: .....

Ach jo, kde jste přišel na tato čísla? To není počet spadlých L410, ale obětí havárií.

0/0
23.8.2012 7:53

happyna.

Re: .....

A to jste si jako myslel že jsem tam psal 5, jako že to 5x spadlo za měsíc 8-o. To jste mě pobavil, fakt že jo ;-D

0/0
23.8.2012 10:19

happyna.

Re: .....

V červenci 2011 prosím spadlo letadlo L410 - 16x 8-o

0/0
23.8.2012 10:20

Praotec

Re: .....

Cerny pilot na ceskem stroji,smrtelna kombinace.;-)

0/0
22.8.2012 19:08

Sprintujici.stonozka.4

Re: .....

ale úcta k Čechům byla projevena, ne?! ;-)

0/0
22.8.2012 20:15

brezzinka3

které

letecké společnosti patří to zvíře

0/0
22.8.2012 18:44

furtkecal

Re: které

;-D

0/0
22.8.2012 19:15

KOČÍ -> jenom přesmyčka ÍČKO

Re: které

;-D

0/0
22.8.2012 21:38

petr____22

Re: které

Skoda ze tam neni hyena a supi - ti by cekali co zbyde po pristani dobreho ;-D

+1/0
22.8.2012 22:39





Najdete na iDNES.cz