Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Uvězněni v Emirátech. Chlapce přepadla fóbie z létání a řeší kudy domů

Piráti, beduíni nebo syrští povstalci? Britský chlapec řeší spolu s otcem nečekaný problém. Vzhledem k tomu, že při návratu z Emirátů se u něj vyskytla nečekané fóbie z létání, musí zvolit cestu po souši nebo po vodě. Při kterékoli z možností však bude muset překonat nejedno neklidné území.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

zihon

Já mám taky fóóbii

na naši vládu a poslance. Je na to nějaká pomoc?

0/0
23.8.2012 9:37

Antonin, topič

Si dá pár panáků

a bude spát jak mimino!;-D

0/0
22.8.2012 20:47

Dr.Onufrakova

Vcítil sa do Phileasa Fogga, milujem verneovky

Lenže on bol pred 140 rokmi najmenej 2x rýchlejší, za 16 dní z Londýna až do Kalkaty.

0/0
22.8.2012 15:07

mnau1

.......

Kdo nezažil - nepochopí, soudit něco co jste neprožili je asi jednoduché.....Každopádně já o své fobii vím, bohužel jsem samozřejmě musela absolvovat cestu i zpět letadlem, nicméně vím, že se letadlu budu již celý život vyhýbat....bohužel tím trpí i zbytek rodiny, ale tak zase si tu cestu na dovču odřídím, jen ty destinace jsou celkem omezené víceméně na Evropu. Zvláštní ovšem je, že chlapec doposud cestoval bez problémů....

0/0
22.8.2012 11:21

veš na pleši

Re: .......

Fobie se dokáže objevit naráz.

0/0
22.8.2012 11:30

zhnrfv

Re: .......

nepochybuju, že tomu sama věříte. ale jak vysvětlit, že dřív takové nesmysly nikdo neřešil? podle mě je to jen vnitřní reakce na dnešní dobu, kdy lidé kvůli životnímu stylu mají více psychických problémů a z toho pak pramení, že si sugerují i různé fobie.

+2/0
22.8.2012 11:35

kOBLICH

Re: .......

"...dřív takové nesmysly nikdo neřešil..."

Vědci předpokládají, že nejméně polovinu tělesných postižení ve středověku mělo na vědomí tzv. hysterické strnutí. Jenže tehdy se tomu říkalo trest boží.

A taky bylo dříve méně letadel :-)

0/0
22.8.2012 12:06

Johny TopMaster

Re: .......

Ve středověku byla letadla? 8-o

0/0
22.8.2012 18:14

Antonin, topič

Re: .......

Ne, ale hňupů bylo nepočítaně.

0/0
22.8.2012 20:47

mark.mess

Re: .......

Pointa Vašeho příspěvku je obsažena hned v první větě...Zcela Vás chápu...Mám obdobný strach z letání,jako Vy.Vím přesně,co na létání vadí mě.Všeobecně nesnáším výšky (motá se mi hlava a občas se mi chce zvracet),takže mi vadí samozřejmě i to,že se let odehrává 11 km nad zemí.Zrychluje se mi tep,špatně se mi dýchá a alkohol v mém případě nefunguje.Po jednom letu jsem prohlásil,že mě do letadla už nikdo nedostane a asi 7 let mi to i vydrželo.Pokud byste potřebovala nevyhnutelně někam letět,zkuste se v dostatečném předstihu poradit s lékařem(psychiatrem) a nechte si napsat prášky(psychofarmaka-antidepresiva). Mě osobně to pomohlo a když je nejhůř,tak jsem schopen na těch "drogách" doletět i do poměrně vzdálenejch destinací.

0/0
23.8.2012 6:44

Modrý a zelený blesk

Re: .......

OK až na ty antidepresiva, stačí prostě anxiolytikum jako Neurol nebo obzvláště oblíbený Lexaurin.

0/0
23.8.2012 9:39

mark.mess

Re: .......

Sorry nejsem doktor, proto jsem psal psychofarmaka a antidepresiva. Nevím do který skupiny léků ty prášky,který beru, zařadit. Ale průběžně beru v minimálních dávkách jeden druh prášků ráno a jeden druh prášků večer, aby mi pak zabral prášek, kterej si beru před letem. Jediná nevýhoda je, že se při této léčbě nesmí pít alkohol, což mi ovšem za to stojí.

0/0
23.8.2012 16:04

silný kuřák

To zase někdo bude chtít,

abych přispěl....

0/0
22.8.2012 10:53

avlida

Nechápu,

že tam mohl letět bez zábran a zpět ne. Možná, že chce být zajímavý a hraje to. Pracuju 30 let s dětmi a vím, co dokážou. Ale nechci být ošklivá, třeba má opravdovou fobii. Nešlo by mu píchnout injekci nebo dát léky, aby celou cestu zpět v letadle přespal? Dostal by ji ještě v budově letiště a do letadla by ho přenesli. Rozhodně by to bylo levnější a lepší, než dumat, kudy tudy do GB.

+1/0
22.8.2012 10:06

veš na pleši

Re: Nechápu,

Taky nevím, proč to neudělali. Mohli ho utlumit natolik, že by fakt nevnímal. Otec by ho přenesl v náruči. Jedenáctileté dítě snad unese.

+1/0
22.8.2012 11:30

kOBLICH

Re: Nechápu,

Ovšem neměl by svých pět minut slávy...

0/0
22.8.2012 12:07

Maraiser

Re: Nechápu,

No já například, když plavu v moři a plavu do hloubky, tak mohu jedině bez plaveckých brýlí. S nimi to prostě nedám. Proč? S těmi brýlemi vidím tu temnotu, tu hloubku pode mnou a to mne děsí. Bez brýlí si plavu jak a kam chci. Takže jedna situace a pokaždé můj mozek reaguje jinak.

0/0
22.8.2012 12:56

síma25

Re: Nechápu,

Bože, kdybych v životě nedělala nic z toho, z čeho mám strach, nic bych si neužila. Nejlepší zážitky mám nepochybně ze situací, kdy jsem svůj strach překonala. Zkuste to taky. Koukat do hlubin je jako koukat na nebe... nepopsatelná nádhera.

0/0
22.8.2012 15:06

josefl

Snad není problém

Nacpat ho něčím, po čem usne a v klidu odletět.

+1/0
22.8.2012 10:04

GUG

Divím se těm nenávistným příspěvkům

kdyby to byl 60letý dědek s fóbií, tak ho všichni budete litovat, ale že je to 11letý kluk, tak podle vás zaslouží pár facek

+2/0
22.8.2012 9:59

xaddam

jejich problémy a blankfeinův plat...

cestovat přes celé Středozemí lodí je fakt hloupost. Když sednou na loď, přeplujou do Íránu, po dálnici se dostanou až do Istanbulu a odtamtud třeba vlakem až do Londýna. Žádná Sýrie nebo Irák nehrozí. Taky jsem nepochopil tu trasu přes Bagdád a pak Aleppo, když do Sýrie vůbec nemusí...

0/0
22.8.2012 9:55

Hellmoon

to dojde

;-D;-D

0/0
22.8.2012 9:47

venoch

no...

Normalne bych Vam tady vsem dal zapravdu, ale moje zena vsedla do letadla jen pod pohruzkou okamziteho rozvodu, pokud za mnou neprileti a kdyz doletela, tak jsem ji musel 2 dny davat doporadku, jak byla vyrizena, tak tomu docela i verim, ze nekdo muze mit takovou fobii.

0/0
22.8.2012 9:23

J0Ei

Re: no...

Copak, užívala si doma s milencem, takže musela okamžitě přijet, aby si mohl začít užívat právoplatný manžel?

0/0
22.8.2012 9:37

josefl

Re: no...

Jasné domácí náslilí. ;-D

0/0
22.8.2012 10:04

příspěvek byl smazán

Re: no...

Vyřízená byla z té hrozby okamžitého rozvodu.

0/0
22.8.2012 10:11

tgbedcq

západní výchova

kdy si dítě může postavit hlavu kvůli každé kravině a rodič mu ani nesmí dát pohlavek, to je zhouba naší společnosti. proto taky vymírá nebo vychovává jen spratky, kterým tradiční hodnoty nic neříkají. nad tímhle zločinem na vlastní rase si nikdo nemůže umýt ruce, může za to každý jeden z nás.

+4/0
22.8.2012 8:57

p555

Re: západní výchova

nesmysl... vubec nevite co je to fobie...

0/0
22.8.2012 11:10

Zylbrsztajn

Re: západní výchova

A co když je to tak, že kluk žádnou fobii z létání nemá? Co když je za tím něco jiného? Napadá mně (jako otce více dětí než je průměr) hned několik vysvětlení:

Strach ze školy, která začne za pár dní. Snaha se zviditelnit, upoutat na sebe pozornost, protože jí v rodině nemá dost. Touha po dobrodružství při plavbě po moři nebo při cestě pouští, atd. Vysvětlení by mohlo být více, některá i velmi divoká: Otec pracuje pro výzvědnou službu a potřebuje se dostat do oblasti, kam by jinak neměl šanci proniknout, proto chlapce zhypnotizovali (to je jen legrace). A některá jednoduchá, jak tady už řada lidí naznačila, například to, že to je prostě rozmazlenej fracek, a správný postup je tento: Pár facek, kinedril, šup do letadla a jestli jen cekneš, nedostaneš na Vánoce ten novej notebook.

0/0
22.8.2012 12:12

captain cook

Re: západní výchova

v Cesku zadne spratky nevychovali?8-o

Staci zeptat se ucitelu!

0/0
23.8.2012 11:02

bullmaister

Neptat se ho...

... dát mu prášky na spaní a šup do letadla! To by udělal každej, kdo potřebuje do práce a domů... Tihle evidentně nikam nespěchají!

+7/0
22.8.2012 8:36

Lucka V.

Re: Neptat se ho...

Přesně tak. Smáznout, při přesunu profackovat a bylo by.

+1/0
22.8.2012 9:26

p555

Re: Neptat se ho...

v textu je, ze sedativa nepomahaji...

0/0
22.8.2012 11:11

veš na pleši

Re: Neptat se ho...

Asi jich dali málo.

0/0
22.8.2012 11:32

captain cook

zasmal jsem se vymluve na somalske piraty a Suez

kdopak asi vymyslel "okolo Ománu až do vod Jemenu, které jsou plné somálských pirátů.Pokud

by se jim tudy podařilo poklidně proplout, čekal by je posléze další

problém. Po plavbě Rudým mořem by museli překonat Suezský průplav, tedy

plout okolo Sinajského poloostrova...." Co je tohle za nesmysl?????

Vzdyt tudy bezne jezdi ruzne velke zamorske zajezdni lodi! Nektere ze zajezdu vedou z Dubaje (Emiraty) presne popsanou trasou kolem Omanu, Suezem do Alexandrie, pres Adriatik do Benatek. Odtud mohou jet vlakem az do Londyna, pokud chteji.

+3/0
22.8.2012 8:25

slapr

Re: zasmal jsem se vymluve na somalske piraty a Suez

Asi tak - okurková splácanina.

A kluk si s rodiči užívá pár dní slávy v médiích R^

+1/0
22.8.2012 8:54

wrah

Re: zasmal jsem se vymluve na somalske piraty a Suez

Hlavně osobní lodě jsou naprosto bezpečné. Piráti disponující obvykle jednou desetimetrovou rybářskou bárkou a 2-3 gumovými čluny s motorem se na loď co veze řekněme 200 členou posádku a 400 pasažérů ani nepokouší útočit. Ti přepadají nákladní lodě, kde je i na obřím tankeru běžně posádka pod 30 lidí. Když přirazí v noci, vyšplhají na palubu a půlku posádky stihnou zasjmout ve spánku, tak mají lehkou práci, ale rozhodně nemají jak dobýt osobní loď se stovkami lidí na palubě. Jen ozbrojených členů ochranky je tam patrně víc než těch pirátů.

+1/0
22.8.2012 10:07

captain cook

Re: zasmal jsem se vymluve na somalske piraty a Suez

I treba takova relativne mala Pacific Princess ma  650 pasazeru a 350 clenu posadky a vetsina techto lodi je podstatne vetsi. Sun nebo Dawn Princess, ktera tuto cestu podnika, ma 2000 pasazeru + 830 clenu posadky,  atd a vetsi.

 Napr. spolecnost Celebrity zamestnava Gurkhy jako palubni bezpecaky a jsem si jisty, ze zdaleka nejsou jedini, kdo maji tak vehlasne bezpecaky na palube.

0/0
23.8.2012 11:10

captain cook

neni za fobii z letani nahodou fobie z konce prazdnin

a navratu do skoly????????

+5/0
22.8.2012 8:11

suchy dest

Kluk je z velke rodiny

a jako nejmladsi se asi citi prehlizen,takze na sebe chce mermomoci upozornit,coz se mu dokonale povedlo.Zadnou fobii netrpi,kdyz mohl letat drive,muze i ted.Ze riskuje svuj a otcuv zivot ho tezko napadlo.Lecil bych ho sokem.Najal bych 2 chlapy v kuklach aby ho v noci v hotelu unesli a zavreli na par hodin nekam do sklepa a bylo by po fobii.Mazal by domu treba v helikoptere.;-)

+1/0
22.8.2012 8:10

David a Goliáš

Re: Kluk je z velke rodiny

Dosáhl byste pouze toho, že by kromě strachu z létání začal trpět ještě pomočováním.;-)

0/0
22.8.2012 8:33

suchy dest

Re: Kluk je z velke rodiny

Vyprat prosteradla prijde levneji nez ztratit 4 letenky z Emiratu.Kdyz moje dcera nechtela do skoly a stezovala si na strasne bolesti bricha,znamy lekar ji rekl,ze to vyresi operace,ktera sice zanecha strasne jizvy a ona uz nikdy neoblekne bikiny ale bude po bolestech.Dcera se zazracne uzdravila v nekolika vterinach.;-)

+3/0
22.8.2012 8:53

huh

Re: Kluk je z velke rodiny

Někdy je to výmluva, někdy skutečné trauma z něčeho, co v té škole je.

0/0
22.8.2012 9:57

p555

Re: Kluk je z velke rodiny

nesmysl... fobie se muze vyvinou velice rychle...

0/0
22.8.2012 11:13

veš na pleši

Re: Kluk je z velke rodiny

Plácáte nesmysly, fobie přece není nic vrozeného, ta se klidně objeví, když to nejmíň čekáte a nejvíc jste zaskočen Vy sám.

0/0
22.8.2012 11:34

Mouchard revival

..

zkusili metro?

+1/0
22.8.2012 8:08

Bonelord

Řešení je snadné

Par facek a jdeme do letadla ...

+4/0
22.8.2012 8:04

David a Goliáš

Re: Řešení je snadné

Vsadil bych se, že to bude nějaký liberální tatínek bez autority, který by si dal raději uříznout ruku, než by uhodil zlobivé dítě.

+2/0
22.8.2012 8:35

sámvelkýmao new1

no

pár panáků whisky a je po fobii.....;-D;-D;-D

+1/0
22.8.2012 7:52

Zylbrsztajn

Re: no

Jo! To je ono! A já furt přemýšlím, proč mu nedali dost těch sedativ! Takovýmu mrňousovi, by stačila 1 decka skotský a byl by vláčnej a poddajnej jedna báseň.

0/0
22.8.2012 12:16





Najdete na iDNES.cz