Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Chybí nám palivo, zaplaťte za něj, chtěla Air France po cestujících

Na neobvyklou formu poplatku narazili pasažéři letecké společnosti Air France. Ta totiž po nouzovém přistání v Sýrii po cestujících požadovala peníze na chybějící palivo, neboť na letišti odmítli přijmout platební kartu posádky. Na poslední chvíli ale společnost prekérní situaci vyřešila.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Si0 po 4. zákazu

No a co, já jednou zažil, jak řidiči zájezdového autobusu

dostali v zahraničí mastnou pokutu a dokud nezaplatí, tak je policie nechtěla dál pustit. Tak somrovali peníze po nás, abychom se prý na ně složili. Túdle nůdle.

0/0
18.8.2012 12:27

Martin111

Oldřich Mánert

Oldřich Mánert autor článku, je pro mě bezpáteřní slizské individuum.

0/0
18.8.2012 11:37

pvl1

Děkujme cenzorovi za diskuze.

Teprve tady se řlověk dozví úplné informace.

0/0
18.8.2012 11:11

Prochivo

aha

To je jednoduchý statčí brát sebou kanistr, haha

0/0
18.8.2012 10:47

wrah

Hodní frantíci

Co se diví? Francie proti nim poštvává zbytek světa, zavádí embarga atd. A pak se frantíci diví, že jim nechtějí vzít platbu kreditkou? Navíc platby kreditkou řeší VISA a ta je v USA, čili též v nepřátelském státě. A platba jde velmi snadno odvolat, stačí jen dodatečně zavolat na VISA a oni si peníze stáhnou zpět. A mimochodem, nepíše se o tom, že by našli peníze v letadle, jak si tu očividně lidé myslí, ale o alternativním řešení. Předpokládám, že se někdo z AF prostě stavil v Paříži na ambasádě a zaplatil to tam hotově, nebo tak něco.

0/0
18.8.2012 9:23

AP2

nedivim se,

penize z karty by byli prvni, ktere jim amik zadrzi, kdy se jim zlibi

+1/0
18.8.2012 7:08

hranol111

Nemal to byť iba výpomoc ,

nakoľko nebrali karty? Asi áno! 8-o

0/0
18.8.2012 6:20

Divam se na Vas a zasnu

Kristalovy Dr. Joseph Goebbels, alias Mlada Fronta

Opravdu se divim, ze je mozne beztrestne publikovat takove hovadiny. Ten clanek je uplna lez, a to i pote, co to svazaci trochu upravili. AF se zeptala pasazeru, kolik maji hotovosti, pouze pro pripad, ze by se nenaslo bezhotovostni reseni. Svazaci si vzpomneli na stare dobre casy a udelali z toho komunistickou agitaci, Na druhe strane je pravda, ze jim musi byt vladnouci strany naklonene, vzdyt jim svazaci vzdy zmanipuluji Svejky pred volbami. Kanalni zurnalismus, jak z ucebnice o vychodoevropskych praktikach.

+7/0
18.8.2012 3:19

gabriela.palochova

Re: Kristalovy Dr. Joseph Goebbels, alias Mlada Fronta

Přesně. Trefně. Pravdivě.

Polopravdy a účelové lži. V článku totiž chybí dodatek, že cestující mají na své peníze nárok. I s úroky. Kdyby k půjčce pochopitelně došlo. Kdyby letadlo ztroskotalo a někdo by přežil a zaplatil cestu domů zbylým přeživším, taky by měl nárok od letecké společnosti na zaplacení výdajů. A to dokonce platí i v ČR. Tento článek už je tak přehnaný, že to navádí k teroristickému činu.

+2/0
18.8.2012 4:14

ForzaRossoneri1899

...

HAHA bulvár lupa, tohle je silná káva i na BLESK.RvRv

+3/0
18.8.2012 1:18

Dr.Onufrakova

Aj s rakúskou Comtel Air to bolo inakšie

Letelo sa z Amritsaru do Birminghamu. Lacné letenky predávala Takhar Travel v Smethwicku, usporiadateľ Afponwury Limited nezaplatil leasingovke Mint Airways splátku za lietadlo a tak plánované dotankovanie vo Viedni mala byť konečná. Indovia zostali v sedacom štrajku a Rakúšania im povedali, že ich za príplatok 150 € dovezú domov. Už podľa názvov je jasné, že Indovia obtiahli Indov. Cez Comtel Air žiadne peniaze nešli. Kanceláriu v Smethwicku musela chrániť polícia.

+1/0
18.8.2012 0:28

Tady je Mirkovo

Super návod pro české taxíkáře

+1/0
18.8.2012 0:26

chudejklukzvesnice

iDnes šetří a přetahuje novináře z AHA

R^

+2/0
18.8.2012 0:16

Pepa09

Hergot tak už ten titulek změňte

Přijde mi, že už dost lidí se zde celkem logicky vyjádřilo, že titulek neodpovídá obsahu článku, je tendenční a bulvární. Někteří to podpořili i argumenty vč. citace zahraničního tisku. Tak už to krucinál změňte! (nerad používám antikřesťanské germanismy, ale normální nadávky se tu nesmí)

+3/0
18.8.2012 0:04

kalifkaca

Re: Hergot tak už ten titulek změňte

On je zavadejici i obsah toho clanku. Syrane proste po nich chteli hotovost a tu posadka nemela (nakonec mela) a tak se zkouseli, zda u sebe nemaji nejakou cestujici. Ta by jim byla samozrejme vracena a patrne by i ziskali dalsi oceneni ci vyhody od AF.

+2/0
18.8.2012 3:18

lidka20

Re: Hergot tak už ten titulek změňte

A šlendrián i doprovodném obrázku, umění grafika stejné s tím co spal článek!!! ;-(

0/0
18.8.2012 5:05

Coreyel

Bohuzel tohle bude asi casteji.

Slysela jsem to uz od nekolika lidi, co letaji, ze se takto setri, palivo se vypocita na minimum a pak, kdyz se neco stane, neni. Jenom proto, zby se nektera pr.sata nahore mela lepe.

0/0
17.8.2012 23:36

postoran

Re: Bohuzel tohle bude asi casteji.

Tohle ani pri nejlepsi vuli nemuzes myslet vazne, ze

1) cti clanek, ne jen nadpis

2) nevim, cim se "prasata nahore" budou mit lepe, kdyz se do letadla natankuje o 200l mene paliva! 8-o!!?

+1/0
18.8.2012 1:27

gabriela.palochova

Re: Bohuzel tohle bude asi casteji.

Menší náklad = menší spotřeba = levnější letenky = větší konkurenceschopnost.

0/0
18.8.2012 4:17

hranol111

Re: Bohuzel tohle bude asi casteji.

Plné lietadlo= vyššia spotreba= lacnejšie letenky = lepšia komkurencieschopnosť.

Ak to nevieš , lietadlo letí najlacnejšie keď je napráskané cestujúcimi na 100% a nádrže sú na 100% plné.

Ale je naozaj pravda , že 50% cestujúcich = 50% spotreby?

0/0
18.8.2012 6:18

wrah

Re: Bohuzel tohle bude asi casteji.

Letadlo pro 200 lidí váží prázdné řekněme 70 tun. Paliva se mu do nádrže vejde 100 tun. 200 pasažérů váží (pokud to vezmeme i se zavazadly 100 kg osoba) 20 tun, čili polovina pasažérů znamená, že je letadlo lehčí jen o 10t. Ale s palivem, to je jiná, tam se dá dosáhnout daleko větší úspory. Pokud stačí nádrže jen napůl plné, tak je to hned o 50 tun méně. Takže ho berou logicky co nejméně. Sice to má nějakou bezpečnostní pojistku, tuším musí mít minimálně na půl hodiny letu navíc, ale stačí silnější protivítr a pak odklon na jiné letiště (většinou to bývá vinou počasí či technických problémů, válka je docela neobvyklá) a už dosedají s prakticky prázdnými nádržemi. Ostatně ono letadlo dokáže ve skutečné nouzi doletět cca 80-100 km i bez motorů, ale to je fakt už potom přistání o hubu.

0/0
18.8.2012 9:12

p_n_3

Opět typicky bulvární nadpis, to máte posledních pár

týdnů nějaké nové nařízení nebo titulkáře?

+1/0
17.8.2012 23:27

Sharpe

ale

Nabizi vubec nejaka cestovni kancelar zajezdy do Syrie?

+1/0
17.8.2012 22:58

free Morava

Parodie na žurnalistiku.

Šok! Skandál! Neslýchané!!! Už se na ty budoucí titulky moc těším...

+5/0
17.8.2012 22:51

trilip

tedy to je clanek

A ze by jim po pristani v civilizaci vratili, o tom se v clanku nepise. Titulek je zavadejici... to vazne nemate zadnou novinarskou uroven, pane autore?

+3/0
17.8.2012 22:46

Plané řeči

Re: tedy to je clanek

Tak tak. A navíc mi v článku chybí rozuzlení celého případu (viz narážky na blesk) - jaké že to nakonec Air France našla řešení?

0/0
17.8.2012 23:01

Linde CZ

Re: tedy to je clanek

Titulky nepise autor clanku ale specialista - titulkar. Hrozna trubka, mimochodem.

+1/0
17.8.2012 23:05

free Morava

Re: tedy to je clanek

S tim specialistou, to je mysleno vazne? Pochopil bych to v renomovanych denicich, ale tady se jako samostatna pozice nemuze vubec vyplatit. Tipl bych si, ze tento to ma, jako doplnek k vydavani obedu.

0/0
17.8.2012 23:15

Plané řeči

Re: tedy to je clanek

Houbeles. Víte kolik to dalo práce vymyslet titulek, abyste na něj kliknul?

0/0
17.8.2012 23:24

free Morava

Re: tedy to je clanek

Na me se moc nenadrel. Mel jsem poznat, ze je to bouda. Ale ja proste sezeru vzechno, co mi vydavaci obedu naserviruji.

0/0
17.8.2012 23:30

iSikorskii

Opět super závědějící nadpis stylu Blesk

...ještě bych před napsal (hvězdička) ŠOKUJÍCÍ (hvězdička) a bylo by to dokonalé...

+4/0
17.8.2012 22:40

mocmocmedviku

Zavádějící nadpis

, by se mi jako zástupci společnosti asi moc nelíbil, ale co už, hlavním úkolem nadpisů je upoutat pozornost i za cenu psaní v daném kontextu hloupých vět.

+2/0
17.8.2012 22:20

Věrný sluha pana Hraběte

kudy to letěl

bejrůt je na pobřeží a on přistál ve vnitrozemí nouzově? wtf ?

0/0
17.8.2012 21:44

Quisper

Re: kudy to letěl

Do Bejrůtu měl letět původně, tam byly nepokoje, tak chtěl do jordánska ale v zjistil, že mu nevystačí palivo, tak to vzal do Sýrii...jasný jak facka :)

0/0
17.8.2012 22:05

houba_

titulek a clanek nesouhlasi - tedy iDnes je jen bulvar

titlek je o tom, ze AF pozaduje po cestujicich penize, aby se vubec odletelo

clanek je ale o tom, ze letadlo nouzove pristalo ve valkou postizene zemi, kde nebylo mozne standardne tankovat a platit

+3/0
17.8.2012 21:22

delegát I.sjezdu

Re: titulek a clanek nesouhlasi - tedy iDnes je jen bulvar

Nebylo to ani nouzové přistání. Šloo odklonění letu z Bejrútu kvůli nepokojům v Libanonu. Plán byl Amman v Jordánsku, ale nakonec přistáli v Damašku.

Raději si zprávy z křišťálu překontrolovat.

http://www.nytimes.com/2012/08/18/world/europe/rerouted-to-syria-air-france-passengers-asked-to-pass-the-hat.html?_r=1

0/0
17.8.2012 21:38

muž s koženou brašnou

Lupa je holt Lupa, co už naděláme.

0/0
17.8.2012 21:42

Junglista

Re: titulek a clanek nesouhlasi - tedy iDnes je jen bulvar

Navíc dát k článku "ilustrační" fotku letadla, který AF nemá (a díky Airbusí politice asi ani mít nebude), to už je jenom třešnička na hov...

0/0
17.8.2012 21:47

anton zelený

Re: titulek a clanek nesouhlasi - tedy iDnes je jen bulvar

Co kdyby veřejnost (co chce být informována) nevěděla jak letadlo vypadá, tak alespoň hrubý nástin.

+1/0
17.8.2012 21:54

akro

AF/KLM

Air France je sice příšerná letecká společnost, ale v tomto případě jí škodí víc bláboly novinářů, než událost sama. Pokud byl kapitán nucen k nouzovému přistání v neklidné zemi, měl pro to důvod. Pokud mu tam odmítli dotankovat za standardních podmínek a vyžadovali hotovst, nezbylo nic jiného, než se pokusit si od cestujících peníze vypůjčit. Za to bych jeho ani AF neodsuzoval. Ve zprávě bych místo nesmyslných idnesáckých bulvárspekulací a narážek spíše čekal sdělení proč musel nouzově přistát a proč tak neučinil v Libanonu, na Kypru či jinde v klidné oblasti. Skoro to na mě dělá dojem, že mu ve Francii typicky francouzským šlendriánem natankovali málo, foukal protivítr a nedoletěl by až do destinace. Pak by ale měl nouzově přistát daleko dřív než v Sýrii.

+14/0
17.8.2012 20:57

standysman

Samozřejmě se to nestává často

ale co třeba kdyby měl v kabině kapitán sejf a v něm nějakou hotovost pro podobné případy. Při hodnotě letadla, kdyby v tom sejfu bylo 10 000 dolarů nebo kolik tak může stát to palivo by to snad airolinky nezruinovalo. Protože žebrat od cestujících to je teda vizitka. Stejně jako chodí pokladní v marketu k pokladně s nějakou hotovostí, za kterou má zodpovědnost, tak by kapitán chodil taky s pokladničkou a vždy si jí dal do sejfu.

0/0
17.8.2012 20:52

akro

Re: Samozřejmě se to nestává často

To by měl na deset tun, což je u velkého letadla start + nějakých 300-500km, takže nic.

0/0
17.8.2012 20:58

standysman

Re: Samozřejmě se to nestává často

Tak by musel mít větší kasičku. Jinak, kolik by asi vybrali od cestujících? Pokud nemohly bejt karty, tak by nevybrali ani tolik.

+2/0
17.8.2012 21:01

akro

Re: Samozřejmě se to nestává často

400lidí x 200€ by hodilo na 80 tun, s tím doletí B777 dobrých 5000km.

0/0
17.8.2012 21:06

feese

Re: Samozřejmě se to nestává často

a pak se můžou složit znova a zase poletí 5000km ;-)

+1/0
17.8.2012 21:14

666.hell

Palivo

Nema tady nekdo tuseni, na kolik muze vyjit takova sranda jako natankovat dopravni letadlo? Jen me napada, zda by na to cestujici pri vsech moznostech vubec meli dost penez. Leteckej benzin asi nebude levna sranda.

0/0
17.8.2012 20:43

renesis

Re: Palivo

Kerosin je diky uleve na dani mnohem levnejsi, nez bezne dostupna paliva.

0/0
17.8.2012 20:45

pomocný učitel Václav Poustka

Re: Palivo

Jo? a taky to žere 4,5 litru na 100km jako octavia v Tdi?

+1/0
17.8.2012 20:55

standysman

Re: Palivo

no a sqvěle táhne vodspodu ;-D

+1/0
17.8.2012 20:56

renesis

Re: Palivo

Sice dost dobre nechapu souvislost, ale budiz.

Ja svemu autu taky nemam za zle to, ze zere v prumeru 16.. a skutecne tahne az od peti tis..

Nicmene to, ze kerosin je nejlevnejsi dostupne palivo je holy fakt.

A ze diky tomu dela abnormalne vysoky letecky provoz v atmosfere neskutecnou paseku, je zase fakt druhy..

0/0
17.8.2012 21:01





Najdete na iDNES.cz