Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Němci položí koleje do Šluknovska, cesta do Děčína se zkrátí o polovinu

Železniční spojení Šluknovského výběžku s Děčínem se výrazně zrychlí. Německé dráhy položí chybějících 750 metrů kolejí mezi saským městem Sebnitz a Dolní Poustevnou. Vlaky do Děčína pojedou přímo přes Sasko, díky čemuž se cesta zkrátí na polovinu. S dokončením trati se počítá v polovině roku 2014.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

petr.n_22

Chudáci....

...dojedou na neznalost místních poměrů.

+3/0
15.8.2012 4:58

Já vím, jak to bylo !!!

Němci mají plastové koleje ????

8-o8-o8-o8-o8-o8-o8-o

+5/0
14.8.2012 20:55

Nechceme je u nás loupežníky

Re: Němci mají plastové koleje ????

To je první věc, co mne napadla. To jsem zvědavý, jestli to stihnou, než jim to cigáni rozkradou.

0/0
14.8.2012 22:28

Daun

A budou ty koleje i hlidat? :-)

+1/0
14.8.2012 18:44

mim7

jako obvykle

Z Děčína do Dolní Poustevny jezdí vlak přímý, nebo se přesedá jednou v Rumburku. Zachráněný vláček nejede přes Krásnou Lípu, ale přes Křečany.

+1/0
14.8.2012 17:26

809.KocuR

Jedna z mála pozitivních zpráv,

zmizí další jizva z druhé světové a pak i studené války.

+1/0
14.8.2012 16:27

IQ pouhých 41

Re: Jedna z mála pozitivních zpráv,

Tak za druhe svetove to snad jako vnitrostatni spojeni v ramci Nemecka muselo fungovat bez problemu, ne? :-)

0/0
15.8.2012 5:22

Pxxxx

... koleje do Šluknovska

Paráda !!!

+1/0
14.8.2012 14:03

dietni.suchar

Re: ... koleje do Šluknovska

humanitární pomoc, pokud teda nejsou plastový :-P

+5/0
14.8.2012 14:29

Anihilován 100 x.

Re: ... koleje do Šluknovska

;-DR^

0/0
14.8.2012 15:00

Nechceme je u nás loupežníky

Re: ... koleje do Šluknovska

R^

To je ten nej. příspěvek, co jsem tady četl.

0/0
14.8.2012 22:29

Lazar Mojsejevič Kaganovič

A ještě by to chtělo jez na Labi u Děčína, aby

Tuhle oblast od jara do podzimu zasmrazoval český lodní šrot. R^

+1/0
14.8.2012 13:16

LinaDee

Re: A ještě by to chtělo jez na Labi u Děčína, aby

Chtělo by.... To je jako by na super dálnici bylo deset km rozvrzaného dřevěného mostku. Ty zdymadla by hodně pomohla lodní dopravě a naše republika kvůli tomu, že Labe není splavné celý rok přišla už o dost velkých zakázek. Jenomže lobby autodopravců mají pořád hlavní slovo.

+3/0
14.8.2012 13:38

Mysel

Re: A ještě by to chtělo jez na Labi u Děčína, aby

Omyl, ekoteroristy, kteri maji tohle na svedomi, plati nemecky spolek Allianz pro Schiene, cili nemecka zeleznicni lobby. S automobilovou dopravou tenhle zlocin nic spolecneho nema.

+2/0
14.8.2012 18:22

109e

Re: A ještě by to chtělo jez na Labi u Děčína, aby

Zločin by byl, kdyby se postavila drahá stavba, která nemá smysl.

0/0
14.8.2012 20:16

drevak_patlak

Re: A ještě by to chtělo jez na Labi u Děčína, aby

Já jsem ekolog povoláním a kromě univerzity mě nikdo neplatí.

Děčínský jez na Labi je otázka priorit. Z hlediska ekologického se jedná o u nás poslední nezaknalizovaný úsek dolního toku řeky, je to tedy jedinečný ekosystém, který stojí za to ochránit. Je závislý na rychle tekoucí vodě a výstavba jezu (=malé přehrady) ho pochopitelně zlikviduje i s většinou chráněných druhů, které zde žijí.

Z hlediska dopravního se nejedná o tak významnou stavbu, jak se rejdařská lobby snaží prezentovat. V minulých letech byly roky, kdy Labe bylo po většinu roku splavné i roky, kdy nebylo splavné prakticky vůbec, nicméně souvislost mezi přepraveným zbožím a splavností není, trend je setrvalý a lodní doprava se nechytá hlavně kvůli konkurenci železnice. Návratnost stavby je v řádu mnoha desítek let.

Existují přitom k ŽP šetrnější varianty (částečné prohrábky, investice do lodí s nižším ponorem apod.), ale tyto varianty se ani neuvažovaly, betonová lobby je silná.

+1/0
14.8.2012 21:06

109e

Re: A ještě by to chtělo jez na Labi u Děčína, aby

R^

0/0
14.8.2012 21:18

wrah

Re: A ještě by to chtělo jez na Labi u Děčína, aby

Ano, ekologičtěji by to určitě udělat šlo. Stačilo by uprostřed probagrovat hlubší plavební kanál. Určitě by to šlo spočítat tak, aby ani v nejsušších měsících okolní mokřady nevysychaly a lodě měly ten svůj požadovaný asi metr a půl. Ale to chce moc přemýšlení a nedají se na tom vytunelovat miliardy.

0/0
15.8.2012 2:53

109e

Re: A ještě by to chtělo jez na Labi u Děčína, aby

Hlavně to není vůbec potřeba.

0/0
15.8.2012 7:09

109e

Re: A ještě by to chtělo jez na Labi u Děčína, aby

8-oO co přišla republika?

0/0
14.8.2012 20:14





Najdete na iDNES.cz