Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Následky jaderné katastrofy: modrásci z okolí Fukušimy zmutovali

Vědci zkoumali motýly v okolí japonské atomové elektrárny Fukušima a zjistili, že se na nich projevují následky loňské jaderné katastrofy. Každá další generace modrásků travních je ozářením poškozená stále víc a víc. Motýli mají polámaná křídla, neobvyklé zbarvení, scvrklé končetiny. Většina samiček je neplodných.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

majkl1

Perfektní článek, pečlivě zpracovaný.

"Většina samiček je neplodných." Ergo kladívko, tato mutace v dalších 2-3 generacích vyhyne.

"Některé samičky už se vůbec nebyly schopné  rozmnožovat." Ergo kladívko je to nebaví, typický syndrom bolení hlavy. :-( :-) ;-D

0/0
14.8.2012 15:06

bapial88

To je ještě v poho

Obvykle ten hmyz zmutuje, vyroste, stane se inteligentním a pak zotročí lidskou rasu.

0/0
14.8.2012 11:56

Mrhamotý Krdlebný Kňukvulín v2.0

O co jde?

Většina samiček je neplodných, takže se tahle neživotaschopná odchylka zkoriguje sama, ne?

0/0
14.8.2012 11:23

Antonín, topič

---

Vědecká zpráva: "Zjistili jsme vážné poškození motýlů. Tedy, přesněji, něco jsme zjistili, nevíme přesně co, nevíme ani co to způsobilo, ale jsme přesvědčeni, že je to radiace z Fukušimy a všichni tady zemřeme!!!"

+1/0
14.8.2012 10:38

Vanguard

Re: ---

Ještě, že máme topiče ze střední Evropy, ten nás uklidní, že je to naprostý nesmysl a že si to ti podvodníci na místě samém vymysleli, že jo? Nic takového jako nebezpečné následky radiace přece nehrozí, to jsou ekologistické pomluvy.

0/0
14.8.2012 14:28

Antonín, topič

Re: ---

Já na vás kašlu, já jenom lehce ironicky shrnuji vyznění té zprávy. Neříkám, že si ji někdo vymyslel, říkám jen, že je naprosto k ničemu.

0/0
14.8.2012 15:02

Vanguard

Re: ---

A vy jste tu zprávu četl, že víte, že je k ničemu?

0/0
14.8.2012 15:11

Santa1

Re: ---

To je právě ten problém, zřejmě ji nečetl ani autor tohohle článku, proto s vámi souhlasím, že by se pan topič měl ironicky vyjadřovat spíš k tomu článku, než k té studii.

0/0
14.8.2012 21:37

Modrý a zelený blesk

Re: ---

To není takovej problém

http://www.nature.com/srep/2012/120809/srep00570/full/srep00570.html

0/0
14.8.2012 21:55

Králík z klobouku

Re: ---

Tobě asi bude každá vědecká zpráva naprosto k ničemu.

0/0
14.8.2012 15:15

Modrý a zelený blesk

Re: ---

Sice publikuji v impaktech, ale když to říká Králík z klobouku, tak to asi bude pravda.

0/0
14.8.2012 21:51

inkognito79

Re: ---

tyhle druhy motýlů jsou hodně náchylné na genetické změny, vadí jim i geneticky upravená potrava

0/0
15.8.2012 10:03

Králík z klobouku

Re: ---

A vědecká zpráva topiče Antonína Němce o havárii v Černobylu: Situace je nadmíru výtečná. Účastníci prvomájových manifestací se nemají čeho bát. Jaderná energie je zcela bezpečná. A ani povodeň nikomu nehrozí.

0/0
14.8.2012 15:02

Antonín, topič

Re: ---

Z tebe musí mít maminka obrovskou radost, že umíš už v pěti na počítači.

0/0
14.8.2012 15:03

Králík z klobouku

Re: ---

Radši koukej na ty budíky a mačkej páčky, nebo tě vyhoděj i z toho Temelína.

0/0
14.8.2012 15:06

Modrý a zelený blesk

Re: ---

No to bych fakt nerad.

0/0
14.8.2012 21:55

quadro

Clovek by cekal, ze se takto urychli evoluce

a vono nic?

0/0
14.8.2012 10:37

Králík z klobouku

Re: Clovek by cekal, ze se takto urychli evoluce

Samozřejmě že urychlí. Ale pokud pracuje na principu přirozeného výběru, tak musí deset milionů motýlů chcípnout a ti zbylí dva založí rod supermodrásků. A deset milionů lidstev musí vyhynout, a pokud některé přežije, tak to je ta evoluce.

0/0
14.8.2012 15:04

quadro

Re: Clovek by cekal, ze se takto urychli evoluce

Ale proc jenom dva? Kdyz to budou supermodraskove, tak by prezit mohli

0/0
14.8.2012 16:48

biggles

šílený paskvil

vypadá to tak na vědecký výzkum prováděný oddílem berušek na letním táboře....

0/0
14.8.2012 10:29

Jarouch777

Re: šílený paskvil

A k tomu zaveru jsi jako dosel po precteni tohoto clanku?? Ty to mas jednoduchy v zivote koukam.

+2/0
14.8.2012 11:24

biggles

Re: šílený paskvil

Jak na ozáření budou reagovat lidé, vědci neví? A že zrovna japonští vědci...  ;-D

0/0
14.8.2012 11:44

Leopardo DiKardio....

bu bU BU !!

:-P

+2/0
14.8.2012 9:57

Lino Inventura

...

A to ještě neviděli sumce od Černobylu;-D rybáři si je pletou s velrybama

+1/0
14.8.2012 8:45

Bartiqe

Re: ...

;-DR^

0/0
14.8.2012 9:52

urceno ke smazani

katastrofa?

to je nazvoslovi.. pokud unik radiace ve Fukusime byl katastrofou, jak cim byl three mile island nebo cernobyl? apokalypsou biblickych rozmeru? neprehanejte to redaktorsti.. i po uniku radiace (mimochodem prvku s kratkym polocasem rozpadu) byla namerena radiace ve vetsine okoli elektrarny nizsi nez prirozene pozadi treba u nas.

spis bych to videl na unik jedu a chemikalii z vyplavenych tovaren, to bude vetsi zabijak. zemetreseni a cunami zabilo nasobne vice lidi nez radiace.

a pokud jde o belasky.. jiste, je mozne vyskyt mutaci - ale priroda si poradi. poradila si s daleko horsimi vecmi, poradila si s cernobylem za pouhych dvacet let, tohle ji problemy delat nebude.

+4/0
14.8.2012 8:32

lorax

Re: katastrofa?

Tak Three Mile Island byl proti tomu jako upšouknutí a Černobyl byl akutně horší, ale dlouhohodbě kumulativně je už horší Fukušima. Oni ty reaktory stále chladí stylem "feed and bleed", tzn. stříkají vodu dovnitř  (asi tak 5m3 za každou hodinu do každého reaktoru) a vyčerpávají ji tím stylem, že ji čerpají ZE SUTERÉNU, prostě až proteče. Nadbytky skladují (některé složky sorbují do spec. materiálu + použijí vodu znovu), tu a tam (spíš častěji) jim něco uteče do oceánu. Z těch suterénů je samozřejmě taky průsak do moře, prostě...celkově je to úhrnem už víc než Černobyl. I celkové množrství radioaktivního materiálu v ohrožení je větší (připomínám značně naplněné bazénky pro vyhořelé palivo na patře NAD KAŽDÝM reaktorem)...

+1/0
14.8.2012 10:40

lorax

Re: katastrofa?

Dodnes se neví, jak to vypadá uvnitř, japonská vláda (tedy jí pověřené instituce) vyvíjejí stroje odolné vůči radiace (něco založené na silikonu a tak) - aby se vůbec mohli mrknout, co se děje. Vždyť oni ani nevědí, kde to roztavené palivo je - v nádobě reaktoru už jistě ne. Jediné drobné "pozitivum" je, že se to děje jaksi koncentrovaně, moc se to nešíří (až na mořské proudy) ...

+1/0
14.8.2012 10:42

vítr_v_zádech

Re: katastrofa?

Přesně. Je to každopádně průser a ještě dlouho bude. Do dlouhodobě stabilního stavu mají daleko.

0/0
14.8.2012 11:14

TopAlf

Jaderná energetika a argumenty zelených fanatiků

O katastrofu jistě šlo, ale příčinou bylo zemětřesení. V souvislosti s havárií elektrárny přišli o život pouze 2 lidé (v souvislosti se zemětřesením desetitisíce)

Modrásci na obrázku jsou bílí, vznikají další generace neplodných a deformovaných motýlů... jak to asi dělají?

Největší obavy vyvolává nedostatek informací - vědci sami přiznávají, že nezjistili, co se vlastně u motýlů objevilo.

Jak na ozáření budou reagovat lidé, vědci neví.

Přirozené radiační pozadí na Příbramsku je nyní silnější, než v oblasti, kde motýly s polámanými křídly polapili.

+6/0
14.8.2012 7:36

Propána Butána

Re: Jaderná energetika a argumenty zelených fanatiků

Vypnout rozum není řešení.

A přesně to lidi jako vy dělají.

+4/0
14.8.2012 7:56

AL MON

Re: Jaderná energetika a argumenty zelených fanatiků

K jakému řešení dospěl váš zapnutý rozum?

+1/0
14.8.2012 8:12

Propána Butána

Re: Jaderná energetika a argumenty zelených fanatiků

K tomu, že udělat rychlý závěr a strčit hlavu do písku je pitomost.

+2/0
14.8.2012 9:12

Propána Butána

Re: Jaderná energetika a argumenty zelených fanatiků

Ještě s jedním si dovolím nesouhlasit: (ve Fukušimě) nešlo o důsledek zemětřesení, ale o lidské selhání.

Lidé podcenili zemětřesení. Vědělo se, že tam ta zemětřesení jsou. Tsunami, která tehdy uděřila, nebyla ani největší v zaznamenané historii.

+1/0
14.8.2012 9:16

AL MON

Re: Jaderná energetika a argumenty zelených fanatiků

Takže tedy souhlasíte se mnou v tom, že o jadernou katastrofu nešlo.

0/0
14.8.2012 9:32

stepandix

Re: Jaderná energetika a argumenty zelených fanatiků

Tsunami, která udeřila přímo na elektrárnu byla největší zaznamenaná v historii. Neustále to opakuji, elektrárna byla postavena na místě se specifickým reliefem dna a pobřeží.

Tím nechci snižovat vážnost toho co se stalo, nicméně po bitvě každý generál..

0/0
14.8.2012 10:01

Antonín, topič

Re: Jaderná energetika a argumenty zelených fanatiků

To pan Propána Butána miluje, protože na nic víc se ani nezmůže.

0/0
14.8.2012 10:39

vítr_v_zádech

Re: Jaderná energetika a argumenty zelených fanatiků

Na Příbramsku a kdekoliv ve volné přírodě s přirozeným vyšším výskytem radionuklidů jde o pomalý a samovolný radioaktivní rozpad a vznikají jiné izotopy jiných chemických prvků než v umělém prostředí jaderného reaktoru. Jaderný reaktor pracuje s podstatně vyšší teplotou, tlakem a koncentrací radionuklidů. Takové plutonium v přírodě vůbec neexistovalo dokud nebyly reakce v reaktorech. Samozřejmě je spousta dalších umělě vzniklých radionuklidů. Tyto jsou nebezpečné nejen jako radioaktivní látky, ale i jako velice prudké chemické jedy už ve stopových koncentracích. Jejich vliv na okolí bude dlouhodobý, než se rozpadnou na jiné radionuklidy. To je podstatný rozdíl oproti přirozenému radioaktivnímu prostředí.

+2/0
14.8.2012 8:38

Bartiqe

Re: Jaderná energetika a argumenty zelených fanatiků

Miesate hrusky s jablkami.

Jedna vec je chemicke posobenie niektorych prvkov a druha gama ziarenie.

Obecne z pozorovania prostredia, ktore bolo daleko viac zasiahnute - Cernobyl - je vidiet, ze sa priroda s touto havariou celkom lahko vysporiadala.

Mimochodom z Fukusimi pravdepodobne ziadne plutonium vobec neuniklo. Nasli sa niekde v areali stopove mnozstva, ale nepreukazalo sa, ze suvisia s havariou.

0/0
14.8.2012 9:50

vítr_v_zádech

Re: Jaderná energetika a argumenty zelených fanatiků

Psal jsem obecně, ne že uniklo plutonium ve Fukušimě. V reaktoru nevzniká jenom plutonium. I další umělé, nové prvky jsou škodlivé. Jen jsem chtěl upozornit, že je rozdíl přirozené prostředí v radioaktivním pozadím a zamořené prostředí s radioktivním pozadím. Není to jen o záření. Proto mohou třeba ti motýli takhle mutovat. Mutace spouštějí i chemické látky, nejenom záření.

+1/0
14.8.2012 11:11

Antonín, topič

Re: Jaderná energetika a argumenty zelených fanatiků

To máte pravdu, ale v takzvané studii, která je článkem prezentována, to nehrálo žádný význam.

0/0
14.8.2012 10:40

Stoura

Re: Jaderná energetika a argumenty zelených fanatiků

To je přece jasné. Modrásci jsou postižení dědičnou neplodností, což je katastrofa. :-P

0/0
14.8.2012 9:07

Jarouch777

Re: Jaderná energetika a argumenty zelených fanatiků

Tak vetsina svetovyvh medii to otiskla jako seriozni vedeckou zpravu. Zda se ale ze tady na diskusi jsou daleko fundovanejsi kapacity.8-o

0/0
14.8.2012 11:28

lakar

U nás jsme taky Černobyl překonali

Takže pár divných motýlů někde u Fukušimi nás nerozhází...

0/0
14.8.2012 5:55

IQ pouhých 41

Zas na druhou stranu,

kdyz vezmu okoli Cernobylu - tak tam si priroda dost polepsila R^

0/0
14.8.2012 5:46

Igen

Tato informace zcela změnila můj dosavadní život.

0/0
14.8.2012 1:42

wiki5

tak vedci nevi

a pritom by clovek cekal, ze zrovna Japonsko je nejzkusenejsi "laborator" sveta

0/0
14.8.2012 1:09

Dawemaster

Re: tak vedci nevi

Kdepak Japonsko,nejzkušenější laboratoř světa je tady v diskuzi. Nikde jinde nepotkáte tolik odborníků,co zde a ti vědí opravdu ale úplně všechno. Ví dokonce i to,co japonci ne... ;-D[>-]. Doporučil bych japonským vědcům,aby se poptali zde v diskuzi,jistě by se našlo hned několik odborníků,kteří by jim s tímto problémem poradili..;-D

+2/0
14.8.2012 4:37

Petra-ari

Re: tak vedci nevi

R^  Jo, úplně přesný!! ;-D  tohle je laboratoř, tady se na všechno přijde.

0/0
14.8.2012 9:34

Nenic mi me triangly

kdyz jsem rikal, ze Fukusima je Cernobyl na steroidech, tak

me mistni Trollove neverili a vysmivali se. ;-D

0/0
14.8.2012 0:37





Najdete na iDNES.cz