Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Manželé nechtějí na svém pozemku cestu, svádějí roky boj s úřady

Radnice ve Vysokém Mýtě už několik let vede válku s majiteli domu v Domoradicích, kteří si na svém pozemku nepřejí mít veřejnou cestu. Tu chce radnice majitelům vnutit, přestože jí soudy vzkázaly, že její výklad práva je špatný.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

ecolog

Diskuze s uzivatelkou domu

Jaromír K.:Ten článek je napsaný úplně opačně! Měšťáci si myslí, že budou určovat na vesnici, kde se bude jezdit a kde ne. Postaví si bránu, vysoký plot a místní jim jsou u pr..

Jana T.:Vážený pane, my bránu odstraníme, pak ale přijdu za Vámi a budu chtít po Vás peníze za opravu našeho domu, který bude zničený blátem z cesty a podmáčený. Mirka s manželem viděli o co se jedná a jsou s námi za jedno. Článek je napsán pravdivě.

Jaromír K.:Budu to muset sestřence a Ondrovi vysvětlit. Pro Vás je problém tedy voda, nikoliv cesta. A pro ostatní je problém závora. Nemůžete se divit, že si to ostatní nenechají líbit. Vyháníte čerta ďáblem.

Jaromír K.: Bydlím v sousední vesnici, jednou jsem mluvil i s Ročenovými, a zkrátka jejich způsob boje s postříkanou fasádou je zcela nevhodný, nepřiměřený a nepřípustný. Nejsme v NDR či USA, kde jsou pozemky a lesy oplocené a střílí po Vás, když tam vstoupíte. Kupovat si proužek meze mezi 2 cestami, abych tam dal závoru a nutil ostatní tu závoru objíždět,

+1/0
12.8.2012 23:46

papullus

Re: Diskuze s uzivatelkou domu

kdopak jim ten proužek prodal ? Jsou jediné dvě možnosti. Buď někdo z místních nebo obec.

0/0
13.8.2012 22:29

djpsx

Tamaon

Opravdu si myslíte, že by autor napsal článek bez ověření faktů na všech stranách a vystavil se tím nebezpečí žaloby a prohraného soudu? Nemyslím si. Pokud vím autor jednal jak s námi, tak se starostou, sousedy (resp. těmi, kteří mu nezavřeli před nosem bez vyjádření).

+1/0
11.8.2012 16:04

tamaon

Re: Tamaon

Ano, přesně to si myslím. Žalobami šermujete akorát vy a evidentně se soudíte rád. Novináři nemohou rozumět všem detailům z oborů, o nichž píšou, takže je běžné, že jsou ve článcích nepřesnosti, nad nimiž obeznámený kroutí hlavou. Další věc je časový pres, ve kterém články píšou. Kvůli tlaku na nepřetržitý vznik nových a nových článků, vznikají dle hesla, hlavně rychle, správně až později. Podle toho to taky v novinách vypadá.

Ale většina lidí je rozumná a nechá to plavat nebo jen požádají o tiskovou opravu. :-( K žalobám sáhnou pouze v případě, že jde-li o zásadní věc.

+1/0
12.8.2012 9:24

tamaon

Re: Tamaon

Na závěr ještě připomenu, že pokud by jednal se sousedy, kteří jak píšete, mu zavřeli dveře před nosem, měl to tam napsat. Nic takového v článku není a je to vaše další, řekněme zavádějící tvrzení.

Vůbec, čím déle vás tu sleduju, jak reagujete do diskuse, vidím nápadně velké množství vykřičníků a záplavu příspěvků i v době, kdy normální člověk má na práci něco lepšího. Něco to o vás přece jen vypovídá. Soukromě tipuju, že v Pardubicích se sousedy taky nevycházíte. Ale to je váš problém. Problém nás ostatních je, že lidi jako vy v dnešní době dokážou protlačit do novin ideologicky kovaný článek, na jehož základě další tací úderníci by starostu nejraději lámali v kole, aniž by na okamžik zapochybovali o tom, co se v článku píše.

Jo a v Domoradicích jsem v životě nebyla a nikoho tam neznám. Jenom prostě nebaštím všechno, co noviny píšou a snažím se myslet vlastní hlavou.

+1/0
12.8.2012 9:27

papullus

Re: Tamaon

Takže shrnutí na závěr. Pozemky , kterých se to týká jsou majetkem Ročeňových. Není na nich věcné břemeno cesty. Ročeňovi na nich cestu nechtějí. K dalším domům (všem) vede obecní cesta. Ročeňovi mají plné právo si s tím pozemkem dělat co chtějí a ti sousedé si prostě musí zvyknout na to, že to opravdu není jejich ani , takže holt musí jezdit po obecní cestě.

+2/0
12.8.2012 10:19

Sprintujici.stonozka.4

Re: Tamaon

souhlas

0/0
12.8.2012 13:26

papullus

Re: Tamaon

nemyslí vůbec, je to jenom bot.

0/0
12.8.2012 10:52

zabam

Na článek ĺa "jedna paní povídala" to opravdu vypadá

a rozhodně není první ani poslední, víte co toho musí takovvý pisálek nalhat aby se uživil?

!!!!!!!!!!!!!!!!!!

0/0
13.8.2012 21:52

tamaon

rekapitulace kauzy

1. Na začátku se postavily dva domy a příjezdová cesta. Domy stojí, lidi jezdí, cesta je proto zanesená na všech mapách jako zpevněná pro auta.

2. Dům kupují Ročeňovi. Nežijí tam.

3. Ročeňovi posléze kupují vědomě pozemek, po němž cesta vede tj. kupují cestu úmyslně.

Teď nestává moment, kterému se měl věnovat pan novinář - postup, kdy město prodá pozemek s cestou je velmi nestandardní až zarážející. Někdo se o to musel postarat, aby takový prodej prošel. Bližšímu zájemci doporučuji využít zákonného práva na informace. Třeba se pak zjistí, že cena byla zajímavě nízká. Tím by se vysvětlilo, zda šlo o chybu města nebo úmysl někoho tenkrát nakloněného.

Vyjícím zastáncům Ročeňových v komentářích doporučuji pohled do zrcadla, uvidí tvář těch, kteří věšeli v padesátých letech bez soudu. Dále jim všem srdečně přeji aby podobným postupem Ročeňových někdo koupil jejich příjezdovou cestu nebo jejich vzduch k dýchání. Článek je napsaný bez ověření faktů, paní R. stačilo ztropit dojemný výstup.

+3/0
11.8.2012 14:07

namožený záda

Re: rekapitulace kauzy

ahoj simone, jak jde život?

+2/0
11.8.2012 14:21

zabam

Také to tak vidím

R^R^R^R^R^R^R^R^R^R^

0/0
11.8.2012 15:42

djpsx

Re: rekapitulace kauzy

Děkuji za perfektní rekapitulaci kauzy. Ale příště prosím si ověřte fakta. Tento pozemek jsme kupoval nikoli od města, ale od soukromé osoby, resp. soudního exekutora, protože na tu osobu byla vyhlášena exekuce. To je věc číslo jedna.

Věc číslo dvě je, že každý, opakuji KAŽDÝ si může rozsudek vyžádat na Městském úřadu Vysoké Mýto. Když ho máme my, musí ho mít logicky i oni.

Takže prosím ověřte si nejprve VY fakta a veškerou dokumentaci a poté zde pište spekulace. Do té doby se mohu pouze a jen smát a bavit se nad Vašimi příspěvky;-)

+3/0
11.8.2012 15:48

tamaon

Re: rekapitulace kauzy

Já jsem ten nablblej článek nepsala, fakta si má ověřovat novinář, ne já. V článku novinář napsal cituji - odkupují pozemek. V životě jsme neslyšela, že by někdo ODKOUPIL pozemek od exekutora. Vaše přiznání, že jste to tedy "odkoupili" od exekutora jako soukromé osoby (cituji soukromé osoby resp. exekutora) pozemek na který byla uvalená exekuce je přiznáním šméčka a je to na kárné řízení s tím exekutorem. Ale může být taky, že nevíte co plácáte a jen tak mluvíte a mluvíte, hlavně aby byli špatní ti okolo.

V článku je úmyslně zamlčená ta hlavní věc - ten pozemek jste vědomě koupili i s příjezdovou cestou, právě proto abyste zabránili sousedům ve vjezdu. Místo toho se tam všelijak mlží a zdůrazněná je asfaltka (což jste pak i vy připustili v komentářích, že nešlo o regulérní asfaltku tj. výkop, podloží a vrstva, ale prostou navážku tj. hromada šutrů se zvrhla na zem) přes váš pozemek. Zase je tam zamlženo, že navážku tam dalo město proto, že vy jste si stěžovali na stříkající bláto.

+1/0
12.8.2012 8:46

djpsx

Re: rekapitulace kauzy

Ještě dodám, že onen exekutor oslovil i další sousedy, kteří nákup nemovitosti odmítli.

0/0
11.8.2012 15:49

namožený záda

Re: rekapitulace kauzy

je to marný, je to marný, je to marný.... kdyby se jednalo o jejich pozemek, řvali by jak tuři... ale o jejich pozemek nejde, takže ten zlej jste vy, protože oni tady jezdili a jezdit budou... a i takovýhle mají volební právo... kam ten svět spěje.. přeji vám pevné nervy a držím palceR^

0/0
11.8.2012 15:55

tamaon

Re: rekapitulace kauzy

Jasně, psal jim dopisy, ať si to koupí, že jim udělá cenu. A oni mu napsali, ne my to kupovat nechceme a nebudeme.8-o

+1/0
12.8.2012 8:48

djpsx

Re: rekapitulace kauzy

A ještě mám dotaz. Věšenými myslíte továrníky a další "vykořisťovatele", kterým soudruzi zabírali soukromý majetek?

+1/0
11.8.2012 15:55

papullus

Re: rekapitulace kauzy

V 50 letech řádili lidé jako vy, lidé s vaší morálkou. S jakou ? S tou, že právo určují oni a ne zákon. Pravda, tehdy měli to moc si zákon v případě potřebi změnit ( i zpětně). Kupodivu dnes a v tomto případě je právo nad přání kreatur vašeho ražení.

0/0
12.8.2012 10:24

papullus

Re: rekapitulace kauzy

potřeby ... opravuji.

0/0
12.8.2012 10:25

Hooligans

Nestačím se divit

Když opomenu zkreslenost toho článku, tak se opravdu

pozastavuju nad některýmy názory lidí co o tomto vědí kulový a přesto se

vyjadřují. Jsem starousedlík jak tu píšete:), žiju ve zdejší vísce už od narození

a pana Simona znám velmi dobře a vím, že co bylo napsáno v tomto článku je

vytrženo z kontextu a zřejmě si i někdo pravdu vysvětlil podle svého. já například nechápu proč si nechali tu údajnou asfaltovou cestu, která tam mimochodem nikdy nebyla odstranit, vždyť by tím předešli problému "cákání" bláta na omítku. A závora, ta se pouze snaží stížit přístup k domům, nemluvě o zimním úklidu sněhu, prostě na truc. Je zajímavé že předchozí vlastníci problémy s údajnou vodou nikdy neměli. Kvůli novým vlastníkům nemovitosti se musel zrušit i tenisov kurt ležící vedle nemovitosti, který před nastěhováním hojně využívali místní amatérští sportovci. Do naší vísky se přistěhovalo mnoho nových obyvatel, ale pouze s Ročeňovímí jsou problémy, tak mě někdo vysvětlete čím to je? PEACE

+5/0
11.8.2012 0:42

djpsx

Re: Nestačím se divit

Vážený starousedlíku:

1) Vysvětlete mi, o jakém asfaltu mluvíte vy? O tom v zatáčce pod závorou? Ta asfaltovo-štěrková navážka? Jak píšete, bydlíte tu od narození. To znamená, že to tu velmi dobře znáte. Proto jistě víte, že od domu Simomových ke Klementovým vede cesta, nyní jí používáme obě rodiny. A když prší, rozbahní se a jakmile tudy projede auto, cáká bláto na barák. Ne na dům Simonových (ti jsou na začátku, kde se auta teprve rozjíždí, nebo brzdí a jedou krokem), ale na náš. Dokud tam závora nebyla a byla to polňačka, jezdil okolo kde kdo. i když bydlí přímo u té asfaltky. Proč? Aby se koukli nebo naschvál udělali škodu když u Simonových nezastavovali?

+3/0
11.8.2012 12:11

opportunity

Re: Nestačím se divit

O jakém asfaltu píšou v článku?

0/0
11.8.2012 13:04

djpsx

Re: Nestačím se divit

Nerozumím. Pokud myslíte asfaltku, o které hovořím v reakci (u které bydlí ostatní sousedé). Tak ta je bokem a s případem souvisí pouze do té míry, že ostatní sousedé, kteří se rozčilují, že zde nemohou díky závoře jezdit, bydlí přímo u asfaltky a tuto cestu tudíž nepotřebují. Pouze křičí.

+2/0
11.8.2012 15:59

djpsx

Re: Nestačím se divit

2) Hřiště???? Závora je tam cca rok. Hřiště, o kterém píšete začalo zarůstat min. 5 let zpátky a nikdo se o to nestaral. Max jednou do roka si tu místní udělali grilovačku. Není to náhodou výmluva? Donuťe město, aby se o svůj pozemek postaralo a zrekontruovalo ho oněm amaterským sportovcům!!!Nebo ať to udělají oni? V čem je problém? Jestli jim k nám na zahradu spadne míček, milerád jim ho podám, nebo společně uděláme vysokou síť. Problém? Nevidím ho.

+1/0
11.8.2012 12:12

nadvinaCZE

Už z fotek vyplývá že uřad ma pravdu

Více takových starostů a úředníku jako jsou ve Vysokém Mýtě.

Už z fotek je vidět kudy vede cesta a jaký ma povrch.

Kdo jiný než úřad se má zastat lidí, kterým jiní braní se dostat domů.

+2/0
10.8.2012 16:36

obcanek

Re: Už z fotek vyplývá že uřad ma pravdu

už je po stranické schůzi, už nemusíš ...

+2/0
10.8.2012 16:50

tamaon

cesta v katastru nemusí být zapsaná, tvrdí to i ombudsman

O vzniku komunikace není třeba vydat žádné správní rozhodnutí. V mnoha případech na ni nemusí být vydáno ani stavební povolení či kolaudační rozhodnutí. Taková komunikace nemusí mít dokonce ani zpevněný povrch. Tím spíše pozemní komunikace nemusí být ani stavbou ve smyslu občanskoprávním, tedy samostatnou věcí, kterou by bylo možné vlastnit odděleně od pozemku pod ní. Ze zákona také nevyplývá, že by musela být zapsána jako komunikace v katastru nemovitostí,6 i když z důvodu správnosti údajů v katastru a právní jistoty účastníků je lepší, pokud tomu tak je.

Sborník stanovisek veřejného ochránce práv - Veřejné cesty

0/0
10.8.2012 12:26

obcanek

Re: cesta v katastru nemusí být zapsaná, tvrdí to i ombudsman

máš nějaký pozemek ve vlastnictví ?

0/0
10.8.2012 12:28

obcanek

Re: cesta v katastru nemusí být zapsaná, tvrdí to i ombudsman

stanovisko ombudsmana je jen a pouze stanovisko , byť ombudsmana. Není nad zákonem a nad rozhodnutím soudu.

+2/0
10.8.2012 14:45

tamaon

Re: cesta v katastru nemusí být zapsaná, tvrdí to i ombudsman

Uvedla jsem zdroj protože Ročeňovi se právě na ombudmsmana odvolávají. To jste si naběhl :-D

Oni uvádějí těch nepřesností víc, bůhvíjak to bylo s tím soudním rozhodnutím.:-/

0/0
11.8.2012 14:11

djpsx

Re: cesta v katastru nemusí být zapsaná, tvrdí to i ombudsman

Máte pravdu, že stanovisko ombudsmana je pouze stanovisko. Ale jako stanovisko naprosto nezávislého orgánu k němu soud velmi přihlíží. Proto každému doporučuji v případě potíží obrátit se na ombudsmana a ten posoudí, jestli je stížnost oprávněná nebo nikoliv. Je to nestranný orgán.

0/0
11.8.2012 15:53

bobyboby

Takových bl..ů je na úřadech víc.

. Bohužel doba nahrává aroganci a závisti. Pořád přetrvává že všechno je všech a stát, který je z ústavy povinen chránit soukromý majetek, tuto svou funkci téměř neplní. Prostě u nás v Česku je to zákon nezákon, spravedlnost a dodržování zákonů neexistuje.

Já spolu se svými sousedy prožíváme obdobnou situaci, kde navíc porušování a nedodržování zákonú pomáhá i Policie ČR, právní odbor MěÚ Říčany a hlavně OÚ Klokočná, Ale bojujeme - Ústavní soud v podobné kauze už rozžhodl, je dobré se v takovém případě o toto rozhodnutí opřít. I když i v našem případě zlovůle úředníků (zatím na nejnižších úrocních) odmíta toto respaktovat a zákony ji nezajímají.

Ale je třeba bojovat!!!;-O

0/0
10.8.2012 12:25

djpsx

Re: Takových bl..ů je na úřadech víc.

Máte pravdu, judikát existuje. o to to mají soudy při podobných kauzách jednodušší. I vám přeji pevné nervy a vydržme.R^

0/0
11.8.2012 16:01

s(h)arka

to je jak za komoušů....

a ten jejich soused,to je taky dílo.....kdyby ta cesta vedla přes jeho pozemek , to by hned mluvil jinak...že by se respektovalo právo soukromého majetku???? 8-o

+1/0
10.8.2012 12:14

tomaskova.jana12

Video příjezdu k domům č.61 a 56

Aby nebylo pochyb, že osobní auto se k domům číslo 61 a 56 (Simonovi) bez problémů dostane tam i zpět, tak dávám zde odkaz na video na Youtube, dnes natočen příjezd k domu i s otočením..

Pane starosto, jen to chce umět řídit, nic víc..

http://www.youtube.com/watch?v=3_YHyStoexE&feature=channel&list=UL

+2/0
10.8.2012 11:09

tamaon

ať město prodá obecní pozemek před domem Ročeňových

panu Simonovi a problém bude vyřešen! Pozemek 286/1 město jistě nepotřebuje celý, teď už ne. Ročeňovi ať si zřídí příjezd na svém soukromém pozemku 77/3 a Simonovi si zřídí také na svém soukromém pozemku příjezd a závoru.

Cesta lesem okolo domu Ročeňových je namalovaná na VŠECH mapách, na které se kouknu a značena jako pro auta, což pro polňačku po které mají Simonovi jezdit neplatí. Město udělalo velkou chybu, že Ročeňovým něco prodávalo a teď za ni po zásluze pyká.

+1/0
10.8.2012 10:30

obcanek

Re: ať město prodá obecní pozemek před domem Ročeňových

Je zapsaná v katastru ?

0/0
10.8.2012 11:00

obcanek

Re: ať město prodá obecní pozemek před domem Ročeňových

copak, došlo moudro ? Tak je ta cesta zapsaná v katastru nebo není ?

0/0
10.8.2012 11:44

tamaon

Re: ať město prodá obecní pozemek před domem Ročeňových

cesta nemusí být zapsaná v katastru, to si myslí jen zdejší hysteričtí bojovníci za pravdu novinových článků

0/0
10.8.2012 12:24

obcanek

Re: ať město prodá obecní pozemek před domem Ročeňových

aby to byla obecní cesta tak musí. Asi jsou ty soudy složené za samých neználků a zastánci práv sousedů na vesnici jsou špičkoví odborníci.

+2/0
10.8.2012 12:26

tamaon

Re: ať město prodá obecní pozemek před domem Ročeňových

Lžete, kecáte nesmysly a ještě se budete hádat, že to tak není. ;-€

Například pozemek 51/2 v Domoradicích je příjezdová cesta k asi deseti domům a je zapsaná v katastru jako příjezdová cesta? NENÍ.

0/0
12.8.2012 9:36

papullus

Re: ať město prodá obecní pozemek před domem Ročeňových

takže to není komunikace, ale pozemek, přes který někdo jezdí.A to je sakra rozdíl. Ale není to cesta, i když tam jsou vyjeté koleje. Víte proč to tak je ? Aby se o ty cesty obec nemusela starat. Všechno má svůj důvod. Pokud by nechala obec tyto cesty jako obecní ofic.vložit do kastastru, musí se o ně pak starat. To asi pan starosta nechce. O soukromou cestu se starat nemusí, ale pak nemůže kecat do toho kde ji kdo na svém pozemku má a kdo po ní smí jezdit.

+2/0
12.8.2012 13:14

djpsx

Sanitka

Ještě pro dokreslení situace jsem ze spisu naskenoval fotografie přijíždějící sanitky. Fotka je pořízena manžely Simonovými. Stále se sanitka k nim nedostane a neotočí se?

0/0
10.8.2012 9:58

djpsx

Re: Sanitka

Foto je opět ve fotogalerii zde (poslední foto) http://tomaskovajana.rajce.idnes.cz/nastenka

0/0
10.8.2012 9:59

djpsx

Fotografie nákladního vozu

Dobré ráno všem.

Zde jsou prosím fotografie nákladního vozidla, který podle dnešního vyjádření pana starosty nemá šanci vjet na pozemek až k domu manželů Simonových. Je evidentní, že asi nějak se tam dostat musel, jinak by nesložil kontejner před domem manželů Simonových vedle brány (tehdy ještě se základní barvou.

Takže je asi jasné, že to co prohlašuje pan starosta není pravda.

P.S. V jeho reakci je též zmínka o tom, že by Simonovi museli tahat uhlí 100 m. I na toto odpovídají fotografie v galerii. Navíc jsem za celých 13 let bydlení nezažil, že by panu Simonovi přijel náklaďák uhlí. Zvláštěpak, když má plnou stodolu a přístavek garáže dřeva:)

+1/0
10.8.2012 8:58

djpsx

Re: Fotografie nákladního vozu

A ta fotografie náklaďáku je prosím v nejužším místě celé cesty: http://tomaskovajana.rajce.idnes.cz/nastenka/

0/0
10.8.2012 8:59

looking

Re: Fotografie nákladního vozu

Přiletěl tam vrtulníkem . ;-D

Rozorejte tu cestu, dejte pryč tu vaší závoru a před vjezd do pozemku Simonových vyklopte hromadu kamení , vyhrabejte rygol a nebo tam vysázejte třeba rybíz nebo něco hodně pichlavého. Na to stavební povolení nepotřebujete. :-)

0/0
10.8.2012 9:13

_brambor_

Re: Fotografie nákladního vozu

Já bych si tam vysázel hřebíky proti pneumatikám. Na to taky nepotřebuješ stavební povolení.

0/0
10.8.2012 9:14

sparkys9

Dnešní komentář pana starosty Vysokého Mýta

Dnešní komentář pana starosty Ing.Souška v Mladé Frontě mě pobavil, taková snůška lží.. Zvlášť, když nás přirovnal k filmu Zítra to roztočíme, drahoušku.. To nemělo chybu. ..Pan Soušek rovněž sdělil, že cesta, kterou jsem vám dala k dispozici na této adrese http://tomaskovajana.rajce.idnes.cz/nastenka/ je prý pouze pro pěší, dle jeho názoru se tam osobní auta neotočí, sanitka taktéž ne (my se tam v pohodě otočili již zmíněným Citroenem Jumper) ba ani nákladní automobil se tam nevleze, ale to, že osobní auta i nákladní auta umí couvat, to pan starosta netuší??? Zajímalo by mě jak se dostávám každý den do práce autem? To ho přenesu na cestu 65/1 jako Rambo? Nebo jak si to představuje? Jak již zmínil p.Ročeň, bez problémů se tady dostal nákladní automobil značky MAN, nacouval, složil kontejner a odjel, po dvou dnech opět přijel - nacouval, vzal kontejner a opět odjel.

0/0
10.8.2012 8:39





Najdete na iDNES.cz