Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Do Sýrie se dá intervenovat i bez vojenského vpádu

Velká část debaty o tom, co dělat na Středním východě, má sklon stavět realisty proti idealistům. Klasickým příkladem je Bahrajn, stejně jako Saúdská Arábie a vlastně i Egypt: výzvy vůči Spojeným státům americkým a dalším zemím, jež mají v regionu zájmy a vliv, aby se postavily za demokracii a lidská práva, narážejí na obavy, že budou-li prozápadní autoritářské režimy vypuzeny, utrpí zájmy dotýkající se národní bezpečnosti.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Carvin

To má Assad z toho ze byl tolerantní

a povolil tvrdou ruku . Hlavně že toleroval křesťany. To už mu žádný muslim neodpustí. Už je odepsany.

0/0
7.8.2012 12:01

modrozlodějský kolibřík

Taky si myslím, že se intervenovat i bez vojenského

vpádu. Ať tam Asadovi nechají 3 měsíce působit neviditelnou ruku trhu pana profesora Klause, a anglická manželka Asada bude žebrat v Londýně u Big Benu do krabice do bot!;-D

0/0
7.8.2012 11:33

pivak2

V obcanske valce neni dobrych a zlych

Proto jedine reseni je, at si to vyridi sami. Proc bychom si meli porad vybirat strany? Jestli se chtej pobit, at to udelaj.

0/0
7.8.2012 9:33

Englishman

Re: V obcanske valce neni dobrych a zlych

Povstání proti diktatuře není občanská válka. Ti, kdo přijdou po diktátorovi, samozřejmě můžou být horší, než on, ale je lepší jim pomoct diktátora svrhnout a vyzbrojit je, než přihlížet, jak diktátor masakruje neozbrojené obyvatele - podobně jako svět přihlížel, když starý Assad nechal zmasakrovat desetitisíce lidí v roce 1982.

0/0
7.8.2012 9:46

petrmoudry

Re: V obcanske valce neni dobrych a zlych

V dnešní době je hlavní boj proti terorismu všude ve světě. Ať je tomu v Sýrii nebo kdekoliv jinde.

0/0
7.8.2012 9:48

jfb2

Re: V obcanske valce neni dobrych a zlych

Ehm, opravdu je vždy lepší svrhnout diktátora a dosadit např. lidovou tyranii jako ve Francouzské revoluci? Anebo, Španělsko 36-39, evidentně vyhrálo menší zlo pro Španělsko, ale byl to diktátor... Chille a Pinochet to samé...

0/0
7.8.2012 10:08

Englishman

Re: V obcanske valce neni dobrych a zlych

Francouzská revoluce nesvrhla dikrátora, ale legitimního krále. Chile a Španělsko jsou špatné příklady, protože tam povstání nebylo reakcí na dlouholetou diktaturu, ale diktatura tam naopak vznikla jako reakce na povstání.

0/0
7.8.2012 10:22

briza

Re: V obcanske valce neni dobrych a zlych

Jaka reakce na povstani. V Chile i ve Spanelsku byli povstalci prave ti, kteri nasledne ustavili diktaturu. V obou pripadech utocili na radne zvolenou vladu.

0/0
7.8.2012 10:48

jfb2

Re: V obcanske valce neni dobrych a zlych

Čím se reálně liší diktátor od absolutního monarchy?

0/0
7.8.2012 10:56

Paeris Kiran

Re: V obcanske valce neni dobrych a zlych

Povstání proti diktatuře je občanská válka pokud se 1 občan státu rozhodne ji bránit protože ji považuje za výhodnou.

0/0
7.8.2012 10:12

briza

Re: V obcanske valce neni dobrych a zlych

Z tohoto pohledu byl Chomejni vlastne OK. Svrhl diktatora a nastolil horsi rezim ;-D

0/0
7.8.2012 10:54

jfb2

Re: V obcanske valce neni dobrych a zlych

Přesně. I když vyšší úroveň demokracie Iránu Chomejní přinesl, ale jestli více dobrého, to je otázka.

0/0
7.8.2012 10:58

honza.f

Do Sýrie se neplést

Nechápu, proč všechny noviny razí jeden postoj. Zdaleka nejlepší by bylo, kdyby v Sýrii zůstal Assad. Současným násilím se tam situace rozhodně nezlepší a bude jenom horší.

.

Západ by se do toho měl přestat plést. Pokud bude vzbouřenců proti Assadovi dost, dlouhodobvě se neudrží. "Problém" Sýrie je ovšem v tom, že Assada podporuje velká (rozhodně výrazně nadpoloviční) část obyvatelstva.

0/0
7.8.2012 9:23

Glock Mark XXI

Re: Do Sýrie se neplést

Assadovská Sýrie je posledním velkým dlouhodobým destabilizátorem Středního Východu - proto leží v žaludku USA i EU a proto tyto jej nebudou podporovat. Kvůli Hezbollahu, Chammasu, OOP a kamarádíčkům z Teheránu.

+1/0
7.8.2012 9:38

briza

Re: Do Sýrie se neplést

To uz jsme slyseli v pripade Saddama. :-/

0/0
7.8.2012 10:56

Englishman

Re: Do Sýrie se neplést

Assada podporuje jen menšinová skupina alevitů a ti to dělají ze strachu, že si to s nimi po Assadově odchodu zbytek Sýrie vyřídí.

Neustále se opakující tvrzení, jak po desítkách let tvrdé diktatury a perzekuce většina obyvatelstva diktátora (v tomto případě v druhé generaci) podporuje, jsou směšná.

0/0
7.8.2012 9:40

petrmoudry

Re: Do Sýrie se neplést

Jde hlavně o to porazit ozbrojené teroristy v Aleppu. Ti jsou hlavní příčinou destabilizace a narušování integrity Syrské arabské republiky.

0/0
7.8.2012 9:47

briza

Re: Do Sýrie se neplést

Uvidime, pokud Assad padne, kam pobezi tamni krestane (spolu s temi, kteri do Syrie utekli z "osvobozeneho Iraku"). :-/ Jeste mohou zkusit Libanon

0/0
7.8.2012 10:58

petrmoudry

Velká demonstrace na podporu Syrské arabské republiky

http://www.vlastnihlavou.cz/pro-syrska-demonstrace-sydney-5-8-2012/

Videa v článku jsou jasně průkazná, kolik tam bylo lidí.

0/0
7.8.2012 9:23

petrph

a není to zbytečné?

Nestačilo by-podobně jako v Libyi zajistit  bezletovou zónu?:-)

0/0
7.8.2012 8:58

Paeris Kiran

Re: a není to zbytečné?

No jo ale to by ste musel žebrat u američanů... a nebo u Rusů... nikdo jiný nemá prostředky to reálně zařídit.

Američané jsou vyčerpaní, a Assad je Ruský zákazník co se zbraní týká takže ti asi nebudou chtít aby to co mu prodali sestřelovalo jejich letadla.

0/0
7.8.2012 10:11

petrmoudry

Ano, hlavní je boj proti teroristům v Sýrii.

+3/0
7.8.2012 8:50





Najdete na iDNES.cz