Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Padají další žaloby za zpackané maturity. Jde o princip, říkají rodiče

Rodiče studentů, kteří propadli z maturitní slohovky, začali opět podávat žaloby. Některým neúspěšným maturantům nepomohla odvolání, zastání školy ani to, že pochybení v jednání krajských úřadů odhalil i ombudsman.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L.Ivon

Špatná jen maturita?

Tohle už začíná být směšné. Na několika oprávněných stížnostech se veze spousta dalších lidí. Studenti zjistili, že nemají požadované schopnosti a místo toho, aby nejprve hledali chybu u sebe, ji hledají hlavně všude jinde. Státní maturitu jsem sama absolvovala. Pokud se člověk 4 roky neflákal a nestahoval všechno, co se dalo, z internetu (teď narážím na slohy, rozbory četby apod) a na přípravu se úplně nevykašlal, tak v naprosté většině případů projít musel. Samozřejmě, mohlo dojít k určitému množství chyb, což je špatné. Nechápu ale, proč kvůli tomu úplně odsoudit státní maturitu a vracet se k systému: stejný papír = naprosto jiná úroveň znalostí. A pro pořádek: Zaznělo tu, že neuspěli převážně premianti - v mém okolí to tedy určitě neplatí. Kromě toho je dobré vědět, že jedničky ve škole ještě nemusí znamenat odpovídající znalosti v hlavě. I v naší třídě byla spousta jedničkářů, kteří fungovali na systému: I naprosté základy opíšu z taháku.

0/0
7.8.2012 14:45

okpacka

Jediné řešení

Maturitu by měl dostat každý, kdo vyplní správně testy. Chodit kvůli tomu 4 roky do školy je zbytečný luxus, na který stát ani nemá peníze.!!

0/0
4.8.2012 17:25

Radny neplatic999

Budouci pravnici maji problemy se slohovkama..

Ze me to vubec neprekvapuje. Nekteri uz skutecni pravnici totiz nevi ani co podepisuji(Falmer), nebo podepisuji neco cemu zrejme nerozumi(viz miliardove skody na statnich financich). Dekuji Cermatu, ze zacina tyhle "odborniky" odhalovat uz v zarodku..;-D;-DR^

0/0
4.8.2012 13:47

Angorka kocka domaci

To jsme dopadli!

Rodiče žalují za nevycvalanoy, facebookovou a převážně lenivou mládež, která není schopná se učit. Žaloba patří spíš na rodiče! Státní maturita je nevhodný termín. Lépe by se hodil "jednotné". Rozdíl pouze u odborných předmětů. MŠMT nechápu, vymýšlí něco, co dávno existuje a funguje. Jediným důvodem jsou tedy, jako vždy, peníze. Proto se nesmi hovořit o katastrofální úrovni soukr. škol. Mizernou úroveň mají od svého vzniku, od 90. let. Není to nic nového, jen se o tom totalitne demokraticky muselo mlčet. Dnes je pozdě bycha honit, tvářit se, že je snaha o nápravu. Buzkovou varovaly V Š tak dlouho, až tyto vyňala ze zákona. Akce STÁTNÍ MATURITY není překvapení, nic neočekávaneho. Je to jen další střípek mozaiky, zvané český bor...! .:(

+1/0
4.8.2012 7:11

jamski

Re: To jsme dopadli!

Neházel bych všechny soukromé školy do jednoho pytle.

Jejich výsledky totiž nejsou o nic horší než výsledky na státních školách, dokonce jsou lehce nadprůměrné.

A srovnávací testy ukázaly holou pravdu - , že jsou i takové, na které státní školství jednoduše nemá. :-)

A státní maturity jsou projektem veskrze potřebným a správným, jakkoliv se to učitelé i žáci snaží zpochybnit.

Porovnávání jejich práce se jim totiž logicky nelíbí, protože dosud si každý žil celkem spokojeně ve svém zabahněném rybníčku, a úroveň znalostí žactva potichoučku klesala a klesala. Bylo už na čase s tím bahnem trochu pohnout, a to se přes všechny dílčí problémy určitě podařilo.

0/0
4.8.2012 9:11

Angorka kocka domaci

Re: To jsme dopadli!

Však ano! Jsem všemi deseti pro státní maturity!. Nesouhlasím se statistikou. Jak dobře skončily výsledky? Teď už není co srovnávat, školství je v troskách. Čili není co srovnávat, kromě toho, kolik úspěšných studentů produkuje která škola. Úspěšná je ta, která má nejvyšší procento úspěšných maturantů/absolventu. V tom je zakopaný pes. Pustí každého, nechtějí po studentech žádné znalosti, maturitu udělá každý. To je ta tvoje statistika! Úroveň státních škol musela dolů, aby tyto přežily. Systém je nastavený na dotace. Žádná škola si nemohla dovolit vyloučit špatně studenty, přišla by o penize. Tomu říkám zrudnost! A ty? Ani nechapes, o čem píšu. Studenti si zvyklí na mrzke požadavky a žijí v bludu, že jsou vzdělaní. Jedinou nadstardni znalost, kterou utrpěli, je vycuranost a představa vlastní jedinečnosti. Vše se to zúročí na V Š. Bc. studia jsou vyšší dívčí, a V Š to musí utrpne snášet, zejména státní, které si drží akreditace průběžně. Maturant má být schopen sesmolit souvislý text, pokud možno bez chyb. Dětičky zvládají s bídou testy. Úpadek vzdělání je znát na každém kroku. Příšerné! :(. Češi měli vzdělání jako devizu. Teď jsme jako v USA: každý má školu a nic neumí. Mě nepresvedcis, chlapce. Já, na rozdíl od statistiky, srovnávat mohu! Minimálně privátní V Š by měly zaniknout. Všechny vznikly politicky nekorektnim tlakem, lobbingem, kamardsoftem a nikomu tam nejde o výuku! :(. Tak si, prosím tebe, nelzi do kapsy!

0/0
4.8.2012 13:19

hyzdilkarel

Četl jsem, že nějaké dítě po maturitě skočilo z okna???

Neměl by být za to někdo potrestaný ???? :-P:-P:-P

0/0
3.8.2012 21:48

JITY129

maturita

tak jak čtu příspěvky na téma maturita, běhá mi z toho mráz po zádech, tolik nenávisti, zatrpklosti, to se jen tak nevidí, vy můžete naopak být rádi, že si někdo za vás a vaše děti vůbec pálí prsty, rodiče, kteří své děti neodepsali a brání je vám vyšlapávají cetu, abyste nemuseli totéž absolvovat s vašimi dětmi  a dosáhli toho, že sloh se vrátil zpátky do škol. Z mé strany jim patří naopak obdiv, oni nekecají, oni něco zněnili a co vy?

0/0
3.8.2012 17:09

Amoniak II

Re: maturita

Sloh se nikam nevracel, návrh požaduje vrátit hodnocení slohu na školu - tj. učitelům, v jejichž zájmu je, aby žák prošel, učitelům, na které může snadno zatlačit ředitel, zřizovatel, rodič.

+1/0
3.8.2012 20:40

Angorka kocka domaci

Re: maturita

Totalita ve školství nikdy neskončila!

0/0
4.8.2012 7:13

jamski

Re: maturita

A asi nikdy neskončí.:-)

Ale je to rozhodně lepší než přehnaná demokracie.

Základní návykytotiž  někde děti získat musí, jinak by totálně zvlčily. :-)

0/0
4.8.2012 9:03

Angorka kocka domaci

Re: maturita

Mluvíme každý o něčem jiném :). Totalita ne ve vztahu student <> výuka, ale vztah učitel <> vedení, MŠMT.

0/0
4.8.2012 13:37

_brambor_

Už to pochopte, jde o princip

nejde o to aby se synáček bohatého papínka dostal na školu i přes svoji zjevnou hloupost.;-D Jde jen o princip

0/0
3.8.2012 15:23

Rodnok

Re: Už to pochopte, jde o princip

Jakože z hlediska vyššího principu mravního má mít maturitu každej, kdo se k ní dohrabe? ;-)

0/0
3.8.2012 15:36

minerva007

Držím palce

Znám bohužel několik podobných případů dobrých nebo i výborných studentů, kteří neudělali maturitu.

+1/0
3.8.2012 14:26

Kefalín7

Re: Držím palce

R^

0/0
3.8.2012 14:29

jamski

Re: Držím palce

To, že někteří dobří nebo i výteční studenti  u maturity neuspějí, je velmi často zapřičiněno mimo jiné také  tím, že tu zkoušku tvrdě podcení ( jsou přece nejlepší ) a pak jim zbudou jen oči pro pláč.

Ale je to jistě velmi užitečná zkušenost pro život.

+1/0
3.8.2012 14:38

Malchance

Líbí

se mi jak tu všichni hodnotí úroveň českého školství a maturit a přitom o tom nemají ani ponětí ;-D příjde mi, že 99% neví, že státní maturita je jen jedna část maturitní zkoušky, která je tak na úrovni čtvrtletní písemky. To co je opravdu těžké je ta školní část... a k tomu případu se závěrem na šesté stránce: Ony se dostali předpřipravené papíry, kde bylo napsáno dole číslo stránky např. 1 ze 6 apod. (už si nepamatuju přesně tu formulaci) jestliže slečna dopsala první stránku a pak si to nezkontrolovala a skočila hned na šestou, tak je to její chyba, ne? Učitelé na to ještě upozorňovali a několikrát...

0/0
3.8.2012 10:54

jamski

Re: Líbí

Že úroveň znalostí absolventů ( a to nejen na středních, ale i na vysokých školách) výrazně klesá, je obecně známý fakt, a potvrdí to každý, kdo se s nimi potká při jejich uvádění do praxe.

Já to dělám už přes pětadvacet let, tak to možná trochu posoudit mohu.

Kdysi se nováčkové zaškolili v metodice a postupech, a za měsíc byli "v obraze", a mohli dostat samostatnou práci.

Dnes jim mnohdy chybí základní znalosti, takže jejich příprava se protahuje, nezřídka až na půl rok, což činí zaměstnvateli docela velký problém, protože takový člověk potřebuje stálý dohled, což stojí docela dost peněz i energie.

Nemluvě o tom, že výsledky jejich práce jsou prakticky neměřitelné ( není tak malá hodnota) a jejich písemný projev je čím dál častěji nezveřejnitelný.  A to je fakt smutný obrázek našeho školství, o to víc, že je čím dál častější. Jen jediná věc těmto lidem nechybí nikdy, a vyskytuje se v hojné míře, - nezměrné sebevědomí.

0/0
3.8.2012 11:12

Malchance

Re: Líbí

No jo, ale to je většinou podle toho jakou školu vystudoval. Ty rozdíly jsou opravdu obrovské a bylo to tak i dřív...

0/0
3.8.2012 11:15

jamski

Re: Líbí

Netvrdím, že dřív problémy nebyly, ale vyskytovaly se v mnohem menším měřítku než dnes.

Problém je v tom, že si absolventi nepřinesou mnohdy nejzákladnější dovednosti, což se v minulosti nestávalo.

Jestliže vám čerstvý absolvent technické VŠ nedokáže dát dohromady ani tabulku výměr, a poté, co se mu dostane poučení, jak na to, odevzdá ji s matematickými chybami ( spočítat obsah obdélníka a vynásobit ho výškou, fakt není zrovna složitá věc), je to minimálně k zamyšlení.

0/0
3.8.2012 11:22

Malchance

Re: Líbí

Tak něco takového klidně možné je, ale shazovat kvůli tomu celé školství a všechny mladé je tak trochu povrchní, ne? Navíc maturitu udělá a mohl udělat kdokoliv, to že je pak nepoužitelnej v životě je něco jiného...

0/0
3.8.2012 11:28

jamski

Re: Líbí

Já mladé lidi v žádném případě neshazuji.

Jen tvrdím, že výsledky práce našeho školství mají už několik let trvale klesající úroveň, a neříkám to jen tak do větru, protože s těmi lidmi každoročně přicházím do styku..

0/0
3.8.2012 13:49

jamski

Re: Líbí

Ten popisovaný příklad není totiž ojedinělý, použil jsem ho jenom jako ilustraci širšího problému.

+1/0
3.8.2012 13:51

hafusak2

Re: Líbí

Máte pravdu, měl jsem stejné zkušenosti. Že toho moc neuměli, na to sem byl připraven, ale když projevili i neznalost malé násobilky, to se mnou otřáslo. Platy ovšem chtěli přímo ředitelské a požitky, jaké neměl ani náměstek. Několikrát jsem musel řešit konflikty, kdy se hrubě a arogantně chovali k dělníkům. Všem chtěli poroučet, do všeho mluvit, ale absolutně si nepřipouštěli, že by za něco mohli nést zodpovědnost. Skutečně to trvalo několik měsíců nežli se buď sami srovnali, nebo odešli sami jinam, "kde si jich budou víc vážit", což mě vždy velice pobavilo.

0/0
3.8.2012 13:16

jamski

Re: Líbí

Ano, je to asi všude plus minus stejné. :o)

0/0
3.8.2012 14:42

Kefalín7

Re: Líbí

25let? Generační problém ti nic neříká? Jak asi hodnotili sóuzi tebe, když jsi byl cucák po škole...

0/0
3.8.2012 14:24

jamski

Re: Líbí

Protože mám kolem sebe neustále mnoho lidí mladších i velmi mladých, a protože tvoříme tým ( a to v pravém smyslu toho slova, neboť výsledkem naší práce není exhibice jednotlivce, ale měřítkem je výhradně výkon celého kolektivu) vím velmi dobře, co je to generační problém.:-)

To o čem píšu je spíš o délce srovnávacího období, než o mezigeneračním problému.

Takže v tomto smyslu mám docela štěstí.

I když ... štěstí přeje připraveným. :-)

0/0
3.8.2012 14:34

jirkafox

Re: Líbí

Ehm,souhlasím s tím že spousta čtenářů tomu asi moc nerozumí ALE to nic nemění na faktu že letošní maturity byly totální průser,Cermat podělal naprosto všechno co mohl. A je smutné že lidi co to způsobili,nebudou nejspíš vůbec potrestáni,maximálně přijdou o práci. I já jsem letos maturoval(úspěšně)a těch průserů bylo fakt požehnaně.

Například známý podraz na maturanty z těžší matematiky(neúměrná obtížnost). Ale Cermat dělal i další chyby, o kterých se v médiích snad vůbec nemluvilo. Například didaktický test z češtiny na základní úrovni...obsahoval úlohy na statistiku a také na dějepis. To má být český jazyk??? A další problém se slohovkami: Dostali jsme sešit se zadáním, papíry na psaní slohovky načisto ale ani jeden papír na psaní nanečisto!Tzn. byli jsme odsouzeni k psaní přímo do zadání, tedy do již potištěných papírů. Že by Cermat šetřil papírem? Ale na ústních zkouškách se vždy použil jen 1 pracovní list a dalších 19 se jich MUSELO VŽDY POVINNĚ VYHODIT...

Bez diskuze, posrali to.

0/0
4.8.2012 0:45

jamski

Re: Líbí

Ono se dá všechno vyložit z různých úhlú pohledu.

Mluvit o podrazu, lze určitě v případě, že se test nedá řešit vůbec, nebo se nedá řešit v daném čase. JENŽE - v případě, že část studentů zvládla test na jedničku, nelze mluvit o podrazu, ale o tom, že ti ostatní byli připravení hůř, a tudíž právem dostali horší známku.

A totéž lze říct i o didaktickém testu. Ten kdo dostal jedničku, projevil širší vědomosti, a je to v pořádku. Podstata je v tom, že všichni měli stejné podmínky, a tudíž má výsledek svoji vypovídací hodnotu.

Co se týká slohových prací, souhlasím, že jejich hodnocení by mělo být dvoukolové, tzn. první kolo na škole, druhé kolo na centrální úrovni. Tak se dají odchytit nesmyslné chyby, a zároveň zajistit jednotné měřítko.

Tedy státní maturita jednoznačně ano. Bez diskuse.:-)

0/0
4.8.2012 6:46

jirkafox

Re: Líbí

Ohledeně té matematiky, podraz na studenty to BYL. Maturanti se dozvěděli jak těžké to bude, až velmi krátkou dobu před zkouškou, což jim komplikovalo přípravu. Dále bylo na test extrémně málo času. Navíc tam byla i úloha, kde byly 2 správné odpovědi. Přitom ale bylo řečeno, že je správná vždy jen jedna odpověď! A co stím pak Cermat udělal?! Prohlásil jako správnou TU ODPOVĚĎ, KTEROU ZVOLILO VÍCE MATURANTŮ NEŽ TU DRUHOU. Není to podraz? Napraveno to bylo teprve když se to dostalo do médií...

A to že měla jedna úloha ve skutečnosti 2 řešení, má důsledky mnohem větší než jeden bod dolů! Maturant úlohu vyřeší správně a vyjdou mu 2 výsledky. Jenže je řečeno, že jen jeden je správný. Tak si řekne že udělal chybu a začne jí hledat. Jenže žádná chyba v řešení příkladu neexistuje. Tím ztratí další čas na řešení jiných příkladů.

Pracovníci Cermatu dělali jednu chybu za druhou... a za to by měli být potrestáni, ovšem to se asi nestane...

0/0
4.8.2012 13:12

jardahorak

Hmmm

Jak to tak ctu, tak v generaci dnesnich maturantu je to samy genius, nepochopeny talent, Einstein, ktery pres svou brilantni mysl neni schopen postrehnout podruznosti typu zadany slohovy utvar...

Nezbyva nez se tesit, az za par let tihle uzasni myslitele zacnou sklizet Nobelovky... Bohuzel ale povetsinou skonci v hospode s typickym: "Kdybych ja..."

+1/0
3.8.2012 10:41

Malcolm de Serenity

Re: Hmmm

No, rozhodně to říkají jejich zhrzení rodiče ;-D

0/0
3.8.2012 12:24

pakostič

kdyby do toho úředníci nezasahovali, nechali maturity tak,

jak byly dříve tak se žádné problémy nevyskytly a nemusely se teď řešit! Na co sáhnou, po tom .....

0/0
3.8.2012 10:40

avlyslakecod

Re: kdyby do toho úředníci nezasahovali, nechali maturity tak,

problémy byly, jsou a budou - úroveň vzdělání klesá bez ohledu na státní maturity

0/0
3.8.2012 10:41

jardahorak

Re: kdyby do toho úředníci nezasahovali, nechali maturity tak,

Problemy byly vzdy. Propadli troubove take. Nastvani rodice take...

Problem je v tom, ze novy system maturit je soustem pro media a politiky. A tak se hlupcum dostava sluchu...

+1/0
3.8.2012 10:42

jamski

Re: kdyby do toho úředníci nezasahovali, nechali maturity tak,

Kdyby se studenti normálně připravili, neměli by problém ( viz víc než 75% studentů, kteří uspěli) :-)

0/0
3.8.2012 10:57

Malcolm de Serenity

Re: kdyby do toho úředníci nezasahovali, nechali maturity tak,

Jn dříve procházel každý idiot, každý hlupák s tatíkem v postavení.. kdo by si dříve stěžoval? problémů bylo mnohem víc, akorát na nadhodnocení si nikdo stěžovat nebude :-P

0/0
3.8.2012 12:37

Petr7777

rekl

Bych, ze to hodnotitele ani necetli a rovnou se podivali jestli je tam zaver. Nenasli ho a nazdar.

+2/0
3.8.2012 10:02

Malcolm de Serenity

Re: rekl

;-D stoprocentně;-) a ty jsi rodič nebo nepochopený romanopisec?

0/0
3.8.2012 12:26

Radny neplatic999

Re: rekl

Pokud je tam napsane, ze zaver musi byt na strane 2 a ona ho napsala jinde, zrejme neumi cist a proto znamka 5 je naprosto logicka..;-DR^

0/0
4.8.2012 13:49

jamski

Když ty medializované případy tak čtu . . .

Dovídám se, že maturitu vlastně neudělali jen samí geniové, kteří jsou vysoce nadprůměrně inteligentní, zatímco ti průmerní a slabší u ní uspěli ....

Kdepak je asi chyba ??

:-)

+1/0
3.8.2012 9:46

patrik.spitzbart@email.cz

Re: Když ty medializované případy tak čtu . . .

nejlépe se ovládá stádo hloupých manipulovatelných ovcí. pokud pěstujete chytrý národ, tak můžete čekat že vás za zlodějiny jednou vyštípe. Takže čim větší blbec, tim víc volí to co mu řekne usměvavej pán na billboardu

0/0
3.8.2012 9:48

avlyslakecod

Re: Když ty medializované případy tak čtu . . .

mi to taky připadá, že státní maturitu spíš udělá ten, kdo se na poslední chvíli něco nabifluje než ten, kdo přemýšlí, myšlení je asi nežádoucí jev

+3/0
3.8.2012 9:50

mbem

Re: Když ty medializované případy tak čtu . . .

Hlavní je dodržet formality, o obsah ani tak nejde. Že neumíte vyjmenováná slovat, tak se nic neděje, do 4 se už nějak vejdete. Ale že napíše o deset slov víc než máte povoleno - jo, tak to jdete od válu.

0/0
3.8.2012 9:53

avlyslakecod

Re: Když ty medializované případy tak čtu . . .

za mých mladých let jsme u maturity slova nepočítali :-/ ani u jiné slohovky

0/0
3.8.2012 9:56

mbem

Re: Když ty medializované případy tak čtu . . .

Vítejte v nové, evropské době... :-P a zvykněte si, že nadále bude forma vítězit nad obsahem mhonem častěji.

0/0
3.8.2012 9:58

avlyslakecod

Re: Když ty medializované případy tak čtu . . .

k čemu je dobrý počet slov ve slohovce? když bude o ničem?8-o

0/0
3.8.2012 10:00

mbem

Re: Když ty medializované případy tak čtu . . .

K h***u.

0/0
3.8.2012 10:04

net.Xtreme proti diskriminaci

Re: Když ty medializované případy tak čtu . . .

U nás se počítali stránky...podle mě je to nefér vůči nám s menším písmem...

0/0
3.8.2012 10:10





Najdete na iDNES.cz