Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

O Slováky se můžeme opřít, řekl Nečas na „bratrském“ setkání

Stovky lidí včetně předních českých a slovenských politiků přijely pod hraniční horu Velká Javořina v Bílých Karpatech na tradiční slavnosti bratrství Čechů a Slováků. Představitelé obou zemí prohlásili, že podobná setkání lidí potvrzují nadstandardní vztahy mezi státy bývalé československé federace.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Houda2

Diskuze se vede slepým směrem...

Není potřebné hledat k jaké historické souvislosti prosazovalo Slovensko svou samostatnost, protože tu ono prosazovalo vždy, za každých okolností a to v dobách, kdy si myslelo, že by mu to mohlo projít.1938,1967, 1990.

Slovensko trpí "štúrovským" komplexem, který mu velí hledat si křečovitě odlišnosti od ostatních národů a vyzdvihovat tak svou neexistující výjimečnost. Oproti Kollárovi, který hlubokým studiem historie hledal spojitosti a stanovil pouze čtyři slovanské jazyky : Polský, Ruský, Srbskochorvatský a Český (Československý ), v němž Slovenštinu považoval pouze za české nářečí.

Žene je neexistence historie, krále, korunovačních klenotů, historického jazyka, vítězné bitvy, královského města (Rostislavova pevnost, Bozon, Pozson, Pressburg, Prešburg...jméno Bratislava dostalo až v 1920 po té, co ji obsadili českoslovenští legionáři a a pražští sokolové, vyrvali ji Maďarům a předali Slovákům, ještě na počátku 17.stol v ní žilo 50%Maďarů, 30%Němců, 10%Židů a jen 5% Slováků ).

0/0
31.7.2012 13:00

hornyuhor

Strach a des !

čítať niektoré príspevky. 1939 - Slovenský štát a následne protektorát vznikli preto, lebo to tak chcel AH a jedinou relevantnou mocnosťou, ktorá bola po ústupe západných mocností schopná rozhodovať v regióne bolo Nemecko. Rečniť o nejakom odtrhnutí je to isté ako vyhlasovať, že Česi sami žiadali o zriadenie protektorátu, lebo o to požiadal prezident Hácha Hitlera. Hitler si na uskutočnenie svojich cieľov našiel ochotných prostredníkov, ktorí iba realizovali jeho rozhodnutia. Že čs. štát bez opory veľmocí nebol schopný čeliť tlaku niekoľkonásobne väčšieho a silnejšieho Nemecka bolo a je zrejmé každému nedoukovi. Základná otázka v tejto problematike totiž stojí tak, že prečo sa ČSR v rokoch 1938 a 1939 dostala diplomaticky tam, kde sa dostala. Iba podotknem, že zahraničnú politiku v tej dobe určovali takmer výhradne v Prahe a výsledky tejto zahraničnej - ale aj vnútornej politiky sa v týchto kritických rokoch dostavili. Tiso - ako aj Hácha boli iba bezvýznamní panáčkovia Adolfa H.

0/0
30.7.2012 13:30

Henri

Re: Strach a des !

No ale ty jeden nacionalista! To nevieš, že keby nie slovenskej velezrady, udatný český štát by zabránil IIWW ?   Ale museli vyťahovať žabykláč z lopatky .....;-D

0/0
30.7.2012 14:01

Henri

Re: Strach a des !

... a ešte aj kléro-oné-fašista, či čo to akože je !!! Tak.

0/0
30.7.2012 14:02

Přátelský

Re: Strach a des !

Plně souhlasím. Po Mnichovu se už dobře nešlo bránit. Úlohu Háchy i Tisa musí hodnotit historici a politologové. Myslím, že to byli, zvláště v případě Háchy, obětní beránci. Hácha přece zachránil poměrně mnoho i některé lidi.[>-][>-][>-]

0/0
30.7.2012 17:55

lbc59

opřít??

Nevím, ale o slováky jako spojence se myslím nemůže opřít asi nikdo.Vždyť jen za 2 světové války změnili 3 x své spojence a nepřítele podle toho, jak se vyvíjela situace:-)

+2/0
30.7.2012 10:03

NavzdyMlady

Re: opřít??

http://www.youtube.com/watch?v=YWiFMHkIB04

0/0
30.7.2012 14:09

tady se potlačují názory-2

"Svatopluk - král starých Slováků".

[>-]

0/0
30.7.2012 8:33

NavzdyMlady

Re:

Aj kráľ Arthur z Camelotu bol Slovák, to nevieš? Excalibur je slovenská povesť.

0/0
30.7.2012 12:31

Henri

Re:

A keď sa naserieeeme, tak prehlásime aj Cimmermanna za Slováka.

0/0
30.7.2012 14:03

NavzdyMlady

Re:

Boha, to bol Čech? ;-D

0/0
30.7.2012 14:09

KdysiBedlam

chacha

O Slovaky se muzeme oprit.......;-D To nam uz dokazali nekolikrat v nasi nedlouhe historii......Rv

+3/0
30.7.2012 6:47

BARON FON SAXOFON II.

Re: chacha

taky si říkám, že slovo "zrada" vzniklo na slovensku:-)

0/0
30.7.2012 7:11

NavzdyMlady

Re: chacha

zrada a ešte aj pomsta, bryndza, kôň a rôzne iné slová ;-D

0/0
30.7.2012 8:19

majklblog@volny.cz

Re: chacha

Ťavo v debni na žeriave!

Ale čučoriedky bys žral jak nezavřenej. V drobenkovém koláči i s podloženým papundeklem! ;-D

0/0
30.7.2012 11:33

NavzdyMlady

Re: chacha

To je jasné, človeče ;-D

0/0
30.7.2012 11:35

majklblog@volny.cz

Re: chacha

Žes přiznal barvu, to Tě ctí! ;-D

0/0
30.7.2012 12:19

NavzdyMlady

Re: chacha

Ja som za každú srandu.

0/0
30.7.2012 12:29

majklblog@volny.cz

Re: chacha

Pak jsme podobná krevní skupina. Ta moje je momentálně tak asi kolem jednoho promile. ;-D

0/0
30.7.2012 12:38

NavzdyMlady

Re: chacha

Uf, to ja som mal toľko asi pred mesiacom a dva dni liečba potom. ;-D Tak na zdravíčko, nech Vám bere, heh.

0/0
30.7.2012 12:56

zuzkadost

Re: chacha

Rv

0/0
30.7.2012 8:13

NavzdyMlady

Re: chacha

http://www.youtube.com/watch?v=YWiFMHkIB04 ;-D kamarát môj jediný najlepší

0/0
30.7.2012 14:08

zberanek

Česká vláda je jednoduše hrozná

O Slováky se možná opřít můžeme, ale s touto vládou to dotáhneme na chvost těch nejhorších států dle ekonomických a korupčních ukazatelů.

+3/0
30.7.2012 6:46

tady se potlačují názory-2

TROŠKU PROHNILÁ OPORA !

Český národ je nepoučitelný. Tolikrát nás zradili a přesto se s nimi budeme objímat a tvářit se, že jsme bratři.

NIKDY ! [>-]

+3/0
30.7.2012 6:34

NavzdyMlady

Re: TROŠKU PROHNILÁ OPORA !

Och, čo budeme teraz robiť? Rozmyslite si to, prosím, ešte ;-D

+1/0
30.7.2012 6:52

BARON FON SAXOFON II.

Re: TROŠKU PROHNILÁ OPORA !

no čo, budete se zase učit maďarsky. stejně jste se od maďarska trhli neprávem, protože horní uhry (slovensko) je historické území maďarska;-)

0/0
30.7.2012 7:14

NavzdyMlady

Re: TROŠKU PROHNILÁ OPORA !

Vy ste sa odtrhli od Rakúska a Nemecka :-). Slováci boli na území Slovenska skôr ako Maďari, len sa to ešte nevolalo Slovensko, tak ako Irak sa nevolal Irak od vzniku sveta a podobne, ale to ty asi nepochopíš, ty historický uhor ;-).

Uhorsko bol tzv. žalár národov, teda bolo v ňom viac národov, ktoré ovládali kočovní Mongoli, dnešní Maďari, rozdelením Uhorska tieto národy dostali svoju slobodu, chápeš, ty historik?

Opri, opri, opri...! ;-D

0/0
30.7.2012 7:33

tady se potlačují názory-2

Re: TROŠKU PROHNILÁ OPORA !

Co tady plácáte o nějaké historii, i toho krále jste si vymysleli a ukradli - "Svatopluk - král starých Slováků". [>-]

0/0
30.7.2012 8:23

NavzdyMlady

Re: TROŠKU PROHNILÁ OPORA !

Konkrétne čo plácám? Kto tu spomína Svätopluka?

0/0
30.7.2012 8:51

tady se potlačují názory-2

Re: TROŠKU PROHNILÁ OPORA !

Plácáte o nějaké virtuální historii. Žádnou jste nikdy neměli. Jenom ji kradete okolním národům. Proto jsem vzpomněl toho Svatopluka jako zářivý příklad.

0/0
30.7.2012 10:07

NavzdyMlady

Re: TROŠKU PROHNILÁ OPORA !

To je fakt, že sme boli na území Slovenska skôr ako Mongoli, ty virtual fighter.

0/0
30.7.2012 10:18

NavzdyMlady

Re: TROŠKU PROHNILÁ OPORA !

A mali sme históriu a mali, mali mali a mať budeme ;-). Mali, mali, mali

0/0
30.7.2012 10:21

tenysák

Re: TROŠKU PROHNILÁ OPORA !

a kdy? 8-o

0/0
30.7.2012 12:27

NavzdyMlady

Re: TROŠKU PROHNILÁ OPORA !

No vždy. Presný dátum neviem, podľa toho, aký kalendár uznávaš.

0/0
30.7.2012 14:05

Houda2

Re: TROŠKU PROHNILÁ OPORA !

Bohužel vás musím upozornit, že slovanské kmeny přitáhli na naše území až více než sto let po bitvě na Katalánských polích, v níž Attila dostal na frak od Římanů a Vizigótů....vy učiteli "slovenské světové historie" ...;-D

0/0
31.7.2012 12:27

NavzdyMlady

Re: TROŠKU PROHNILÁ OPORA !

;-D a kto tu bol ešte ešte ešte pred nimi? Akú národnosť mal pračlovek? ;-D NIe, my sme tu boli úplne prví, Adam, ktorého stvoril Boh bol Slovák, ak neviete. A Boh bol Slovák tak isto, tak ty si len taký nedorobok.

0/0
31.7.2012 17:50

zuzkadost

Re: TROŠKU PROHNILÁ OPORA !

Rv

0/0
30.7.2012 8:14

Houda2

Tak jsem přečetl stránku diskuze a...

...koukám, že si naši slovenští kdysi bratři vykládají dějiny pořád po svém...možná by jim neškodilo zjistit si, kteří slovenští politici byli před mnichovskou zradou zbaveni úřadu a kterým hrozilo dokonce vězení za vědomé rozbíjení republiky. Možná by pomohlo i zapřemýšlet, proč, když už Slovensko vyhlásilo samostatnost jen z nutnosti, mělo už promptně dopředu připravené rasové zákony a proč jezdili slovenští zástupci vyjednávat na vlastní pěst přihrbeně a patolízalsky do Německa ještě v době existence Československa....:-/

+2/0
30.7.2012 1:40

NavzdyMlady

Re: Tak jsem přečetl stránku diskuze a...

Ooo, Tannenbaum, ooo, Tannebaum... ;-D

0/0
30.7.2012 8:20

Henri

Re: Tak jsem přečetl stránku diskuze a...

Možno by  Česi mohli popremýšľať, prečo s nimi Slováci v spoločnej republike neboli spokojní a napriek ekonomickým ťažkostiam sa vždy snažili o samostatný štát.  To, čo Maďari nazývajú trianonskou nespravodlivosťou a Česi zradou (1939, 1992), to Slováci považujú za svoju záchranu a možnosť vlastnej existencie do budúcna.  Z toho vyplýva, že dejiny píšu vždy víťazi a pri remíze môžu existovať aj dve pravdy. Ale keď je to pre niekoho nepochopiteľné, myslite si ďalej, že Slováci nemajú históriu a že vznikli spontánne  v Slovakofarme Hlohovec.

0/0
30.7.2012 13:25

hornyuhor

Mýty

Tak ako Slováci aj Česi majú svoje mýty. Niektoré z tých mýtov sú čitateľné v tejto diskusii. Nebudem ich komentovať, pretože sú to okrajové sentencie, ktoré nemajú v českých krajinách hlbšie ideové zázemie. Iba ak medzi hlupákmi. Chodievam do ČR a tak to môžem takto prehlásiť. Ak je niekto debil, je proste debil. A je to jedno, či je to debil Czech made alebo Slovak made...

0/0
30.7.2012 1:09

tady se potlačují názory-2

Re: Mýty

Hmm...., mýty ?? Ploština, Mnichov, SNP....... a spousta jiných.

0/0
30.7.2012 6:36

NavzdyMlady

Re: Mýty

SNP je komunistický puč, čo ti budem hovoriť? ;-D

0/0
30.7.2012 14:11

majklblog@volny.cz

Re: Mýty

Máte pravdu. Jenže mít pravdu se v Čechách neodpouští. To je snad ještě ještě horší, než mít prachy. Průměrný Čech uznává pouze toho, kdo je na tom ve všech ukazatelech hůře než on. Tedy uznává - on se k němu ze svých výšin blahosklonně sehne jako druhdy anglická miss k černouškovi!

+1/0
30.7.2012 11:44

rokaro

pravda o slováky se můžeme opřít,ale ne

o lžipředsedu vlády čr a spol

+1/0
29.7.2012 23:34

banalita

Re: pravda o slováky se můžeme opřít,ale ne

O Slováky asi neradno se opírat. Selžou, když jim kyne někde víc. Viz Mnichov a teď rozpad Československa. Vždycky vrazí kudlu do zad. A ještě se směšně povyšují, rychle zapomenou na pomoc a vstřícnost. Nevím proč jim stále podlézáme. Chtěli pryč a teď se sem hrnou, ničí naše bydliště (mám zkušenosti ze sídliště), je jich tu čím dál víc a bezohledně ničí životy místním obyvatelům  prací načerno i po nocích, vandalitou ve společných prostorech, drzostí a vyzývavostí, když je člověk slušně upozorní na neférové jednání. Všechny vykázat a ne jim ve velkém platit kvalitní studia, na která nemají ani naši lidé. Odvděčí se velmi zle a nelze jim nic říci, neb jsou přece hájení...:-/

+2/0
30.7.2012 2:59

NavzdyMlady

Re: pravda o slováky se můžeme opřít,ale ne

Viz Mníchov, vy aj Vaši kolegovia diskutéri máte asi v hlavách nakakané.

0/0
30.7.2012 6:54

majklblog@volny.cz

Re: pravda o slováky se můžeme opřít,ale ne

Nikoliv. Mají v té palici Jiráska - temno.

+1/0
30.7.2012 12:24

NavzdyMlady

Re: pravda o slováky se můžeme opřít,ale ne

Tak aspoň tá literatúra tam je :-)

0/0
30.7.2012 12:30

majklblog@volny.cz

Re: pravda o slováky se můžeme opřít,ale ne

Veď hej,

tuhle jsem sem jí z Bratislavy odvezl 2 kamióny a z Prahy 4. To byl vejvar! ;-D;-D;-D

0/0
30.7.2012 12:42





Najdete na iDNES.cz