Diskuze

Omezení přístupu ke zbraním by tragédii v kině nezabránilo, tvrdí Romney

Republikánský kandidát na prezidenta Mitt Romney vyjádřil v pondělí přesvědčení, že větší omezení přístupu ke zbraním ve Spojených státech by nezabránilo masakru, kterého se dopustil mladý střelec při promítání filmu o Batmanovi v noci na pátek ve státě Colorado.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Jesterka77

25. 7. 2012 9:52
Kolikrát...

...jste byli napadeni tak, abyste museli použít zbraň? Nebo někdo z vašich blízkých? Zatímco si pěstujete paranoiu, že na každém rohu vám někdo usiluje o život, pořizujete si zbraně, se kterýma neumíte pořádně zacházet. Daleko víc je případů, kdy se střelnou zbraní nědo zraní při manipulaci s ní, ne při obraně!!!

Vy všichni, co máte pocit, že bez vlastní pistolky nepřežijete už ani den byste se měli podívat na Bowling for Colombine. NENÍ v pořádku, že vám v Americe při otevření účtu v bance dají zdarma zbraň, NENÍ v pořádku, že dva sedmináctiletí kluci vyjdou z K-Martu během pár min ut s několika kilo munice v taškách, NENÍ v pořádku, že má kdekdo doma v šuplíku nabitou zbraň! Tyhle pravidla nikoho neochraňujou, jenom komplikou svět!

0 0
možnosti

cover72.net

25. 7. 2012 15:04
Re: Kolikrát...

Aha. Takže vycházíte z emotivního bijáku (v žádném případě se nejedná o dokument) usvědčeného lháře a demagoga Moora. Máte jakýkoli důkaz, že vlastníci zbraní s nimi neumí zacházet? Máte jakýkoli důkaz, že se více lidí zraní při manipulaci, než při obraně?

Zkuste si probrat nějaká skutečná, **dozdrojovaná** fakta z univerzitních a vládních zdrojů namísto emotivních výkřiků:

http://www.gunfacts.info/pdfs/gun-facts/6.1/gun_facts_6_1_screen.pdf

Fakt: ve zhruba 11% případů, kdy na zločince střílí Policie je zraněn nevinný. Když v obraně střílí civilisté, nevinný je zraněn ve 2% případů. Pravděpodobnost, že civilista bránící se zbraní zabije okolostojící je méně, než 1:26000, ačkoli se civilisté zbraní v ruce ubrání téměř 2 500 000 krát ročně.

zdroj: Shall Issue: The New Wave of Concealed Handgun Permit Laws, C. Cramer, and D. Kopel, Independence Institute Issue Paper. October 17, 1994

0 0
možnosti

Nenic mi me triangly

24. 7. 2012 17:50
co se tyce amaterskych hadek pro a proti

tady je seriozni studie

http://gunowners.org/op0746.htm

4 1
možnosti

fenri

25. 7. 2012 9:17
Re: co se tyce amaterskych hadek pro a proti

Chtělo by ještě ruský překlad pro zdejší odpůrce, aby tomu rozuměli...

0 0
možnosti

Nenic mi me triangly

24. 7. 2012 17:48
Joker zvysil kulturni uroven produkce

mezi nami, kdo se muze jit kloukat na takovou blbost a jeste k tomu o pulnoci. Batman jsem videl jen jedenkrat a jeste ne celeho, asi pred 20 ti lety a necitim se o nic ochuzen :-)

0 0
možnosti

ducatofil

24. 7. 2012 17:36
Ma naprostou pravdu,

zlocinci si zbran obstaraji vzdy.

5 1
možnosti

-EaSy-

24. 7. 2012 22:48
Re: Ma naprostou pravdu,

Auto, bomba, nůž, sekera, ruce... Stačí najet autem ve vysoké rychlosti na ostrůvek plný lidí a počty se rovnají této tragédii. Zbraně nevraždí, to lidé.

2 1
možnosti

Antonín, topič

24. 7. 2012 15:16
Přístup ke zbraním nemá velký vliv.

Větší zločinnost je tam, kde je větší bída (kontrast bohatí - chudí), vládne méně tvrdá ruka (v tyraniích je zločinost menší jako vedlejší produkt) a vyskytují se horkokrevné skupiny obyvatel.

0 0
možnosti

1888

24. 7. 2012 15:54
Re: Přístup ke zbraním nemá velký vliv.

Kdyz padl Mussolini tak se zvysila zlocinost v Italii. Mafie obnovila cinnost. U nas je zase uz od Rakouska-Uherska anomalie. Vrazd je cca dve ste za rok bez ohledu na rezim . Bude to tim ze u nas je vetsina vrazd s vyjimkou padesatejch let a valecnejch udalosti v kruhu rodinem. Nejcastejsi vrazednou zbrani je kuchynsky nuz na venkove se jeste uziva sekera. Stacilo by tedy zavest zbrojni pas na kuchynskej nuz

1 1
možnosti

Nenic mi me triangly

24. 7. 2012 13:51
denne umira na cestach tisice lidi

a to si muzeme rici, ze skoleni a prakticky vycvik ridice je m,nohem narocnejsi proces nez zkousky z predpisu pro noseni zbrane. Pratele udala se tragedie budme sorry pro rodiny, ale zamerme se na neukaznene ridice predevsim, ti jsou vesi vrazi nez Joker. Vzpomente si jen na cesky autobus a turisty jedouci na jadran. Prohlednete cernou kroniku, apelujte na vladu at zakaze automobilismus! :-)

1 1
možnosti

Antonín, topič

24. 7. 2012 15:14
Re: denne umira na cestach tisice lidi

Lidé mají tendenci odlišovat smrt kvůli nedbalosti a úmyslu, přičemž ale ta nedbalost se nebere z vakua, ale taky od lidí, kteří se úmyslně nesoustředí nebo jedou rychleji, než zvládaj a podobně.

Automobilismus je výmysl, stačí, když bude dostupnost a masivnost nastavena zpět do roku 1975. Ale myslíte, že to autíčkárny dovolí?

0 0
možnosti

cover72.net

24. 7. 2012 12:35
TP

Zbraně byly použity při tolika zločinech, tvrdil Vyndejs, že když se sníží počet zbraní, musí se snížit i počet zločinů. Zabavíme všechny zbraně a kriminalita nám poklesne. Smysl to dávalo. A bylo by to i fungovalo, kdyby bylo dost policistů - řekněme tak tři na jednoho občana. Byl tady ovšem jeden háček, který Vyndejsovi jaksi unikl - a to sice, že zločinci na žádné zákony nedají. To je totiž základní předpoklad jejich zaměstnání. Není v zájmu zločinců zvyšovat bezpečnost ulic, snad jen pro sebe. A když teď viděli, co se děje, nevěřili vlastním uším a očím. Někteří občané pak nabyli neblahého dojmu, že se něco nevydařilo - protože teď zbraně nosili jen grázlové.

- Terry Pratchett, Noční hlídka

(Podotýkám, že přesně to se stalo v Británii: v reakci na masakr sebrali slušným lidem zbraně - a počty t.č. páchaných se zakázanými zbraněmi od té doby rostou. Když se někdo živí porušováním zákona a pašováním a získáváním nelegálních substancí a věcí, získat zbraň je pro něj nejmenší problém.)

13 1
možnosti

KOKOKO32

24. 7. 2012 12:17
Pro poněkud slabomyslné jedince, kteří ve vlastnictví a

nošení zbraně spatřují komplexy, frustrace apod. Štřelná zbraň vyrovnává početní  ev. fyzickou převahu, potencionálních útočníků. není pochopitelně zárukou, že se člověk ubrání a její držení by mělo podléhat přísné kontrole, jako ostatně například držení řidičského oprávnění. Nejen psychotesty ale i testy, jestli člověk zbraň dokonale ovládá a je schopen ji použít. To proto, aby mu zločinec zbraň nemohl lehce sebrat a sám ji pak použít. Mimochodem, ve Švýcarsku má každý zdravý dospělý muž, tedy pochopitelně člen armády, automatickou, velmi výkonou pušku. Jezdí s ní pravidelně na střelby, povinně. Byl jsem toho účasten. Velmi účinná zbraň. Jinak tuším, že švýcarská legislativa je v tomto ohledu (vlastnictví zbraní) dost liberální a přitom je to jedna z nejbezpečnějších zemí na světě (srovnejte s například s Velkou Británií).

16 1
možnosti

cover72.net

24. 7. 2012 12:42
Re: Pro poněkud slabomyslné jedince, kteří ve vlastnictví a

http://olegvolk.net/gallery/technology/arms/equalizer.jpg.html

Jinak celkem souhlas, až na ty psychotesty. Věděl jste, že oba střelci z Columbine prošli psychotesty (a vraždili s nelegálně drženými, zakázanými zbraněmi)? Věděl jste, že v naší zemi je psychiatr schopen toliko na základě toho, jak nakreslíte strom určit, že jste agresivní a máte špatné hygienické návyky?

http://karasek.blog.idnes.cz/c/75834/Jak-zabranit-masakru-ve-skole-III-Magicke-psychotesty.html

Psychotesty jsou extrémně nespolehlivá věc, za kterou lobují hlavně lidé jako psycholog Netík - kteří se jimi živí a chtěli by si zákonem dohodit zákazníky. Ve skutečnosti nic neřeší. I ten "Joker" by jimi jistě prošel - než mu hráblo, stejně jako hráblo Kalivodovi, který prošel psychotesty PČR.

0 0
možnosti

Nobelovka za pravdu a lásku

24. 7. 2012 11:43
Ne ne ne, pletete se

Pouze vic a vic zbrani zabrani zabrani podobnym masakrum - rekla by zdejsi militantni osadka;-D;-D;-D

0 0
možnosti

lesobaron

24. 7. 2012 11:54
Re: Ne ne ne, pletete se

to je věc názoru, někdo se spolehne,že ho v každé situaci ochrání stát a jeho složky a někdo si myslí,že stát a jeho složky nemůžou bejt u všeho ... co ale nechápu jsou ty 3 smajlíci - to se jako nemůžeš udržet smíchy nad svým neobyčejně vtipným souslovím "militantní osádka" ?? víš jak se říká lidem co se smějou úplně všemu ??

15 1
možnosti